Na mazut jezdily jen namorni lode,i dnes jich hodne jezdi na naftu,paklize nemaji pracku na spaliny. Ricni lode maji diesely. Defacto stejne jako ma kamion,akorat maji marine provedeni. Rozdil je ze s jednim takovym motorem uveze treba nakladni lod stejne tun jako 40 nakladaku. Osobni lode maji moturky s mensimy vykony a minimalni spotrebou. V Praze uz je i mnoho ciste elektrickych lodi. V tom je dana firma spicka v Evrope a lode kopiruji.i v USA...
v diskuzi je "krásná" argumentace, DOL by se stavěl kvůli průmyslu a přepravě zboží, VRT bude pro osobní vlaky a průmysl v ČR končí, tedy DOL není potřeba. Pak ale ani nepotřebujeme VRT, protože stávající tratě budou volné. VRT určitě potřebujeme, jako by bylo potřebné splavnění Labe a další napojení ČR vodou do všech směrů. I na vodě se pohybují miliony turistů jen v ČR! DOL má jednu ohromnou výhodu, kterou nemá a nikdy nebude mít jiná dopravní cesta. Uměl by vyrábět el.energi, akumulovat ji atd. Proti tomu co se cpe do solárů, by stavba byla za hubičku a měla by opravu trvalý přínos.
Ve vládě není žádný narodohospodar, když nyní elektřinu vyrazíme,tak asi někde chybí a jestliže Němci zavírají uhelky a u nás se zavřou také,tak asi bude elektřina chybět. Tak jak bychom měli být co nejvíce sobestacni ve výrobě potravin,tak bychom měli být sobestacni i u elektřiny. Energie je základ všeho. Petidemolice ale chce vše dovážet...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
my plánujeme, že možná za 20 let pojedeme vlakem až 300 km/h, zatímco "zaostalá Asie- Čína" už dávno jezdí rychleji a testuje 1000 km/h a plánuje až 4000 km/h. Tedy až to možná za 50 let postavíme, tak nám vlak už dávno ujel....