Ten kdo nemá možnost nabíjet z vlastního nízkého tarifu, pro toho to prostě neni. A pro ty ostatní to znamená jízdu v supersportu se spotřebou za cenu 1 litr benzínu na 100 km, žádné výlety do servisu kvůli výměně olejů, rozvody, svíčky, brzdy atd. A když nebudu vyžadovat zrovna performance model, pořídím si model 3 za cenu lepší octavie.
Jo a prosim vás, nikomu to neříkejte, ale dokud všichni platíte spotřební daň z PHM, máme to my elektromobilisti jen za cenu elektřiny. Až stát pocítí pokles výběru spotřební daně, osolí nás všechny někde jinde.
Tesla pro mě znamená 0,4 Kč/km, žádné zbytečné výlety do servisu (vlastně žádné výlety do servisu), jízdní vlastnosti supersportu. Chápu, že někdo nechce dát za auto víc než 300 tis.
A to nemluvim o těch kurvítkách, co mají všechny spalováky pod přední kapotou.
No a LFP baterie vydrží přes milion km, neni co řešit.
náklady:
B8 – adblue, DPF, eger, převodovka, haldex, vejfuk, vstřiky, rozvody, olej, klapka sání, chladič, vodní pumpa atd. A tohle všechno se může vykadit.
M3 – nic z toho nemá, lidi proberte se konečně, klidně označíte teslu za šmejd jen proto, že oreznou kotouče, protože je auto se svoji rekuperací nepoužívá.
Servis na M3
M3 jezdí skoro zadarmo. Jo nabíjím to doma v garáži, není to pro každého. Ale nepochybuju o tom, že za nějaký čas bude zásuvka u každé pouliční lampy.
1 x 4 roky výměna brzdovky, občas kabinový filtr.
S B8 jsem jezdil do servisu furt, často jen proto, aby se na auto technici podívali, jestli je vše v pořádku. Jinak bych přišel o záruku.
Když jsem se rozhodoval, bál jsem se dojezdu. Ale jak už tu zaznělo, stejně víc jak 300 km v kuse nezvládnu. Zastavim, protáhnu se, odskočim si, dám si sváču a než vypiju kolu, už mi auto píše na mobil, že je na další cestu připraveno.
30 minut z 10% na 80% na superchargeru. Ano je jich v ČR málo, ale můžu využít i jiné nabíječky.
Taky jsem řešil kolik to stojí a když jsem zjistil, že za superba dám víc, bylo rozhodnuto.
Jo a klidně mě urážejte, mě to neurazí.
měl jsem Passata B8 BiTDI, teď mám M3 2023
interiér:
Passat má skvělý interiér, spousta světýlek, ovladačů, hejblátek, tlačítek. Jako v letadle.
M3 – nic, jen volant (ošklivý dle mého názoru) a monitor. Interier jsem vylepšil levnými cajky z číny, na dodatečný display se chystám.
Nevadí mi to, rád auto vylepšuju. Na B8 už nešlo nic vylepšit. Teď jsem spokojen i s interiérem M3. Ano každý to takto nemá přiznávám.
stěrače:
B8 to má lepší. Ale taky žádná sláva. Kdyby furt pršelo, asi by mě to sr*lo.
dálková světla:
B8 nevidí moc daleko, někteří nervní řidiči na mě blikali už z dálky abych to zhasnul.
M3 ve verzi 2023 nemá s přepínáním problém i do dálky. Jen mi vadí, že to klidně zapíná i ve městě, ale přesto to funguje dobře. HW M3 s tim evidentně nemá problém.
jízdní vlastnosti:
BiTDI má výkonu na rozdávání, ale na M3 nemá. Ne jen výkonem. M3 se chová jako supersport. Těžiště ultra nízko, žádný těžký motor vepředu, za volantem jde M3 naprosto ochotně, žádné kývání do zatáček.
Okamžitá reakce plynu, nemusim čekat, než to o 3 kvalty podřadí a natlakujou se turba.
Tvrdší podvozek (oproti B8 s adaptivním podvozkem všechny auta skáčou jako kozy), ale každý supersport je tvrdší. S touhle porcí výkonu je to možná dobře.
Když jsem do toho poprvé sedl, měl jsem pocit, že nepředjíždím, ale že ty auta rovnou přeskakuju. Takový je to rozdíl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
mě by zajímalo, proč se v českých médiích české ženě s příjmením Bartůšek říká Bartůšek, zatímco o cizince např. von der Leyen se píše von der Leyenová
1 odpověď