Sice chápu obavy celé Evropy z případné eskalace konfliktu a případného důvodu k dalším provokacím ze strany rus-SSáků, ale pokud vstoupili do prostoru, kde nemají co dělat, tak by jedním exemplárním sestřelením alespoň dostali jasnou zprávu, že provokace se nevyplácí a můžou narazit. Je potřeba, abychom si už konečně uvědomili, že přísloví "se slušností nejdál dojdeš" na SSáky neplatí. Naopak, na hrubý pytel hrubá záplata.
Nemám nic proti výprodejům nebo slevovým akcím. Jistě, naše kupní síla slábne, vše se neustále zdražuje a tak je každá ušetřená korunka dobrá. Ale když vidím ty narvané vozíky zbožím, které ti lidé ani nepotřebují a kupují je jenom proto, že jsou ve slevě, tak si o českém fňukavém spotřebiteli myslím své. A že se lidi sjíždějí z celé republiky do Prahy Letňan ? To mluví jenom o jejich buranství a nevychovanosti. Tyto nákupy nejsou z nouze, ale z přebytku peněz kupujících.
Nějak nechápu některá paka, která to celé sledují a pak se tady duševně vyzvrací na téma úroveň pořadu a že by se neměl vysílat na veřejnoprávní tv. Za socialismu byly jenom dva tv kanály a to ještě 2. kanál vysílal až od 16 hodin odpoledne. Dnes máte navýběr tři zádinky tv stanic, tak si přepněte a neremcejte. Má to velkou sledovanost, tak se to ČT vyplatí vysílat.
"Neuvěřitelný útok na svobodu jednotlivce?" Řidiče nikdo nenutí, aby porušovali zákony. Pan Troška zjevně není příznivcem právního státu a dosud nepochopil, že zákony jsou pravidla společného soužití, která je nutné dodržovat a že jejich kontrola a prosazování jsou v zájmu veřejnosti. Ze strany podobně smýšlejících lidí se rodí zloději, podvodníci a násilníci. Je to stejné, jakoby napsal, že trestat drobné krádeže je omezováním osobní svobody.
A nejen to, řidiče nikdo nenutí, aby jezdili autem a zrovna po dálnici. Na výběr jsou další prostředky hromadné dopravy a jiné silnice, kde třeba moc kamer není.
Pak by mě ještě napadla jedna myšlenka: pokud se nevejdete do základní doby zadarmo, tak by jste mohli dostat nějakou slevu podle výše útraty, kterou jste v marketu provedli. To by mohlo platit zejména pro velká nákupní centra typu Metropole Zličín nebo Arkády na Pankráci. Tam bych pochopil, že si vyčlením jednou za čas celý den na komplexní nákupy od potravin, přes oblečení, obuv, drogerii, lékárnu atd. Je to náročný "obřad", takže součástí je nějaká ta pauza na kávu nebo i na jídlo. To může skutečně zabrat i více jak 5 hodin. A tak zákazník, který v celém centru dle předložených účtenek utratil např. 3 tisíce a více, mohl by mít parkování zdarma.
Já jsem reagoval na obavu z konce článku, že některým zákazníkům nemusí 90 minut na nákup v Lidlu stačit. Jinak děkuji bohu za to, že žiji na malém městě s rozšířenou působností, kde je vše v docházkové vzdálenosti a auto v podstatě ani není potřeba a nemusím řešit nějaké chybějící P+R.
Pane Frydrych, z vlastní každotýdenní zkušenosti vám mohu garantovat, že nákup "narvaného" koše mi netrvá v LIDLu více jak 50 minut. A to si ještě stačím v klidu projít ty moje "zájmové" regály s různým nářadím, kuchyňskými a ostatními výrobky - nepotraviny. A počítám do toho i tak cca 5 minut průměrně strávených u pokladny. Náklad do auta je tak 2-3 minuty, pak odjezd.
tak ono nejde o to, že by lidi nakupovali hodiny v lidlu, ale o to, že konkrétně ta ikea na zličíně má parkoviště asi tak milionkrát větší než zličínské p+r a vedle metropole už má časově omezené parkování dávno
je to jen symptom selhání města, které není schopno zajistit parkování na mhd uzlu pro další cestování do městských center.
