Už před půl rokem měl soud poslat zadluženou Liberty do insolvence a ne se nechat "opít rohlíkem" a věřit plánům na reorganizaci. Jediným výsledkem je, že i to málo co zůstalo se bez jakéhokoliv užitku "projedlo" v nákladech a celá agónie se jen prodloužila. A vláda ? ta by do toho neměla vůbec co mluvit ani zasahovat ale spíš se legislativně postarat, aby v budoucnu podobní vykukové jako Gupta už tak jednoduše nemohli "vysosat" finanční zdroje svých firem.
Proč je tolik nenávisti a pohoršení nad tím, že senioři vyrazili na výlet do Emirátů a Ománu ? Třeba na to dva roky šetřili, nebo stále pracují ... anebo , nekouří, nechodí do hospody, neutrácí za nesmyly a místo toho v důchodu cestují kam chtějí. V době přírodní katastrofy - a tou záplava je - přestává vše fungovat, včetně letecké přepravy a přechází se na krizový režim. Když se na několik dnů přeruší provoz takového latiště jako je Dubaj International tak se to týká desítek tisíc cestujících, kterým není jak okamžitě pomoci. Žádná letecká společnost přímo nepomůže, protože nejdřív se situace musí stabilizovat a teprve pak se dá něco řešit. Pokud si koupili letenky přímo u airline, nebo někde na webu - mají smůlu, protože na call centra se v těchto chvílích snaží dovolat stovky/tisíce cestujících. Licencovaní prodejci letenek pak mohou významně pomoci, protože mají aktuální informace jak o zrušených letech, tak i o opatřeních ze strany leteckých společností a hlavně mohou rezervace a letenky sami měnit, převystavovat a refundovat s využitím výjimek pro tyto situace a dokážou poradit a najít řešení třeba i s ubytováním. Alespoň tak to funguje u nás (a to letenky vystavujeme přes 30let). Web je plný doporučení a názorů - jedině bez cestovky, kupte si levněji přímo na webu... ale tím to končí. Rozhodnutí kde a u koho si kdo koupí letenky je na každém z nich, ale právě v těchto situacích se ukáže, že ušetřených pár stovek (na servisním poplatku) nákupem přes web místo u cestovky, nebo o agenta, který letenky sám vystavuje se nemusí vždycky vyplatit.
Je to jako se vším co dělá stát -- relativně dobrý nápad, horší provedení a tristní (zatím) realita.
Appka je v současnosti nepoužitelná -- proč to nyní vůbec spouštěli, když:
Za posledních 10 roků jsem totiž fyzicky OP vytáhl jen 2x při kontrole PČR a 1x MP, v bance a na poště (daleko víckrát). A abych nezapomněl, taky když jsem dostal novou peněženku.
---
Na druhou stranu i takováto snaha "napůl" digitalizace je lepší než nic. Apka šla bez problémů nainstalovat a spárování přes bankovní identitu sice mělo trochu delší odezvu, ale prošlo napoprvé.
oba dva ministři by měli okamžitě rezignovat - dělají si z lidí blázny. Že předpokládali inflaci 5-6% ? Nám mohou říkat tyto nesmysly, ale lhát před ústavním soudem ? Vždyť jenom zavedením energetických úlev před koncem roku snížili inflaci o 3,5% a to už v té době byla každodenní realita života v ČR úplně jiná. Buď mají tak hloupé poradce a ty co jim chystají podklady anebo jsou tak hloupí sami a nerozumí jim.
Stát je zkrátka ten největší diletant --
co jiného by se mělo počítačově zpracovat než právě výše důchodů // jsou to jen přesná pravidla a vzorce pro určité období a výši mezd/odvedených dávek. Každý by pak měl dostat přesný výpis jak se k vypočítanému důchodu dospělo a pokud s tím nesouhlasí/není to v pořádku tak pak ať ty reklamace vyřizují úředníci.
Ale výmluva že nestíhají je na demisi nejen vedení ČSSZ ale i ministra...
Když včas nevyřídíte své povinnosti v zákonném termínu vůči stétu - daně, DPH, kontrolní hlášení dostanete pokutu, penále v extrému Vám budou mouhou o obstavovat majetek a když to samé dělá stát tak se nic neděje.. to není dobře.
