to je těžké jak rozhodnout jak toho učitele trestat. Ale ta holka ačkoliv jí bylo 14 tak to už byla ženská. To je skutečnost že někdo vyspěje dřív. Z jeho strany že to byla láska, měl být více zdrženlivý (to už se dneska moc nenosí). Je třeba umět poučit holky, že nic nezmeškají když se sexem doopravdy začnou až v době kdy to už není trestný čin. Ale aby tomu začaly rozumět co se může a co se nesmí, a co zkusit, protože někdo starší je to musí naučit. A ten starší má být rozumný . Co s tím když to chtějí zkoušet dva, on je 14 ona je 14, je to celkem blbé a chudák kluk neví co s tím má dělat . A je taky od těch holek blbé , když ze zvědavosti se sexem začnou s někým dospělým a pak to prásknou.
Jednoznačně dávám za pravdu Tomáši Šebkovi, ale jak zařídit když jsem zdravá aby se mnou lékař byl ochoten se bavit když nemám akutní onemocnění ale, potřebuji některé problémy vyřešit. Mělo by existovat dvojí zdravotní pojištění a to a) povinné , b) smluvní, které by si lidé pečující dobře o své zdraví zaplatili. Avšak i to povinné zdravotní pojištění by mělo mít slušný obsah , nejenom o tom že vámi hradí vytržení zubu nebo úmrtní list na konec.
Zákon o obalech je navrhovaný moc rozsáhlý a měl by se rozdělit na několik okruhů: zvlášť recyklace, zvlášť ekonomika obalů tj.jejich velikost a smysl, zvlášť zálohování obalů. Teď k letákům: Letáky nejsou obal, jsou tiskovina jako časopisy. Digitalizace letáků je nesmysl, digitalizace je reklama (jak jinak je zobrazit na internetu než jako reklamu?) Digitalizace skutečně přináší diskomfort seniorů ale i dalších lidí pokud mají získávat informace tímto způsobem. Uvedu příklad: používám internet v počítači a chytrý telefon. Pokud získám z letáku údaj který mne zajímá, podržím chvíli leták u sebe, pokud je informace na mobilu nebo počítači vypíšu si zajímaný údaj na papír a podržím u sebe dokud potřebuji. Při nalezení náhodou v mobilu nebo v počítači obvykle myslím, že se k tomu vrátím a nakonec to pak nenajdu nebo na to zapomenu, když neuschovám papírek. Diskomfort toho hledání mluví k tomu, že vedle digitalizace musí existovat určitý podíl informací na papíře. A poslední věc: zálohování obalů které nejsou tak trvanlivé jako lahve na pivo nemá smysl. Je to jen přirážka na ceně kterou v konečné fázi zaplatí spotřebitel. Chtějme méně té digitalizace, protože se u toho nutně musíme občas rozčilovat a to vede k újmě na zdraví a to nejen pro jednotlivce ale celý národ.
Zase hromada administrativy . Certifikát ano. Ale dát ho na základě obyčejného výpisu z trestního rejstříku a pohovoru s psychologem, který ale nebude některým známým toho žadatele ale bude mu určen. Certifikát by se měl obnovovat, předpokládejme 1x za tři roky. také by se mělo pečlivě přehodnotit co je sexuální
zneužívání dětí a pornografie .Když některé dítě pohladím po prdelce tak se někdo může stěžovat. A co teprve když děti si dovedou vymyslet a zalhat o tom zneužívání ?
