Děkuji za zasvěcený odhad mojí ostrosti.
Opravdu nejsem automechanik.
A ke všemu svítím v noci stejně jako ve dne.
Můj 22 let starý Jaguar to ani jinak neumí.
Myslím si, že alternátor vytváří stejný proud pokud svítím, nebo jedu potmě.
Akorát část proudu okamžitě spolknou světla a o to méně se uloží do akumulátoru.
Vy jste tedy naměřil proudový rozdíl výkonu alternátoru ovlivněný svícením?
Neměřil jsem proudový rozdíl ale proud tekoucí do AKU při začátku dobíjení, tedy po spuštění motoru a během jízdy. Samozřejmě, jak se AKU dobíjí proud klesá.
Noční režim jsem zmiňoval proto, že vnoci je větší odběr pokud motor stojí a i přes tento odběr je vidět podle počáteční hodnoty dobíjení, že je AKU celkem dobře dobitý.
Pokud elektronika řídila dobíjení jak jsem popisoval byl počáteční proud i těch 75A a to svědčí o hodně velkém vybití.
Akumulátor si dokáže vzít tak velký proud, který mu dovolí vnitřní odpor a stav vybití, nebo jaký je zdroj schopný dodat, proto je potřeba regulace proudu a AKU při dobíjení šetřit a neničit zbytečně velkým proudem.
A jak jste změřil proud za jízdy?
A co je to noční provoz?
No asi nejste v oboru nejostřejší tužka v penále. Existuje spousta možností. Já jsem využil proudových kleští napojených na logování, to je záznam naměřených hodnot.
A noční provoz? Co to je? No to je provoz v noci, kdy musíte svítit více než ve dne, to znamená větší spotřebu el. energie.
V zásadě s panem Žákem souhlasím. Dnešní ekologické nesmysly baterii rozhodně nešetří. Po třech letech mi u nového auta odešla baterka. Po měření, zkoušení a testů jsem došel k závěru odpojit senzor na mínusovém pólu baterie. Důvod? Zcela jednoduchý.
Při plně nabitém AKU bylo odpojené dobíjení, zřejmě z důvodů šetření paliva a auto jelo čistě z baterie až do okamžiku, kdy napětí na svorkách baterie kleslo na cca 10,5V. V tom okamžiku začalo dobíjení a alternátor hnal do 85Ah baterie i více jak 75A. Co se děje s deskami v aku při tomto proudu si neumím ani představit. Doporučený dobíjecí proud je přitom 0,1 kapacity tedy 8,5A v mém případě. Po výměně AKU a odpojeném senzoru se soustava chová zcela regulérně. To znamená, že se akumulátor drží neustále v nabitém stavu a nabíjecí/udržovací proud alternátoru nepřekročí více jak 11,5A při nočním provozu.
Bráno samozřejmě pro delší cesty, které jsou každý den delší jak 70 km.
Romane Romane, ty hlavo sko...🙂
To je volná parafráze na slavnou pohádku v českých zemích.
Asi by bylo lepší kdyby jsi investoval víc do všeobecného vzdělání.
Izrael a Sýrie je několik desítek let vzájemně ve válečném stavu.
Tento strategický precedens, můžeme najít už v začátku druhé světové války, kdy Velká Británie. S Preventivní bezpečnostních důvodů zlikvidovala kompletně francouzské válečné loďstvo ve středomoří. Včetně námořníků.
Ivánku , Ivánku, ty hlavo skopová
No nevim jak je to s tím vzděláním. Zapomínáte dodat, že Vichistická vláda na jihu Francie chtěla celé loďstvo poskytnout Německu.
Tome, Tome,,,,
Prostě jsou líný se starat o děti.Omezuje je,to stojí peníze.Přesto že se můžou válet doma 4 roky.Všechno chtějí hned,auto,byt,dovolené u moře,hory. atd.Vidím to v okolí ,samej rozmazlenej jedináček ve značkových šuntech.
