to víte že jo ,,, protože policie, resp. státní zástupce mají největší touhu případ prohrát, a proto nedůvěryhodný paskvil pustí k soudu ... evidentně si myslíte, že pipina se blbě vyspala a jdouce kolem policie, tak jen tak z plezíru na někoho ukáže ... nenapadlo vás, že platí presumpce neviny, kdy žaloba musí prokázat a svědkyně bude obhájci obžalovaného tvrdě grilována, kdy zároveň platí obžaloba za křivé obvinění? ... kdy, co, kdo podal a jaké k tomu měl důvody, není vůbec důležitý - důležitý je, zda se čin stal a je možné ho prokázat ... nic víc, nic míň ... divný, že nikdo se nezabývá tím, zda se mohlo stát ... ale řeší "důvody" postižené ...
Mát pravdu, ale "15-20"let...To znamená že kdokoliv, kdykoliv může na někoho ukázat prstem a přes to že obviněný soud vyhraje a před zákonem se očistí, kariéra už je poškozena a pověst pošpiněna.
Tohoto paskvila nesnáším, ale celý příběh je víc než přitažený za vlasy.
I kdyby to byla pravda, je to bohužel 15-20 let...co si o tom myslet? Ta žena měla celou tu dobu na to se ozvat a kdyby to udělala teď protože nesnesla pomyšlení že někdo takový bude zvolet tak je to už druhá volba a ženy by si měly uvědomit že nejsou bezduché a nesvéprávné chudinky a nic jim nebrání se ozvat mimochodem mohla rozvázat vztah a ne v něm pokračovat.
Jestli někdo takový může kandidovat nebo pokračovat ve funkci? Bohužel Babiš posunul laťku ještě výš než to zvládli ti před ním a tohle může být pouze součást polického boje. Podplatit pár ženských není zase takový problém, na světě jsou lidé různí i tupí...
Nechci vám brát iluze, ale učitel vždy byl, je a bude ten kdo "subjektivně rozhoduje". Stejně tak subjektivně rozhoduje ve své práci například soudce, lékař, politik nebo třeba kadeřník, protože i kdybyste měl milion jedno sto různých zákonů neřízení a směrnic, stejně je jejich konečná interpretace a uvedení do praxe vždy subjektivní. Zvláště pokud jde o práci s lidmi. Pokud chcete, aby něco bylo jen objektivní, nesmíte do toho vůbec nijak nechat vstoupit lidský faktor. A pokud vám ani maximální ohled na individuální potřeby žáka a veškeré možné okolnosti jeho výkonu nejsou dost, pak opravdu nevím, co víc chcete.
A jen tak pro zajímavost, to vaše "čtení ti jde výborně, při psaní se snaž myslet na interpunkci" je přesně to, co tomu žákovi my učitelé reálně řekneme, když mu dáváme známku a je to přesně to, co jsem výše popsala a co jste vy sám zavrhl jako důvod, kvůli kterému bych neměla učit. Vtipné...
Ne, problém je že to je váš způsob a vaše tvrzení.U nás ve škole funguje skvěle slovní hodnocení.
Přesně vám to neřeknu, protože to je silně individuální a to jak ohledně samotného žáka (např. je obří rozdíl v tom, zda jde o jeho maximální snahu a tím pádem v případě čehokoliv mimo známky 5 o "úspěch", nebo naopak o ojedinělý kiks někoho, komu se prostě zrovna nedařilo, popřípadě zda máme před sebou jedince, který by klidně mohl mít za jedna, ale jen se vykašlal na přípravu), tak z pohledu konkrétního předmětu a typu známky (zda jde o test, zkoušení, písemku nebo třeba práci v hodině). Společným jmenovatelem je ale vždy odůvodnění toho, proč dostává žák tuto známku a také rozbor chyb (i když to je stejné i v případě, že dostane dvojku a vlastně i jedničku-tam se zase můžeme bavit o tom, co udělal opravdu dobře a nad rámec).
Myslím že jby jste neměla učit pokud si neuvědomujete co jste právě napsala.Takže známky neříkají vůbec nic, naprosto o ničem nevypovídají, kromě toho že si chcete hrát na někoho kdo subjektivně rozhoduje! Co přesně známka 3 řekne rodiči žáka? NIC. Mimochodem víte vy vůbec z čeho vychází známkování? Z ničeho, není nikde žádné pravdilo které říká jak máte známkovat.
