Vaše volba, já když něco používám a počítám výhodnost tak započítávám všechny náklady za čas využívání, přijde mi to logické, protože na pořízení celé té legrace stejně musím vydělat. Machrovat s ježděním zadarmo je tak apriori pitomost, a nevím kde žijete, ale nový slušný spalovák se dá pořídit někde kolem 350 tis ( i30 ), spotřeba do 6l, srovnatelné EV je jaké prosím, s porovnatelnou velikostí a dojezdem? Já tam nic za tuhle cenu nevidím, Kona za 820 tak možná, to je rozdíl 13 tis litrů benzínu tedy cca 200 tisic km i kdyby jste tankoval zadarmo ( což prakticky nelze ).
na autě nikdy nevyděláte pokud to není veterán. A srovnávat by jste měl auta výbavově srovnatelná, ne i30. A to jsme se ještě nebavili o servisu.
To by mě zajímalo jak v celkových započtených nákladech jezdíte “skoro zadarmo”. Moje minulé auto jsem měl 12 let, najel jsem na něm 170 tisic km, údržba, benzín, pořizovací cena, ručení vše mě stálo cca 650 tis ( ano auto nebylo nové ), i kdyby mi někdo dával elektřinu zadarmo tak se na to s EV nedostanu. Je to jenom hračka pro bohaté s dotacemi ode všech, takže chucpe. Bez dotací ( různých daňových odpočtů a zvýhodnění ) by ten business zkolaboval. Děkuji na EV jsem chudý, raději budu jezdit ve starším benzínu a ten rozdíl peněz oproti EV za milion + dám do divi akcií a ziskem pokryju náklady na elektřinu v bytě. Každý podle svého ;)
když píšu jezdit, tak myslím jezdit. A když už se ptáte na ostatní náklad - ceny EV už se srovnaly na ceny spalováků, na to nemusím být bohatý. A stát mi na to nedal ani korunu.
Ten kdo nemá možnost nabíjet z vlastního nízkého tarifu, pro toho to prostě neni. A pro ty ostatní to znamená jízdu v supersportu se spotřebou za cenu 1 litr benzínu na 100 km, žádné výlety do servisu kvůli výměně olejů, rozvody, svíčky, brzdy atd. A když nebudu vyžadovat zrovna performance model, pořídím si model 3 za cenu lepší octavie.
Jo a prosim vás, nikomu to neříkejte, ale dokud všichni platíte spotřební daň z PHM, máme to my elektromobilisti jen za cenu elektřiny. Až stát pocítí pokles výběru spotřební daně, osolí nás všechny někde jinde.
Pokud tam z FVE půjde 7A, tesla si vezme 7A, ikdyž bude mít auto nastavených 16A. Já mám na měniči výstup "smartload", do kterého jdou přebytky z FVE. Řeší se to ale i wattrouterem, nebo "hloupě" home assistant automatizací.
jste si jistý tím wattrouterem? Co já vím tak ten provádí plynulou regulaci tak, že snižuje frekvenci z původních 50 hz tak, aby výsledný odběr odpovídal dodávce. Nějakému odporovému spotřebiči to nevadí, ale do wallboxu bych se bál to poslat. Ten smartload měniče funguje stejně?
Volty netečou, tečou ampery (tedy proud). Chytrý wallbox umí sám omezit proud a tím snížit výkon, aby se využívala jen FVE bez dokupování energie ze sítě. I když budete mít auto nastavené na 11 kW, ale wallbox vám dá jen 5 kW, bude se auto jednoduše nabíjet výkonem 5 kW.
OK, mě zajímá, jak je možné omezit nabíjení, když napětí je pořád stejné. Co je to za wallbox a jak čte přetoky?
Jak na Tesla legislativně vyřešený ten Sentry mód?
A když umí 11kW nabíjení a budu nabíjet doma, kde mám řekněme 10kW FVE a budu mít k dispozici 5kW přebytek, těch zbylých 6kW se bude brát se sítě nebo se to nějak automaticky omezí na výkon, který aktuálně dává FVE?
tesla bude vždy odebírat to, co nastavíš, 5-16A v 1-3 fázích, takže 1,1KW-11KW. Pro nabíjení jenom přetokem z vlastní FVE je nutné použít nějaké další řízení, např. apka Charge HQ to umí (je to placené). Nebo je možné to sbastlit třeba arduinem - čte proudy přetoku a přes API nastavuje nabíjení tesly
Sentry mod má vyřešený tak, že pokud je aktivní nahrávání, začnou blikat světla a na tabletu se vypíše hláška, že je prostor okolo vozu nahráván. Legislativa je tak splněna.
