Pozoruhodný jev: kolik lidí zde v diskuzi píše, že přepnuli na jiný kanál (nebo šli do hajan?), většinou prý krátce po zahájení projekce. Hmm, kdo si seriál vyhodnotí podle prvních 10 minut, je to jen jeho věc.
Co je však ještě více pozoruhodné: kdo se zde v diskuzi (po 10 minutách sledování prvního dílu) rozhodl přepnout, se tentokrát nemýlil 🙁. Já dokoukala do konce 1. dílu, a pak zažila pocit opravdového zklamání. V tomto 1. díle jde o banalitu, zabalenou do velmi banálního děje, režírování a velmi banálního hraní. Myslím, že hodnocení 60 % je silně, silně nadhodnocené. Než ale napíšu, kolik % bych dala já, podívám se ještě na 2. díl. Ty první jsou totiž (skoro vždycky) horší, než následující (s výjimkou Ulice a pod. 🙂).
Vzpomněla jsem si hned na Deana Reeda neblahé paměti (ten herec a zpěvák, co se přestěhoval z USA do NDR, pro mladší). Každý holt máme jinou představu o tom, co je to svoboda. Jen mi vrtá hlavou, proč tolik rusáků odchází ze skutečné svobody žít ve světě, ve kterém si podle rakouské paní na svobodu jen hrají....
Uváděné rady mi přijdou kontraproduktivní.
Utvrzovat lidi v tom, že se blíží apokalypsa, uzavírat je do bublin podobně smýšlejících a snažit se jim jako smysluplnou činnost nabídnout z jejich pohledu nic neřešící třídění odpadu či sázení stromů.
Bohužel dnešní vzdělávací systém je veden značně nekompetentně, a obsahuje i takové perly, jako učebnici prvouky pro první stupeň s větou "auta spalují kyslík, a proto kyslíku ubývá". Školy dávají prostor kdejakým nesmyslům, aniž by je podrobovaly kritickému myšlení.
Pro udržení duševního zdraví je dobré si zasadit věci do širších souvislostí:
1) klima se měnilo v historii vždy. Přicházely a odcházely doby ledové, a naopak období tropů. Nelze čekat, že klima bude na věčné časy přesně takové, jako za časů našich babiček. I během písemně zaznamenaných dějin se prokazatelně měnilo, a také přinášelo extrémy (např. tornádo v Praze za Přemyslovců, globální ochlazení v 16. století, rozšíření pouští atd.).
2) Darwinova teorie nás učí, že přežije nejpřizpůsobivější.
3) Už jsme tu měli jednu ideologii, co si zkoušela hrát na boha a v domýšlivé představě o své všemohoucnosti se snažila poroučet větru a dešti. Dopadlo to úplným vyčerpáním centrálně plánovaných zdrojů, ekonomickým zhroucením a rozpadem.
4) Relevantní měření máme k dispozici za posledních pár desítek let (z družic), maximálně sto (na vybraných měřících místech).
5) Média i sociální sítě ohromně zesilují různé nepodložené poplašné zprávy, které se později ukáží jako nesmyslné.
Pokud si 5% světové populace v Evropě myslí, že změnou svého chování ovlivní svět, tak se mýlí.
Vaše reakce vzbuzuje pocit, že řešením je nedělat nic. Věřím ale, že jste to tak nemyslel.
Ještě jsem se nikdy nepřevrátil, ale myslím že by mi do smíchu nebylo.
Jo a kromě vodorovného a svislého směru nerozeznávám levou a pravou. Navigace má šipku, ale v dobách kdy se navigovalo čtením z mapy to byl srandy kopec.
Jak se Vám líbí Mergl? Nejdřív jsem si říkal na SUV dobrý, pak jsem si projel fotky a ....Daimler- Benz umí i hezký auta, jenže SUV se prodává.
GLB se mi líbí moc, mám jednoho v garáži....Velká akorát, skvělé sezení, moc příjemné řízení. Komfort pro bohy. Akorát ty asistenty je třeba co nejvíce povypínat. Mimochodem, Mercedes je ženské jméno, pro mě je to Ta Mercedes Benz, nikoliv Mergl...
Tak jen pro ilustraci.
Štvanice pronájem objektu za korunu...
Výsledek? Konec zimního stadionu, budova v havarijním stavu...
.
Budova Hlavního nádraží v Praze...
Výsledek??
Dojení dokud to šlo a pak??
