Tahle generace Insignie je super, doted se mi libi, jezdil jsem s ni tyden na zkousku a svezeni luxusni. Motor - nafta 128kw krasne tahne, ale zni jak traktor a videl jsem par kusu s ucpanym DPF filtrem do 40tkm a necelych dvou let stari...benzin zase zere 8-10 litru a u GSi je 9-10 minimum.. V interieru se Opel zaseknul zase v roce 2010 a po ujeti par desitek tisic km budou vsechny plasty vydavat nejruznejsi zvuky... To jsou duvody, proc jsem si nakonec Insignii nekoupil. Jinak je to obrovsky korab/stehovak/mamut a designove hodne nadcasove a pohodlne auto.
No vidíte a já mám s Citroenem a s Peugeotem obrácenou zkušenost. Měl jsem Citroena C4 v naftě a bylo to zcela bezproblémové auto (až na ty příšerné sedačky, za kterých jsem v zatáčkách vypadával) - jezdil jsem s ním 5 let. Pak jsem měl Peugeot 3008 a horší auto jsem neměl - věčně v servisu, nejčastěji s elektronikou, i s nápravami atd. Opel jsem měl Insignii (tedy ještě GM), a to byla ještě poctivá kovadlina, ale Stelantis už na Opely od GM nedodává žádné náhradní díly, takže smůla ......
Nojo..je to jenom věc... žena měla před pár lety nového Cactusa, po 2 letech a najetých 28t se to začlo s*át. Ale všechno, brzdy, nápravy, parkovací kamera, infotainment..sice všechno v záruce vyřešeno, ale auto letělo. Od roku 2022 má novou 2008 a vynikající auto po všech stránkách. Já měl novou 508 a to samý, jen bezrámový okna jsou velký průšvih v zimě..proto jsem ho na jaře prodal a pořídil si zánovní O4 RS...a větší popelnici jsem neměl. Tohle auto někdo vymyslel proto, aby lidi s*alo... 🙂 Takže příště to bude zřejmě zase Peugeot....Ale jak říkám, je to jenom věc a 100 lidí 100 chutí..podělat se může všechno.
Základní problém dnešních Opelů je: "proč si ho mám koupit? V čem je lepší, levnější či kvalitnější než jiné, obdobné vozy?".
Od té doby, co jsou Opely přebrandované vozy Peugeot/Citroen, tak nevidím žádný důvod.
No ono je to porad celkem jednoduchy rozhodovani...Citroen je porad stejny srot se strasnym zpracovanim, jen aby to vypadalo a po 2 letech musi z domu, jinak se po malych kouskach pomalu zacne "kazit" cely auto. Opel se snazi tvarit precizne a "nemecky" umirnene, pricemz kvalita zpracovani jednotlivych prvku by mela byt lepsi (nepocitam shodne komponenty, jako je motor a prevodovka). No a Peugeot je hypermoderni, futurosticky, opet uz s preciznim zpracovanim, netravite s nim po 2 letech provozu kazdou chvili v servisu a pokud vam vyhovuje i-cockpit, tak se na kazdou jizdu tesite..No a pak je tu megaavantgardni DS, ktery uz je pro fanousky neotrelyho designu a zpracovanim je zase o kousek dal, respektive se snazi priblizit premiovkam.. Takze kazdy si najde svoje, pokud si teda najde i svuj motor,coz byva problem 😁
No nezloptese ale dat za 150 koni pres mega a za Španěla ?
Presne to sem chtel napsat...zrejme odvazne/ambiciozni ceny, stejne jako u nas Skodovka 😀 Mam sice O4 RS, ale i to je velka bida v pomeru cena/vykon, takze pres mega (i kdyz realna cena bude nizsi, nez cenikovka) za 1.5 TSI, je fakt masakr 🙈💩
Možná, že Vám lidé dají zapravdu, ale právě KIA udělala obrovský krok kupředu z hlediska poruchovosti i zpracování. Ano, náhradní díly jsou drahé, ale to prakticky u všech aut, stačí se podívat třeba na Toyotu, kde na tom jste stejně. Ztenčování plechů je naprosto běžná věc, markantní je to třeba již u zmíněné Toyoty - na její Avensis z roku 2016 si už nesednete, navíc auta jsou výrobci stále více brána jako spotřebka na dobu max. 7-10 let a ne na většinou zdejších lidí požadovaných 20 let.
