V jistém uzenářství sleduji cenu jednoho a téhož výrobku. Vloni 150 Kč/kg, letos už 233 Kč/kg. Co týden, to 10 Kč nahoru.
To snad už ani není obhájitelné! Jedině nekupovat.
A stejně tak sýry. Dokud ty "lepší" byly za 250 Kč/kg a ve slevě za 150 Kč/kg, kupoval jsem. Dnes jsou za 500 Kč/kg a ve slevě za 300!
A uzený losos za 900 Kč/kg???
"Jezte ryby, jsou zdravé!" a obsahují Omega 3 mastné kyseliny!
Je to divné.
Pokud mi upadne podrážka u boty nebo prasknou kalhoty, tak musím mít nohy obalené hadrem a kalhoty slepené lepicí páskou (tu naštěstí ještě mám) až do doby, než chcípne PES.
Nebo bude ustaven další úřad, který bude posuzovat individuální žádosti, co si mohu koupit prostě proto, že to už nezbytně potřebuji?
A jaké je riziko nákazy v malých obchodech, kde se obvykle požadované rozestupy dodržely snadno proti tomu, když se všichni lidé teď musí nuceně houfovat v těch velkých?
Nadšená myšlenka, ale...
Bivaky se nebudou dusit emisemi spalovacích motorů vozidel, ale emisemi elektroagregátů - těžko použijí v poušti soláry přes noc, aby nabili všechna (i doprovodná) vozidla na další etapu. Etapy budou (po vzoru Formule E) zkrácené na 100 km a časový limit 2 hodiny? A ty tuny nadbytečné zátěže (bloky baterií) se také projeví na jízdních vlastnostech vozidel a na jejich zvýšené spotřebě!
Nebo že by použili dvě sady baterií - jednu ve vozidle, zatímco druhou bude doprovodný tým přes den nabíjet a večer ji jen vymění?
Těch problémů, které je třeba ještě dořešit, je mnoho. Takže čistě elektrické auto na Dakaru bude hodně zajímavý poznatek!
Hmm většina z vás si ani neumí představit, jaký negativní dopad na životní prostředí zavádění elektromobilů paradoxně má!!! Norové tak devastují planetu nejen ropnou těžbou, ale i podporou elektromobilů. Abyste pochopili o čem mluvím, tak si nejdřív musíte uvědomit, že cena jakéhokoli výrobku velmi přesně vyjadřuje míru uhlíkové stopy. Elektromobily jsou tak drahé proto, že je jejich výroba, hlavně získání surovin na výrobu baterií, velmi náročné a z výroby si nesou obrovskou uhlíkovou stopu. I když odhlédneme od toho, že se pořád cca 50% elektřiny vyrábí z uhlí, tak úspory emisí z provozu u běžného majitele elektromobilu nikdy nevyrovnají emise vyprodukované při jeho výrobě. Hranice nájezdu u těch nejmenších elektromobilů je 25tis km/rok u těch větších a dražších 50-80tis km/rok. Lidi ale běžně nejezdí ani těch 25tis/rok - spíš tak kolem 10-15tis km/rok. To znamená, že v rukou naprosté většiny lidí úspory emisí CO2 za celou životnost baterií ani z poloviny nevyrovnají obrovskou uhlíkovou zátěž z výroby!!!! Masové užívání elektromobilů je tedy naprosto neekologické a to dokonce i tehdy, kdyby se 100% elektřiny vyrábělo čistě, což nastane teprve tak za 30let!!! Norové tak paradoxně planetu nezachraňují, ale naopak ji fatálně poškozují!!! Existuje řada vědeckých studií, které to co říkám dokazují, ale ty zelené mozky ani politiky EU nezajímají - emise z výroby totiž vnikají převážně mimo EU, takže EU jako emise snižuje, ale v globálu je vlastně fatálně navyšuje...Není divu, že globálně CO2 roste, tzv. ekologové totiž neumí moc počítat a své bohulibé nápady domýšlet...
A to se Norové, kteří mají přebytek energie z vodních elektráren, už přesvědčili o tom, že není kde nabíjet!
Není to jen o tom, elektromobil pořídit, ale také mít ho kde každý den nabít tak, aby ráno mohl odjet. Dokážete si představit sídliště, kde se večer sjedou elektroauta a každý potřebuje nabíjet, aby ráno taky odjel? Aby na každém sídlišti byla malá atomová elektrárna kromě nabíjecích stojanů, kam až oko dohlédne! A zima bateriím nesvědčí, snižuje kapacitu. Takže vyhřívání navíc? A spotřeba energie navíc pro neustálé převážení asi tuny zátěže (baterie)? A tím vyšší opotřebení pneumatik a silnic? Už se tímto také někdo zabýval? A baterie dosud nevědí, jak recyklovat. Takže zatím pouze na skládky. Zelení ekoteroristé nic?
Milion otazníků a žádná zjevná výhoda. Ale politici si na elektromobilech budují kariéru, je to dnešní hit.
Pravda, elektromobily tu byly již od počátku automobilizmu. Dokonce první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil.
Pak bylo období, kdy na každém nádraží a v každé fabrice byly elektrické ještěrky. Přes den pár km, celou noc nabíjení. Ale nevýhody velkých a těžkých baterií a nutnost jejich úržby tyto pokusy odkázaly do nenávratna. Dnes takové vozíky jezdí na PB láhev mnohem výhodněji a více ekologicky.
Obávám se, že i dnes nevýhody elektroaut převažují nad výhodami a i dnes je to slepá vývojová větev. Technika musí pokročit výrazně víc dopředu, aby elektroauta byla skutečně přínosem a nezatěžovala ve výsledku životní prostředí víc, než auta klasická!
No a má zajištěný lázeňský pobyt s plným zaopatřením a nemusí už ani hnout prstem. Proč u nás už vězení ztratilo význam jako trest a odstrašující prostředek a recidivisté se tam tak rádi vracejí? Něco je hodně špatně nastavené!
Všichni ostatní se musí starat, aby získali nějaké peníze, aby měli kde bydlet, co jíst, do čeho se obléct, jen ve vězení je veškerá jistota a žádný stres, že nebude třeba na činži!
V první řadě bych to nastavil tak, že pobyt tam si bude každý hradit sám a musí si na něj vydělat. Nemáš peníze, nechce se ti dělat? Tady máš studenou samotku, oblíkni si tyhle staré hadry a jídlo dostaneš, až si ho zaplatíš. Jinak jen kousek chleba a vodu. Myslím, že by o takové "lázně" zájem rychle opadl!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Cola je vynikající čistidlo na cokoliv, odrezovač a uvolňovač zarezlých šroubů.
Asi díky obsahu kyseliny fosforečné (jedna z nejsilnějších).
Jen na pití není příliš vhodná...