Ten kdo nemá možnost nabíjet z vlastního nízkého tarifu, pro toho to prostě neni. A pro ty ostatní to znamená jízdu v supersportu se spotřebou za cenu 1 litr benzínu na 100 km, žádné výlety do servisu kvůli výměně olejů, rozvody, svíčky, brzdy atd. A když nebudu vyžadovat zrovna performance model, pořídím si model 3 za cenu lepší octavie.
Jo a prosim vás, nikomu to neříkejte, ale dokud všichni platíte spotřební daň z PHM, máme to my elektromobilisti jen za cenu elektřiny. Až stát pocítí pokles výběru spotřební daně, osolí nás všechny někde jinde.
Pokud tam z FVE půjde 7A, tesla si vezme 7A, ikdyž bude mít auto nastavených 16A. Já mám na měniči výstup "smartload", do kterého jdou přebytky z FVE. Řeší se to ale i wattrouterem, nebo "hloupě" home assistant automatizací.
jste si jistý tím wattrouterem? Co já vím tak ten provádí plynulou regulaci tak, že snižuje frekvenci z původních 50 hz tak, aby výsledný odběr odpovídal dodávce. Nějakému odporovému spotřebiči to nevadí, ale do wallboxu bych se bál to poslat. Ten smartload měniče funguje stejně?
Volty netečou, tečou ampery (tedy proud). Chytrý wallbox umí sám omezit proud a tím snížit výkon, aby se využívala jen FVE bez dokupování energie ze sítě. I když budete mít auto nastavené na 11 kW, ale wallbox vám dá jen 5 kW, bude se auto jednoduše nabíjet výkonem 5 kW.
OK, mě zajímá, jak je možné omezit nabíjení, když napětí je pořád stejné. Co je to za wallbox a jak čte přetoky?
Jak na Tesla legislativně vyřešený ten Sentry mód?
A když umí 11kW nabíjení a budu nabíjet doma, kde mám řekněme 10kW FVE a budu mít k dispozici 5kW přebytek, těch zbylých 6kW se bude brát se sítě nebo se to nějak automaticky omezí na výkon, který aktuálně dává FVE?
tesla bude vždy odebírat to, co nastavíš, 5-16A v 1-3 fázích, takže 1,1KW-11KW. Pro nabíjení jenom přetokem z vlastní FVE je nutné použít nějaké další řízení, např. apka Charge HQ to umí (je to placené). Nebo je možné to sbastlit třeba arduinem - čte proudy přetoku a přes API nastavuje nabíjení tesly
Sentry mod má vyřešený tak, že pokud je aktivní nahrávání, začnou blikat světla a na tabletu se vypíše hláška, že je prostor okolo vozu nahráván. Legislativa je tak splněna.
Nabíjení jde nastavit od 5A (3,5kW) do 16A (11kW) v mobilu nebo voze pro každou nabíjecí destinaci. Když ale do wallboxu nepoteče nastavené množství, tesla si vezme to, co poteče.
co znamená věta "Když ale do wallboxu nepoteče nastavené množství, tesla si vezme to, co poteče."?
Do wallboxu vždy poteče 230V, maximálně si můžeš shodit 1 nebo 2 fáze.
Problém všech elektroaut je morální zastarávání. Pokud máte doma 6 let starý mobil, tak chápete, o čem mluvím. Proto by zákonitě měly zlevňovat ojeté EV vozy, zkrátka nebudou mít funkce nových aut.
s timhle bych byl trochu opatrný, tesla aktualizuje na dálku. Nedávno prostě přišla aktualizace a tesla začala používat matrix světla (není to úplně matrix ale funguje to)
u spalovaku ale tu cenu dokazes odhadnout. U EV je prave ten rychly pokrok a klesajici cena napak nepritelem pri sekundarnim prodeji (koupil jsi draho a navic zastaraly model) Az budou levnejsi jak rikas nebo se pokrok zpomali tak se stabilizuje i sekundarni trh.
jo přesně, je to tak. Mě přesvědčilo to, že cena za teslu byla podobná jako u lepší octavie. Každý auto je díra na peníze, dneska prostě nevíš, co klesne na ceně víc. Z tohohle pohledu je nejlepší udržovat starej vrak :)
Fajn, že Tesla nesjíždí gumy,nepotřebuje měnit letní za zimní pneu, vyvažovat pneu,neopotřebovává brzdy, nebo nepotřebuje měnit pylový filtr či brzdovou kapalinu. Máte superauto....
no zřejmě jste z mé věty, že auto nikdy nejezdí do servisu pochopil, že se mu nesjíždí gumy. Tak to jste špatně pochopil.
A brzdy vzhledem k rekuperaci skoro nepoužívá, ale jednou na servis asi pujdou, opět nepochopení. Pilový si vyměnim sám, a brzdovka je teslou doporučená ke kontrole jednou za 4 roky.
Tesla pro mě znamená 0,4 Kč/km, žádné zbytečné výlety do servisu (vlastně žádné výlety do servisu), jízdní vlastnosti supersportu. Chápu, že někdo nechce dát za auto víc než 300 tis.
