Podepisuji. 8 let gymnázia pod ředitelem-sociopatem. Čtyřky, pětky, reparáty, urážky, ponižování. V 36 přijat do Mensy ČR s IQ 157. Zdravá rodina, úspěšné podnikání. Zdravím pane řediteli, vy mrzká nulo.
To je mi líto. Ale bylo velkou chybou to tak dlouho neřešit, pokud se na Vás někdo dopouštěl nepravostí...A proč rodina nějak nezasáhla?
Já myslím, že u frontalního výkladu tam snad nemyslí vůbec nikdo. Snad jedině ten chatbot, který ten text pro učitele dnes často připravuje a sumarizuje. Každý máme jiný pohled, to je asi v pořádku.
Vaše tvrzení snad možná platí pro velmi nadané a silně motivované děti. Nevím, kolik typických puberťáků by chtělo samostudiem sedět nad všemi předměty. Ten lidský element považuji za důležitý. To, co píšete, bych dala jako možnost vysokoškolákům a možná v některých případech středoškolákům, misto veškerého frontálního výkladu. A to nemluvím a prvku socializace v kolektivu třídy a podobně. Zřejmě nepracujete s dětmi.
Vašemu článku dávám známku 5. Z ní jistě snadno poznáte v čem je Váš článek nedostačující a v čem se máte pro příště zlepšit - ostatně to očekáváte po dětech, takže jako dospělý s tím jistě nebudete mít žádný problém ;)
Součástí každého hodnocení je i objasnění, v čem práce vyhověla a do jaké míry. Vždy žákům detailně objasním, co se po nich chce. Následně sděluji správné řešení (pokud je jednoznačně patrné). I tak se dále ptám, zda má někdo nejasnosti a potřebuje vysvětlit.
Jasně, napsat dítěti omluvenku a pak je nechat s bezdomovci místo ve škole je v úplne pohodě, proč to vůbec někdo řeší, že? 🤦♀️
Nikdo tady neschvaluje záškoláctví. Co když byla třída od rána mimo školu, např. na výletě/exkurzi a chlapec se k nim zkrátka už přidat nemohl? Jak zjednodušeně a černobíle, odtrženě od reality lze věci vidět, bez znalosti souvislostí. Situaci blíže neznám, neschvaluji, ale nemám ráda rychlé soudy bez znalosti souvislostí. A jak již píšu výše, titulek vyznívá dost divně. Kdyby chlapec místo toho sám doma celé dopoledne pařil hry, cpal se brambůrkama a colou, rozhodně by tu o tom nebyl článek. Že je někdo bezdomovec ještě a priori nemusí znamenat, že fetuje, pije, páchne a podobně. A že je horší než někteří multimilionáři.
Kdo ví, jak to bylo. Znám plno lidí, kteří nechávají mladší děti samotné doma. Bezdomovec není o nic méně člověkem. Samozřejmě pokud třeba pili, fetovali atd., je to špatně. Nebo pokud chlapci byla zima, měl hlad. Ale titulek clanku je dost hloupý, slovo ,,bezdomovec" tam figuruje jako desetihlavá saň.
Jako rodič dcery na výborném gymnaziu jsem se jednou objednal k paní ředitelce.Jistě si u třídní prof. zjistila,že dcera patří k nejlepším studentkám a znervozněla o to víc. Čekala mne spolu s ještě jednou kolegyní a možná to bylo i nahráváno.Měla asi své zkušenosti s rodiči,budiž. Ptal jsem se jí .zda když studenti jedou ve školním roce na zájezd do ciziny je s nimi nějaký pedagog,který má předmět související s tím místem a např.jim na místě řekne a ukáže něco z historie toho místa. Prý tam byli ve spřátelených školách i na výuce. Tak jsem se ptal zda z toho udělal pedagogický doprovod nějaký výstup a řešilo se,zda to nevyužít zde.Ptal jsem se zda když mají takovou výbornou výuku jazyků, zda by třeba ¨po čtyřech letech nebylo správné zařadit pro všechny studenty mezinárodně uznávanou jazykovou zkoušku. NEMĚLA ODPOVĚĎ. DOSUD tam dělá ředitelku.
