V tomto týdnu jsem několikrát nakupoval v Budapešti ve Sparu. Už tam funguje systém zálohování plastových lahví a plechovek a lidé na to nadávají jako diví. Automaty poruchové, často jakž takž funguje jen jeden, některé obaly, které jsou deklarovány jako vratné, prostě neberou. A k těm pokladnám: jsou většinou samoobslužné. Ovšem po zkušenostech hlavně s vratnými obaly je vždy alespoň jedna pokladna s pokladní, protože samoobslužný systém neumí vyhodnotit bon vratných lahví. Takže i s obyčejným středním nákupem a vratným bonem, byť třeba jen na 1 obal na samoobslužnou pokladnu NEMŮŽETE!
Už se NETĚŠÍM, až to zavedou u nás!
Tak to mě zase nějak trápit nebude ,plechovka či plastová lahev poletí jako teď do koše - těch pár korun fakt řešit nebudu !
Pokud vím ,tak u nás pořád platí zákon ,kde obchodník musí přijmout hotovost ! Vyjímkou jsou pouze jednorázové akce jako festival ,sportovní zápas a pod. do čehož klasický supermarket / obchod jistě nezapadá ČNB § 5 odst. 1 tj. nikdo vás nemůže v obchodě nutit jít k samoobslužné pokladně ,kde se platí pouze kartou!
Není to čistě jen o hotelech, ale letos jsme po asi 12 letech jeli s cestovkou místo s Bookingem a je to pořád stejná otrava. Zamlčují se některé nepříjemné informace o místě pobytu (například kolísavá kvalita pitné vody na hotelu), delegátka se hlavně snaží prodat svoje místní zájezdy (když chcete půjčit auto a jezdit si sám, její nadšení rychle ochladne) nebo třeba když vám nesednou hotelové snídaně, nedá se s tím nic dělat.
Když si na Bookingu vyberu místo s hodnocením 8 a víc, obvykle není žádný problém a ubytování odpovídá tomu, co se objeví v popisu. Navíc v případě problémů jednáte s Bookingem a nikoliv českou cestovkou.
Proboha a kdo vám brání si na ten hotel přes CK sehnat reference jinde - třeba zrovna na tom Bookingu nebo google recenze ,tripadvisor atd. ??
A v případě problému co se kvality ubytování týče je úplně jedno jestli jednáte s CK či Bookingem jelikož oba jsou jen zprostředkovatelé a obracejí se stejně přímo na hotel sami nic nevyřeší.
V první řadě by si na Bookingu měli zkontrolovat kvalitu ubytování , které nabízejí. Letos v červenci jsem si přes Booking pronajala Mobilheim na Lomu. Kdybych na ubytování nejela 250 km a nebyla na nás závislá další rodina, tak jedu zpět. Skutečnost ani zdaleka neodpovídala nafocenému ubytování. Ještě že bylo hezky.
Booking žádné ubytování nenabízí ! Je to klasický zprostředkovatel. Za informace (fotky atd.) na Bookingu je plně zodpovědné ubytování ,které tam veškerá obsah dodává.
Za 300 už letenku nemají nejl. okolo 500. Oni mají ty ceny dynamické než kdokoliv jiný např. nasadí osm míst 500 ,prodají další je za 800 ,prodají další je za 1500 ,ale oproti ostatním jdou i dolů tj. pokud dva tři týdny před odletem neprodávají tak stáhnou cenu zase na 500 tj. ty letadla pak mají obsazenost 90%+ navrch za vše se připlácí místa 250 - 1000 v základní ceně je pouze menší batůžek - chcete větší šup další pětikilo za odbavené další tisícovka připočtěte občerstvení na palubě za poplatek atd. Ono ve finále za to pětikilo s přiděleným sedadlem a mini batohem letí tak 10 lidí ..
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale jo německé mzdy budou. Jen máslo bude stát 800 Kč ,chléb 400 Kč ,kilo jablek 500 Kč a jedna jízda metrem 250 Kč ..