Nic. Žádná rekonstrukce...
.
Víte vy co? Vydržte a uvidíte...
Ano je to s největší pravděpodobností jen další tunel...
Když to developer chce, proč to neodkoupí?
Možná máte pravdu... Jen mi dovolte ještě jednu poznámku: Vámi uvedené (negativní) příklady se týkají těch nejlukrativnějších míst, co v Praze jsou. Modřanský obchoďák do tohoto pytle nepatří. Rekonstrukce za cenu výstavby dalších bytů mi přijde jako rozumné rozhodnutí. Vrácení objektu do správy města za 50 let je jistě velmi rizikové, ale pravděpodobně méně nákladné, než nyní zbourání celého objektu. Relevantní jsou poznámky o zahuštění dopravy v místě, ale i v tomto bodě vidím výhodu v tom, že zrovna toto místo je obslouženo MHD velmi dobře /včetně blízkosti budoucí stanice metra Libuš/.
Díky panu Burešovi! Opět zajímavá připomínka. Škoda jen tentokrát limitované galerii. Mám ale jednu - spíše symbolickou - poznámku k větě: "Rumunské náklaďáky z Brašova se dostaly i na československý trh": on tenkrát žádný trh v soc zemích neexistoval. Přitom je zajímavé, že socializmus neměl pro tradiční výraz "trh" žádnou alternativu, přestože symbolizoval tržní, tedy nenáviděný systém. Používalo se slovo "nabídka": namísto "na trhu" bylo použito sousloví "v nabídce".
K autu samotnému: ani jsem netušila, že jich bylo v ČSSR tolik, jak naznačuje diskuze dole. Těch pár, co jsem jako dětsko potkala, měla pověst velmi poruchových aut s nezvykle vysokou spotřebou benzínu. V článku mě zaujala informace o spolupráci Rumunů s francouzskými firmami, jejichž jména dnes znějí legendárně. Rumuni už byli takoví: v technických oborech raději spolupracovali s Francouzi, než se soudruhy ze socialistického tábora. A tak Nicolae svou zemi mimořádně zadlužil u "západních" bank. Vcelku bez velkého efektu, protože Romany a Oltcity byly holt poruchové a díly stály vždycky majlant. Navíc, žádná technicky zdatná generace ani díky těmto snahám v Rumunsku nikdy nevznikla.
Přiznám se, že vevnitř jsem nebyl a detailně situaci neznám, takže nevím, jaká jiná řešení byla na stole kromě toho nejjednoduššího - zbořit. Ale obecně se mi líbí mnohem víc socialistické obchoďáky (samozřejmě nikoli zchátralé nebo stojící na středověkém náměstí jako v Jihlavě) než moderní předimenzované obludy typu OC Chodov. Mluvím o estetické stránce, nikoli praktické. Z historického hlediska, pokud bez rozmyslu zboříme všechny veřejné budovy vzniklé 1948-1989 a nahradíme je tuctovými novostavbami, tak za pár desítek let možná budeme litovat... A to žádný ctitel bolševika nejsem.
V tom všem s Vámi naprosto souhlasím. OC Chodov se po dostavbě a rekonstrukci stal opravdovou noční můrou. Pozor ale na pojem tuctovitost: Myslím, že architektura starých a ještě starších objektů, které přitahují naší pozornost, se skládá z umění a použitých materiálů. Tuctovitost v umění (výtvarná stránka stavby) není vždy na škodu (viz třeba většinový názor na Blob nebo na Novou scénu ND, jak uměly hezky zvednout vlnu protestu, podle mého neprávem), avšak tuctovitost v použitých materiálech, diktovaná požadavkem investora na minimalizaci nákladů, je opravdu opovržení hodná. Takto vznikají stavby, jež po pár letech hyzdí, namísto aby dotvářely příjemné prostředí.
Prosím nezlobte se na mě kvůli tomuto názoru: "nový" motocykl NENÍ novým směrem vývoje Jawy. Firma je silně podfinancována a to co už delší dobu dělá, nemá s vývojem nic společného. Je to jen udržování značky v situaci, kdy nemá ve svých rukou vůbec nic, ani konstruktéry, ani vlastní vývoj. Nakupovaným motocyklům nepřidává žádné vylepšení nebo lokalizaci. "Nové" Geeny je sice velmi pohledná motorka, taková, jaká obchodní společnosti Jawa chybí v nabídce, ale není řešením pro budoucnost. Naopak, zvyšuje riziko dalšího poklesu zájmu o značku kvůli neprověřené kvalitě, již ostatně autoři komentářů z výstavy kriticky okomentovali. Aby se Jawa postavila na nohy, to by si vyžádalo vážně hodně peněz...
