Podívejte se, já jsem bývalá dlouholetá učitelka. Na pozdravy odpovídám naprosto 100%, i na pozdravy dětí/žáků, což není samozřejmost. Žáci si totiž mnohokrát stěžovali, že učitelé jim neodpovídají na pozdrav. Asi jsou tito kolegové ještě z jiného vesmíru. Na svých pravidlech pouze selektivního zdravení si trvám. Vy si zdravte všechny jako na běžícím pásu, ale věřte mi, že mnoho z těch, které tak usilovně zdravíte, by rádi prošli bez povšimnutí. Hlavně prosím pěkně po učitelsku nezdravte významně ty žáky, kteří nepozdraví vás jako první a nedělejte jim následně školení na chodbě.To je snad úplný vrchol trapasu. Mnohé děti jsou prostě jen introvertní a školní chodba je pro ně peklo.
A ještě jedna věc, i introvert má umět pozdravit, pokud to situace vyžaduje. Jinak bude pro ostatní nevychovaný extrovert.
U extrovertů například tolerujete opak? Například opravdu velké intimnosti na veřejnosti...Ve společnosti jsou určitá pravidla bez ohledu na temperament člověka.
Podívejte se, já jsem bývalá dlouholetá učitelka. Na pozdravy odpovídám naprosto 100%, i na pozdravy dětí/žáků, což není samozřejmost. Žáci si totiž mnohokrát stěžovali, že učitelé jim neodpovídají na pozdrav. Asi jsou tito kolegové ještě z jiného vesmíru. Na svých pravidlech pouze selektivního zdravení si trvám. Vy si zdravte všechny jako na běžícím pásu, ale věřte mi, že mnoho z těch, které tak usilovně zdravíte, by rádi prošli bez povšimnutí. Hlavně prosím pěkně po učitelsku nezdravte významně ty žáky, kteří nepozdraví vás jako první a nedělejte jim následně školení na chodbě.To je snad úplný vrchol trapasu. Mnohé děti jsou prostě jen introvertní a školní chodba je pro ně peklo.
Už asi ve druhém komentáři mi podsouváte, že někoho nutím zdravit, asi s tím máte sama zkušenost, toto absolutně neznám.
Ale Vy to nějak intenzivně stále opakujete, že na tom něco bude.
Ano, přesně tak. Zdravím lidi, které mám ráda. Taky zdravím lidi, které znám, když se s nimi střetnu tváří v tvář. Jinak ne. Lidí, které nemám ráda, tam dělám, že je nevidím nebo je ignoruju, pokud jsou v dostatečné vzdálenosti. A ano, malé dítě dokáže velmi dobře posoudit, jaký učitel jej učí. Nemusí to být jen podle toho, že dobře učí. Moji synové mají učitelku na AJ, která neučí moc dobře, ale je milá a má ty děcka doopravdy ráda. Tuto zdraví na dálku. Před několika dny jsme míjeli synovu třídní učitelku. Já jsem si jí nevšimla. Syn po několika sekundách řekl: "To byla paní učitelka." Zeptala jsem se ho, proč ji nepozdravil. Odpověď: "Já ji nemám rád." Doufám, že nejste taková ta karikatura učitelky, která dítěti, které ji nepozdravil na chodbě udělá scénu, protože přece "respekt". Takové jsou nejhorší.
Děti mě zdraví a myslím, že spíše někdo jiný je karikatura na slušného a vychovaného člověka. Respekt k člověku nerovná se sympatie. Je slušnost pozdravit na určitých místech i cizího, když někam člověk přijde. Nemá cenu to rozebírat, jsme asi z jiného vesmíru.
Člověk se chová kultivovaně a s respektem, pokud skutečně respekt prožívá. Žáci ve školách žádný přirozený respekt vůči učitelům nemají. Jen jsou zvnějšku nuceni imitovat znaky respektu (zdravení apod.), a to se nikomu nechce. Až začnou učitelé dělat školu jinak, smysluplně, funkčně a půjdou s dobou, pak se dostaví i přirozené zdravení, děkování a držení dveří. Dříve ne.
