vy jste dobře zamindrákovanej 😄
Nepsal jsem, aby se neřešila energetická soustava. Napsal jsem, aby jste ji neřešil vy, protože evidentně nejste energetik a pochybuju, že nějakou soustavu provozujete, takže bych to opravdu nechal na těch, kteří to ovlivnit mohou. Mnohem větší problém pro sítě jsou OZE a do energ. soustavy se prostě musí neustále investovat, ať tu EV budou nebo ne. Pokud máte opravdu pochybnost a myslíte, že energetici dělají chybu když aktivně EV podporují, obrátil bych se rovnou na ně popř. OTE, ČEPS atd
Jinak s vaším přístupem svítíme doma petrolejkama, protože kdo to např. před 100lety kdy viděl, aby každý měl doma elektriku - těch drátů natahat, elektráren postavit nebo těch silnic a benzinek co by se muselo postavit, aby každý mohl doma mít auto...?
Připomnělo mi to výrok Henryho Forda, který před víc jak 100l lety řekl: " kdybych se měl lidí ptát co by chtěli, odpověděli by mi, že rychlejšího koně...."
Vaše "argumenty" jsou spíše pro zasmání, ale vzít si do klávesnice Henryho Forda je vyloženě nechytré. Jakoby snad Ford nutil honáky, aby honili krávy po pastvinách v autě! 🤣 Zakazoval snad Ford někomu koně??? Ford dal lidem volnost pohybu tím, že jim nabídnul výrobek, který pro ně byl výhodnější, než koně. I když pro někoho byl kůň v dané době a v daném místě stále výhodnější, nikdo jim nic nepřikazoval.
Jaké "výhody" má vámi preferovaný výrobek je vidět na těch přeplněných odstavných plochách a na pozdním pláči šéfů automobilek... "Přidaná hodnota" elektromobilů je také např. vidět na tom, kdo si EV v drtivé většině pořizoval a pořizuje - movitější zákazníci jako 2. až 3. auto v rodině pro pojížďky kolem baráku a firmy s nepříliš chytrými šéfy (Herz,...), jejichž zaměstnanci jim za EV obvykle "pěkně děkují". Ti šéfové mají obvykle ústa plná krásných řečí, a pak si odfrčí ve svém luxusním spalováku. Pořizovali si to ti, kteří právě využívali tu, daňovými poplatníky dotovanou, "přidanou hodnotu". Jakmile jim ji v Německu zkrouhli, jsme v ... jak to jen říci slušně...
já vám ale nic nenutím a euro7 je stále jen návrh. Podle mě to ani platit nikdy nebude.
Všechna svá auta jsem si koupil za svoje. Každopádně z vašeho komentáře mírnou averzi vůči EV cítím. Už jen jak vyjmenováváte ty rádoby nevýhody EV. Na sídlišti si komfortu domácího nabíjení prostě neužijete a tak jako se vším, budete vždycky odkázaný na veřejnou infrastrukturu. Prostě každé bydlení má své výhody i nevýhody.
Jen pro vaše info, baterie u prům. osobáku nemá cca poloviční ekvivalent nádrže, ale jen cca pětinový a největším odběratelem elektřiny v ČR je Česká rafinérská a jen na zlomek elektřiny pro zpracování ropy už EV jezdí. Mj. benzin si doma nikdo nevyrobí. Pak tu máme energetické přebytky, řízení energ. soustavy - fakt jako energetickou soustavu tady neřešme. To bychom mohli debatit nad pekárnama, jak mají dělat rohlíky.
