Pracuji s dětmi. Souhlasím naprosto. Odnětí mobilu je někdy provázeno i záchvaty, které připomínají skutečně abstinenční příznaky v celé své síle. Informace, které se na dítě valí z této ,,kouzelné krabičky" jsou obrovskou změtí protimluvů, instantních informací, nesmyslů a chaotických útržků. Není divu, že plastický mozek dítěte má problém. Samostatné uvažování, dovozování si věcí na základě vlastního zkoumání světa.....to ,,mobilní" kultura vzala a i v podnětných rodinách s tím začíná být problém.
No nevím, spíš mám problém po dvaceti letech užívání tzv drogy si vzpomenout kde vůbec leží a či ještě běží. K těm informacím co si protiřečí a jsou nesmyslné. Četla jste paní někdy noviny, zkuste vytáhnout nějaké starší kousky jsou tam skutečně úsměvné věci a stejně tak starší knihy i vědecké. To není jen výsada dat v mobilu.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? To platí hlavně pro popisné vědy, ale dnes už i všeobecně. Dnes lze na mobilu spočítat skoro celou matematiku, geometrii, fyziku i chemii. Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici především učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextovych odkazů ve Wikipedii lze kdykoli nastudovat jakékoliv téma i s kontextem a souvislostmi. Jestli vede učitel dějepisu překotný a nepřehledný výklad nebo ve Wikipedii přečte umělý hlas kvalitní text, je podle mě úplně jedno. Učitel si to původně také přečetl a teď to buď převypráví nebo jen přečte. Určitý argument tady může být, že aprobovaný učitel to už kdysi poměrně obsáhle a do hloubky studoval, tak to může vysvětlit o něco lépe než kdyby si stejný text přečetl úplný laik. Může určitou materii pojmout poněkud do větších detailů. Tam ovšem záleží na tom jak obsáhlé texty měl kdy k dispozici a jak dobrou má paměť. Pokud měl k dispozici podobné texty jako má i nyní a máme je i my a má průměrnou paměť, pak tento argument ztrácí na relevanci. Pak je v podstatě jedno kdo určitý text studuje. Stačí jen dobrá mentální bystrost, chápání textu a obstojná paměť. Výsledky budou velmi obdobné. A to i u velmi obtížných historických témat jako je např. Anglická buržoazní revoluce nebo první světová válka. Odklady jsou marginální problém. Zásadní je neefektivita celého systému. Jde tu zcela jasně jen o prachy jako vždy.😭🤕😠👎
Spočítat matematiku? Pane znáte Godelovu větu? Takovou blbost co píšete by Vám nesestrojil ani chatbot. XD
Pane ty odklady probíhají na základě vyšetření odborníka a nejsou bezdůvodné. Jestli chcete mít v první třídě děti co v lavici sedět nebudou, tužku neudrží stejně jako moč tak prosím žeňte matky do práce jistě budou stejně nadšené jako učitelky. Po práci budou frustrovanému dítěti prát šaty na další den a u toho se snažit naučit je sedět 5 minut na jednom místě. Jak dlouho dle Vašich výzkumů se dá takhle žít?
Jestě jedna věc. Pane Vy jste asociál a nebo sociopat. Nulová empatie. Nedokážete ani malinko připustit a představit si pocity dítěte. Tu brutální změnu režimu kterou musí zvládnout. Věřím že děti nemáte a je to jen dobře.
Já budu psát pomaleji, abyste to stíhal číst, a napíšu to znovu: to, co píšete, nefunguje. Rozvodovost skoro 50 %, děti s čím dál víc problémy, nepřipravené. Výchova - to je subjektivní, ale hodně se mluví o tom, že ani výchova nebývá dnes na valné úrovni.
.
Takže prosím, kde přesně se nám to vrací oproti minulosti, když prakticky ve všem jsme se zhoršili? Zlepšení (výrazné) je snad jenom v tom, že se dokážeme daleko lépe postarat o děti se skutečnými znevýhodněními. Ty dřív končily bez vzdělání, někde zastrčené stranou z očí, těm jediným se dnes šance zvýšily.
.
A nakonec, celá výchova je jen o tom, aby se dítě uplatnilo v životě - tj. výchova je o ekonomice a o ničem jiném.
Pane ty odklady probíhají na základě vyšetření odborníka a nejsou bezdůvodné. Jestli chcete mít v první třídě děti co v lavici sedět nebudou, tužku neudrží stejně jako moč tak prosím žeňte matky do práce jistě budou stejně nadšené jako učitelky. Po práci budou frustrovanému dítěti prát šaty na další den a u toho se snažit naučit je sedět 5 minut na jednom místě. Jak dlouho dle Vašich výzkumů se dá takhle žít?
Váš model má zásadní problém. Maturovalo by se v 16 či 17 letech. A v tom okamžiku, pokud nenastoupí na VŠ, máme spousty zaměstnaných i nezaměstnaných neplnoletých. Měnit by se musel zákoník práce a ještě bychom byli středem kritiky ze strany EU i mezinárodních organizací. Neradi vidí dětskou práci. Sice se jedná o již skoro dospělé, ale z pohledu zákona jsou to děti. I právní odpovědnost je snížená. A to je velký problém pro pracovní trh.
Ale není to problém, můžou míti brigádu jako přípravu na zaměstnání. Mohou si dělat jazykový kurz či jiný. Ten rok se dá využít.
Zcela selhal český experiment s dlouhodobou rodičovskou dovolenou. Jeden rodič - nejčastěji matka - zůstává dlouho s dítětem, pokud má děti dvě, tak to jsou skutečně významné roky. Stát platí rodičovskou a za rodiče odvody pojištění.
.
A co za to dostáváme? Ženy mají problém najít práci. Po rodičovské jsou "mimo" pracovní návyky, doba se mezitím značně změní. Během rodičovské nemají ženy příjmy, ale po rodičovské taky ne, protože jsou nezajímaví zaměstnanci - pracovně zakrnělí, a ještě očekávavatelnými problémy při péči o děti. Státu chybí HDP, vypadlé příjmy i částečně dál kompenzuje. A hlavním "benefitem" je, že děti jsou čím dál méně připravené do školy, trpí čím dál více logopedickými vadami a psychologickými problémy a pak se přiznávají odklady školní docházky. Ta je nyní devítiletá základní (dříve byla osmiletá), přičemž první třída se dnes bere vlažně jako rozehřívací, a devátá jako opakovací (flákací). Díky tomu zase i ty děti začínají po škole (školách) pracovat o dva roky později, než bývalo zvykem - což se v pracovním životě a HDP také projeví. Dva roky, to skoro pět procent pracovního života.
.
Summa summarum, spousta nákladů, spousta společenských problémů. A nikdo si netroufne nahlas vyslovit, že je potřeba udělat změnu, a velmi pravděpodobně změnu směrem k vybočení z pohodlí, ale ke znovuzískání efektivity.
Není to tak, všechno se Vám vrátí, Vy mluvíte o ekonomice ale ta Vám dítě nevychová. Ty roky předškolní jsou zásadní pro vývoj jak dítěte tak rodiny. Peníze nikoliv.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Musí vydržet už se na tom pracuje. Britští vědci vyvíjejí Alcarelle neboli alkohol bez toxických účinků. Samosebou alkohol tělu moc nepomáhá ale i sám mozek si jej dokáže vytvořit což jistě nedělá jen tak bezúčelně. Takže abstinenti by si měli asi zakázat i mozek.