ANO, musíme být upřímní a proto je na místě říct, že nejen naše společnost, ale společnost ve všech zemích je nesmiřitelně rozdělena na dva tábory a toto rozdělení nelze překonat, protože ten propastný rozdíl mezi těma dvěma tábory je hodnotový.
Jeden tábor jsou demokraté, kteří mají na prvním místě žebříčku hodnot svobodu a demokracii, jsou příznivci EU a NATO a proti nim lokajské duše, mentální příbuzní rusáků, přívrženci autoritářských režimů, silných vůdců a vlády tvrdé ruky, kteří vzhlíží k Rusku a Číně, nenávidí EU a NATO a chtějí zničit svobodnou společnost.
Ten zcela zásadní střet se odehrává ve všech zemích a bude to buď my nebo oni, nic mezi tím.
Kleptokrat Orbán demokracii v Maďarsku už zmrzačil, Ficova vláda se o to pokouší právě teď a Babiš bude dělat to samé, pokud se znovu dostane k moci.
A sorry jako, ale papouškování proruských lží, to fakt není "jiný názor", za který se bakterie ruského světa 🤡 tak rády schovávají a ohání se přitom demokracií a svobodou slova.
To je jen lživá ruská propaganda, která má podkopat základy demokracie a zasít nedůvěru ke klíčovým institucím státu, rozložit víru ve spravedlnost, pravdu, právní stát, všechny hodnoty, na kterých je svobodný svět postavený.
Potrefené bakterie ruského světa 🤡 kejhající ve vlákně pod mým příspěvkem jsou důkazem toho, že jsem se trefila do černého.
Svoboda a demokracie jim je trnem v oku.
Vy vůbec netušíte co je to demokracie. Fanatismus a nenávist vúči jiným názorům než vlastním je znakem totality. Tak se nad tím zamyslete.
Už před půl rokem měl soud poslat zadluženou Liberty do insolvence a ne se nechat "opít rohlíkem" a věřit plánům na reorganizaci. Jediným výsledkem je, že i to málo co zůstalo se bez jakéhokoliv užitku "projedlo" v nákladech a celá agónie se jen prodloužila. A vláda ? ta by do toho neměla vůbec co mluvit ani zasahovat ale spíš se legislativně postarat, aby v budoucnu podobní vykukové jako Gupta už tak jednoduše nemohli "vysosat" finanční zdroje svých firem.
Promiňte, nekouřím, nepiju, stále pracuji, ale na Dubaj a Omán si nevydělám ani za 20 let neb jsem samoživitelka se dvěma dětmi. A to mám opravdu hodně dobré zaměstnání. Teď jste to pohoršení a nenávist jedině umocnil. Tleskám.
Každý má jinak nastavené priority...a záleží jen na něm jak svých snů dosáhne. Když máte dobrou práci asi nebude tak těžké ušetřit 1-2tis každý měsíc. Za dva/tři roky na to máte a až půjdete do důchodu budete mít na cestu kolem světa... Je to nadsázka, ale ptejte se sama sebe co děláte špatně, co můžete změnit, vylepšit a pak třeba i cestovat - ať sama, nebo i se svými dětmi. Vždyť to v Dubaji nemusí být 5* All Inclusive.
Proč je tolik nenávisti a pohoršení nad tím, že senioři vyrazili na výlet do Emirátů a Ománu ? Třeba na to dva roky šetřili, nebo stále pracují ... anebo , nekouří, nechodí do hospody, neutrácí za nesmyly a místo toho v důchodu cestují kam chtějí. V době přírodní katastrofy - a tou záplava je - přestává vše fungovat, včetně letecké přepravy a přechází se na krizový režim. Když se na několik dnů přeruší provoz takového latiště jako je Dubaj International tak se to týká desítek tisíc cestujících, kterým není jak okamžitě pomoci. Žádná letecká společnost přímo nepomůže, protože nejdřív se situace musí stabilizovat a teprve pak se dá něco řešit. Pokud si koupili letenky přímo u airline, nebo někde na webu - mají smůlu, protože na call centra se v těchto chvílích snaží dovolat stovky/tisíce cestujících. Licencovaní prodejci letenek pak mohou významně pomoci, protože mají aktuální informace jak o zrušených letech, tak i o opatřeních ze strany leteckých společností a hlavně mohou rezervace a letenky sami měnit, převystavovat a refundovat s využitím výjimek pro tyto situace a dokážou poradit a najít řešení třeba i s ubytováním. Alespoň tak to funguje u nás (a to letenky vystavujeme přes 30let). Web je plný doporučení a názorů - jedině bez cestovky, kupte si levněji přímo na webu... ale tím to končí. Rozhodnutí kde a u koho si kdo koupí letenky je na každém z nich, ale právě v těchto situacích se ukáže, že ušetřených pár stovek (na servisním poplatku) nákupem přes web místo u cestovky, nebo o agenta, který letenky sám vystavuje se nemusí vždycky vyplatit.
