Jak je možné, že nejsou učitelé? Takové lukrativní povolání, stačí otevřít jakoukoli diskusi u článku s pedagogickým tématem. Domů chodíme ve 12, pořád máme prázdniny, bereme 50.000, přípravy jsme si udělali na začátku, když jsme nastoupili, teď už neděláme nic. Vsechnu práci za nás dělají rodiče. .. tak nechápu, že se do toho nikdo nehrne. Taková super práce. 🤷♀️😁
O přestávce je stále žák ve škole a musí dodržovat školní řád. U nás ve škole mobily nesmí používat. Jen ve výjimečných případech. Měl byste se snažit, aby dítě bylo na mobilu co nejméně a nevyužívalo každé přestávky ke své degeneraci.
I my máme zakázané, osobně se občas s dětmi domluvím, pokud je třeba potřebuji k výuce, aby si je do hodiny přinesly, ale po hodině je ideálně vypnuly a už u sebe nechaly. Na exkurzích a výletech je povoluji, ať mají vzpomínky, taky fotím kde co. Ale máme jasná pravidla o postování něčeho, co si druhý nepřeje, a porušení striktně trestám (což jsem zatím nemusela, žáci ví, že držím slovo, a tak to raději moc nezkouší😄😄).
Strašně mě baví to propojení s nějakým článkem z tohoto týdne ohledně kyberšikany, kde se mnozí pisatelé v podstatě shodli, že za vše může škola, protože dovoluje mobily dětem, které se pak různě natáčí (třeba na chlapeckém WC při močení) a pak to postujou. A školy s tím nic nedělají, zametají to pod koberec atd. A teď chce někdo dětem mobily sebrat. A je to taky špatně.
Prosím vás, tak už se konečně dohodněte, co by teda škola a její zaměstnanci měli dělat, aby to bylo správně.
Děkujeme.
🤷♀️
Tady je každá rada drahá. Jak má v současné době rodič vychovávat své dítě, aby přežilo ve společnosti i mezi svými vrstevníky? A co má dělat dítě, aby vůbec přežilo?Čím se má řídit, koho poslechnout, komu a čemu věřit, co je správné, co je pravda. Kdo mu pomůže - rodiče, škola, sociální sítě, literatura, historie, která se neustále přepisuje, kamarádi, sdělovací prostředky, psycholog - když každý tvrdí něco jiného. Jsem ráda, že už nejsem dítě ani rodič.
Jak jako má? Úplně snad normálně, dát jasná pravidla a hranice, dodržovat je a nechodit kolem dětí po špičkách. Vyslechnout, být rádcem i přítelem. Není to nic složitého.
Cituji ze zprávy ČŠI:
„Preventivní ani výchovná činnost školy, probíhající v původním kolektivu (školní roky 2021/2022 a 2022/2023), nezajistila vytvoření bezpečného prostředí při vzdělávání pro žákyni ani další žáky v této třídě,“ dodává se ale v inspekční zprávě.
V tom je myslím "jádro pudla" - všichni, kteří v regionálním školství pracují, nebo v posledním období pracovali, samozřejmě dobře vědí, že škola, jako instituce, nemá na takové problémy, s agresivními a nezvladatelnými žáky, prakticky žádné skutečně účinné nástroje. Vše je v rovině doporučování, vyhodnocování, opatrného sledování (hlavně nikomu nešlápnout na kuří oko) a přetřásání na nekonečných poradách. Výsledkem je u 99% případů čistá NULA, to 1% je spíše symbolické, nechtělo se mi dát rovnou 100% - je dobré mít alespoň nějakou naději...
A pokud nedostane škola do ruky nějaký razantní a citelný "bič" na tyto případy, nic se nezmění ani do budoucna, jakmile se na škole najde někdo, kdo chce ubližovat ostatním, nikdo mu nezabrání. A když je jich ve třídě víc, tak je to pohroma. Máme ve Školním řádu prakticky dokonalou a neprůstřelnou obranu žáků, potažmo rodičů, proti zlomyslným, mstivým a všehoschopným učitelům (a těch je přece většina, jinak bychom to nepotřebovali), na žactvo nemáme NIC.
Některé státy mají v pravidlech cosi jako institut krátkodobého vyloučení nepřizpůsobivého studenta ze školy - ať se s ním učí doma rodiče, když se neumí chovat. Mě to přijde jako dobrý a snad i dostatečně účinný nástroj. A když už teď ve škole, kromě náplně práce školníka, měníme úplně všechno, co to třeba zkusit?
Amen.
Pak nemáme mít děti psychicky labilní, když jsou labilní i matky. Já musela chodit už do jeslí, protože mamka musela do práce. A představte si, nechodila jsem ani po-o, když se mi narodil brácha (5 let rozdíl).
Nepozoruju na sobě žádné psychické újmy, a to je mi 40, takže už by se asi něco projevilo. Naopak, dokonce bych řekla, že se dost význam v řavě a umím si prosadit svou.
A teď učím a vstávají mi občas vlasy hrůzou na hlavě, co jsou někteří rodiče ještě se třeťáky vyvádět. Dítě, který ve škole v pohodě funguje, se rozhodí až ve chvíli, kdy děda/ babi / mami / aj. nestojí na dvoře školy, protože se prostě zpozdili.
Jen dál, svět se už stejně pos*** (pardon), tak tu záhubu trochu urychlíme. Co taky s lidstvem, které se hroutí i ve chvíli, kdy se zašmodrchá tkanička.
🤦♀️🤦♀️🤦♀️
No tak si prostě děti začnou uklízet samy po sobě. Málokteré to z domova zná, tak aspoň jednou zažije, že to za něj neudělá maminka.
V Japonsku tenhle styl panuje už mnoho let a je ozkoušený a skvělý.