Jj rozumim vam a skok kupredu opravdu udelaly a prodeje maji skvele, jak jsem psal vyse.Nicmene porad je tam videt setreni na mistech, kde by tolik byt nemelo a kde je jak koncern VW, tak PSA jinde. Ale at si kazdy koupi, co se mu libi a na co ma. Auta se bohuzel dostala do rezimu spotrebniho zbozi, stejne jako elektronika a je to na nich take znat. Neni mym cilem hanet tady korejske znacky ani propagovat zadne jine, klidne priznam, ze aktualni moje auto s cenou noveho pres 1mil, je taky srot (z uzivatelskeho hlediska)...ja s tim problem nemam a dva vyse reagujici oslove, at si tech korejskych betlemu nakoupi klidne plne garaze 🙂
Jj Kia je šrot, podívej se na její prodeje ve světě. VW je etalon kvality,😁 koukni na přešlapy BMW. Výlez ze svého dvorku a rozhlédni se po světě joudo
Poslouchej rybizku.. Za zivot jsem uz vystridal hodne aut, vetsinou novy, nebo zanovni. Mel sem taky taky tu cest mit nekolik dni pujceny ruzny modely od Kii. Sice se snazi vsemozne dohnat ostatni automobilky a celkem se jim to dari, ale ano, porad je to srot a navonena bida. Nikdo se tu nebavi o BMW, ani o koncernu a uz vubec ne o prodejich, clanek byl o novym modelu Kia a napsal sem na nej nazor, auto hezky, ale svym zpracovanim (protoze to je srot), prakticnosti a konecnou cenou, tu zrejme diru do sveta na nasem trhu neudela. Zkus se podivat na zpracovani a kvalitu interieru, silu plechu, pripadne pak ceny nahradnich dilu. Korejsky automobilky maji sice prijemny porizovaci ceny, auta snazici se evokovat nemecky design a kvalitu, ale automobilky se modli za to, aby lidi bourali, jelikoz na autech maji hodne bidnou marzi a nekde si musi ty penize vzit zpet. Ja tady nebojuju za zadnou konkretni znacku, kazdej at si koupi, na co mu staci penize a co mu vyhovuje, pro nekoho to srot byt nemusi a pro nekoho je...
Nevim, co by na tom meli cesi milovat? Design neresim, to je subjektivni. Kia je sice srot, ale celkem se mi tohle auto libi. Cena od +/- 650-900k by byla fajn, ale realita by byla odhadem o 2/3 vyssi, takze vzhledem k tomu, ze to je srot a navic pouze sedan, coz vyradi ze hry vetsinu zajemcu o Octavie, tak si myslim, ze by to tu melo podobny osud, jako novy Peugeot 508. V lepsim pripade..