Když to nechá postavit stát ty nové reaktory, bude to patřit komu ?
No přeci státu 🙂
Ale kdyby to ze 70% majitel ČEZu (stát) nechal na ČEZ tak 30% bude patřit komu ? I ostatním akcionářům 🙂
Proč by mělo 30% nové výstavby či renovace patřit do cizích rukou než státu ?
to by si ale musel stát založit novou firmu na výstavbu a provozování těchto reaktorů, protože ČEZ mu jaksi nepatří - to je veřejně obchodovatelná akciovka, kde stát drží/vlastní 70%.
A věřte, že na tohle stát nemá ani prostředky, ani zkušenosti.
A zjevně ani na vyplacení minoritních akcionářů. To je ta správná cesta, protože zestátnění je spíš zbožné přání těch co to nemají v hlavě v pořádku - to už tady jednou bylo po roce 48 a kam to vedlo nemá cenu připomínat.
A co kdyby raději nikam nelítal ten harant a 200 lidí by mělo pokoj. Co ty na to, pane ohleduplný?
máte dost pokřivený názor - i roční dítě má stejná práva cestovat jako každý jiný.
A každý kdo měl dítě i takovouto komplikaci s miminem, které je těžké uklidnit pochopí.
A koneckonců , když chcete mí větší pohodlí, tak si máte připlatit za business. No a když nechcete platit víc, nebo na to nemáte (to nemyslím zle) tak musíte překousnout i určitou míru nepohodlí - jako opilé spolucestující, souseda s takovou nadváhou, že by si měl koupit sedačku navíc, dítě, které Vám hodiny kope a bouchá zezadu do sedačky, případně i to mimino, které pláče ...
V podstatě nejste v žádném zásadním rozporu s mým tvrzením, ačkoliv máte ten dojem.
třeba proto, aby celý systém nekolaboval. K tomu jsou už dnes škálovatelné systémy, kdy se využívá kapacita a výpočetní výkon podle potřeby a lze jej operativně navyšovat a snižovat. Jasně že jde o citlivá data, ale i to lze řešit a patřičně ošetřit, protože s podobně citlivými daty dnes a denně pracují online banky, pojišťovny, letecké společnosti ... Bohužel stát opět neobstál na jedničku -- dnes se objevil druhotný problém, kdy nedostupnost ověřování identifikace osob v základních registrech způsobená spuštěním aplikace eDoklady neumožnuje ověřování eReceptů pomocí občanek a tedy není možné si tímto způsobem vyzvednout v lékárně léky na předpis. Zatímco u eDokladu o nic nejde, tak u eReceptu je to obrovský problém.
Proč to nyní spouštějí? Třeba proto, aby se lidé mohli v klidu a beze spěchu zaregistrovat do toho dubna, kdy to začne uznávat PČR? Pokud systém zvládne zaregistrovat nějakých 70 tis/den, tak kdyby měli zájem skutečně všichni dospělí v ČR, ani by se to nestihlo.
jako moc se mýlíte -- teď si to zaregistrují "fandové" jako já, ale většina na to najede až v červenci (možná v dubnu), nebo až to pro ně bude výhodné a překonají se počáteční problémy. Systém nezvládá registrace ani při daleko menších počtech než uvádíte a přitom by měl zvládat stovky tisíc registrací za den.
A jen naokraj kdyby zvládl těch 70tis/den do konce května to mohou používat všichni co budou mít zájem (cca 8,5mil)
Tak evidentně je lepší to spustit teď, aby si to do doby, kdy to bude použitelné obecněji, mohli lidé v klidu stáhnout. Ale to je pro vás těžko pochopitelné, že? 😆
se stáhnutím a instalací aplikací do mobilu žádný poblém není... problém je opět na straně státu - jako skoro vždycky. Proč každá jediná banka dokáže podobně fungující systém obsluhovat daleko lépe a kvalitněji - např. bankovní identita. A mimochodem pokud systém ani teď nezvládá 50tis registrací za den (to je průměrně pouhých 35/minutu !!!) je na pováženou jak to celé bylo připraveno ke spuštění a jak bude zvládat nápor statisíců až to bude mít smysluplné využití.
Tak měli jasně říct, že jde o plnohodnotný ale testovací období...
Je to jako se vším co dělá stát -- relativně dobrý nápad, horší provedení a tristní (zatím) realita.