To je sice pravda, ale proč by zrovna Praha měla na svoje náklady řešit problémy soukromých obchodníků a jejich dojíždějících zákazníků ? A právě je ten problém, že zaparkování na soukromém parkovišti zdarma a pak jet do Prahy a strávit tam celý den, je tak trochu vylúlanost. Symptom selhání města spíše považuji, že jako rezident bydlící v oblasti placených zón musím platit za parkování jenom proto že tu od narození bydlím a vlastně to způsobili ti mimopražští, kteří si chtějí pohodlně dovézt zadinku až co nejblíže místu, kam směřují. Mě opravdu nezajímají lidi, co do Prahy jezdí za výdělkem a karierou a chtějí mít výhody parkování na úkor domorodců. Pokud si někdo dá tu práci a statisticky věrohodně doloží, kolik zhruba dojíždí ze kterých obcí za Prahou do Prahy, tak ať se na investicích do velkokapacitních parkovišť také podílí. Proč to má zase investovat jenom Praha ?
Jenže zrovna tam je zdarma 5 hodin. To ty kuličky můžu i cucat:-)
Přesně tak, nehledě k tomu, že mimopražští "vylúlánci" si tam zdarma zaparkují a dojdou k nedalekému metru, kterým jedou do vnitřní Prahy a stráví tam celý den. A jak k tomu přijdu já jako Pražák když musím platit za parkování v zónách, i když tu bydlím.
No, že je LIDL, resp. jeho německý majitel nenažraný, s tím souhlasim. Ale je to naše volba, komu dáme svoje peníze a za co. Že by zrovna LIDL stahoval z kůže, o tom nejsem přesvědčen. Do LIDLu jezdíme jednou týdně a porovnáváme ceny v jiných bližších supermarketech. Něco ano, něco ne, ale celkově celý nákup vyjde +- stejně. Takže objíždět pět obchodů, jenom podle toho, že někde je to o 10,- Kč levnější, je ekonomický nesmysl, protože tu slevu propálím v benzínu, případně parkovacím poplatku. A také posuzuji potřebný čas.
K odrazení stačí vopruz s hodinama.... To vymyslel nějakej myslitel 😄
Ale zase proč ne na Temu prodavaj pro tohle strojek kterej vam ten cas posuvá sám takže můžete parkovat 24/7 😄
Protože TEMU je jen prodejce, toho nezajímá, zda s tím budete dodržovat zákony nebo ne. To je vaše odpovědnost. Zrovna tak by jste mohl namítnou, proč ten a ten prodejce prodává např. zařízení pro odposlech nebo malé kamerky pro špionážní účely. Jejich použití se řídí předpisy a zákony, někde to může být benevolentnější, někde ne. Jako příklad si můžete vzít Německo, kde vás policie může pokutovat za použití služby hlášení radarů a policejních hlídek v navigaci. Nesmí jí mít zapnutou ani spolujezdec. A teď mudrujte, proč TEMU něco prodává.......
Proč by mi měl někdo určovat, jak dlouho nakupuju.
Je vidět že vlastně o zákazníky nestojí.
Opět pan Ďurkáč se svými egoistickými názory. Do LIDLu a jiných marketů nejezdíte za účelem rekreace a relaxace, ale za nákupem. A kromě vás jsou tady ještě další, co chtějí nakupovat, takže to tak úplně na vás není. To jste si přitáhl zlozvyk ze socialismu, kdy "všechno bylo všech". A těch 1,5 hodiny v LIDLu případně obvyklých 3 hodin parkování zdarma u nákupních center je skutečně dostatečné. A pokud vás trápí 30-50 Kč za další hodinu, tak asi máte skutečný mentální problém jako motorista.
Na Praze 10 je celé soukromé sídliště a policie tam parkování také kontroluje.
Paní Malá-plete si pojmy a dojmy. Budovy a pozemky pod nimi mohou být soukromé, ale komunikace jsou veřejné (až na pár výjimek) a sídlištní parkoviště většinou spravuje obec nebo město. Většina těch pozemků je v majetku magistrátu Hl.m.Prahy. Takže ta může pomocí policie vymáhat dodržování zákonnosti, např. nepovolené stání nebo parkování na chodníku. Pokud mi nevěříte, tak se podívejte do katastru nemovitostí, kdo je zapsán jako vlastník těch silnic, chodníků a parkovišť na Praze 10 i jinde na sídlištích. A policie ČR nemusí jenom kontrolovat správné parkování, občas dohledávají kradená auta nebo auta, která způsobila nějaký trestný čin.