Když se špatně povolí stavba bývají škody těžko odstranitelné. Co víme o přechodném období? Proto nevynechat některé paragrafy jen pro zrychlení stavebního řízení. Stavební řízení je součástí státní správy a musí být odděleno od samosprávy. V menších městech je stavební úředník součástí úřadu , je z něj placen a povoluje investice též městu .Tady nutně dochází ke střetu zájmů. Měla by se změnit celá struktura úřadování při povolování staveb. Pro úplně malé nevýznamné stavby potřebuje projektant mít autorizaci. Stavební úředník pro svou činnost ji mít nemusí a ten by ji měl mít. Když je stavba složitá připravuje její projednání a materiál pro povolení autorizovaný inspektor, což je zpravidla autorizovaná projektová organizace a je to dobře. Stavební úřad někdy vyžaduje pro stavebníkovi nejnesmyslnější potvrzení a stavebník nemá obranu proti tomu a pracně shání a vysvětluje u potvrzovatele, co se to po něm vlastně chce. Samostatnou kapitolou je výkup pozemků. Právník kterému má být svěřeno obhajování názorů ve stavebním řízení taky by měl mít stavební právnickou autorizaci (lékaři mají atestaci), tak právníci by měli mít speciální atestace na některé obory, zejména na stavební činnost. Naši zákonodárci by měli také uvažovat , že zákony ve sbírkách a související nařízení by měly mít tzv. desetinné třídění jako mají technické normy. Než se nový zákon vžije , bude to ještě dlouho skřípat . Závěrem: může se veřejně říci kdo je odborným zpracovatelem a garantem za kvalifikované a úplné vyrobení nového stavebního zákona ?Nemluvím o velkých speciálních stavebních úřadech
Pan doktor Honzák má pravdu. Platí poučka :svět nezměníš , změň sebe .Nesmí to ale platit stoprocentně ,bezvýhradně. Když svět svou špatností tě ničí musíš se bránit a ta obrana je někdy změnit názor. Ale chce to zachovat si své měřítko základních hodnot ( Když všichni podlehnou davové krutosti ,špatnosti , nesmyslům , nezúčastnit se). Jednotlivec nezmění svět, ale musí ve svém okruhu kde se pohybuje odevzdat svůj díl práce pro dobré věci podle svých sil . Přelož stéblo, pohneš stohem.
Je to dobře že se dělá diskuze. Taky by se mohlo sem tam říci , kde asi diskuzní příspěvky končí. Také mám prosbu.: aby někdy nečekaně když rozklikneme nějaký článek ve zprávách se náhle objevila třeba báseň nebo píseň. To je proto že dneska nám nikdo nepřednese třeba "Ta země ,která rodí kacíře a uhrančivě krásné zlatovlásky /kde každý věří jen své nevíře / a gramofony chrčí škoda lásky.. Jiří Žáček" nikdo nečte poezii a mladí zpívají jen Rap .Takové rozkliknutí by občas bylo, abychom se nehonili jenom za senzacemi a hororovými zprávami. Děkuji za pochopení
K navrhovanému článku do Ústavy který má znít :"Stát dbá o šetrné využívání přírodního bohatství. zejména vody a ochranu životního prostředí" tak to by mělo znít takto:
"Stát dbá o šetrné využívání přírodního bohatství, zejména vody a nezastavěné půdy a ochranu životního prostředí"
Tím je řečeno že je nutné využívat území státu šetrně, ochrana zemědělské půdy (často nedodržovaná) je málo, je třeba chránit lesy, louky, parky, městskou zeleň a další nezabetonovanou nezaasfaltovanou půdu, abychom se nesešněrovali dálnicemi když jsou potřeba maximálně tři průtahy, a nebylo tu zbytečně mnoho supernadnárodních skladů typu Amazon atd.
Není důležité kolik je vám let. Musíte si umět vybrat z toho co nabízí móda. Je nutné se kriticky podívat do zrcadla a umět modely nosit.To je otázka postojů ,správného držení těla a vědět o svých vadách . Vizážisté bohužel nabízejí jenom líčení ale na celkový dojem se zapomíná. Jsou i mladí, kteří se oblékají bez vkusu.
Nutno vědět že můžete být elegantní a nemusíte mít poslední módu.
Rusko na nás nezaútočí. USA zaútočí na Rusko, nebo na části Ukrajiny kde má Rusko zbraně. Až poletí střely z Ameriky na Rusko, tak Rusko má proti tomu "deštník" a střely budou dopadat na Česko , na Slovenko ,Ukrajinu. Změňesi státní hymnu: Země, země stokrát pokoušená ,kolikrát?