A to nemluvim o těch kurvítkách, co mají všechny spalováky pod přední kapotou.
No a LFP baterie vydrží přes milion km, neni co řešit.
Takže první bych vás upozornil,aby jste vyndal tu ruku z nočníku. Je zima a stane se vám to co mému tchánovi jede domů z Prahy a celý den sněží a tak si říká je blbé počasí natankuji si plnou a tak bere plnou 65 l. Jede a za Prahou 35km bouračka a stojí to nikam se už nedá 12 aut v sobě. No a je 21 hodin No a ráno v 6 35 hod. se kolona rozjíždí kdy mezitím bylo -12 stupňů a spali mu v autě cizí děti měl plné auto dětí . Co Tesla vydržela by . Jak dlouho. To vám potom všechno na to benzinu přestane vadit. Můj kamarád jel do švajcu 24hod. i vlakem který vezl jeho auto . Taková byla kalamita ve švajcu. Napřed někde stál 8 hod.No a další věc když pominu cenu . Koupím si byt někde v paneláku jako můj syn kde v okolí je tak 500 bytů a přijedu domů. Kde si auto nabije když je v 6 patře a dole v garáži nic není stavěné na jeho elektro auto abych ho nabil. Poraďte co udělá ten stát aby si tedy všichni mohli koupit ty elektroauta. Kde vezme ty stovky miliard jen do rozvodů.
1. nabitý EV určitě vydrží topit celou noc, stejně jako ten kdo natankoval
náklady:
B8 – adblue, DPF, eger, převodovka, haldex, vejfuk, vstřiky, rozvody, olej, klapka sání, chladič, vodní pumpa atd. A tohle všechno se může vykadit.
M3 – nic z toho nemá, lidi proberte se konečně, klidně označíte teslu za šmejd jen proto, že oreznou kotouče, protože je auto se svoji rekuperací nepoužívá.
Servis na M3
M3 jezdí skoro zadarmo. Jo nabíjím to doma v garáži, není to pro každého. Ale nepochybuju o tom, že za nějaký čas bude zásuvka u každé pouliční lampy.
1 x 4 roky výměna brzdovky, občas kabinový filtr.
S B8 jsem jezdil do servisu furt, často jen proto, aby se na auto technici podívali, jestli je vše v pořádku. Jinak bych přišel o záruku.
Když jsem se rozhodoval, bál jsem se dojezdu. Ale jak už tu zaznělo, stejně víc jak 300 km v kuse nezvládnu. Zastavim, protáhnu se, odskočim si, dám si sváču a než vypiju kolu, už mi auto píše na mobil, že je na další cestu připraveno.
30 minut z 10% na 80% na superchargeru. Ano je jich v ČR málo, ale můžu využít i jiné nabíječky.
Taky jsem řešil kolik to stojí a když jsem zjistil, že za superba dám víc, bylo rozhodnuto.
Jo a klidně mě urážejte, mě to neurazí.
měl jsem Passata B8 BiTDI, teď mám M3 2023
interiér:
Passat má skvělý interiér, spousta světýlek, ovladačů, hejblátek, tlačítek. Jako v letadle.
M3 – nic, jen volant (ošklivý dle mého názoru) a monitor. Interier jsem vylepšil levnými cajky z číny, na dodatečný display se chystám.
Nevadí mi to, rád auto vylepšuju. Na B8 už nešlo nic vylepšit. Teď jsem spokojen i s interiérem M3. Ano každý to takto nemá přiznávám.
stěrače:
B8 to má lepší. Ale taky žádná sláva. Kdyby furt pršelo, asi by mě to sr*lo.
dálková světla:
B8 nevidí moc daleko, někteří nervní řidiči na mě blikali už z dálky abych to zhasnul.
M3 ve verzi 2023 nemá s přepínáním problém i do dálky. Jen mi vadí, že to klidně zapíná i ve městě, ale přesto to funguje dobře. HW M3 s tim evidentně nemá problém.
jízdní vlastnosti:
BiTDI má výkonu na rozdávání, ale na M3 nemá. Ne jen výkonem. M3 se chová jako supersport. Těžiště ultra nízko, žádný těžký motor vepředu, za volantem jde M3 naprosto ochotně, žádné kývání do zatáček.
Okamžitá reakce plynu, nemusim čekat, než to o 3 kvalty podřadí a natlakujou se turba.
Tvrdší podvozek (oproti B8 s adaptivním podvozkem všechny auta skáčou jako kozy), ale každý supersport je tvrdší. S touhle porcí výkonu je to možná dobře.
Když jsem do toho poprvé sedl, měl jsem pocit, že nepředjíždím, ale že ty auta rovnou přeskakuju. Takový je to rozdíl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
mě by zajímalo, proč se v českých médiích české ženě s příjmením Bartůšek říká Bartůšek, zatímco o cizince např. von der Leyen se píše von der Leyenová
1 odpověď