Dobře popsáno, ale otázka zní: Kdo je tak vychoval? Nebrečíme nyní nad rozlitým mlékem?
Politika a ostatní veřejné funkce by se měli vykonávat z přesvědčení a za průměrný plat. Nikoliv pro peníze. Pokud chci někomu pomoci, tak to dělám nezjištně. Tak by to mělo být i v politice. Pokud chci pomoci a někam prosperitu státu a lidí posunout, tak to dělám z přesvědčení, že to někam povede, nikoliv pro peníze.
Bohužel u nás se chodí do politiky jen kvůli penězům.
Nevím, kolik vám je, ale časem pochopíte, že člověk není stroj. Každý občas udělá blbost, každý občas není stoprocentně soustředěný. To prostě neovlivnite. Můžete být sebelepší řidič. Samozřejmě by se to nemělo stávat často, nejlíp vůbec, ale tohle se opravdu stát níže každému, že se zamysli nad něčím a ztratí na chvíli pozornost. Čímž ho neomlovam. Vy jste si někdy neřekl něco jako uf to bylo o fous, měl jsme štěstí? Nikdy se vám nestalo nic, že kdyby to bylo v jiné vteřině nebo o metr jinde, že už jste se mohl vybourat?
Rozumim Vám a i docela chápu. Bohužel podobné omlouvání je poplatné této době. Vždyť jsme jen lidi a děláme chyby, místo toho aby se razilo heslo za chyby se platí a každý si dávejte pozor aby ste nechybovali.
Každý den to vidím, nerespektování STOPky, plné čáry a zákazu předjíždění, červené na semaforu a tak by se dalo povídat dlouho. Chcete mi říci, že to vše je jen nepozornost, zamyšlení se?
Jezdím více jak 40. let, za rok najedu okolo 43. tis kilometrů a celou tu bobu těžím z toho co mě naučili v autoškole.
"Pokud jsi za volantem tak se věnuj řízení, provozu kolem sebe, nespoléhej se, že jsi na hlavní, že ti dají přednost, sleduj chování účastníků provozu a předvídej co asi udělají, jezdi tak aby jsi byl čitelný pro ostatní, jezdi plynule a zbytečně nebrzdi, u železničního přejezdu se vždy rozhlédni než tam vjedeš i když bliká bílá, pokud se necítíš v pohodě tak za volant raději nelez" a spousta dalších užitečných rad.
Jak jsem psal, do dnes z toho co mě naučili těžím, jsem bez nehody a s plným počtem bodů a bez pokuty. A to nejezdím zrovna pomalu, protože mám auto, kterému to nedělá dobře.
Ale jezdím s mozkem v hlavě.
V autoškole se řídit nenaučí nikdo pořádně. Vyjet sám do provozu bez instruktora je úplně něco jiného. Každý ze začátku tape. Tohle je tak zásadní chyba, že to není zaviněné autoškolou. Tady se prostě zamyslel, třeba se hádali o něčem, třeba si ho prostě nevšim. To se bohužel může stát každému
Zamyslet se? Hádat se? Pak nemá za volantem co dělat. Pokud řídím tak se musím plně věnovat provozu a hlavně předvídat co se může dít kolem mě.
A tohle všechno by měla autoškola nejen naučit ale hlavně do každého natlouct.
tak autoškola naučí max ty značky a blinkr. ale zbytek opravdu ne. jak se bezpečně jezdí se člověk naučí jízdou. no a někteří bohužel nikdy.
A to je právě ta chyba. Já za času socialismu dělal autoškolu 7. měsíců, né proto, že by mě to nešlo ale prostě to tak bylo nastaveno. Do provozu jsem šel téměř jako profík.
A o to tu jde.