A pro posouzení, čtení ti jde výborně, při psaní se snaž myslet na interpunkci.
Nechápu kde se bere že to musí být na několik A4, ne je to o neprůhlednosti a samolibosti, pohodlnosti. Celý svět jde kupředu, v průmyslu máme jeho 4 verzi, jen to co je státní viz. zdravotnictví a školství nestojí za nic a brání se to jakékoliv změně.
Dobrý článek, chválím a mám podobný názor, byť právě z pohledu toho pedagoga na prvním stupni.
Co naopak absolutně nechápu a ještě nikdo mi to nebyl schopen vysvětlit je, proč se do debaty "známky versus slovní hodnocení" pořád motají nějaké žvásty o objektivitě a neobjektivitě hodnocení. Jako nezlobte se na mě, ale to, zda je hodnocení žáků objektivní vůbec nezáleží na tom, jakou podobu to hodnocení konkrétně má! Záleží vždy na tom, kdo a co hodnotí, ale nikdy ne jakým způsobem. Pokud učitel někomu nadržuje, nebo pokud špatně sestaví třeba test/zkoušení, výsledné hodnocení bude neobjektivní úplně stejně ať už bude vyjádřeno známkou, nebo slovně! Nebo jaký je rozdíl mezi tím, zda nezaslouženě dostanu kuli, nebo elaborát o tom, že jsem učivo nezvládl? Hm?
Co přesně žákovi říkáte když mu dáte za 3, 4, 5?
Já také s paní nesouhlasím, díky škole a učitelkám jsem přestala úplně zpívat, a určitě mi nepřijde v pohodě zodpovědnost za vzdělání svých dětí házet opět na rodiče, jak to už tady bylo za covidu, už Marie Terezie uzákonila povinnou školní docházku, tak proč se vracet do minulosti, kdy si jen ti nejbohatší mohli dovolit učitele a ti chudí museli pracovat někde na poli.
Děkuji, ale musím vás opravit, není to vaše chyba, máte to zakodované ze školní docházky, Marie Terezie měla společného se zavedením povinné školní docházky pouze to že porodila toho kdo ji opravdu zavedl a žila souběžně s ním ve stejné době. Její syn byl velký reformista, velmi pokrokový člověk, ale nenáviděný šlechtou... Pokud vás to bude víc zajímat určitě si najděte i jméno. Bohužel naše školství ještě nedošlo do fáze aby tohle ve svých osnovách změnilo.
Teplo k létu patří.OK.Ale teploty kolem 35st i výše už k nám nepatří.Ta změna počasí je historicky moc rychlá a v našich končinách i špatná pro vše živé.V létech 50-70.byl zázrak,když bylo 25 st,všichni se radovali.Když bylo pár dní kolem 30 st.,tak mělo Rudé právo na pár dní hlavní téma÷)Hezké léto.
Tak před 30 lety byly horka že tekl tér že střech.Jste zmanipulovaný propagandou. Před 15 ještě v dubnu zamrzlé některé rybníky na vysočině.
Čekám, kdy bude Den hrdosti invalidů. Třeba se dozvíme, že uřezaná noha či ruka je vlastně úžasnou rozmanitostí, či dokonce výhodou, nikoliv hendikepem. Ano, souhlasím, že by invalidé měli mít pokud možno maximální podporu. Ale že by se rochnili v nějaké "hrdosti" a nechtěli by být raději zdraví, to nevěřím. Samozřejmě, když jim nic jiného nezbývá, tak je namístě je maximálně podpořit.
Jděte se léčit, je mi z vás blbě.
Promiňte, ale když nechodíte na třídní schůzky, protože vám přijdou zbytečné, tak pak nemůžete brát vážně ani to hodnocení dané učitelky. Prostě vaše argumenty nedávají smysl. Já jsem tedy na třídní schůzky vždycky chodila, a vždycky jsem se zajímala. A upřímně, to co jsem se dozvěděla, jsem většinou očekávala,přece jenom jsem své děti znala. Problémy s učením nikdy neměly, ale jak syn i dcera byli trošku, jak to říct výrazní, a občas se chovali poněkud nestandardně. No, dnes jsou dávno dospělí, a v životě si vedou velmi dobře a už mají své potomky. Do školy chodí zatím jen nejstarší vnuk 2. třída), a to je takový ten "vzorňák", takže zatím nic jiného než pochvaly a samé jedničky nenosí.To s jeho bratrem bude zcela jistě jiné pořízení, to je vidět už teď.
