Myslím si, že není problém v tom, kolik ročníků bude mít základní či střední škola, ale v tom jak vypadá samotná výuka. Samozřejmě existují učitelé, kteří se snaží zaujmout, vytvářet vztahy mezi učitelem a žákem a učí efektivně. Mělo by se také pečovat o psychické zdraví učitelů, aby nedocházelo k tolika vyhořením. Aktuálně za mne nic tyto návrhy v článku nic nevyřeší.
Jako rodič s tím souhlasím.
Byla jsem sama svědkem, kdy jsme byly s dcerou v kavárně a jiné děti si také chtěly hrát v koutku. S tím jsem problém neměla, kdyby jejich maminka s babičkou měly přehled, co ratolesti dělají. Skončilo to tím, že jedno ze zmíněných dětí zvracelo do přepravky a maminka dělala jako by nic. Bylo mi stydno se omlouvat za ni. Naštěstí obsluha vše viděla a chápala.
Výchova přeci patří i do restaurací, kaváren apod.
Přesně tyhle typy otázek nám zkoušeli dávat před dávnými časy v rámci pilotních maturit... pochopení textu, přeci netkví v hledání překlepů a chybějících čárek a háčků...😀
Jde o vnímáním textu, jeho poselství, schopnost srovnávat s ostatními texty, které přináší jiný pohled, jinou informaci. Vyhodnotit text z pohledu znalostí, které získám z jiných zdrojů.
....
To je dovednost, kterou bychom měli našim dětem vštěpovat možná víc než kdy v minulosti.
Proto jsem tam napsala pochopení textu A GRAMATIKA. Gramatika by za mne měla být automatická, protože text by měl nějak vypadat, mít ten základ. A přeci samotná gramatika by neměla být pro děti nic složitého.
Tady je to prostě hnané do extrému a to se mi nelíbí. Všeho moc škodí. A to i češtiny a vzdělání obecně. Pak to může vést až přímo do Bohnic. Bohužel, smutná pravda. Nevědí už, co dělat roupama. Hnus toto.😠😡🤦
Mně osobně například vyhledávání gramatických chyb přijde jednoduché. Samozřejmě je u studenta spoustu proměnných jako stres, atd. Nicméně se velmi zajímám o práci s dětmi od narození do 18 let a čím dál tím víc vidím, že o tu literaturu v jakékoli formě nemají zájem, ale pak vidím, že nejsou schopni pochopit ani text na Facebooku, který samozřejmě 13+ leté děti využívají. Což je prostě smutné. Proto tu bojují za tu čtenářskou gramotnost, která má velké praktické využití v životě.
Hloupost. V praktickém životě je to k ničemu. Jazyk maturanti záhy skoro celý zapomenou, tak snad jen ta matika. Ale tu udělá jen zlomek ze studentů. Takže skoro nic. Ubohost je slabé slovo.😢😭🤦
Já vám nevím, když na mě bude někdo mluvit nebo budu něco číst, tak bych ráda věděla, co mi druhá strana sděluje.
Jsou věci nezbytné a zbytné, chápete to? Ta čeština je za mě prostě hnus. I tu angličtinu bych si uměl představit poněkud jinak. Jedině matematika má smysl, ale i tam mám mnohdy pozdvižené obočí. Celkově to celé divadlo nestojí ani za zlámanou grešli.
Já to chápu, ale cokoli si přečtete, tak byste snad měl pochopit. Nebo k čemu text, který nebudete chápat? Pokud budete číst v cizím jazyce, tak opět to samé. Když budete například v nějaké firmě a budete vykazovat zprávy, tak snad musí dávat smysl a měly by nějak vypadat.
Koukám na ty úlohy a přijde mi to celé naprosto absurdní...co si konkrétně chtěl autor dokázat, když staví naši společnost na těchto trapných a nepotřebných dovednostech?
Chápu, že je to pro středoškolskou výuku těžké pochopit, ale my potřebujeme postupně vychovávat lidi s praktickými dovednostmi, co zvládají ovládat procesy výzkumu a výroby. Zvládají se prosadit v zahraniční konkurenci jako vedoucí pracovníci celých týmů se schopností prezentovat se a přesvědčovat ostatní, diskutovat a kombinovat....tohle, co tu vidím, je pořád to samé,...k ničemu.
Není divu, že střední školu každý student jen takto "přetrpí" s nadějí, že se snad alespoň na vysoké škole k něčemu pořádnému a zajímavému dostane...snad ano.
Mně pochopení textu a gramatika absurdní tedy nepřijde a rozhodně to patří k praktickým dovednostem do života.
Nechápu ten kontrast ! Děti jsou odmala přilepené k mobilům a jiným vymoženostem a nesvádějme to na rodiče. To je výsledek změn ve společnosti, požadovaný trend. Přece všechny informace se dají někde najít ! Nepropaguje se to takhle náhodou ?Tím pádem se děti odnaučily samostatně uvažovat a zpohodlněly. A pak jim tito neumětelové vymýšlejí nesmyslné úkoly, které jsou opravdu pro život nepotřebné. Jaký má tedy maturita vůbec smysl?
Nesouhlasím s tím, že vše se dá najít. Nehledě tedy na to, že i samotní rodiče jsou pohodlní a nesnaží se ve většině případů dětem vytvářet hodnoty.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já bych chtěla mít čas řešit takové hlouposti. Každému normálně myslícímu člověku dojde, že hovězí burger a fazolový burger je něco jiného a podle názvu se dá očekávat, co v něm najde.
1 odpověď