Nabíjení jde nastavit od 5A (3,5kW) do 16A (11kW) v mobilu nebo voze pro každou nabíjecí destinaci. Když ale do wallboxu nepoteče nastavené množství, tesla si vezme to, co poteče.
co znamená věta "Když ale do wallboxu nepoteče nastavené množství, tesla si vezme to, co poteče."?
Do wallboxu vždy poteče 230V, maximálně si můžeš shodit 1 nebo 2 fáze.
Problém všech elektroaut je morální zastarávání. Pokud máte doma 6 let starý mobil, tak chápete, o čem mluvím. Proto by zákonitě měly zlevňovat ojeté EV vozy, zkrátka nebudou mít funkce nových aut.
s timhle bych byl trochu opatrný, tesla aktualizuje na dálku. Nedávno prostě přišla aktualizace a tesla začala používat matrix světla (není to úplně matrix ale funguje to)
u spalovaku ale tu cenu dokazes odhadnout. U EV je prave ten rychly pokrok a klesajici cena napak nepritelem pri sekundarnim prodeji (koupil jsi draho a navic zastaraly model) Az budou levnejsi jak rikas nebo se pokrok zpomali tak se stabilizuje i sekundarni trh.
jo přesně, je to tak. Mě přesvědčilo to, že cena za teslu byla podobná jako u lepší octavie. Každý auto je díra na peníze, dneska prostě nevíš, co klesne na ceně víc. Z tohohle pohledu je nejlepší udržovat starej vrak :)
Fajn, že Tesla nesjíždí gumy,nepotřebuje měnit letní za zimní pneu, vyvažovat pneu,neopotřebovává brzdy, nebo nepotřebuje měnit pylový filtr či brzdovou kapalinu. Máte superauto....
no zřejmě jste z mé věty, že auto nikdy nejezdí do servisu pochopil, že se mu nesjíždí gumy. Tak to jste špatně pochopil.
A brzdy vzhledem k rekuperaci skoro nepoužívá, ale jednou na servis asi pujdou, opět nepochopení. Pilový si vyměnim sám, a brzdovka je teslou doporučená ke kontrole jednou za 4 roky.
Tesla pro mě znamená 0,4 Kč/km, žádné zbytečné výlety do servisu (vlastně žádné výlety do servisu), jízdní vlastnosti supersportu. Chápu, že někdo nechce dát za auto víc než 300 tis.
A to nemluvim o těch kurvítkách, co mají všechny spalováky pod přední kapotou.
No a LFP baterie vydrží přes milion km, neni co řešit.
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Tak prosím mluvte konkrétně, které EV vidíte jako alternativu k i30 co se týče užitné hodnoty, velikosti a dojezdu, nechám se poučit, já nic nevidím. A bavím se o využívání jako rodinné auto na každodenní používání, dovolenou, služební cesty po ČR atd. Neodsuzuji malá levná EV do města nebo jako druhé auto pro ženu “ kolem baráku “ s perimetrem 50 km , samozřejmě pokud jste bohatý, většinová společnost ani na toto využití nemá a pro mě to nemá ani logiku, když budu bydlet v Praze ( jiném velkém městě ), ne na sídlišti ( dobíjení ) a budu tam i pracovat, tak budu primárně využívat veřejnou dopravu a auto na nákupy, dovolené, chalupu, za příbuznými atd. si pořídím klidně pár let starou Fabii co za směšnou pořizovací cenu, spotřebu a údržbu bude sloužit dlouhá léta. A pokud bydlím na vesnici kde prostě dvě auta potřebujete, když jedním dojíždíte někam za prací a druhé je v rodině jako záložní/pro ženu, si jako jedno pořídíte EV tak k tomu potřebujete i celou infrastrukturu a stejně si jako to druhé pořídíte nějaký spalovák, takže cenou jste tam kam drtivá většina lidí nedosáhne.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Alternativa k holátku i30 samozřejmě neexistuje, tedy zatím. Ale existuje alternativa k nějaké lepší octavii. I ojetých EV je dost. Každý, kdo má vlastní zásuvku pro EV už si může vybrat. Já mám teslu s LFP pro doplnění, roční úspora na palivu 45000, km = 0,5 Kč, náklady na servis 0,-
1 odpověď