Appka je v současnosti nepoužitelná -- proč to nyní vůbec spouštěli, když:
Za posledních 10 roků jsem totiž fyzicky OP vytáhl jen 2x při kontrole PČR a 1x MP, v bance a na poště (daleko víckrát). A abych nezapomněl, taky když jsem dostal novou peněženku.
---
Na druhou stranu i takováto snaha "napůl" digitalizace je lepší než nic. Apka šla bez problémů nainstalovat a spárování přes bankovní identitu sice mělo trochu delší odezvu, ale prošlo napoprvé.
oba dva ministři by měli okamžitě rezignovat - dělají si z lidí blázny. Že předpokládali inflaci 5-6% ? Nám mohou říkat tyto nesmysly, ale lhát před ústavním soudem ? Vždyť jenom zavedením energetických úlev před koncem roku snížili inflaci o 3,5% a to už v té době byla každodenní realita života v ČR úplně jiná. Buď mají tak hloupé poradce a ty co jim chystají podklady anebo jsou tak hloupí sami a nerozumí jim.
Co ty cestovky pořád řeší. Však jsou ze zákona pojištěné. Za tohle nikdo nemůže a mělo by platit prostě plné storno, s tím, že jim to proplatit pojišťovna. Jenže to bychom nesměli být u nás, aby to šlo takhle jednoduše
Řeší to lidi, kteřé mají jiný pohled na věc a mají obavu jak bude probíhat jejich dovolená. B
Pojištění cestovky (stanovené zákonem) nemá nic společného s rušením zájezdů ale s úpadkem cestovky aby jejich klienti nepřišli o své zaplacené peníze.
Český stát může vyhlásit doporučení NECESTOVAT a pak cestovka takovýto zájezd sama zruší, třeba už jen proto že v tu chvíli že pojistky pro cesty a pobyt v zahraničí v těchto oblastech neplatí a cestující by tak byli nepojištěni.
a proto od určité doby nevyužíváme služby cestovních kanceláří, cestujeme celkem dost , ale všechno si zařizujeme samy v době internetu to není žádný problém.
a když Vám bude za zadkem hořet tak se budete dožadovat pomoci od českého státu ? U koho budte uplatňovat náhrady škody ? Z pojistky to zjevně nebude, protože živelné pohromy jsou většinou ve výjimkách.
Přesto, že to na první pohled vypadá, že cestovky situaci nezvládaly, jejich klienti se domů dostali v repatriačních letech, teď už (pokud to jde) zajišťují přepravu věcí, které nechali v hotelech ... a budou je i kompenzovat za přerušenou dovolenou...
Cesta po vlastní ose je fajn, ale tak kategorický jako Vy rozhodně nejsem... každé má své pro a proti.
jsme letenkáři s IATA akreditací (15222126) od roku 1994. Chtěl bych říct, že už mne s letenkami klientů nic nemůže překvapit, ale problémy které vznikají jsou snad jediné fungující "perpetuum mobile".
Základem informovanosti jsou správně uvedené kontaktní údaje v rezervaci - mobil a e-mail, protože pak se klient přímo dozví o jakékoliv změně okamžitě a s námi pak už jen řeší co s tím. Kontaktujeme jej i sami a když nereaguje tak o tom vložíme info přímo do jeho rezervace.
Co se týká refundací - na to jsou přesná pravidla vycházející ze zakoupeného tarifu a nikdo z letenkářů je neporuší, už jen proto, že za jakoukoliv naši chybu jsme zpětně penalizováni ze strany leteckých společností. Změny a refundace za zrušené nebo významně změněné lety jsou z mé strany (vystavující agentury) snad to nejjednoduší k vyřešení a taky velice rychle vyřízené -- samozřejmě pokud jsou dostupné lety. Složité případy a výjimky ale mohou/musí být předány přímo leteckým společnostem a tam to trvá o něco déle. Např. námi vyřízené refundace jsou s klientem vyrovnány v řádu hodin/dnů a pokud letenku uhradil vlastní platební kartou, pak jsou vráceny na jeho kartu přímo leteckou společností a jeho peníze jdou úplně "mimo" nás.
O letenkových pravidlech a postupech koluje spousta nesmyslů, polopravd a "zaručených" rad - nám nezbývá než trpělivě vysvětlovat a nemá smysl se o nich dohadovat.
Volba kde si klient koupí letenky je jen na něm, ale zakoupení u IATA agentury je pro něj výhodnější právě při řešení možných komplikací, které nemusí, ale mohou nastat.
