To už dávno pane není pravda. Nebo respektive, záleži také na tom, od koho to kupujete. Výrobní cena LFP baterie s prakticky neomezenou životností se pohybuje kolem 40$ za 1kWh (zdroj CATL). Takže i takovou velkou 100kWh bateri byste měl mít řekněme za dvojnásobek, tj. 200 000kč.
Tesla Model 3 - motor 50tis a baterie nová 250tis, použítá od 150 do 200tis.
Záruku máte 150 - 250tis km na motor a jednotlivé HV komponenty. a když k tomu přičtete nižší náklady na servis v průběhu životnosti vozu a nižší cenu na km, tak není o čem.
V pohodě, proti výběru destinace nic nemám. Každý máme jiné představy.
Pardon, ale asi ani půjčení EV na výlet do Skandinávie nic nemění na tom, že prostě uprostřed lesa, nebo u osamoceného jezera supercharger od Tesly nenajdete. Chápu, že jich mají ve městech spousty, ale to bych do těch měst musel jet. Jenže to je něco, co fakt nechci. Takže by nezbývalo, než nabít na nějaké nabíječce po cestě. Což i při nabíjení 20-80% bude trvat 20-25 minut, ikdyž bude nabíječka funkční a mít slušnou rychlost. Vzhledem k tomu, kolik na 60% baterie ujedu, je to spousta nabíjení a spousta hodin čekání. Když počítám dojezd 300km, tak je to přes 20 nabíjení, takže 7-9h času. Jestli je něco na té dovolené vzácné, je to čas. Ten mám omezený. A je velká škoda trávit čas nabíjením, místo výletem do přírody.
Takže se omlouvám, ale půjčení EV na takovou cestu pro mne nemá smysl. Ztratit den krásné dovolené jen proto, abych zjistil, že tam nemají nabíječku pod každým pařezem, je ztráta času. A hlavně vidím v tom jediný přínos. Ušetřených pár šušňů za benzín. To mne fakt netrápí. 😉
V Norsku jsou nabíječky úplně všude, dokonce i v lese a i na totálně opuštěných místech. Je to naprosto na pohodu. Všechny jsou UFC
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Uvidíme v zimě v koloně na dálnici.
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Fyzika... o tom to je 🙂. Na dálnici rozhodně dříve umrzne řidič ve spalovacím autě, než řidič v EV.
11 odpovědí