Zde možná nově zastavěná plocha nebude, ale jinak je to 100% pravda...a ještě pořád mají málo a chtějí zrychlit stavební zákon...je tady toho málo...no mě už je to celkem jedno, ale udivuje mě, že každý má strach o svoje děti a vnuky z hlediska důchodů, ale, že nebudou mít ve městech a už ani na vesnicích kouska přírody, kam by mohli chodit, ve městech bude vedro a nedýchatelno, žádné místo k relaxaci a budoiu si za chvíli čučet do oken, to nevadí nikomu? Fakt zajímavé...
Pravda pravdoucí...
Ano, ten park by byl super 😄 Mám kamarády na Chodově a ten obří park s kavárnou a výčepem si nemůžou vynachválit. I já tam za nimi ráda přijedu. Není nad to být na sluníčku a koukat "do zelenýho". Chodí tam staří, mladí, rodiče s dětma... a vše funguje. A to si piště, že developeři se na to klepou...
Tak, tak: to by bylo skvělé, mít takové místo v Modřanech! Třeba by radnice dokázala sehnat peníze z evropských fondů na zbourání nepoužitelného. To by byli osvícení konšelé!
proboha, proč bych měl být nafoukaný nebo dokonce arogantní ?! Tohle je jenom letitá zkušenost. Neznám nikoho, kdo by nadával na asistenty, které má sám v autě. Pokud tedy za asistent nepovažujeme třeba start-stop systém, který tam dali proto, aby pil bez rozdílu všem krev. Tak zkuste napsat, co konkrétně vadí vám, možná vám dám za pravdu. Protože zatím z vás vypadla pouze jakási mlhavá prohlášení.
a) Start-stop, vypínající motor přesně v tom okamžiku, kdy se na semaforu rozsvítí zelená; b) vedení v jízdných pruzích, které dělá ze zkušeného řidiče neumětela, který v ostatních vyvolává dojem, že požil; 3) adaptivní tempomat, při jehož použití po cca 10 km jízdy po dálnici zjistíte, že jedete 100 km/h namísto povolených 130; jistě, ti dva v autě před Vámi si prostě jen povídají...; d) asistent automatického brždění před překážkou funguje velmi podobně: kvůli blbcům se do bezpečné mezery vždycky vecpe jeden, dva či tři, aby Vaše auto v důsledku pořád jen zpomalovalo a chovalo se nebezpečně k autům za Vámi; dále nutí auto brzdit i tam, kde k tomu není žádný reálný důvod (jiná auta na okraji vozovky, auta odstavená v zatáčce ulice, chodec, který vůbec nekřižuje dráhu vozu, atd.; e) upozornění na překročení maximální povolené rychlosti spíše leká, než aby upozornilo (jezdím na tempomat vždy nastaveným na povolenou rychlost, přesto se upozornění co chvíli probudí k životu).f) čtení dopravních značek a jeho napojení na tempomat: čte chybně (za což nemůže, protože jsme v Česku a tady se značky buď nemontují standardizovaným způsobem, nebo jsou poničeny vandaly mylně považovanými za voliče); auto furt reaguje nevhodně, což opět zhoršuje předvídatelnost Vaší jízdy pro řidiče za Vámi (a opět: asi jste si šňupli, ne?). Ježíši, mohla bych pokračovat dál, ale nechci. Snad jsem popsala srozumitelně důvody, pro které by měly být asistenti vypnutelní, a to natrvalo, bez resetu s každým nastartováním. Howgh.
Vina nebude jen na jedné straně. Výrobci jsou nyní v pasti legislativy, kterou si velmi pravděpodobně sami prolobbovali. Protože bez podpory největších evropských koncernů by ztěží kdy vznikla. Ale úředníci si pravděpodobně ještě přisadili a celé se to vymklo kontrole. A tak zde máme systém, kde je nejlepší vyrábět 2,5 tunový elektromobil, protože má CO2 emise 0 zatímco navyšuje průměrnou hmotnost flotily. Se zvyšující průměrnou hmotností se pak rozvolňuje i emisní limit a paradoxně to umožní výrobcům beztrestně prodat větší počet spalovacích vozů. Největší hřích je naopak prodat litrové městské miniauto s hmotností 900 kg a spotřebou 5 litrů na 100. To jsou v přepočtu vyšší desetitisíce Kč na pokutách.