Já na ně ale chodil, vynechal jsem zatím jedny, protože urážet se mohu nechat na netu 🙂 Ale odpověďi se snažíte vyhnout jak vidím, já vám odpověděl dle žádosti.Gratuluji, ano řídíte se očividně heslem podle sebe a svého soudím sebe tzn. až po špičku vlastního nosu a co je dál je špatně protože všichni by měli být jako já...
Ale to co učitel napíše, může snad dítěti říct . A rodičům také, právě na těch třídních schůzkách. K čemu by jinak byly? Vždycky jste se mohl ozvat,ale dnes si každý rodič myslí, že je jeho dítě geniální a pokud není, může za to učitel. Dnes se na dítě nemůžete ani křivě podívat, natož tak mu něco říct. Hned je psychicky na dně. Rozhodně není správné dítě nějak deptat,ale to co někteří rodiče dokáží ztropit kolem svých dětí je někdy k nevíře.
A zase se mýlíte, zkusila jste se někdy svého dítěte ve škole opravdu zastat? Já ano, v první třídě jsme měli učitelku která dokázala děti naučit, ale bohužel to byl despota a podporava šikanu mezi dětmi, sama ji přiživovala, ale každopádně jsme došli porozumění v naší věci a nezapoměla mi říct "víte musíte si odečíst 50 procent co se od dítěte dozvíte, já taky nevěřím všemu co z dětí vytáhnu o tom co se děje u nich doma...nezarazilo by vás to? V druhé třídě mi učitelka řekla jak dítěti vše jde a vše je v pohodě a já se zeptal proč tedy počítáme jeden příklad 3 hodiny když to ze školy umí? Na další schůzce už tam s námi seděla školní poradkyně a co si to dovoluji zpochybňovat práci učitelky? Za měsíc už tam učitelka taky nebyla. Od té doby na trojlístky, tak se tomu dnes říká nechodím.Vinen je rodič, škola chyby nedělá, musí se semknout rodiče pokud chcete něco změnit. Mě opravdu zajímá co vám řekne číslo 1,2,3,4,5 ??? Protože rodiči co má opravdu zájem o své dítě to neřekne zhola nic, pokračuje to ... cos to Janku cos to sněd.
Já teda se slovním hodnocením na prvním stupni ZŠ fakt problém nemám. Dostanu shrnutí za půlrok, v čem se zlepšil, co je potřeba zlepšit, co mu naopak jde. Nepotřebuju známky, protože ze slovního hodnocení dokážu pochopit, jak na tom dítě je a syn to ví taky, protože třídní schůzky jsou formou konzultací mezi učitelem, dítětem a rodičem. Ono se někde uvažovalo o tom, že slovní hodnocení bude až do devítky? Já jen že někteří tady plantají, kolik toho bude muset který učitel sepsat, ale na prvním stupni mají děti většinou pouze jednoho učitele, který učí pouze je, takže učitel napíše 30 vysvědčení a hotovo.
A jen pro příklad. Mí rodiče na třídní schůzky nechodili, vždycky jen koukli na vysvědčení a hotovo. Z matiky jsem měla většinou za 3, což brali tak, že jsem prostě na matiku blbá. Ovšem mít slovní hodnocení, tak se dozví, že v matematice vynikám ve všech rovnicích, početních úkonech jako integrály, derivace, matice, ale naopak jsem naprosto nemožná v geometrii a různých početních úkonech při řezech tělesa atd. Proto jsem měla vždy za tři.
Obávám se že masám toto nevysvětlíte. Pro ně je známkování jednoduché a proto přijatelné a pro kantory je to zase něco co zavání prací a nedej bože aby svého žáka museli znát a přemýšlet o něm jinak než jako o náplni do učebny, těm stačí pár oblíbenců které si zapamatují a vše ostatní tam prostě tak nějak sedí a kouká.