Podle Vašeho názoru si někdo pozdrav musí zasloužit podle toho, nakolik se nám líbí?? Neměl by každý začít hlavně u sebe než čekat, zda se okolí chová vhodně jako první? A malé dítě má posoudit, zda učitel dobře učí a podle toho případně pozdravit? To nemyslíte vážně... Respekt k druhému člověku bychom měli mít už proto, že je to člověk, jinak bychom mohli všichni donekonečna čekat!
Někteří učitelé mají zájem a jsou skvělí. Plno učitelů je ovšem vyhořelých, bez zájmu, bez empatie, učení je pro ně práce, ne poslání. Nedokáží zaujmout. Jejich fádní nezajímavé výklady něčeho, co děti za týden zapomenou a nikdy v životě nebudou potřebovat je tristní. Nucení dětí, které jsou zrozeny k pohybu k sezení v lavicích několik hodin denně, srovnávání bez ohledu na schopnosti jedince, nesmyslné neobjektivní známky, . . Inkluzi nezvládají učitelé. Dobrý učitel zaujme, je oblíbený a respektováný, zvládne celou třídu bez asistence.
Vaše psaní vnímám jako idealistické, nezasvěcené...Ano, někdy se poštěstí a sejde se třída, kde to poměrně klape. Dnes některé děti třeba kolegům spí na lavici...A ne jednomu, celé dopoledne. Třeba chlapec s mnoha diagnózami, který je začleněný do třídy, má asistentku, a stejně to nepomáhá. Za další, i když je dítě hodně studijní typ, většinou nemá zájem úplně o vše a ve všech předmětech, nebaví ho úplně vše a pořád, ale samozřejmě nemůže rušit ostatní, což leckdy dělá. Myšlenka o sezení celé dopoledne, to s Vámi poměrně souhlasím, ale zkrátka to tak v klasickém školství je. Nic nebrání tomu, aby dítě před vyučováním chodilo plavat nebo podávalo jiné velké sportovní výkony odpoledne. Máme tu ve škole takové, téměř mistry republiky v různých sportech, a ještě se zvládají skvěle učit a noblesně chovat. Plno dětí má dnes psychické problémy z různých důvodů. Dále plno času tráví na mobilech a jiných zařízeních, málo kvůli tomu spí, málo se hýbou... Co se týká poruch učení, běžně narážím na to, že plno žáků osmých tříd čte hůře než někteří druháci. Tak to je. To samé s psaním V jedné a té samé třídě jsou velmi nadaní, ale i nesmírně slabí. Jestli vycházíte ze zkušeností desítky let zpátky, kdy běžně docházelo ve školách k pohlavkům a děti si nedovolovaly, ještě můj ani ne padesátiletý muž to pamatuje, pak chápu, že vše vidíte zalité sluncem. Tehdy prostě když někdo malinko vybočil, případně rušil a byl nepatrně drzý, dostal přes hubu. A když ne ve škole, tak doma.
Tak snad je hlavně důležité zlepšit efektivitu a kvalitu na školách. Dnes se tam žáci trápí s mš 14 let a výsledkem je chabá znalost češtiny a angličtiny. To fakt nechci. Je to tady jeden velký Kocourkov. A nikomu to nevadí. Ubohost.
Některé děti mají zájem a jsou skvělé...Občas se mi podaří sedmákům předat leccos, co neznají mnozí středoškoláci. Plno dětí ale má dnes různé výchovné problémy, nebo nemají zájem...Případně je na vině špatné zázemí. Plno dětí do dvou do rána kouká do mobilu a počítače a dopoledne tam téměř spí. Reforma obsahu výuky na tom asi moc nezmění, bohužel. Pramení to v rodinách. A podíl má i před lety nastolená inkluze, která se zvrhla a nemá mantinely. Školy ji nezvládají. Nemají na to kapacity, hlavně ty personální, chybí asistenti atd.
