No, tohle jsem říkala už v začátku války, že fakt, že nikdo ze západních mocností nepřišel Ukrajině na pomoc, nastavuje situaci podobnou pozici Československa v začátcích války. Zatím mi (bohužel) všechny předpovědi vyšly, i když na mě moje okolí vždy kouká, že nemůžu mít pravdu. Nevíte někdo, jak se člověk stane vojenským analytikem? asi bych brala víc než na pozici kurátora, ale předpovědi mi vychází opravdu líp než ty, které čtu. Osobně si myslím, že tohle může skončit mnohem hůř, protože v momentě, kdy se bude cítit Putin v ohrožení, je schopen udělat zoufalé a strašné věci.
devítka není zbytečná. pokud se zruší odklady, pak dítě narozený v červnu nastupuje do školy v 6 letech a 2 měsících. + 8= 14( konec povinné školní docházky) + 4= maturuje v 18 letech a potřebuje na přihláškách na VŠ podpis zákonného zástupce, což je podle mě dost špatně. stačí že nemá na svou budoucnost stejný názor jako rodiče, a prostě na tu svou vysněnou školu nepůjde. je to tak, že pokud bude přetrvávat stávající praxe odkladů, který mají skoro všichni, pak devítka smysl nemá, ale pokud by se odklad dával jen těm, kteří ho opravdu potřebují( což je tak 1-2 ze třídy, max), pak devítka smysl má. o své budoucnosti by se měl člověk rozhodnout jako plnoletý a ne tak, že to za něj v nejhorším případě rozhodne zákonný zástupce. pak je další věc, a to je dost nepropracovaný systém stipendií pro sociálně slabší...
takže je to evidentní: stížnosti podřízených na příliš mnoho práce se vyřeší tak, že z jednoho z podřízených se udělá ředitel, klasicky české řešení. takže do dvou let se připravme na to, že většina věcí se bude v cermatu outsorcovat a bude to ještě mnohem dražší, než to převzal ten krejčí... nevím, za mě by ta message měla bejt jasná: nechcete člověka s kterým my jsme byli spokojení ( jako ministerstvo, ale soudě podle komentářů i velká část veřejnosti) tak oukej, ale bude mnohem větší dozor a tlak od nás, počítejte s tím...
"budeme uměle zvyšovat minimální mzdu, aby to vyhovovalo poslancům" Vážně? já bych to jako násobek zavedla. ono od minimální mzdy se odvíjí ( nebo by alespoň měly) i tabulkové platy, nebo se s ní minimálně čas od času poměřují... takže by se vyřešilo více věcí při jednom, není to tak? a snad o to, aby rozpočet byl co nejvíc vyrovnaný, a země na to měla, se mimo jiné stará i vláda, nebo ne? tak odhlasovali spoustu věcí na které nemáme, pak odhlasovali zvýšení vlastních mezd, na které nemáme, tak co se teď bouří? že už nemáme na zvýšení minimální mzdy? ale pánové... co takhle po nocích sednout na digitalizaci co nás bude ještě stát spousty peněz, a udělat to doma po nocích, jako to udělali s digitálním přijímačkama za minimum, a co ušetřenýho zbyde, přihodit třeba na hromádku těch minimálních mezd? Nevím, tak čekala bych alespoň nějakej symbolickej vstřícnej krok, ale to když si člověk čte, tak fakt nechápe. nemůžeme zvýšit minimální mzdu, říká někdo, jehož plat je 107 000, a kde to teče ze stejnýho zdroje. asi by za ni měli tak rok žít, třeba v Praze.
Problém je ve způsobu výuky tělocviku. bud je to výkonové ( zbytečně), nebo se nedělá nic. děti ve třetí třídě ještě ve škole nepoužily žebřiny, nářadí a žíněnky, protože si paní učitelka neumí domluvit, aby to v tělocvičně pro prťata postavili osmáci. takže Tři roky vybíjená a chodí pešek okolo. jakou pak chcete aby ty děti měly tělesnou zdatnost.