Pokud by to co vyjmenováváte jako nevýhody EV byla pravda, myslíte, že by si to někdo koupil 🙂 ? Opravdu si myslíte, že po dálnici jedu 110, že co 250km hledám nabíječku? To by se takhle daly vymýšlet nevýhody všeho. Chcete stále měnit oleje, filtry, rozvody, hlídat si servisní intervaly, studené starty, zamrzající nebo nekval naftu, žalostnou dynamiku, ráno zmrzlý, v létě přehřátý interiér, neustálé vibrace a hluk, neustálé zajíždění k pumpám atd - jen pro pocit, že mám dojezd jako parní lokomotiva, který stejně nikdo nepotřebuje a tomu obětovat všechno? To by ty diskuse neměly konec 🙂
Vím, že uvádím extrém, taky jsem jezdil spousty let se SM a byl jsem velmi spokojený, ale pak jsem objevil něco mnohem lepšího. A to je samozřejmě jen můj názor
"Podle mě to ani nikdy platit nebude." Vy jste členem Evropské komise? Nejste, že. Ale zatím každý nesmysl, který v Bruselu vymysleli, zrealizovali, jen to obvykle nějakou dobu trvá (Owertonovo okno). A jestli se budeme utěšovat tím, že nakonec přece europoslanci procitnou, uvědomí si, že 1+1=2 a že fyzikální zákony se nedají změnit pozměňovacím návrhem, a ty navržené nesmysly zruší, jste nebetyčný optimista. Už se musím smát, když čtu, že sice zaměstnanci VW stávkují, ale příčinu problému nevidí v green dealu, regulacích a dotacích, v rozvrácené energetice a devastaci celého průmyslu... Ale vy to v podstatě vidíte podobně jako oni.
A neřešme energetickou soustavu? To je přesně to ohýbání fyzikálních zákonů. Nahradťe všechen benzín a naftu (dokonce i u náklaďáků) elektřinou! Kde a jak ji chcete vyrobit a jak ji chcete distribuovat? To vy neřešíte, to se přece nějak udělá (třeba se zapne elektrárna na mazut...?), kdo by se takovou prkotinou zabýval... A jak bude ta elektřina drahá? Jasně, výroba benzínu něco stojí, ale pak jste ho schopen skladovat a distribuovat podle potřeby. Ten systém funguje a když se přirozenou cestou prosadí změny, je to vývoj. Pokud fungující systém násilně vyměníte za systém nefunkční, je to devastace (asi jako stavební řízení).
s většinou souhlasím, ale za politiku nemůže výrobek. Jezdím s EV skoro 20let a ještě před cca 15-ti lety z toho EV byla většina lidí nadšená, fotili si to, hltali informace atd. a to tehdy EV zdaleka nemělo ty parametry, které má dnes. V současnosti se většině lidí když EV vidí, otevírá kudla v kapse a to jen z pocitu, že jim ho někdo nutí. Svým postupem bohužel EU dělá elektromobilitě medvědí službu
Já osobně neznám žádného "odpůrce" elektromobilismu, který by elektromobily odsuzoval. Ale všichni odsuzujeme povinné rušení spalováků a povinné protlačování EV! Pokud máte barák a máte kde přes noc nabíjet, pořiďte si ho! Pokud vám nevadí, že kapacita baterií je ekvivalentem cca poloviční naftové či benzínové nádrže, pořiďte si ho! Pokud upřednostňujete to, že když vám na semaforech blikne zelená, ukážete všem záda, i když pak na dálnici jedete ekonomicky 110 km/h, abyste dojel k další nabíječce, kupte si ho! Jen ho prosím nenuťte povinně všem ostatním! A když ho chcete, kupte si ho vlastní peníze, ne z dotací, které nejdříve stát vybere od všech daňových poplatníků
Kde mají nabíjet přes noc lidé na sídlišti? A kde byste vyrobil dostatek elektřiny, pokud bychom vyměnili všechny spalováky za EV? Můj diesel má spotřebu 4,5 l/100 km, dojezd cca 900 km, já nechci každých 250 km hledat nabíječku a půl hodiny popíjet kávu na benzínce. A mohl bych pokračovat...
souhlasím s vám ohledně mizerné politiky EU. Každopádně bych neházel všechno do jednoho pytle. Jezdím s EV přes 20let, takže jsem situaci sledoval a před cca 15-ti lety lítalo po mediích jedno prohlášení vedení VW za druhým, o krachu Tesly do dvou let, o slepé uličce, o nesmyslných bateriích, o nenahraditelných a skvělých dieselech VW atd atd. DP odmítly vyvíjet BEV dodávku s nabídkou dobré ceny za VW transporter 2.2TDI, tak si DP vyvinula Citystormer. atd Vedení evr. automobilek má taky dost másla na hlavě a svůj díl odpovědnosti a neházel bych vše jen na politiku EU i když stojí za p*d.