vídala jsi cizí ruce z věna tvého lidu cáry rvát ?! (Josef Hora : Zpěv rodné zemi )
Je bezpodmínečně nutné , aby se správně učil dějěpis.Samozřejmě také o tom jaké jsou kořeny české stánosti t.j kdo jsme a kam směřujeme,to si musíme uvědomit,jinak se rozplyneme vrámci Evropy. Pak je tu ještě důležitá věc k učení, možná že je zařazena do občanské výchovy. Měla by se ale začít vyučovat od toho nejnižšího ročníku přístupnou formou: " 1.Jsi na světtě proto abys byl šťasten, 2. I ostatní živíé tvorové a lidé jsou na světě aby byli šťastni, 3 Nenič svévolně přírodu ani výtvory lidské práce, 4 Cti své rodiče aby tebe v stáří ctily tvé děti, 5 Miluj a cti své děti aby ony milovaly a ctily příští pokolení, 6 Nebudeš bez oprávněného důvodu zabíjet, 7 Nebudeš krást, 8 Nepromluvíš křivé svědectví, 9 Budeš jednat podle genderových zvyků společenství ve kterém chceš žít, 10 Pravidelně se občas zamyslíš jestli žiješ podle srávných zasad a nikomu neškodíš. Připomíná vám to křesťanské desatero ? Od nejútlejšího věku se to musí přístupnou formou děrem vykládat. Jinak ti starší už budou o tom říkat že jsou to nesmysly. Dava cizí jazyky povinně je chy\ba ,dát druhý jazyk jako nepovinný předmět ale na vysvědčení známka ano. Hlavně dobře matiku a češtinu a počátky českého státu nezapomínat neboť "Zem která nemá své nebe ztratila všechno i sebe" Diskuzi odesílám ale ověření identity by mělo být jednodušší ,na jedno nejvýš dve kliknutí
Já bych vybrala husu nebo kachnu. Na kachnu a to zejména na zpravodajskou novinářskou kachnu máme docela kladný názor , protože jako taková s národem docela může zatřepat, aspoň máme odolnost při špatných zprávách nepropadnout těžkému smutku a případný strach nás stmeluje a aktivuje.
No a druhá varianta je husa. Připomeňme si báseň Jana Nerudy "Jsem Čech ,můj znak je Lev chci bojovat vidět krev, no a když , tak tedy krev husí.
A jinak je to nesmysl v této složité době se zabývat symbolickým ptákem. Je to ptákovina. Už v době rozdělení republiky se zpívalo : Češi jsou hloupí a nemaj cit,
i z vážné věci udělaj vtip, Jsme částečně potomci Keltů a jich se prý nějaký římský pohlavár ptal , čeho že se Kelt vůbec bojí. A keltský náčelník odpověděl : Aby nám nebe nespadlo na hlavu . Ten Říman nevěděl jestli je to míněno vážně nebo je to fór.
Ale buďme jací jsme a buďme na to hrdí. V České Kotlině o kterou se mnozí okolní i vzdálení mocnáři perou bychom bez této vlastnosti už jako národ neexistovali.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Nečekejme že školní psychologové tomuto stavu pomohou ke zlepšení. Budou působit na školách , budou přivoláváni k řešení problémů ,budou vyplňovat hlášení a výkazy o tom jakou práci udělali. Potřebujeme dvě základní věci: a) každý učitel musí být psycholog (ať už s certifikátem nebo bez něj) . Uvažujme : Učitel a třída fungují jako vedoucí (leader) a jeho tým .Tak se musíučitel naučit metodu, kterou umí každý správný vedoucí, aby dostal tým do výsledků jaké potřebuje. A ví že má lidi všelijaké a vyloučit může někoho jen v odůvodněném případě. A ví že souhry týmu dosáhne jen poctivostí v jednání. Souhlasím s tím že by měl mít výcvik základní krizové intervence. b) Na základní škole by měla být etická výchova od nejnižší třídy až po devítku. Těm nejmladším by se mohlo říkat že je nějaký pánbůh a nebo třeba osud který je potrestá za špatné činy. Když to bude jim říkáno od útlého věku , zakotví se v nich pravidla o tom co se zásadně nesmí udělat, aby děti věděly, že život je potrestá jestliže se nevyhnou špatným činům. Těm starším pak říkat jak se odpoutat od nesmyslných chtění, které by mohly vést ke zlým koncům. A učitel by měl být osobním příkladem a to je to nejtěžší.
2 odpovědi