No, moje snacha i 2 neteře jsou učitelky. Já bych to tedy nechtěla dělat. Ale zrovna to jak jste srovnával známkování s hliněnými tabulkami a rákoskami, prostě není na místě. Jistěže není všechno nové špatné, ale zrovna tak není špatné všechno staré, a nemusí se to za každou cenu měnit. Jaký smysl má podle vás slovní hodnocení? Jen to, že to učiteli zabere nepoměrně víc času a spotřebuje se více papíru. Přece od toho jsou rodičovské schůzky, kde vám učitel řekne co je potřeba vědět. Dobrý rodič to většinou už ví, protože své dítě zná. Tak nač vypisovat nějaké elaboráty. Rodiče jsou často nespokojeni se známkami, ale s osobním ohodnocením to bude ještě horší. Nedejbože, pokud se učitel nějak netaktně vyjádří o jejich dítěti. Rodiče si zvykli řešit za své děti všechno, a děti jsou čím dál nesamostatnější, neumí se vyjádřit a prakticky ze všeho jsou "na hromadě". Řekněte, co by slovní hodnocení změnilo k lepšímu, ale konkrétně?
Vy se mýlíte, promiňte. Dcera slovní hodnocení dostává už dva roky a je to věc kterou je schopná přesně pochopit. nejsou to žádné elaboráty, ale krátce a výstižně napsané co jí jde a na čem má pracovat a ona opravdu jde a snaží se, chápe totiž co se po ní chce. Hodnocení češtiny druhé třídy, ... čtení ti jde dobře, ale čti víc nahlas a pozor na konec věty. Psaní máš čitelné jen tolik neroztahuj slova. Celkem asi pět vět a my jako rodiče přesně víme jak se dítěti dařía že kantor dítě zná, co mi podle vás řekne 2?
Stačí takto? Ono se všechno dá dělat dobře a ještě líp.
Dále, rodič je ten poslední kdo zná své dítě ve školním prostředí a obráceně, učitel nezná dítě jinak než v lavici, je to škoda a víte proč? Ono se totiž snadno ukáže na rodiče a řekne" ty jsi vinen, ty kašleš na svoje dítě!" Já si pamatuji svá školní léta akdyž porovnám co zažívám teď s vlastním dítětem není v tom rozdíl, Rozdíl je pouze v tom že kantor už není neomezený pán a rodič se může ozvat, ono to k ničemu není, ale může a to je změna proti minulosti.
Já si dovolím vám oponovat, nemyslím si že naše základní školy děti připravují do života. Určitě dává dětem dostatek mindráků se kterými se po zbytek života nevypořádají. Z velmi blízkého okolí znám například holčičku která ve dvou letech plynně mluvila, byla schopná diskutovat s dospělými a protože chodila do soukromé školky naučila se denně básničku. Po nástupu do veřejné školky se nenaučila prakticky nic. Na vysvětlenou už v roce jí pediatr napsal do karty adhd, potvrzeno ve třech letech neurologem a psycholožkou. Každopádně dítě přišlo o motivaci snažit se o cokoliv, zůstal jí pouze zájem diskutovat například s důchodci na lavičce o životě kde jí hádali většinou 6-7 let, to bylo správně, dle neurologa její mozek pracoval zhruba na této úrovni. Ve státní školce se setkala pouze s kritikou a nepochopením, pří nástupu do školy se šikanou ze strany učitelky která si žáky rozdělila na chlapce a dívky a ti první měli automaticky za 2. k tomu se přidala šikana ze strany žáků. přehlížená učitelkou i vedením dokud se 23 párů rodičů nezvedlo a neřeklo dost! Na obanu učitelky vyššího věku(neodsuzuji) dokázala děti něco naučit a měla i pochopení pro výstřelky holčičky která si jednou řekla že před vyučováním zaběhne do obchodu pro něco sladkého pro třídu. Zkrátím to, 2 ročník nová učitelka, nenaučila nic, 3. ročník žádné přihlédnutí k adhd a kritika rodičů kteří na dceru rozhodně nekašlou, ale také nevidí smysl v tom jak naše školství funguje, a teď můžete říct že nepatří mezi "normální" děti. neurolog, psychologové mají jiný názor, pro rodiče past. Holčička zvládá i učivo...