Takovýchto případů, kdy nebyli cestujícím právě v Cancunu byl odepřen vstup do země bylo zejména v tomto roce celá řada a to včetně našich občanů a to včetně těch, kteří letěli na zájezd s cestovkou. O vstupu do země rozhoduje "imigrační" úředník, který má tuto rozhodovací pravomoc a není se proti němu jak bránit. Často stačí "bujarý" hovor, smích ve frontě, který je jimi chybně vyhodnocen a vztažen k jejich osobě a na problém je zaděláno. Pak už stačí jedna nesprávná odpověď, nedostatek peněz, zajištené ubytování jen na dvě první noci a naplánovaná cesta se změní v noční můru. Bohužel právě v Cancunu (ale nejenom zde) umístí tyto osoby do "cely", kde musí čekat až jim letecká společnost zajistí přepravu zpátky. Ta je o tom informovaná, ale když se to časově hloupě sejde může to trvatz řadu hodin, často i dní. Tím, že jim oficálně úřady nesdělili obvinění, nemají tak právo na kontakt s cvelvyslanewctvím , blízkou osobou, ani nikým jiným. Tento problém se řešil na úrovni jak zastupitelského úřadu, tak i na úrovni MZV, ale tím, že místní úřady postupují podle platných předpisů to zatím k ničemu nevedlo.
Jedinná možnost a důrazné doporučení pro cestující je, chovat se slušně, uctivě, znát dopodrobna svůj program celého pobytu a mít jej dopředu zajištěný (pokud možno). Zároveň je důležité aby byli v konatktu s rodinou/známými, kteří mají informaci o jejich časech příletu a čekali info, že jsou v pořádku. Pak se vše dá v případě komplikací jaké prožily tyto dámy velmi urychli a je možné začít jednat. Stejně tak registrace do systému DROZD může pomoci.
vozík musí být předem potvrzený ze strany letecké společnosti jako bezplatná služba (wheelchair) pro méně mobilní cestující a této služby je několik typů podle omezení pohyblivosti (vyjde/nevyjde schody / na rampu / ...). Tento servis poskytují jednotlivá letiště a musí se vyžádat miniálně 48hodin před odletem). To že mu jej nepskytli je chyba letištního personálu a pilot to s nadhledem vyřešil ...
Všechna pravidla a práva cestujícícho jsou "náplastí" za komplikace, které mu vinou leteckých společností mohou nastat. V případě, že je airline ale neuzná, nebo vůbec nereaguje nedomůžete se vůbec ničeho. EK není oprávněna do sporu vstupovat, Úřad pro kontrolu letectví může jen apelovat a kontrolovat průběh řešení a tak Vám zbývá jediné - vymáhat svá práva u soudu. A to stojí daleko více peněz a času než je výše kompenzace.
Naokraj -- nenechte se oklamat nabídkami agentur vymáhající tyto kompenzace - neudělají nic jiného než můžete udělat sami a pokud už něco vymůžou, tak je to u společností, které by zaplatili přímo i Vám, jen Vás to bude stát 20-50% na poplatku za jejich "službu".
Invia by se už měla přestat vymlouvat a začít tento problém aktivně řešit. Zájezdy zahraničních CK smí na českém trhu (v ČR) nabízet a prodávat pouze licencovaná CK a její partnerské CA. To že je organizátorem zahraniční cestovka na tom nic nemění. Mohou platit jejich smluvní podmínky, ale zodpovědnoist stále leží na české CK. Tady nejde o individuální nákup klientů v zahraničí.
Letecká společnost musí předvídat, že jsou cestující zmatení, jdou kam nemají, zkrátka jsou omylní. Oni mohou, letecká společnost nikdy.
Tohle bude mít pro Ryanair dohru ze strany regulátorů, protože umožnili porušit snad všechna známá bezpečností pravidla.předpisy. Nechali nastoupit do letadla cestující, kteří tam nemají co dělat, nezkontrovali jim jejich palubní vstupenky ani doklady a to se nepíše o jejich zavazadlech (snad neodletěla do Kodaně) - žádné zavazdlo nesmí být přepraveno bez majitele na palubě. Už vůbec nechápu jak mohlo letadlo odstartovat s nesprávným počtem cestujících na palubě, který se vždy kontroluje.