A ta konkurence tu samozřejmě je stále, bohužel v mnoha bodech už ne evropská, ale jinak asi souhlas
Jaká konkurence, když zakážete a regulacemi znevýhodníte jeden výrobek oproti druhému? EU zakazuje spalováky, ti genderoví odborníci stanovují technické normy, které jsou prakticky nesplnitelné a každý nadlimitní gram CO2 těžce pokutují. A přesto to ti hloupí lidé, kterým se říká lid, neocení... a EV nechtějí a nechtějí! A když se Německo prodotuje do zeleného ekonomického krachu a musí zrušit dotace, musí Mercedes potupně zrušit svoji vizi, že bude vyrábět pouze elektroauta, a v podstatě všechny automobilky musejí vzít ty dotace na svá bedra a prodávat elektroauta pod cenou, aby mohly i nadále alespoň omezeně vyrábět spalováky - abyste mohl prodat dva spalováky (a neplatil za to tragické pokuty), musíte vyrobit jeden elektromobil. A tak se vám ta elektroauta postupně hromadí na pronajatém pozemku (pronájem je taky pěkně mastný), rezavějí a vedení automobilek si stále vyplácí bonusy, přičemž jim krachují fabriky, ovšem zaměstnanci nechtějí o propouštění nic slyšet a požadují zvýšení platů... Pan Sekora napsal Kocourkov už v roce 1947. A jako by tu knížku používal Brusel a kapitáni automobilového průmyslu jako manuál...
a nebo je ten důvod v nedostatku surovin pro výrobu popř. jejich vysoká cena, popř. špatně nastavené dodavatelské kontrakty, nebo špatný obchodní plán atd atd. Těch důvodů může být spousta. Vy jste si vybral jeden, který se vám líbí.
To že VW elektromobily se špatně prodávají máte pravdu, ale to je jen díky tomu, že si můžete koupit EV od jiných výrobců, která jsou o parník jinde. Netřeba kritizovat pečivo, protože se z jedné pekárny rohlíky špatně prodávají, protože prostě jiné chutnají líp 😄
Ty drahé suroviny jsou přece v mém popisu zakomponovány - musí šetřit náklady. A je přece naprosto evidentní, že pokud Čína kontroluje někde kolem 75-80% surovinového byznysu a pokud má oproti EU v podstatě mizivé mzdové náklady, nemůžete jí konkurovat s cenou vlastních výrobků. Tohle nechápou pouze v centrále EU. Zrušíme si vlastní těžbu surovin - je to neekologické. Zrušíme si vlastní zpracování surovin - je to neekologické. Zrušíme si výrobu levné elektřiny z uhlí a jádra - je to neekologické (a pak Němci aktivují záložní elektrárnu na mazut - to nevymyslíš!). Drahá elektřina nám zlikviduje ocelářský průmysl. No a špatný obchodní plán? No ten přece vymysleli v Bruselu! Zakážeme auta se spalovacími motory! A ti šéfové automobilek, jako by to už byla nová generace, která vystudovala nějaké genderové obory a o ekonomice a technice nemají ani páru, na to naskočí. A teprve těžká krize jim otevírá oči. Pozdě... Ty vaše rohlíky jsou o konkurenci. V evropské dotační a regulační ekonomice už téměř žádná konkurence nezbyla...
