Takže jim slevíte, budou i do školy chodit dobrovolně, úkoly žádné, znamky žádné. Super. Na střední opět úlevy, no co, nevadí,když budou děti či později mladí lidé méně vzdělaní, hlavně že budou odpočatí . A v zaměstnání najednou budou vykulení, že musí pracova
m
Máte pocit že jsem něco takového řekla? Nemluvím o menší vzdělanosti ale změně přístupu. Zajímavé je, že se s dětmi a studenty zachází direktivně a potom se po nich v životě a v práci chce, aby byli kreativní a samostatní. To si přímo odporuje.
Vidět smysl v tom co dělám a dělat to v rozumné míře může dětem jenom prospět. Žádná železná kázeň k tomu potřeba není, i když naše dětství bylo takhle vedené.
A v čem prosím, jsou děti zahlcovány? Učit je snad povinnost, jediné , čím jsou snad zahlcovány je množství kroužků a sportů, co jim ale plánují většinou rodiče. Mnoho dětí toho dělá moc, aniž dělají něco pořádně a poctivě. A popravdě, když dávám pozor ve škole ve vyučování, potom jeden či dva domácí úkoly jsou otázkou hodinky . A to nejsou ve větším případě úkoly na druhý
den. Ale jak známe děti, většinou je potřeba vyučování přežít a hurá domů. Úkoly se posouvají a dělají se až večer předem, nebo i ráno, protože na to nemají čas a chuť. A pak si stěžují rodičům, že jsou ve stresu. To je ta vaše volnost.
Zahlcovaní jsou tím, že jsou do 3-4 hodin odpoledne v kuse ve škole a potom si ještě donesu domů práci na další hodinu až dvě. A ano, často mají ještě kroužky. To je běžná realita. Je potřeba myslet na vyváženost jejich času a dostatek klidu a volná. Na tom nevidím nic špatného. Děti nejsou roboti.
vysvětlit dětem, k čemu je jim vyplněný dobrovolný úkol .......
Ano problém je, že dnes se dětem vše vysvětluje,
.... že si mohou sami vybrat....ve všem.......
5 minut Vás budou poslouchat, pomyslí si své a na úkol se většina vybodne.
A po letech je z něho sígr, co nerespektuje nic.
To není nic o vysvětlování ale o tom, jak děti vedete. Jestli jako někoho, kdo má zodpovědnost a vliv na svůj život, nebo jako někoho, kdo musí jen slepé poslouchat, co se mu nakáže. Což zdravé pro stě není i když jsme v tom všichni vyrůstali. Tady se nebavíme o absenci povinností ale jejich míře a formě.
Já si prostě myslím, že nějaké úkoly by být měly. V rozumné míře. A když někdo úkol nesplní, že se to na něm nějak podepíše. Třeba nebude připravený na zkoušení nebo test. Ale když se vše nechá na dobrovolnosti, plno žáků nebude dělat nic. Když začal covid, tak odesílání úkolů bylo vlastně také dobrovolné. Nikdo nesměl propadnout, i když nic nedělal. Pak se děti sešly ve třídě s obrovskými rozdíly. I tak mohly trávit zdarma prázdniny na doučovacím kempu, o který ani nebyl zájem. Pak přišly přijímačky. A najednou plno rodičů mělo plno řečí, že byl covid a že se děti nic nenaučily. Ty pilné pracovaly celou dobu a žádné mezery nemají. Nechci nikoho urážet. Pokud to tak vypadá, omlouvám se.
V tom se ale shodneme. Já si nemyslím že by se vše mělo nechat na dobrovolnosti. Byl by to ideální svět, kdyby se děti vedly k pilnosti a rodiče se jim doma věnovali. Ty rozdíly jsou velký problém stále. A ta korona byla školní katastrofa rozhodně.
Já se na to dívám z hlediska ideálu že by bylo dobré méně používat zátěž a tlak a více vést děti k zodpovědnosti za vlastní vzdělávání a pochopení, proč to pro sebe dělají.
Já jsem si svůj překlep hned uvědomila a napsala opravu, na rozdíl od Vás.
Pořád to za mě nemá nic společného s množstvím úkolů 😄 ale to už se tady špičkujeme a slovíčkaříme a nebavíme se o obsahu toho článku a tématu. Takže přeji pěkný a pohodový nedělní večer.
P.S. Kdybyste vyjádřila svůj názor a argumenty, tak si ráda popovídám, ale urážení diskusi moc nepodporuje.
Fajn,a jak se naučí děti zodpovědnosti? Mám doma syna a když dostanou jednou či dvakrát za týden dobrovolný úkol, samozřejmě ho nevypracuje, proč taky, když je " jen dobrovolný ". My měli v mladí někdy dva tři úkoly do druhého dne, a i na víkend , nic se nestalo a byl i čas jít ven za kamarády. Spíš mi připadá, že domácí úkoly novodobé děti zdržují od počítače, proto jsou ve stresu, protože bez počítače a virtuálního světa včetně sociálních sítí nedokážou žít. Proto jsem pro více úkolů a nikoli dobrovolných.