PS Panu Kotišovi: Jako podřadnou práci uklízení rozhodně nevnímám. Naopak, mě osobně naše paní uklízečky milují. V mých třídách nezbývá po odchodu ani papírek od bonbónu na podlaze, protože prostě donutím děti, aby si po sobě svůj chlív uklidily. Pomíjím samozřejmě vytírání a mytí oken, do toho je nenutím.🙂
Dnešní rodiče a děti nechápu. Naše rodina nepatřila mezi ty nejbohatší, spoustu věcí jsme si nemohli dovolit. Některé věci, které jsme si přáli, jsme dostali třeba i o půl roku později, až se nasetrilo (a az jsme si to "zasloužili").
Na lyžařský výcvik, na který jela skoro celá moje třída v osmičce, jsme taky neměli.
A hele? Ziju! Dokonce mě ani spolužáci po návratu nešikanovali, nebo nevyčleňovali z kolektivu. Nemám z toho trauma! Neříkám, že jsem trochu nezavidela... ale prostě jsem věděla, že na to nemáme. A víte co? Na střední se jelo zas... a tak jsem mákla na letní brigádě a část si zaplatila sama. 🤷♀️
Takže nechápu tu hysterii. Když nemám, nemam. Ostuda to není. Jen se to musí umět detem vysvětlit. A ne pořád natahovat ruku a nadávat na ty, co mají. 🤦♀️🤷♀️
No ano, vystudovali jsme lektorát vzdělávání dospělých, absolvovali jsme kurz, jak se bránit vnějšímu agresorovi, vnitřnímu agresorovi, tak nyní další kurz jak na traumata.
A za všchna studia, školení, dostaneme vysvědčení. Už jich mám celoui složku.
Jsou náklady na tyto bludy zahrnuty v úsporném Balíčku? Koho to živí? Vždyť ta lektorka, ani pořádně neví, co právě promítá na prezentaci školení.
Škola, má přece výchovnou poradkyni se speciální pedagogikou i právníčku a všichni učitelé studovali psychologii. Jsou k dispozici vývody z poraden.
Jak je však možné, že tu opět máme vnitřního a vnějšího agresora a řešíme traumata dětí? Vždyť je tu přece vše v nejlepším nepořádku.
Zrovna nad tim přemýšlím.. jsem dost empatická učitelka , děti za mnou chodí.. . ale nevím, co po mně ještě kdo chce? Traumatizované je každé druhé dítě a já přece nemůžu neustále suplovat povinnost a zodpovědnost oborů , kterým tohle náleží. Peklo.
Nic Vám nebrání v tom, jít do soukromé sféry, dostávat 30k hrubého, 20 dnů dovolené dle zákona ( učitelé 40 + další výhody ). Podle mně jste za své odpracované hodiny přeplaceni a výsledky tomu naprosto neodpovídají, nehledě k tomu že i za mne kdy učitelé odcházeli domů po 12cté hodině ještě v dobách socialismu přetrvalo doteď, proč? Beru si práci domů, nebudu sedět do 15.30 kdy mám pracovní dobu ve škole ale udělám to doma, pak kecy že děláte práci doma.
Vy vůbec nevíte, o čem ta stávka je. Asi chyba Vašich učitelů, neumíte číst. Nebo spíš nechcete.
Omezte inkluze jen na tělesně postižené, duševně zaostávající soustřeďte do speciálních škol s pedagogy cvičenými k práci v takových podmínkách.
To se lehce řekne. Speciálních škol je málo. A ještě méně speciálních pedagogů, kteří tam smějí učit.
Jejich navýšení, škol i těchto pedagogů, by znamenalo další díru do rozpočtu.
A tak je lepší nechat nám svoloč ve třídách a vyházet asistenty. Učitel to přece zvládne, nu ne? Vždyť je to poslání! 🤷♀️🤦♀️
Robert Čapek není pedagog, ale podnikatel ve školství. Navíc arogantní a vulgární člověk.
Konečně někdo, kdo ho už taky odhalil!
Mně na to stačilo jedno jeho školení... namachrovaný a arogantní jájánek, který několik hodin poukazoval na to, jaké my ostatní jsme nuly.
Když jsem se ho zeptala, zda by se někdy nepřijel podívat na naši školu, ale ne jen na jedno dopoledne, ale zda by si neudělal takový jakože exkurz do školy třeba na 3 dny, aby si mohl projít a prožít některé třídy dosyta, jsme složením dětí dost specifická škola, odpověděl jednoduše : To byste nezaplatili.
To samé jeho fcb stránka, po týdnu jsem ji přestala sledovat, chtělo se mi zvracet z toho, jak si údajně pedagog užívá hanění "svých" kolegů z branže. Pro sledovanost cokoli.
Toliko k línému učiteli. To on určitě není, jak jde o prachy nebo o zviditelnění se. 🤦♀️
Učitelé chybí proto, že děláte polovinu pracovní doby oproti ostatním lidem. Proto je to tak lukrativní. Začněte pracovat tolik hodin co ostatní lidi a učitele budeme i propouštět. A bude to i ekonomicky vycházet.
Tak právě proto by se k nám měli všichni hrnout, ne? Když pracujeme méně než ostatní :-)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To naše ZŠ žádná speciální není, ale zřizovatel ji z nás vytvořil. Takže máme ze 3 zakladek nejvíc cizinců, nemyslím jen Ukrajince, ale těch je taky dost, děti s různým postižením, romské žáky přizpůsobivych i neprizpusobivych rodin... v každé třídě asistent.... Ale chvalabohu za ně, nebýt jich, tak už se houpu za barákem na větvi.
Takže jak tu někdo psal...ANO! MEMORANDUM TO JISTE NAPRAVÍ!🤦♀️🤦♀️🤦♀️
1 odpověď