A co z toho plyne pro zákazníka? Místní automobilky nemusejí zlevňovat díky tomu, že auta z Číny se sem budou dovážet se clem 20-35% a tudíž o 20-35% dráž. Tím je konkurence vyřešena a hurá, ceny se můžou držet stále vysoko. A pak stát přijde s dotací, aby se ta drahá auta kupovala. Docela blázinec, ale to jsme si už v naší Evropě zvykli.
„Povinnosti řidičů či provozovatelů vozidel s ukrajinskou registrační značkou jsou stejné jako pro majitele či provozovatele vozidel s českou značkou,“ ujišťuje mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Znamená to, že na silnicích smí provozovat jen auta v řádném technickém stavu, tak, jak ho definuje legislativa.
Dobře a teď je otázkou, zda to někdo řeší. Už od prvního pohledu poznám auto z UA, aniž bych se díval na SPZ. Stačí se podívat na okna. Auta z UA je mají většinou černá i u řidiče a spolujezdce. Ptám se, řeší toto nějak policie a zastavuje tyto řidiče a pokutuje tak, jak by se to řešilo s řidiči s českou SPZ?
Můj táta ho kdysi koupil a bylo to nejhorší auto, které kdy měl. Co mi vyprávěl, tak auto bylo víc v servisu než doma a nakonec vyhádal, že mu za něj vrátili peníze, což bylo za komunistů něco neskutečného (což by bylo i dnes). Ale rozbilo se na něm postupně co mohlo. Už nevím přesně, jak dlouho jsme ho měli, ale hádám, že to bylo jen pár měsíců. Dodnes na něj vzpomíná jako na nejhorší kup v životě.
Nejhorší je, že se takoví ani nesnaží ty lumpárny nějak skrývat. Jakože by dělal podvody tak, aby to bylo aspoň trochu zamaskovaný. Ale proč? Hoďte tu jízdu na traktor, nebo auta, co vůbec neexistují, kdo se v tom bude šťourat, že? A navíc ti lidé mají vysoké platy a ještě v jejich hamižnosti koukají, kde by si přišli na další.
Sám jsem navštívil letos Slovinsko a po průchodu soutěskou Vintgar, která není sama o sobě nijak složitá a dá se v pohodě projít v pantoflích, se pak ale člověk vrací přes kopec a prochází stezkou plnou kamenů, štěrku a místy se jedná o velký svah. Lidí, kteří to šli opravdu v těch pantoflích nebo žabkách, bylo nespočet. Nestačil jsem se divit. To samé při návštěvě Postojnské jeskyně. Nikdy by mě nenapadlo jít to v žabkách nebo pantoflích. Ale našlo se dost jedinců. A to místo na videu? To jsou úplní blázni, jít si to v pantoflích. Nejen, že když sklouzne, zmrzačí sebe, ale spadne i na ty, kteří lezou pod nimi. Prostě hory nejsou město, ale to mnozí nechápou.
Pan Dvořák je zcela mimo. Za prvé neustálé řeči o tom, že nákupem ropy nedáme vydělat Rusku jsou naprosto trapné. Toto se tvrdí lidem, kteří se nechají snadno oblbnout. To, že jsme celé dva roky nakupovali ropu rekordně mi vysvětlí lan Dvořák jak? To jsme jako stát nenechávali Rusku vydělat? To nevadilo a teď se to použije jako trapný argument pro zavedení daně? A za druhé, proč bychom měli nechávat vydělávat Rusku, když od příštího roku nebudeme dle informací závislí na ruské ropě, ba se k nám nemá dodávat vůbec? Prostě si chtějí tu daň zdůvodnit a používají proto primitivní argumenty pro primitivní voliče. A arogantní argument typu "tak budete míň jezdit". Podobné, jako by někdo při zdražení potravin řekl, tak budou lidé míň jíst, no a co. Takové vyjádření jen dokazuje, s jakým opovržením vůči lidem tato vláda vládne.
Lidi se smějí čínským autům. Před 20 lety jsem prodával mobilní telefony. Lídr Nokia, dále Ericsson a další značky. Pak sem začaly přicházet značky jako Samsung, Huawei, Xiaomi, všichni se smáli. No a kde jsou dnes staré dobré značky? To samé televize. Třeba Panasonic byla stálice trhu. JVC, Sony atd. Kde jsou dnes válcováni LG, Samsungem apod. To samé čeká auta. Někteří vidí jen to, co se k nám dostává na trh. Jenže to jsou jen drobky toho, co se prodává v Číně, Korei atd. Tam jsou s auty 10 let před námi. Tady na to koukáme s otevřenou pusou, tam je to zcela běžné. A hejty od lidí, kteří prostě celý život kupují třeba škodovky a nic jiného na světě není, těžce nesou, že ve světě jezdí i něco jiného. A je to hlavně o ceně. Člověk má určitou sumu peněz a kdo mi za ní nabídne víc, vyhrává. No a evropské značky už jsou prostě o kompromisech. Číňan i Korejec umí za stejné peníze poskytnout víc muziky. Tak to prostě je.
Na Vranově jsem byl týden před 12 lety a pak na víkend zhruba před 5. Jako na výlety fajn, plavba parníkem, hrady, zámky v okolí, šlapadla apod. Ale na koupání voda nikdy teda nebyla nic moc. Při té poslední návštěvě zelená jak blázen. Takže ano, bylo tam hezky, navštívili jsme spoustu míst, ale nechápu, proč autoři podobných článků mají pořád potřebu porovnávat přehrady u nás s mořem. To jsou dva rozdílné světy. A psát to jako české maledivy apod. Blbost. Maledivy jsou maledivy a hotovo. To jako Petřínská rozhledna není česká Eiffelovka. Je to Petřínská rozhledna. Někdy mi to přijde jako že ten, kdo nemá na to navštívit třeba Maledivy nebo se mu tam nechce, napíše, že Vranovská přehrada jsou české Maledivy a pak má pocit, že byl na Maledivách a jak ještě hrozně ušetřil 🤦🏻 To fakt ne.
Tak je to logické. Každý výrobce potřebuje prodávat a vyhodnocuje, jaké jsou požadavky trhu a takové zboží nabízí. A po elektromobilitě není tak velká poptávka, aby se na ni automobilka soustředila. Ukázalo se, že i podpory a dotace jen mírně a dočasně navýšily poptávku, která se ukázala pro výrobce aut jako ne příliš zajímavá. Nyní si musí zahojit rány a začít nabízet to, co chtějí zákazníci, nikoli politici.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Je zvláštní, že když přijímají migranty, hovoří neustále o doktorech, inženýrech apod. Pak přijdou a neumí nic než brát dávky a dělat bordel. Ale je vidět, že Německo má ještě rezervy, málo jim to tam likvidují dosavadní doktoři a inženýři, kteří k nim doposud přišli. Ale když si je pozvou, tak ať si je pak nechají a ne, že bude EU zase kňučet něco o povinném přerozdělování.
1 odpověď