Akorát už se lidem neřekne to, že pokud je let zrušenej, tak pokud nemáte letenky přímo od letecké společnosti, tak horko těžko je bude dostávat z cestovky jako pelikán, letuška apod. zpátky.
zvolil jste si špatný příklad -- letuška (Asiana), Pelikan i kralovna (StudentAgency) jsou všechno IATA akreditované agentury (stejně jako my), kde to máte stejné jako byste si koupil letenku přímo u airline a navíc na tuzemském trhu a podle české jurisdikce. Naproti tomu Kiwi žádnou licenci nemá a je prachiobyčejný přeprodejce, který žádná pravidla ne že nemusí, ale ani nedodržuje. A to nemluvím o zahraničních prodejcch jako momondo, opodo, atd --
dokud nevznikne problém tak je vešechno v cajku, ale zkuste řešit problémy když budte v zahraničí a to s firmou , která má sídlo bůhví kde...
Přeloženo: měli by kupovat u Jančury aby ten si za ten zisk nakoupil korunové dluhopisy a vyhnul se placení daní.
Může mi někdo vysvětlit, proč tahle nula co platí menší daně než uklízečka dostává prostor v médiích? Tenhle pán těm ministervům na letenky narozdíl od nás ostatních nepřidává ani korunu, tudíž nemá co krafat do toho jak ty peníze utratí..
Tak mladý a tak odvážné názory 🙂
---
jen to jsou nesmysly:
Ale vůbec je nemusíte dotovat. Naopak získáte ještě lepší cenu. Matematika je jednoduchá pokud odeberete třeba 500letenek za nějaké období dostanete od dodavatele tedy letecké společnosti letenku třeba o 300 levněji než by jí dostal běžný odběratel. Stát jí dostane o 302 Kč levněji a vám jí dá prodejce třeba o 100Kč levněji. Vydělají na tom všichni. Asiana získala konkurenční výhodu a může všem prodávat letenky o něco levněji čímž prodá víc letenek. To že by to platili jiní zákazníci vůbec neuvažujte, to by je konkurence rozbila. Opak je pravdou. Na tom modelu vydělají všichni.
problém je v tom, že to tak není a Vy bohužel nemáte ani ty základní informace o tom jak funguje letenkový business.
Sleva od airline ? Ta doba už je dávno pryč....
Stát je zkrátka ten největší diletant --
co jiného by se mělo počítačově zpracovat než právě výše důchodů // jsou to jen přesná pravidla a vzorce pro určité období a výši mezd/odvedených dávek. Každý by pak měl dostat přesný výpis jak se k vypočítanému důchodu dospělo a pokud s tím nesouhlasí/není to v pořádku tak pak ať ty reklamace vyřizují úředníci.
Ale výmluva že nestíhají je na demisi nejen vedení ČSSZ ale i ministra...
Když včas nevyřídíte své povinnosti v zákonném termínu vůči stétu - daně, DPH, kontrolní hlášení dostanete pokutu, penále v extrému Vám budou mouhou o obstavovat majetek a když to samé dělá stát tak se nic neděje.. to není dobře.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pokud někdo říká, že všichni Ti co nepřijímají karty automaticky nepřiznávají příjmy je stejný trouba jako ten co tvrdí, že příjem karet automaticky zvedá obraty.
Nakonec je to jen o nákladech a výhodnosti. Poplatková politika přijímání platebních karet není nic jiného než parazitování na výdělečné činnosti někoho jiného.
Je podstatný rozdíl, jestli z každé platby kartou supermarkety (Ku.land/Li.dl/Al.ert/...) uhradí jen 0,2-0,4% při jejich průměrné 40-200% marži anebo malý obchůdek 1-1,5%+měsíční poplatek při jejich 20-30% marži anebo jako my 1% při průměrném 8% zisku (vč.DPH) a průměrné platbě 20-60tis.
Kartové společnosti a banky jsou velká finanční lobby, která vydělává obrovské peníze na službě, která by měla mít stanovené transakční poplatky za každou operaci a ne si ukousnout procenta z obratu. Pak by banky nemohly nabízet svým klientům zpětné bonusy za platby kartou - které ve výsledku stejně zaplatí obchodníci, místo bank ze svého.
Každý u mne bude moci zaplatit kartou, když místo 1% budu platit bance např. 5Kč za každou transakci, ale takováto nabídka na stole není, stejně jako nesmíme přenášet poplatky za úhradu kartou na zákazníka. To je sice možné u firemních, věrnostních a dalších nesoukromých karet - to ale zase neumí předem rozlišit platební terminály. Pro větší názornost při úhradě 50.000 odvedu bance 500Kč za každou takovouto platbu (a tím přijdu o 15% svého zisku) - ročně by pak tyto poplatky šly do statisíců. A ty dokážeme využít daleko lépe - nové vybavení, prémie, ... ještě že máme okamžité platby 🙂, které jsou zadarmo. A chytráci raďte co s tím..