Klasika dnešního provozu. Nerespektování přednosti v jízdě, značky STOP, červené na semaforu při zúžení, nebo na křižovatkách, nedávání znamení o změně směru jízdy, pomalé najíždění do připojovacího pruhu, uhýbači bezdůvodně vybočující do rychlého pruhu, předjíždění na plné čáře při zákazu, žádný odhad jak rychle se vozidlo přibližuje a jak rychle dokážu akcelerovat já, atd, atd...
Každý den to vidím.
Říkám si, co je v té autoškole vlastně učí, nebo zda jde jen o peníze.
Byla tu spousta lidí, kteří vstoupili do strany, aby mohli vykonávat svá povolání či vysněná zaměstnání. A přitom by z nich komunistu nikdo nedokázal udělat. Byli, případně ještě jsou to slušní lidé. Takže pokud se za to ještě omlouvají, beru to.
Já to dokážu pochopit taky, co mne však dokáže nadzvednout je ten dvojí metr. U někoho to nevadí, protože toho jen "využil" a druhému to budu vyčítat do smrti, protože toho jen "využil"???
A v tom je právě ten rozdíl mezi námi. Nedržel jsem hubu a krok. Samozřejmě zákony o kriminalitě jsem neporušoval. Ty, které porušovaly svobodu projevu ano.
No, o tom by se dalo povídat dlouho. Podle jakého normativu to bylo porušování svobody projevu? Podívejte se na Bibli a Korán, co je pro jedny téměř normou pro druhé je to nepřípustné a tak by se dalo povídat dál a dál. Pokud si někdo myslí, že zelená je jen zelená nemusí to být pravda, ale pouze to, že mu od malinka všichni kolem tvrdí, že je to zelená.
Ale rozumím Vám.
Vážený pisálku, to myslíte vážně? Co to může být za charakter člověka, který si buduje kariéru jako prominent komunistického režimu a najednou zase prozří? Opět jen z prospěchu a kariéry?
Co západu vše pověděl, že ho tak bez obav vzali mezi sebe?
Takovému člověku nelze věřit ani pozdrav.
Je to škoda, konečně by to byl reprezentativní prezident včetně jeho manželky.
To jsem fakt nebyl. Stačilo k tomu dávat najevo nesouhlas s tehdejším režimem. A už "nebylo v zájmu ČSSR, abych vycestoval."
No ještě chvilku a dopracujeme se k tomu. Zločinec jste nebyl ale vyjadřoval jste nesouhlas s režimem. Pak se divíte?
Já taky nesouhlasil, dědu mi v padesátých letech zavřeli, protože nechtěl dát kovárnu do státního statku, ale snažil jsem se respektovat tehdejší zákony, stejně jako dnes a taky s mnohým nesouhlasím.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No nejsem žádný letecký inženýr, ale je mi jasné, že když budu pilot, tak chci létat na tom nejlepším co existuje, pokud budu obyčejným střelcem, tak chci tu nejlepší zbraň co existuje, pokud budu řidič, tak chci to nejlepší auto co existuje atd. atd.
Pak je tu politik, který musí zvážit zda je to potřeba a zda je to v souladu s koncepcí armády.
Bohužel žádná koncepce naší armády neexistuje, nikdo neví jak má vypadat, na jaké útvary se soustředit a jaké upozadit v zájmu možností naší malé země a spolupráce s ostatními evropskými členy NATO.
Máme dobré lékaře, chemiky, průzkumníky, speciální síly, tak proč jim nedat to nejlepší aby mohli zabezpečovat ostatní členy NATO?
K čemu potřebujeme nadzvukové letectvo nebo třeba tanky? V případě letadel jsou naše koridory tak úzké, že dopravní letadlo dopadne stejně kam bude chtít. V případě tanků jich nikdy nezvládneme mít tolik aby nám to pomohlo. Hlavně že pí. Černochová říká: „Zodpovídáme se daňovým poplatníkům a já si chci být stoprocentně jistá, že podmínky pro Českou republiku budou obhajitelné jak před vládou, tak opozicí i občany,“