Peníze, peníze, peníze. Sama mám pedagogické vzdělání- a pravda je taková, že první výplaty si na účtu skoro nevšimnete. Práce je to velmi stresová, v nadměrném hluku, rozhodně se v přestávkách nemáte čas ani najíst, často ani napít, zodpovědnost máte často větší než vrcholový manažer ve firmě- a to za vás zaměstnavatel většinou ani neplatí pojistku na blbost- většinou žádnou, a v žádném případě ne dobrou. Až budou učitelé brát stejně jako alespoň střední, či středně vyšší management v korporátu, budeme jich mít dost a kvalifikovaných. Tam totiž nezřídka odcházejí. To, jak jsou v tuto chvíli učitelé honorováni, je navíc řadí i společensky do nižší kategorie- proč tedy vykonávat takovou práci, když "máte na víc", můžete si vydělat jinde na vlastní byt nebo dům, můžete svým dětem s klidem zaplatit hory, soukromý hodiny nevím, klavíru, angličtiny, doučování... jako učitel ješte budete přemýšlet, kam půjdete na brigádu, abyste vůbec vyšel. Státní rozpočet na to má, ne že ne, kolik peněz se utopí v nepovedených stavebních zakázkách, v zadáních pochybných počítačových systémů etc. je to o prioritách- ale evidentne, vzdělání dětí není prioritou, protože blbcům se lépe vládne.
... a nemelo by stacit ze kazda z obci a povodi proste upusti nadrze? Kdyby to delali uz od pondeli, kdy byly první varovné předpovědi, mají dost casu hladiny snizit natolik aby ohrozujici byl jen velky prival vody. To, ze 'otaleji se snizenim hladiny vody' podle me jen navysuje riziko. Podobne jako v roce 1997 a vlastne pri skoro kazdych ceskych povodnich. Primarni funkci nadrzi neni to, ze budou plne a prijemne na rekreaci, ale zadrzovani vody. Tedy logicky- cekam průtrž, velký deště, upustim. Zatim se upousti pry snad jen lipno?
1. Ucitele by meli byt placeni tak, aby misto toho co vystudovali, pak nemuseli delat trenery ve fitku.
"práci těchto dvou by nezastal kdekdo- ale i tak mají chodit na brigádu"? a dohromady vydělat asi polovinu co průměrný manažer? pardon, ten článek postrádá logickou argumentaci. Dovedla bych pochopit, že se bude zajímat o to, proč se věda i kultura nedělí na juniorní a seniorní pozice, tím, že pokud pracujete víc než úvazek, dříve nebo později přijdou také zdravotní problémy... nehledě na to, že sociologům, historikům, politologům, voláme jako prvním, když se spustí třeba taková válka na ukrajině😄. aneb klasický případ, když píše někdo, kdo není odborníkem na problematiku, ale prostě píše:-D. Při čtení mě dost napadalo, jestli si autor ten článek prostě nenechal vygenerovat umělou inteligencí😄... to pak totiž ty s humanitním vzděláním, kteří by byli schopni napsat opravdový článek, totiž fakt nemusíme platit.
Co by, premistit do jednotlivych trid prvni stupen, protoze nejsou skoly, pak druhy, a nakonec i stredni... a demograficka vlna se pak zase zopakije, takze by se mohly vratit le svemu puvodnimu ucelu az zase deti husakovych deti budou mit deti. Proste zjednodusit administrativni procesy a predpisy pro proatory ( typu vyjimka ze skolka se muze docasne stat skolou bez vyraznych stavebnich uprav), aby to mohlo jit hladce. Nejlevnejsi a nejefektivnejsi reseni...
Tak možná, kdyby ti lidi v těch firmách měli nějaký ponětí o tom, jak se vypisuje výběrový řízení na umění ( a taky kdyby se o tom třeba i víc psalo)... tak nebudou znát jen Davida Černýho a Pastu Onera. ( nic proti nim, ale umělců- a dobrých- je prostě víc)... jako prevenci doporučuju, aby výtvarka i na základních školách byla regulérní předmět, z kterýho můžete propadnout když třeba nevíte kdo byl Michelangelo, a ne věc, kde je povoleno dělat bordel a pak si odnýst max. 2.
nerentabilnost? na jednu stranu se řeší, že rodiče nemají na to, aby dětem zaplatili lyžák, na druhou Ministerstvo školství se vzdá jediného objektu který takhle může sloužit- aby teda děti jezdily na nějak komerčněji laděné hory? můžu tomu nerozumět? to jako síť škol nedokázala pokrýt obsazenost chaty nebo v ní neuměli hospodařit? nevím, ale podle mě to mělo zůstat k dispozici pro školy, kde je to potřeba. lyžáky tam byly opravdu skvělý. Vlek hned u chaty, nepředražený, čili cenově dostupný pro všechny, běžkové terény okolo... nějak mi přijde docela důležitý aby k tomu ty školy neztratily přístup, ale evidentně pozdě bycha honit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
no, aby nás hlídalo Slovensko, je snad za dané situace naprostý nesmysl. tečou miliardy do jiných nesmyslných projektů. Zrovna tohle prostě budou muset zaplatit, nikdo jim ted lepší nabídku nedá. at šetří jinde, povzbuzujou spolupráci škol a firem a vydělávají na mozcích, ne na levné práci- a ekonomika si i tohle bude moct dovolit.