To je fakt hrůza, taková drahota, umřeme hlady, co budeme jíst . Honem do Polska, je jedno, že projedu stovky korun, ale ten blažený pocit, jak jsem nad drahotou vyzrál a koupil si pár jogurtů a másla. A přitom se stačí podívat na ceny u nás a nevím, včera jsem kupoval Florian jogurt s příchutí za 8,90 a ten lámací Muller za 12,90. Jako fakt jede paní z Hradce až do Polska, aby ušetřila na nákupu? Je to 60 km k hranicím, takže 120 + nějaký popojezdy, dobrý 3 hodiny v tahu. Amortizace auta je dobrých 6 Kč na km, takže jí cesta vyjde na dobrých 7-8 stovek, pak nakoupí za 3 tis. nákup a pak to doma rychle jí, aby se jí to nezkazilo. 🤣
Tak proti nudným VW autům je to fakt pěkné auto, jen bych ho i tak bral jen v Dieselu. Krouťák překvapivých 400 Nm až se mi tomu nechce věřit, ale, co spotřeba u 4-kolky? Śacuju, že si to pěkně sosne. Pak už je to vo ceně a můžeme prodávat 🙂 Jen je nutno věnovat se řízení, čumět před sebe a nečumět furt do tabletu 🙂
Krouťák 400 v naftě je super. Sám ho mám v Tucsonu ve čtyřkolce a nechtěl bych jinak (max. silnější 😁). Jestli má odepínání zadní nápravy (což je dnes běžné), většinu času bude jezdit jako předokolka, takže spotřeba možná plus litr kvůli váze.
Další ekologické elektrické auto v souladu s Green Dealem. Hmotnost kolem 3 tun, obří rozměry, tedy velká spotřeba energie na provoz a překonávání odporu vzduchu. Energeticky velmi náročný provoz. Elektromobilita je především velké pokrytectví, místo toho, aby se vyráběla auta s malou spotřebou energie a nízkým odporem vzduchu, tedy sedany a limuzíny, vyrábí se SUV a čím větší tím lepší.
Velké auto nemusí znamenat automaticky velký odpor vzduchu. Si najděte údaje k některým krabicím a budete koukat, že jejich odpor vzduchu je mnohdy nižší než menší auto s oválnou karosérií. A váha není nikde v článku uvedena, takže váš názor je založen plně na domněnkách a zaujatosti.
Proč? Oslnit můžu i s běžnou žlutou žárovkou, když mám světla blbě seštelovaný. Jestli studený nebo bílý je jedno. Pokud má řidič něco v hlavě a dbá na nastavení svých světel a aspoň občas si stoupne před auto, aby to zjistil, popř. jestli mu svítí všechno, tak nejsou ani ledky žádný problém. Naopak. Osobně najezdím dost v noci, zvlášť teď, když se brzy stmívá a díky silným ledkám (originály) mi jízda v noci nijak nevadí. Ale taky si pravidelně kontroluji stav světel a všímám si, zda svítí jak mají. Na druhou stranu potkávám plno střelců, kteří mají ve světlech to nejlevnější, aby je to moc nestálo, svítí jim to 20 metrů před auto a jedou krokem, protože nevidí na cestu. A přitom stačí zajít do obchodu, dát o nějakou kačku navíc a koupit si silnější běžnou žárovku a je to v pohodě.
Tak to je dementní reakce starého pána. Bohužel i NATO. Já tomu fakt nerozumím. Takhle pomáháme napadené a slabší zemi? Jediný, kdo jsou tu stateční, jsou Ukrajinci. Bohužel za to platí svými životy. Celý demokratický svět umí o spravedlnosti a pravidlech jen pěkně kecat, ale bojovat za to a umírat za to nechává slabší Ulrajinu a ještě jí občas tu nepomůže, tu něco zakáže atd., atd. Je to strašně frustrujici. Vydělávají na tom je rusácký vrazi. 😥🇺🇦
Vždyť děláte to samé. Jen píšete, že NĚKDO jiný má pomoci a jít bojovat a umírat za Ukrajinu. A ten někdo je kdo? Voják NATO, taky jen člověk od rodiny, který má jít umírat za zemi, která v NATO ani není? Ten voják chce umírat a bojovat třeba za svoji zem, ne za cizí.
Pokud auto staré max 15 let a má čočky v předních světlech , tak tam má i stínítko které přesně kopíruje tvar světla které se měří regloskopem na STK tak nezjistíte rozdíl mezi halogenkou a LEDkou. Já si kdysi nechal schválně seřídit světla na STK a nic nepoznal , jen se usmíval že tam mám modré tuningové žárovky 😄 . Nekupuji však drahé LEDky které opravdu mají větší svítivost a když to máte špatně seřízené nebo moderně na vysokých SUV z výroby tak ty oslňují na prasáka ! A to je homologované ! Ty Číny svítí o něco líp než klasická halogenka a neoslňují ! A cena je 10x menší i kdyby vydrželi jen pár roků.
No právě jak píšete, když to dáte do čočky. Problém je v tom, že většina lidí narve ledky do klasických parabol a pak to svítí všude možně. Prostě parabola ve spojení s led katastrofa.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak zaleží jak kdo my to máme pár kilometru a určitě se vyplatí zajet i pro sýry které jíme nejvíce a jsou chutnější a o dost levnější než u nás,jogurty,maslo,petržel omáčky i ruzne ryby jako zavinače apod.ale spousty surovin podražilo uz jsou jak u nás ale některe jsou kvalitnější.
1 odpověď
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ano, jak píšete, pokud bydlíte pár kilometrů od hranic, proč ne. Jenže tyto články čtou i lidé, pro které je cesta do Polska nesmysl, ale pak se rozčilují, že tam mají něco levnějšího. Ano, ale stejně tak jiné věci zase dražší, ale o tom se nepíše. Ale v článku je i paní, co uvádí, že je z Hradce Králové a to už je cesta pro nákup spíš rodinný výlet, než abych jel pro levnější nákup. Takové články jsou lak zavádějící, to můžu rovnou napsat, že v Indii stojí něco zlomek toho co u nás. Ok, ale nějak se mi nevyplatí pro to jet. Jezdit nakupovat do Polska se vyplatí pár procentům Čechů, pro zbytek je to ekonomická hloupost. Tak proč o tom pořád někdo píše články, navíc nepravdivé. V Tescu koupím s klubovou kartou mnohé levněji než v Polsku a mám Tesco kousek od baráku. Prostě klasické zadání novinářů, najděte v obchodě položku s největším rozdílem mezi CZ a Polskem a postavte na tom článek. Ubohé.