Pozoruhodný jev: kolik lidí zde v diskuzi píše, že přepnuli na jiný kanál (nebo šli do hajan?), většinou prý krátce po zahájení projekce. Hmm, kdo si seriál vyhodnotí podle prvních 10 minut, je to jen jeho věc.
Co je však ještě více pozoruhodné: kdo se zde v diskuzi (po 10 minutách sledování prvního dílu) rozhodl přepnout, se tentokrát nemýlil 🙁. Já dokoukala do konce 1. dílu, a pak zažila pocit opravdového zklamání. V tomto 1. díle jde o banalitu, zabalenou do velmi banálního děje, režírování a velmi banálního hraní. Myslím, že hodnocení 60 % je silně, silně nadhodnocené. Než ale napíšu, kolik % bych dala já, podívám se ještě na 2. díl. Ty první jsou totiž (skoro vždycky) horší, než následující (s výjimkou Ulice a pod. 🙂).
Vzpomněla jsem si hned na Deana Reeda neblahé paměti (ten herec a zpěvák, co se přestěhoval z USA do NDR, pro mladší). Každý holt máme jinou představu o tom, co je to svoboda. Jen mi vrtá hlavou, proč tolik rusáků odchází ze skutečné svobody žít ve světě, ve kterém si podle rakouské paní na svobodu jen hrají....
Díky panu Burešovi! Opět zajímavá připomínka. Škoda jen tentokrát limitované galerii. Mám ale jednu - spíše symbolickou - poznámku k větě: "Rumunské náklaďáky z Brašova se dostaly i na československý trh": on tenkrát žádný trh v soc zemích neexistoval. Přitom je zajímavé, že socializmus neměl pro tradiční výraz "trh" žádnou alternativu, přestože symbolizoval tržní, tedy nenáviděný systém. Používalo se slovo "nabídka": namísto "na trhu" bylo použito sousloví "v nabídce".
K autu samotnému: ani jsem netušila, že jich bylo v ČSSR tolik, jak naznačuje diskuze dole. Těch pár, co jsem jako dětsko potkala, měla pověst velmi poruchových aut s nezvykle vysokou spotřebou benzínu. V článku mě zaujala informace o spolupráci Rumunů s francouzskými firmami, jejichž jména dnes znějí legendárně. Rumuni už byli takoví: v technických oborech raději spolupracovali s Francouzi, než se soudruhy ze socialistického tábora. A tak Nicolae svou zemi mimořádně zadlužil u "západních" bank. Vcelku bez velkého efektu, protože Romany a Oltcity byly holt poruchové a díly stály vždycky majlant. Navíc, žádná technicky zdatná generace ani díky těmto snahám v Rumunsku nikdy nevznikla.
Prosím nezlobte se na mě kvůli tomuto názoru: "nový" motocykl NENÍ novým směrem vývoje Jawy. Firma je silně podfinancována a to co už delší dobu dělá, nemá s vývojem nic společného. Je to jen udržování značky v situaci, kdy nemá ve svých rukou vůbec nic, ani konstruktéry, ani vlastní vývoj. Nakupovaným motocyklům nepřidává žádné vylepšení nebo lokalizaci. "Nové" Geeny je sice velmi pohledná motorka, taková, jaká obchodní společnosti Jawa chybí v nabídce, ale není řešením pro budoucnost. Naopak, zvyšuje riziko dalšího poklesu zájmu o značku kvůli neprověřené kvalitě, již ostatně autoři komentářů z výstavy kriticky okomentovali. Aby se Jawa postavila na nohy, to by si vyžádalo vážně hodně peněz...
Tak, a teď bez posmívání se Kubě: i my si musíme dávat pozor, aby nám naše bruselská elita neodhlasovala takové nesmysly, které by nabouraly fungující ekonomiku ve jménu blaha pracujících. Nejsem proti EU, ve sjednocené Evropě je budoucnost, ale mám silný pocit, že současná generace evropských vůdců a hlasujících hlav je poněkud odtržena od reality. Kuba budiž připomínkou, že soustavné narušování tržních principů kvůli údajnému lepšímu životu končí ekonomika zpravidla v naprosté chudobě. A na počátku byly dobré úmysly....