NA ŠKOLÁCH NEEXISTUJE OVĚŘOVÁNÍ CO UČITELÉ NAUČILI.
Jak to chcete otestovat? Záleží také, jaké žáky učitel dostane. V jedné a té samé třídě je plno žáků, které učitel naučí mnoho, některé středně a některé málo. Vliv má nadání, motivace, zájem, podpora rodiny a mnoho dalšího. Odpovědnost není jen na učiteli.
Děkuji za Váš komentář.
Nechápu některé komentáře, nevíme, jak to bylo.
Třeba to byla nějaká maminka ve stresu z toho, co se stalo s jejím dítětem či kde je. Mohl to být člověk s vážným poraněním hlavy a tím pádem i stavem vědomí, které neovládá, neboť toho v tu chvíli není schopen.
Posádky je mi líto, ale vůz má být zajištěn proti takovému otevření.
Mnoho dětí nemá absolutně žádné hranice v chování. Nemají návyky a jsou i na druhém stupni leckdy líné přečíst si zadání o jedné větě. Neupoutá je téměř nikdo a nic.
Plno chytrolínů se vyjadřuje, co a jak se má dělat, ale jeden učitel na druhém stupni má třeba celkově kolem stovky žáků. S leckterým jedním si neví rady ani rodina, poradny...Ale učitel má zvládat vše.
Plno dětí je ale báječných ♥, úžasných a je radost s nimi pracovat, navzdory těm platům, které nejsou nic extra.
Někteří by tu děkovali letušce...Za mě byla neomalená... Nemohla vědět, z jakého důvodu je paní obézní...Může za tím být zdravotní problém apod. Navíc sklony k tloustnutí má každý jiné.
Když budete například žít s agresorem a nakopne Vás to k tomu chodit na karate, v němž pak budete mistr republiky...Poděkujete mu?
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Matematika, stejně jako vše na tomto světě vznikla z potřeby člověka vyřešit problém. Dejte osmiletému dítěti matematický problém, který potřebujete, aby si osvojilo (např. odčítání dvouciferných čísel). Samozřejmě demonstrujte na reálných věcech typu Franta má sbírku 86 Pokémon kartiček a Pepa 54. O kolik má Pepa míň? Ty kartičky skutečně doneste do školy (reálný svět, reálný zájem dětí) Nenabízejte řešení. Nechte děcka řešit v párech (spolupráce). Děcka pak prezentují na tabuli, jak přišly k výsledku (prezentační dovednosti) Ověřte jejich řešení fyzicky na kartičkách. Oceňte snahu, pak jim ukažte vaši cestu k výsledku. Zeptejte se, která z cest je nejjednodušší (ideálně ta vaše, učitelská). Pak tu nejjednodušší cestu procvičujte s dětmi, vysvětlete, že bez procvičení to půjde pomalu. Děti si zkusí příklady na stopovat, aby viděly, jak se zlepšují v čase. Pochvalte za každý pokrok ve zrychleni. Tím mají šanci i pomalejší děti a mohou mít radost ze svého úspěchu. Zadávejte další slovní úlohy že života: videa na YouTube, kartičky fotbalistů, auta, shnilá jabka ve sklepě :-)etc. Zahrajte si na toto učivo online hru Kahoot! Děti si zábavně procvičí a vy máte okamžitou zpětnou vazbu jak to komu jde. Rychlejším dětem dejte náročnější příklady, pomalejší děti procvičují více. Úkoly nezadavejte celé třídě stejné. Test nedělejte na čas, nechte dítě dokončit úkol. Některé děti by vlastně nikdy nemohly mít jedničku, protože mají pomalejší tempo, ale zase jsou třeba pečlivější (nemá cenu, aby chrt závodil s jezevčíkem).
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Paní Plecháčková,
rozumný učitel dá dostatečný časový limit. Pokud by však někdo dělal příklad skutečně extrémně dlouho, těžko mu může dávat stále tolik času, učitel by pak neměl čas probírat další učivo se všemi, což má prostřednictvím RVP stanoveno. Doporučuji, abyste šla pracovat na MŠMT, anebo přímo do praxe do školy, pokud máte tak jasno, jak to vše zvládat naprosto ideálně pro každého.
1 odpověď