Já myslím že vedení dětem k zodpovědnosti je právě to, umět jim vysvětlit k čemu jim je vyplnění dobrovolného úkolu. Ale to je o jiném přístupu. Pokud budou děti na jednu stranu zahlcovány, nic navíc neudělají, logicky. V moderních smerehch pedagogiky, kterými by se měli mmch řídit i naši učitelé, by se mělo posilovat vědomé a volní učení. Metakognice.
Chápu že je to velká změna oproti přístupům, ve kterých jsme vyrůstali my, ale je to mnohem zdravější.
Co se týče digitálních technologií, to je přece také na nás dospělích, abychom dětem nastavili hranice, kolik času je u toho zdravé trávit a s úkoly bych to nespojovala. Jde jen o poměr volného času vs času kdy děti musí pracovat.
Respektuji Váš názor, nicméně položím otázku. Jak se má třeba dítě naučit slovíčka cizího jazyka? Jak je možné, že má generace (Husákovi děti) měla úkolů mnoho a nijak zvlášť nás to nepoznamenalo? Souhlasím s revizí toho, co má dítě na kterém stupni NEZBYTNĚ umět. Ale určitě bych ponechal i domácí úkoly, které mají smysl a jsou v rozumné míře. A to, že za dítě udělal úkol rodič, nebo kdokoliv jiný, pozná každý normální kantor. Takže pokud to shrnul: domácí úkoly, které jsou opodstatněné a přínosné rozhodně ano.
Já si nemyslím že by děti neměly mít žádné úkoly, ale ani že by jimi neměly být nadměrné zatížené a že není dobré si je nosit denně skoro ze všech předmětů. Vím, že je to složitá otázka, ale jsem přesvědčená že by šel udělat třeba nějaký harmonogram, nebo doporučení, jak často ty úkoly dávat. Třeba se jen jako učitel zeptat kolik toho už ty děti ten den mají.
Neřešit to je z pohledu mě jako kamtora předmětu ale i toho celku co si odnesou.
Určitě jde i o formu hodin a výuky, co všechno si děti zapamatují a jak je to baví. A to říkám jako učitel a autorka knih pro děti a ne jako vševědoucí laik.
13 minut na vyučovací hodinu, děti tam tráví minimálně 6, spíš ale 8 i více hodin. Pouhý výpočet ukazuje, že děti po valné části dne drcení mohou opět jen zasednout za stůl a hodinku a půl až dvě se dále drtit. Sorry jako, jsem pedagog a rodič a opravdu si myslím že děti mají nárok na volno, pohyb a další aktivity. Chodí na kroužky, lidi do práce, potom se nad tím hádají večer. To je realita.
Článek naprosto jendnostranně adoruje dnešní přístup, bez toho, aniž by se skutečně zamyslel nad tím, jak život děti vypadá. Zlehčovánú stresu a zátěže nám fakt nepomůže. Viděl autor čísla psychických problémů u dětí? Stres v tom překvapivě hraje velkou roli. Děti nejsou roboti.
Nemyslím si, že nějaký učitel schválně děti přetěžuje, ale výsledná zátěž co si děti nesou v součtu že školy je prostě velká. Určitě by se dal vymyslet systém, aby například z každého předmětů byl jeden úkol za týden nebo podobně.
co deckam je uplne jedno.'trhovec'koupi v marketu a prodava 'bio' s patricnou prirazkou.
To by bylo opravdu scifi, kdyby farmář co pěstuje kuřata je jel schválně nakoupit do supermarketu a potom je prodával jako vlastní. 😄 Da se to i poznat. Pomalu rostoucí kuřata jsou menší, mnohem méně tučná a mají jinou chuť (díky té absenci tuku).
Tak asi neumíte počítat nebo kupujete malá kuřata. 3,5 kg v kuchyňské úpravě krát 160 kč je kolik?
Máte pravdu, záleží na váze. Ty pomalu rostoucí kuřata většinou jsou kolem 2 kg, proto mě zmatla vaše cena. My kupujeme 1,8 kg přímo od farmáře za 270 korun a mám z toho polévku a maso na dvě jídla, po vzoru babiček. 🙂
Chtěl bych vidět lidi,co by říkali na cenu kuřat vykrmených normálně (80-100dní) Kuře za 400-600 kč podle váhy. Dělám to přes 10 let a klientelu mám, ale není to pro každého. Je to prostě drahé. A při dnešních cenach obilí bude maso ještě dražší. A na ty ochránce se nemá cenu vyjadřovat. Na hale kde je 50000 kuřat se snadno přehledné uhynulé kuře. Ošetřovatelky denně prochází několikrát a uhynulé kusy sváží kafilérie. Ale to ochránci nepochopí. Kdyby nebyli v zemědělství velkochovy všech kategorií zvířat, maso by kvůli ceně většina lidí vařila jen v neděli.
My si kupujeme pomalu rostoucí kuřata z farem už cca 4 roky. V Praze na farmářském trhu za 130 za kg a teď přes scuk je to asi 160, takže vaše udaná cena je dost nadstřelená. Je dobré vědět podmínky chovů a vybrat si, čím se chci živit a co chci dávat dětem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Včera psali že ale ropu zastavili sami Rusové.
1 odpověď