Nemyslím si, že by to měl být problém. Obrovské parkoviště na Zličíně je v majetku IKEA, která investuje do jeho údržby a oprav. Není důvdo, aby mimopražští "vyčůránkové" si tam zadáčo zaparkovali a jeli dál metrem do Prahy za prací nebo zábavou. Také by jste nenechali parkovat zadarmo někoho jiného na své parcele nebo pozemku. A pět hodin na nákup v areálu Zličín je z vlastní zkušenosti více jak dostatečné. Pokud chcete strávit v nákupním centru více jak půl dne a relaxovat, pak počítejte i s parkovným. Spousta lidí tam jede jenom na čumendu nebo pouhou promenádu po obchodech, aniž by utratili významnější sumu peněz. Remcal pan Uhlár asi žije na jiné planetě - jednou si koupíte papírové hodiny za cca 20,- Kč (LIDL vám za nákup určité hodnoty dá ty hodiny zdarma) a můžete ty hodiny používat dalších 10 let, pokud se vám nerozpadnou. Takže blábol a žádná "dementní bojofka". Další ze stupidních názorů je pan Ďurkáč, který tvrdí že je šikanován a že všude mu prodají zvadlou zeleninu. Ale je pravda, že není v pořádku, pokud bude státní nebo městská policie hlídat soukromým podnikům jejich parkoviště. Pokud za to např. LIDL tuto službu zaplatí, pak je to OK. Jinak může obchodník-majitel parkoviště např. nechat auto odtáhnout a nechat si za to zaplatit od porušujícího řidiče.
Pokud sledování provozu a měření rychlosti je za účelem bezpečnosti a dodržování zákonných požadavků, pak je vše v pořádku. Pokud je to nástroj k vydělávání peněz obcím nebo státu, pak to není protizákonné, ale řidiči si musí zvolit sami, zda se budou zákonem řídit nebo riskovat pokuty, v horším případě i něco horšího. Ani postupné utahování a zpřísňování postihů zatím obecně nedonutilo řidiče na českých silnicích k lepšímu chování. (nemluvím jenom o českých řidičích). Pokud na novém cca 40 km úseku nové D4 pojedete např. 150 km/hod, tak na této vzdálenosti ušetříte pár minut, nic víc. Také si myslím, že by na této nové superdálnici mohly být úseky s povolenou vyšší rychlostí (znám tu cestu na Písek velmi dobře, jezdím po ní více jak 40 let), ale prostě respektuji, že na dálnici se jezdí max. 130. Nikdo neříká, že vás bude exeplárně trestat za rychlost 133, aby člověk nemusel mít oči přilepené na tachometru místo toho, aby sledovat provoz kolem sebe a uměl včas reagovat na případné okolnosti. Je zajímavé sledovat změnu chování a vědomí řidiče, když se dostanete např. do Rakouska nebo do Švýcarska. Najednou nikomu nedělá problém dodržovat, protože případné drakonické pokuty mohou být i likvidační. Takže je to v našich hlavách. Oni totiž ti spěchálkové nemají žádný rozumný důvod ke spěchu, mají čas na dojetí do cíle jako ostatní. Jenom jejich ego jim nedovolí být "stejní nebo pomalejší" než ti normální. Navíc většina aut má dnes tempomat, tak přeci není problém si tam nastavit těch 130 a nemusíte šlapat na plyn a více se věnovat provozu kolem sebe.
A co ti, kdož po dálnici jedou osmdesátkou a provokují ostatní k neuváženým manévrům? Ti budou chráněni, nebo dokonce odměněni?
Ti, co jedou osmdesátkou z nějakého technického důvodu a je předpoklad, že nemohou dosáhnout vyšší rychlosti, tak jsou povinni sjet prvním nejbližším sjezdem z dálnice. Jinými slovy, není dovoleno jet osmdesátkou dalších 100 nebo více km.
jen drobnost, že absolutní většina vámi zmiňovaných aut z komunistické produkce 130kmh nemohla ani technicky dosáhnout, tedy z Vašeho argumentu činní faul. 130kmh na dálnici je adekvátní, stejně jako 90kmh mimo obec, 50kmh v obci a 30kmh v hustě obydlené lokalitě. to, že to lidé nerespektují je jen další důvod, proč se musí v zájmu bezpečnosti především dalších účastníků provozu do daných technologií nadále více investovat. druhou možností je takovým pirátům odebírat řidičské oprávnění. krásné vánoční svátky.
Kromě toho byly doby, kdy maximálka na dálnicích byla 110 km/hod.
Teprve od října 1997 byla zvýšena na 130.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Divím se, že nikdo z ostatních kamioňáků mu nezablokoval cestu.