"Výrobci se snaží zlevnit e-auta na úroveň klasických vozů". Ano, ale až poté, co zdražili klasické vozy téměř na úroveň elektrických aut. Alespoň v Česku. Toto chování výrobců je nemravné, opírá se o umělý tlak EU na prodej elektrických aut a zbavuje podstatnou část populace možnosti nákupu nového auta. Zbývá pouze nákup ojetiny se všemi negativními důsledky z toho vyplývajícími. Je třeba zdůraznit, že k růstu cen klasických aut o 60 - 80 % oproti roku 2022 nebyl nikdy důvod, ani technický, ani legislativní. Evropští výrobci aut by se měli za své chování zákazníků (v Česku) omluvit a měli by snížit ceny nových klasických aut nejméně na úroveň roku 2022.
Děkuji autorovi za podrobný a otevřený popis toho všeho, na co musí myslet a musí udělat před tím, než zařadí jedničku a vyjede. Myslel to jako pochvalu za to, že inženýři z Mercedesu udělali hodně pro udržení jakési uživatelské přívětivosti, ve skutečnosti se však jedná o popis zrůdností vlastních autům nejnovějších generací. Co takhle iniciovat v Parlamentu EU novelizaci předpisů pro auta a vložit do nich, že řidič má právo vypnout nevhodně fungující asistenty jednou provždy? Ale to bychom asi chtěli po poslancích europarlamentu moc: vždyť oni na jednání nejezdí, létají!!
Všichni tady rozumí autobyznysu jako profíci a případně vysmrknou cosi o všeobecném úpadku všeho, To jsme celí my, Slované. Přitom kdo z vás byl v Tureckém Fiatu? Kdo z vás navštívil Fiat v Tychy? A proč to? No, víte, každý si sem tam projde krizí, a Fiat se díky účetnímu blahé paměti zachránil tím, že a) omezil investice tam, kde nemohl efektivně soupeřit (střední třída), a za b) nasměroval investice tam, kde zjevně byly legislativní a tržní nároky připraveny na to přijmout levné, ale dobré auto. Díky tomu Fiat dodnes vydělává, i když už byl jednou nohou v hrobě. A vytvoření Stellantisu nyní tyto Fiatovy výhody přeměňuje na slušné zisky celého koncernu, díky lepšímu využití zbývajících evropských továren v Itálii a Polsku, díky společné produkci s jeepem v Evropě, a díky neustále se zlepšujícímu technickému a výrobnímu zázemí v Turecku. Tam se jim sice nyní nedaří, protože turecké hospodářství drtí gigantická inflace, ale před třemi lety na konci kovidu začali mnohem více vyvážet odtud do severní Afriky a na Blízký východ a tak svůj turecký provoz nemusí nijak dotovat. Celkově si myslím, že Fiat je velmi rozumně řízená firma a že čas malých aut v Evropě teprve nastane. A Fiat je lépe připraven, než Škodovka. Holt, někteří účetní myslí a jiní jen opakují mantry svých šéfů...
Vladimír Kokotovič je pro Rusko natolik cenný, že by nikdy do tak riskantního podniku sám nešel. Proto jsou z tzv. nastupování do letadla vidět jen dvojníkovy nohy a boty. Je zajímavé, že dokáže z jednoho opatrného letu vyhodnotit technickou úroveň bombardéru, ale není se vlastně čemu divit. Supermani nejsou lidi jsou to nadlidi.
Fascinuje mne většina dotazů. To muselo dát fakt velké úsilí je vymyslet a chtělo to hodně velkou odvahu je položit. Např.: "koho tady zastupujete, stát, jako Česká republika, nebo jako státní korporace?" s vítězným pohledem do publika v očekávání hlasité podpory a potlesku. Nevidím důvod, proč bych se někdy takové akce zúčastnila. S idioty přichází člověk do kontaktu dnes a denně, proč to rozšiřovat ještě na dobu, kdy si zasloužím klid.
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
"Češi ho milují! Zatímco v globálních prodejích na tom XM není kdovíjak dobře, v Česku jej zákazníci milují. První kvóty byly vyčerpány (za loňský rok se tu prodalo 115 kusů)". Jistě jde o vyjádření především osobního vkusu, protože jinak tohle "auto" opravdu smysl nedává. A potom se tedy musím ptát, kolik z těch 115 "Čechů" je vlastně zde usazených rusáků, Číňanů a Vietnamců. Já osobně viděla tento vůz 2x, a vždy byl/a za volantem muž/žena žluté pleti. Ne, nechci zde rozdmýchávat diskuzi na téma placení daní, jen mi jde o to, že jde o výrobek designovaný v Číně, čínským designerem jakožto vedoucím týmu, a tím došlo k celkovému přizpůsobení tanku tamějším nárokům. Přiznejme si, že z pohledu Evropana jde o skutečně značný hnus nemající žádný jiný význam, než vyjádření názoru, že 3. světová se blíží...
3 odpovědi