Pod ochranným opatřením je podepsán ministr.
Pokud ho někdo z Vás četl, tak je Vám jasné, že ho ani nečetl, protože pak by ho nikdy nemohl podepsat - ani po úpravě žádný normální člověk nepochopí jaká pravidla pro koho platí.
To ovšem nic nemění na tom, že je za něj přímo zodpovědný ministr Válek a jestli ho psal Petr, Pavel, nebo Svrčinová je úplně jedno.
V současnosti ani tak nejde o to zda schůzky s navrženými členy vlády byly běžné, nebo normální v minulosti, protože jsme v jiné situaci. Dříve se vlády dlouho formovaly, dojednávaly se koalice nebo podpora a často nebylo jasné ani po jmenování premiéra jak to dopadne. Dnes bylo týden po volbách jasné kdo má většinu a s ustanovením sněmovny byla jasná i celá vláda, která mohla okamžitě převzít zodpovědnost. Ještě by se dalo chápat prodlení s hospitalizací pana prezidenta, ale nyní už je to jen smutná realita toho, jak pan prezident žije v bublině svého ega a úplně mimo realitu. Jeho schůzky se navrženými členy vlády jsou zbytečné a pan prezident nese plnou zodpovědnost za nejmenování vlády a nesmyslné pokračování vlády v demisi. Nejde mu ani o Babiše ani o Fialu a už vůbec ne o blaho ČR, ale pouze o to aby dal najevo kdo tady bude mít poslední slovo. A kompetenční žaloba ? Tak ta ho zjevně netrápí vůbec - klidně si počká jak rozhodnou o chápání ústavy, do té doby vládu nejmenuje a pokud by to bylo v jeho neprospěch tak pro něho se vlastně nic nezmění. Vládu pak jmenuje bez dalšího komentáře. Ztěžka ho parlament kvůli tomu odvolá a budoucnost se ho netýká. Třetí období už být prezidentem nemůže. Naštěstí.
Každý soudný člověk si při cestě do zahraničí vezme s sebou vytisknutý certifikát.
Co když se mu vybije baterka, nepůjdou data, nebo mobil dokonce ztratí nebo mu jej odcizí? Pak může 100x tvrdit že je naočkovaný, nebo má negativní PCR test.
Takže ta mezinárodní ostuda je jen nafouknutá bublina z titulku.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud někdo říká, že všichni Ti co nepřijímají karty automaticky nepřiznávají příjmy je stejný trouba jako ten co tvrdí, že příjem karet automaticky zvedá obraty.
Nakonec je to jen o nákladech a výhodnosti. Poplatková politika přijímání platebních karet není nic jiného než parazitování na výdělečné činnosti někoho jiného.
Je podstatný rozdíl, jestli z každé platby kartou supermarkety (Ku.land/Li.dl/Al.ert/...) uhradí jen 0,2-0,4% při jejich průměrné 40-200% marži anebo malý obchůdek 1-1,5%+měsíční poplatek při jejich 20-30% marži anebo jako my 1% při průměrném 8% zisku (vč.DPH) a průměrné platbě 20-60tis.
Kartové společnosti a banky jsou velká finanční lobby, která vydělává obrovské peníze na službě, která by měla mít stanovené transakční poplatky za každou operaci a ne si ukousnout procenta z obratu. Pak by banky nemohly nabízet svým klientům zpětné bonusy za platby kartou - které ve výsledku stejně zaplatí obchodníci, místo bank ze svého.
Každý u mne bude moci zaplatit kartou, když místo 1% budu platit bance např. 5Kč za každou transakci, ale takováto nabídka na stole není, stejně jako nesmíme přenášet poplatky za úhradu kartou na zákazníka. To je sice možné u firemních, věrnostních a dalších nesoukromých karet - to ale zase neumí předem rozlišit platební terminály. Pro větší názornost při úhradě 50.000 odvedu bance 500Kč za každou takovouto platbu (a tím přijdu o 15% svého zisku) - ročně by pak tyto poplatky šly do statisíců. A ty dokážeme využít daleko lépe - nové vybavení, prémie, ... ještě že máme okamžité platby 🙂, které jsou zadarmo. A chytráci raďte co s tím..