Všichni tito odborníci radící ,,od stolu" své kanceláře ať jdou do praxe...Rádi je mezi sebou přivítáme, učitelů je málo, zato poradců na vše až moc 😄 Tyto poradce většinou dělají ti, co nezvládli učit, znám mnoho takových, sami to přiznávají, že ten hukot ve škole nedali, mít třeba 6 hodin za sebou puberťáky, o přestávkách dozory...Leckdy výživné rodiče. Tak šli v klidu psát manuály!!!
Tito lidé si neuvědomují, že třeba lidé z profesí, které skutečně potřebujeme pro přežití (lékaři a plno jiných), opravdu musí projít náročným studiem plným odříkání, aby té profese byli schopni. Třeba medik sedí měsíc na zadku od rána do večera, aby se naučil na zkoušku!!! Za to zaslouží obdiv a úctu.
Ale hlavně, že těmto podivným pohodlným jedincům vadí a obtěžuje je, že by se sami (případně jejich dítě) mělo snad nedejbože chvíli soustředit, nerušit a vnímat povídání někoho, kdo o daných tématech něco ví. Šílené!
Vytržené z kontextu, snaha o modernost, alternativnost...
Ano, jistě patří do vzdělávání i kritické myšlení, vzájemné mezilidské chování, důraz na demokratické hodnoty a podobně. Bezpochyby.
Pak máme ale i předměty takzvaně naukové, kde zkrátka nevyjadřujeme svůj názor, neb je jasně dáno, že pětina ze 100 je 20, že pes je savec, a čím se proto vyznačuje, nebo třeba že Česko leží v Evropě... a podobně!
Milá paní, až půjdete na operaci, budete ráda, že se Vám bude věnovat lékař, který ty přednášky poslouchal, a svůj obor díky tomu zná. Bacha, aby to nebyl někdo, kdo se sice rve o své právo na názory, ale o dané problematice ví kulový a zrovna se ho na to u státnic a atestací tenkrát nezeptali!!!
Sestra odchází ze školství po 20 letech praxe ,2VŠ PdF, FF.Už na 2.stupni neučí, neboť z 26 žáků je jich 8 se specifickými potřebami ,jeden nemá číst nahlas,protože je ve stresu, druhému má předžvýkat diktát ,protože pomalu píše a nerozumí textu,třetí se má procházet během výuky, čtvrtého má chválit a chválit atd.Ze základních škol jsou školy zvláštní, dnes se říká speciální, postižené děti brzdí děti normální, které se nic nenaučí, neboť to není v silách učitele zvládnout .Do toho hlídat šikanu, protože postižené děti často svým příšerným chováním a úlevami běžné děti iritují ...Postižené děti samozřejmě nemohou za svoje handicapy, ale dobře se říká, svůj k svému. Samostatnou kapitolou jsou asistenti, často nevzdělané bytosti, které to ve škole "odsedí", učiteli nepomáhají a ještě odčerpávají finance,které by měli dostat právě vzdělaní učitelé ,jejichž platy jsou naprosto nedůstojné .Inkluze je trestuhodný experiment a díky němu budeme národ d.....
Tesat do kamene!
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Podívejte se, vy nejste moc chytrá. Naučila jste se pár floskulí (já bych si třeba nikdy netroufla tvrdit, co má kdo dělat) a ty vytrvale opakujete. Právě podle vaší urputnosti v tvrzení co má kdo dělat soudím, že si to nenecháváte pro sebe a vytrvale šíříte.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Zoufalý člověk bez argumentů se uchyluje k hodnocení druhých jako celku, cituji: ,,Vy nejste moc chytrá. " Ubohé a manipulativní.
A zkuste taky začínat své komentáře jinak než slovy ,,Podívejte se".
Končím naši vzájemnou debatu a přeji hezké svátky.