Lépe popsat historii Jawy nelze a ony vzdechy typu "kde by byli Japonci bez Jawy", mohl vypustit jen trouba buď přímo komunistický, nebo duševní chudák, který, jako všichni kolem, byl živen bolševickou propagandou o to úspěšněji, že se tak dělo za dráty komunistického tábora nucených prací bez možnosti vidět v reálu možnosti a výsledky hospodářství "imperialistického" !!! Díky členství mé sestry Lídy, která po skončení úspěšné kariéry tov.jezdce Jawy a s titulem Mistra sportu a účastí mnoha ter.soutěží včetně Šestidenní 1953 "na zlatou", byla členkou WIMA , mezinár. ženské organizace sdružující stejně zaměřené členky, která každoročně pořádá své kontinentální srazy a které sestra 3x organizovala v Čechách ještě za časů ČSSR a tak jsem měl příležitost si v reálu vyzkoušet desítky oněch záp. "kopií" naší JAWY, která se jim nemohla rovnat ani se sebezapřením - o dnešní situaci ani nemluvě, když dnešní činitelé JAWY kšeftují jen s její ochr. známkou a nechávají ji pleskat na jakési produkty "lidové" Číny za příslušný obnos a "šíří tak slávu" značky dál a dál !!!
Tak veliký zázrak zmíněný aparát jawské provenience zase ve své době nebyl, (v ČR snad) ale v záp. Evropě rozhodně ne. Anglický a německý motoprůmysl měl ve výr. programu převážně čtyřtakty již dávno před válkou ! Výkonově Jawa se svým typem snad krok držela, ale rám rozhodně, vzhledem k danému výkonu, žádná sláva nebyla, což potvrzovala řada továrních jezdců té doby, o časté netěsnosti poh.jednotky nemluvě !
Tento aparát byl ve své době obsahem možná nejsilnější, ale určitě nebyl současně nejlepší - do tohot hodnocení měl dost daleko, jak často potvrzovali i tehdejší tovární jezdci, kteří s ním přicházeli do styku nejdříve a nejčastěji a jejich hodnocení byla, na rozdíl od nesoudných hodnocení majitelů - zaujatých skalních fandů !
A nákupní centra jsou dnes zřejmě přeplněna pouze pozorujícími pracujícími občany, kteří u regálů pouze hlady slintají, neboť na koupi nemají, zatímco za "starých zlatých časů" brali poloprázdné regály útokem, aby v zápětí mohli konstatovat 7 divů socialistického světa : 1. všichni měli práci, 2. ač všichni měli práci, nikdo nic nedělal, 3. ač nikdo nic nedělal, plán se plnil, 4. ač se plán plnil, nikde nic nebylo, 5. ač nikde nic nebylo, všichni měli vše, 6. ač všichnini měli vše, všichni kradli, 7. ač všichni kradli, nikde nic nechybělo
Již název BABETA vyvolává mrazení v zádech - přes 20 let jsem motocykly všeho druhu, včetně dotyčného zmetku (Babety) opravoval, 60 let na všemožných jezdil a větší šmejd se mě do ruky nedostal, než byl tento produkt socializmu s jejími BSP. Pokud kdosi má v úmyslu navázat na onu "tradici",vyhýbej se tomu kdo můžeš, zadarmo je drahý, na rozdíl od Koráda, které bylo pravým opakem kvality toho prvého, ale toho se, naštěstí, tehdejší "zlaté české (socialistické) ručičky"neměly možnost dotknout a výsledk byl podstatně nesrovnatelný !!!
Eduard Nowotný - jsem rovněž pamětník a "slasti" socializmu jsem byl nucen absorbovat ještě o 11 let déle (bohužel) a musím Vaše zkušenosti jen potvrdit - lépe vylíčit ony "staré zlaté časy" ani nelze. Jen stím rozdílem, že jako 16tiletí jsme chodili s kamarády obdivovat v Plzni ve Františkánské ulici před výkl. skříň Mototechny stejné Nortony ES 2 jen s rozdílem, že první série v stříbrnošedé metalíze - rozepisovat o mnoha dalších "výhodách radostného budování" ani nelze, zabralo by prostoru na knihu !!!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kde je dnes značka JAWA se nedá slovy slušně vyjádřit ........, ale tam ji zavedli čsl. komunisté po nekritické závislosti na primitivním sovětském trhu při "budování rozvinuté socialistické společnosti" !!!!