Ale vsadím se, že naši vládní činitelé se ani nezamyslí, proč asi zkrachovala švédská baterkárna a tvrdošíjně budou prosazovat českou gigabaterkárnu v záplavové oblast v Dolní Lutyni... Nebo to možná vyhodnotí tak, že když má český zaměstnanec třikrát menší mzdu než zaměstnanec švédský, tak se ty baterky budou u nás vyrábět zatraceně levně...
podle vás tedy banka Sachs, Audi atd se s vámi zapomněli poradit a dali na sliby 😄 ? Vidíte někde v článku důvod proč jsou v situaci, že žádají o ochranu před věřiteli?
Tak jednak je důvod bankrotu nabíledni - všechny automobilky, které měly velké oči jak přejdou 100% na elektrický pohon (Mercedes) berou zpátečku (v Essenu stojí na place tisíce neprodaných elektromobilů VW), prodávají elektromobily pod cenou a někde musí šetřit náklady, tak si nebudou kupovat drahé švédské baterie ale přejdou na levné čínské. No a pak jste, možná nechtěně, naťukl katastrofální úroveň mainstreamové žurnalistiky - v článku se skutečně nic o důvodech krachu nedozvíme. O tom se jaksi ještě nesmí psát...
Máme v týmu jednu holku co to dokopne z vápna do branky. Taktika nakopnout míč dopředu a běžet za ním. Úroveň tak starších žáků. Je s podivem že se v tom hraje nějaké MS ale tak ať se holky vyblbnou. Co mě zabilo byl komentář expertky ve studiu. Prý jediný rozdíl od chlapů je že chlap by upadl ale ženská se rve dál..
Popsal jste to celkem přesně. Bohužel, pro naše hráčky je míč 12.soupeřkou. Z toho opravdu bolí oči, jak to s tím míčem neumějí. Nedají si přihrávku na 5 metrů, z našich autových vhazování jsme se snad jednou dostali k míči... Holky jsou bojovnice, ale to na dobrý výsledek stačí jen občas, když se nám sejde štěstí.
Některá nařízení jsou na hlavu, ale pořád mám víc přínosů, které mě osobně neomezují (nebo jsem si na to zvykl) a mám lepší prostředí pro život.
A remcalové, kteří na všem vidí jen omezování svobody a diktát, je zrovna jedna z těch věcí, na kterou jsem si zvykl.
Ono si každej myslí, že demokracie = svoboda. Ale demokracie je za mě spíš zodpovědnost.
Jéje, přesně takhle, jen s nepatrně odlišným názvoslovím, to říkali soudruzi v 80.letech.
A ještě mi vysvětlete, co je zodpovědného na energetické a ekonomické likvidaci Evropy?
🤦♂️Vás drží někde ve sklepě, nebo nevnímáte své okoli? Nespočet cedulí "Spolufinancováno EU" kde při bližším zkoumání zjistíte, že dotuje i 90% ceny projektu.
Když se to hýbe, zdaň to. Když se to ještě hýbe, zreguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to!
Tak jsme se prodotovali k totální nekonkurenceschopnosti, totálnímu úpadku energetiky a následnému úpadku celého hospodářství EU...
Jo, hlavně že na každém dotovaném nesmyslu, který byste si za vlastní peníze nepořídil, nesmí chybět ta cedule 😊.
No je to vlastně ták jednoduché: "Češi si nejsou ochotni říkat o přidání peněz a často i mají strach vůbec přemýšlet o změně práce"... Takže váš zaměstnavatel se brodí ve výkalech, ale vy si neřeknete o zvýšení platu... To paní prezidentová nebo poslanci a senátoři si o to zvýšení říci nestydí! Kdybyste si sebevědomě řekli o zvýšení, váš zaměstnavatel to raději zavře a vy jednoduše zaměstnavatele změníte. Bude vás zaměstnávat Pracovní úřad! Chytré...!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ten pán co to udělal byl ale sympatizant AfD, tedy strany, která bojuje proti imigraci a požaduje bezpečnost. Nějak vám to do sebe nezapadá
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nesmíte čerpat informace jen z ČT a Seznamu!