Autor článku pojak informaci lehce po svém a aškoliv se dotace na FVE snižují z maximální částky 200 000 na 160 000 pokud jde o instalaci bez dalších opatření, tak zde je to pojaté jako navýšení dotace ze 160 na 200 tisíc, což je v podstatě úplně špatně. Tedy pane "autore" co jste tímto chtěl čtenáři sdělit? Že doposud maximální dotace na FVE byla 160 000 Kč a hurá nyní už bude 200 tis? Máte to trochu pomatené.
Reakci zřejmě někdo rád podkuřuje za psaní blbostí. Investici do elektroauta je založena naopak na principu investiční návratnosti po 5 - 6 letech podle toho s čím daný model vozu srovnáváte z hlediska běžného provozu na náklady benzínu či nafty. Pokud spočítáme průměrnou útratu 2200 - 2600 Kč za týden pro běžného řidiče jezdícího do práce a zpět tak za měsíc je to cca 10 000 Kč, za rok 120 000 Kč a to nepočítáme náklady na parkování a servis. To můžeme být klidně i na 140 000 Kč za rok. Pokud máte svou vlastní FVE a nabíjíte vůz doma z hlediska výkonu FVE a máte jak tyto náklady hlídat na straně nákladů na nabíjení, tak dejme tomu že v zimních měsících vynaložíte na nabíjení cca 20 - 30 000 Kč. Podtrženo sečteno je zde úspora min 110 000 ročně. Pokud nabíjíte baterie správně tak Vám baterie degraduje cca 1 - 3% za rok. 3% je ale extrémní opotřebení kdo nabíjí na DC nabíječkách. na AC je to cca 1%. tedy při životnosti vozu klidně 10 let je auto ZAPLACENO... A to zcela, což se u žádného standardního vozu nikdy nestane... Také je třeba potřeba pracovat s tím, kolik stojí opravy vozu, nenadálé výměny převodovek a motorů po uplynutí záruky o kterých se nemluví, ale každý kdo si koupil za posledních 5 let auto se s tímto setkal byť osobně nebo zná někoho ze svého okolí. Tedy pane redaktore, chtělo by to psát o praktických zkušenostech a ne statistické a marketingově ovlicněné údaje !!!
Jak zde čtu článek a komentáře, tak zde mnohým dopisovatelům schází základní informace o novele zákona jeho přínosech pro FVE. V první řadě jde o zvýšení limitu bez licence a staebního řízení, což primárně míří na bytové domy, komerční provozy, kde je třeba úspory hledat a přesto tyto FVE zdaleka nepokryjí celkovou spotřebu vyráběné energie, pouze umožní její snížení v rámci nákladů na provoz budov. K tomu také má vznikat komunitní sdílení energií právě na platformě bytových domů, kde to nyní není tak jednoduché legislatvně řešit. Tedy vítky ke schválení zákona jsou oprávněné. Proč by měli být nyní FVE pouze přístupné pro RD, když energetika zasahuje v otázkách cen mnohem více bytové jednotky a podnikatele? Pak se každý divý, že se stále na každém kroku zdražuje, když roste režije firem.
Osobní zkušenosti s naším zdravotnicvím jen potvrují různě publikované kauzy a to je jich ještě hodně o kterých se nikde nepíše. Všichni platíme zdravotní pojištění, ale při návštěvě lékře mám vždy pocit, že lékaře v podstatě otravujeme. Žádný zájem o člověka, jsme pro ně pouhou pložkou na seznamu vyúčtování do pojišťovny. Stav nemocnic a personálu bez dalšího komentáře. V mnohých nemocnicích jste pokusným králíkem, kdyby se člověk nezajímal o svůj zdravotní stav sám, bylo by těchto případů násobek a to jen díky bezohlednosti a laksnosti doktorů. Jistě nelze všechny házet od stejného pytle, ale pytel který je plný pitomců a lhostejných doktorů je bohužel asi větší. Hlavně že máme miliony na úředníky, když posléze pro nemocné lidi vybíráme peníze různými sbírkami a před nadace. Chce se mi z toho blejt... Rodičů mne upříme je líto, sám mám 4 děti a přesně vím jak by mi bylo...
No nejste v zásadě proti, ale ve skutečnosti proti jste a nic pro to neděláte, tak proč tak barvité obcházení horkého tématu. Tam kde lidé v bytových domech potřebují řešit svou cenu energií a nemají jinou možnost Vy neděláte nic a spoléháte se na to, že Vás zase lidé budou za pár let volit? Asi Vám v tom matematickém vzorci něco zásadního schází.....
Á náš vezír bude končit tak zvednem lidem daně... Spojenec Babiš je pryč, tak to hodíme na lidi teď když už není pak na koho jiného to svést. A to že si pánové Babiš a Zeman 8 let rozebírají co se jim zamane, to zaplatí lidi že... Dost snad že i tento člověk půjde mimo. Doufám, že tam nepřistane jeho velký kámoš...
Vážená redakce, pane redaktore. zaspal jste s tímto asi poslední 4 měsíce, protože dotace Nová zelená úsporám byla pro nové programové obdoní vyhlášena již v září 2021 s účinností od října 2021. Tedy nepublikujte zastaralé informace o tom, že dotace končí, když pokračuje dále do roku 2030. Navíc Váš článek je publikován 1.1.2022. Tedy nešiřte dezinfomace a raději si doplňte informace.
Je snadné si spočítat, kolik paliva musí být použito na výrobu 1 kWh pro domácnost. Dnes na to máme energetické průkazy a štítky, které ovlivňují spotřebitele při koupi ledničky, pračky, televize a dokonce už i pneumatik. A to je primárně o emisích, které jsou tím, o co se EU snaží "snižit" spotřebu. Ovšem opak je absolutní pravdou, protože i fotovoltaické panely se musí vyrábět za přispění technologií, tepelná čerpadla atd. Jen protože se to vyrábí v Číně, tak to asi na planěte emise nezvyšuje, když si Čína kupuje emisní povolenky aby mohlo zněčišťovat ovzduší. Takže v EU asi nechápou že přesunout emise jen o pár tisíc kilometrů dál je pořád naše atmosféra a emise se prostě tímto snížit nedají. Je to banda ignorantů a absolutně zbytečných lidí co si namlouvají, jak jsou pro nás důležití. Jsem fakt moc rád, že mi už není dvacet a na tenhle bordel se už dlouho nebudu muset koukat.....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Hezké na první pohled, ale zde to končí. 1,5 litru motor uhoníte při prvním předjíždění a to se nikde ani nepíše kolik to auto váží tun. Takže díky ale ne...
3 odpovědi