Děkuji za vysvětlení a názor. Jasně, že se výrobci omlouvat nebudou, z jejich pohledu je vše v rukou zákonodárců. Společenský tlak, aby vyráběli to, co si "lidi" můžou koupit a provozovat, právě nastává, a s ním i nesmělé prosakování názorů, že se nelze nyní úplně zbavit ICE aut, že přestup na EV bude trvat reálně mnohem déle, že si zelená lobby přeje. Já však svou poznámkou mířím na skutečnost, že obrovské globální firmy v autoprůmyslu jsou vedeny kriticky nevhodným způsobem, kvůli kterému se stále více oddalují těm, pro koho mají vyrábět. Je pozoruhodné, kolik reakcí obhajujících chování automobilek v posledních 10 letech můj příspěvek vyvolal. Asi proto, že se neumím vyjádřit, a nebo proto, že "lidi" prostě nečtou pozorně a mají jen potřebu reagovat. Negativně, pochopitelně...
Nemáte úplně pravdu. Já vím, že tyhle soc obchoďáky jsou většinou odpudivá místa, zpola obsazená hrůzostrašnými krámky, ale achitektonicky to úplný zlý nebylo. Vždy se to dá vybourat, zateplit, vybavit novýma technologiema a udělat lákavější pro nové nájemníky. Thomayerova nemocnice je taky hrůza a místo zbourání teď prošla kompletní eko přestavbou. V P6 Řepích, obchodní dům Ovus (což byla jedna velká vietnamská tržnice) komplet vystěhovali, renovovali, a jsou tam nový nájemníci, kvalitní služby a není to ostuda. A bez bourání... To samé Máj, nebo nově Kotva.
Uvádíte hezké příklady, ale neplatí pro Prior v Modřanech. Radnice se po celá desetiletí snažila najít řešení vč. přestavby na vlastní sídlo. Řešení se ovšem nenašlo, radnice si "musela" vystavět nové sídlo. Pro ten obchoďák, jehož stavba byla ukončena zároveň se sametovou revolucí, se prostě nenašlo takové řešení, které by z něj mohlo udělat dobře fungující veřejný nebo soukromý objekt. Za celých 35 let hledání! Navržené řešení je to nejlepší, které se podařilo radnici dojednat. Ale objekt se musí kompletně přestavět a musí se změnit jeho funkce, aby se přestavba zaplatila a přinesla výdělek (daně do obecní a státní kasy). Věřte mi, že z OD Prior na Sofijském náměstí v Modřanech prostě obchodní dům nikdy nebude. Ale mohl by tam být hezký park, to ano. A podzemní parkoviště by se mohlo vystavět tam, kde je parkoviště nyní. Jenže: najde se investor? Na park a na parkoviště_ O tom celá situace je... ne o bourání památníků socializmu.
Mimochodem, Thomayerka není stavbou socializmu, a záchranu si pro svou architektonickou kvalitu zasluhuje!
Ovus má investora, provozovatele, a ani zvnějšku ani zevnitř už onen socialistický panelový základ vůbec ničím nepřipomíná. Není oním investorem a novým majitelem společnost, za níž stojí Vietnamští občané?
14
Sledujících
0
Sleduje
14
Sledujících
0
Sleduje
"Češi ho milují! Zatímco v globálních prodejích na tom XM není kdovíjak dobře, v Česku jej zákazníci milují. První kvóty byly vyčerpány (za loňský rok se tu prodalo 115 kusů)". Jistě jde o vyjádření především osobního vkusu, protože jinak tohle "auto" opravdu smysl nedává. A potom se tedy musím ptát, kolik z těch 115 "Čechů" je vlastně zde usazených rusáků, Číňanů a Vietnamců. Já osobně viděla tento vůz 2x, a vždy byl/a za volantem muž/žena žluté pleti. Ne, nechci zde rozdmýchávat diskuzi na téma placení daní, jen mi jde o to, že jde o výrobek designovaný v Číně, čínským designerem jakožto vedoucím týmu, a tím došlo k celkovému přizpůsobení tanku tamějším nárokům. Přiznejme si, že z pohledu Evropana jde o skutečně značný hnus nemající žádný jiný význam, než vyjádření názoru, že 3. světová se blíží...
3 odpovědi