... jen potřebuje v některých předmětech čas a hlavně pochopit proč se danou věc vlastně učí, pro ni je slovní hodnocení něco čemu rozumí a co jí dává smysl. A rodičům zase nedává smysl proč se děti učí jen pár měsíců pod tlakem a už měsíc před prázdninami žádné úkoly, žádné známky, spousta výletů, holčičce by možná pomohlo jen trochu zvolnit. Proč rodiče neustále poslouchají že učitelé tráví spoustu času na různých školeních, ale s dětmi pracovat neumí?V čem konkrétně se změnilo školství za 25 let? V tom že se teď úkoly zadávají elektronicky?Známkování dává dítěti smysl jen proto že ho to rodiče a babičky naučily, protože jednička znamená hračku a zmrzlinu, v první třídě ji má 99 procentní většina a potom přijde vystřízlivění a v páté přemýšlí co ty známky vlastně znamenají a vedou se diskuze v šatně mezi dětmi že 4 je vlastně v poho protože je to dostatečná, jen ten rodič mě zase zliská. Hodně se tu píše o tom že rodiče na dítě kašlou, určitě jsou takoví, ale pak jsou ti co se dítěti věnují, ale musí se školou bojovat protože jim na dítěti záleží, můžete říct ať rodiče vymění školu, nojo ale to nejde vždy a školy jsou si většinou dost podobné. Vy máte pohled kantorky a obhajujete systém ve kterém pracujete, ale potom je tu spousta učitelů jiného názoru a něco jim funguje líp, nesnaží se třeba jedince zlomit, ale zaujmout. Osobně jsem měl z dějepisu a fyziky trojky, s nástupem nového učitele jedničky, on po mě nechtěl letopočty a přesně vzorce, věděl že chápu jak to funguje a že to dokážu u tabule prodat.
Děti mají také rodiče, kteří snad budou schopni alespoň v první třídě pomoci, pokud jim na dětech a jejich budoucnosti záleží. Pomoc v rámci doučování, pokud chtějí, případně si mohou zaplatit studenta. Odklady, jak jsem četla, zralosti dohnat stejně staré děti nepomohou.
Co může pomoci je povinná předškolní docházka, která dítě na vstup do školy připraví. Tam se mu učitelka může věnovat a tlačit na rodiče o pomoc s vývojem dítěte, aby do školy bez odkladu nastoupilo.
Pokud není zájem ze strany rodiče, těžko něco pomůže. Museli byste mít pro dítě asistenta léta.
Asistenta potřebuje dítě fyzicky postižené, ale mentálně v pořádku.
Známky jsou v pořádku. Dítě je zralé na to, aby sneslo číselné hodnocení.
Je třeba připravit děti na normální život, žádný wellbeing (být jen v pohodě a příjemně se cítit), jak se nyní do škol zavádí. Škola a rodiče je mají připravit na školu života. V opačném případě neunesou později v životě škaredý pohled, potřebují psychologa, psychofarmaka. S láskou učit a vychovávat, ale nastavovat jim bariéry, které musí respektovat v běžném životě.
Já si dovolím vám oponovat, nemyslím si že naše základní školy děti připravují do života. Určitě dává dětem dostatek mindráků se kterými se po zbytek života nevypořádají. Z velmi blízkého okolí znám například holčičku která ve dvou letech plynně mluvila, byla schopná diskutovat s dospělými a protože chodila do soukromé školky naučila se denně básničku. Po nástupu do veřejné školky se nenaučila prakticky nic. Na vysvětlenou už v roce jí pediatr napsal do karty adhd, potvrzeno ve třech letech neurologem a psycholožkou. Každopádně dítě přišlo o motivaci snažit se o cokoliv, zůstal jí pouze zájem diskutovat například s důchodci na lavičce o životě kde jí hádali většinou 6-7 let, to bylo správně, dle neurologa její mozek pracoval zhruba na této úrovni. Ve státní školce se setkala pouze s kritikou a nepochopením, pří nástupu do školy se šikanou ze strany učitelky která si žáky rozdělila na chlapce a dívky a ti první měli automaticky za 2. k tomu se přidala šikana ze strany žáků. přehlížená učitelkou i vedením dokud se 23 párů rodičů nezvedlo a neřeklo dost! Na obanu učitelky vyššího věku(neodsuzuji) dokázala děti něco naučit a měla i pochopení pro výstřelky holčičky která si jednou řekla že před vyučováním zaběhne do obchodu pro něco sladkého pro třídu. Zkrátím to, 2 ročník nová učitelka, nenaučila nic, 3. ročník žádné přihlédnutí k adhd a kritika rodičů kteří na dceru rozhodně nekašlou, ale také nevidí smysl v tom jak naše školství funguje, a teď můžete říct že nepatří mezi "normální" děti. neurolog, psychologové mají jiný názor, pro rodiče past. Holčička zvládá i učivo...
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
K těm 8 týdnům prosím připočíst ještě zbytek co se nahromadí za celý rok.