Evidentne se typek od buchty nechal vydrzovat, ta byla zaslepena laskou a tolerovala mu to. Tisice kecu proc nemuze furt najit "tu spravnou praci" atd. Ve finale se tak nudil, ze otravoval jeji kamosky a ty ho naprasily a ma po vsem. Jestli tohle neni minimalne na finalistu ko*ota roku, tak uz nevim. V kazdem pripade vetsiho vola tezko najdete 🙈🙂
Obří, obtloustlý, nevzhledný, neforemný a předražený šrot. Jediné plus u tohoto auta vidím ve velikost kufru. Chápu, že pro někoho to může být rozhodující/zásadní, ale s 2 dorůstajícími dětmi se naprosto bez problémů vejdeme i do O4 RS. Nicméně jsem moc zvědavý na aktuální "ambiciózní" nastavení cen nových modelů Škody. Reálně si myslím, že jsou naprosto mimo "range" tak 70-80% obyvatel ČR. Kupní síla je tak maximálně na nové Fabie, Kamiqy a Scaly, fleetové ovce a supy. Kdo si koupí tohohle předraženého mastodonta, opravdu netuším, ale je mi jasné, že jich nejvíc potkáme časem v bílé barvě na 16" nebo 17" kolech 🙂 🙂 Ale třeba se pletu a bude to hit :-)
Autor clanku se snad zblaznil... vsichni vi, jak maji lide "radi" elektromobily, z nichz snad jako jediny dava smysl mild-hybrid. Jinak pomer cena/vykon je naprosty nesmysl (pokud nemate auto na firmu, nenabijite za firemni prachy, nedostanete na nej dotaci a neprodate ho do 3 let). Pokud do toho nacpou 1.2 benzin a 1.5 naftu, pak by to cenove mohlo vyjit kolem 500-600k a nejaky zakazniky si to najde (i kdyz vykonove jsou tyhle motory na tak velky auto uz na hrane). Jinak to dopadne jako dalsi ostatni modely od PSA, ktery maji s jakymkoliv elektro pohonem cenu naprosto mimo kupni silu "planovane cilove skupiny zakazniku". Ale uvidime za par let, treba se pletu 🙂
Škoda, že už jsme mimo obsah článku, s Vámi bych rád dál klábosil na tato témata. Co třeba příště kamenné artefakty v Puma Punku 😉.
To je taky fajn téma. Každý rozumně uvažující člověk musí vědět, že v současnosti to není reálné postavit, respektive se ani přiblížit k detailům a preciznosti staveb. Ale moderní "věda" bude všem tvrdit, že to postavili měděným dlátem a kamenným kladivem 🙂 🙂 Všechny ty do sebe "nesmyslně" zapadající kameny a patvary o velikosti maringotky 🙂 Místo toho, aby regulérně přiznali "nevíme, kdo a jak to postavil", nedochovaly se žádné důkazy.
Nějam mi ta čísla pořád nevycházejí. Cheopsova, nebo chcete-li Chufevova pyramida, se skládá z cca 2,5 milionů bloků a údajně se stavěla 20 let. Tak že by denně museli vytěžit, opracovat, přemístit a usadit 343 více než dvoutunových bloků. Dokázal by to někdo v současnosti se stávající technikou? A to už vůbec nezmiňuju vnitřní komoru z leštěné žuly. Žuly opracované měděným dlátem????
Přesně tak... a hlavně si vemte, že stavíte, někdo vám připraví blok kamene, maká na něm několik dní/týdnů/měsíců a ten blok k vám přijede a zjistíte, že o pár mm/cm nesedí 🙂 🙂 pošlete ho tedy upravit na správné rozměry a s ním i další navazující bloky, cca 343 bloků každý den? 🙂 🙂 🙂 Hlavně ho tam usadím a zjistím, že s ním potřebuju ještě pohnout o pár mm, podložit o pár mm atd.. No zkuste si několikatunovým blokem takhle hýbat. Ještě je taky potřeba po usazení z pod něho vytahat ty liány/provazy/kůly/trámy... 🙂 Nejsem konspirátor a ať si každý věří, čemu chce, ale to, že dneska nejsme schopní něco podobného "podobným způsobem postavit" , neznamená, že kdysi tady nebyla civilizace, která to uměla.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
No nevim.. mám cca 2 roky starou, (ještě je a dlouho bude v záruce) O4 RS a nic horšího snad neexistuje, možná ještě stejně starý VW Golf. Na tom autě pořádně nefunguje takřka nic, což ale během několika desítek minut při vyzkoušení nezjistíte. Telefon k tomu radši nepřipojovat, hlasový asistent nutno vypnout, před každou jízdou vypnout stádo asistentů, start stop a brblání V6 motoru z repráku, vypnout automatický řízení dálkových světel a zapnout sportovní režim a pak už se to dá, ale tyhle sra*ky dělat při každým nastartování fakt nechcete. Jediná pozitiva jsou motor, podvozek a audiosystém Canton, zbytek tragédie a na jaře půjde z domu. RS jsem chtěl dlouhou dobu, ale tohle se fakt nedá, holt chybama se člověk učí... :-)
1 odpověď