Když si přečtu tento článek, nemohu se zbavit dojmu, že je to především reklama. Bez ohledu na to jaký je Tuna člověk. Na zrádce nekoukám a Tuna je mi tak nějak volný. Ale když se podívám na pořady typu Prostřeno nebo Výměna manželek, nedělám si iluze o autenticitě protagonistů. Postavy zcela určitě nejsou popostrkovány produkcí k nějakým emocionálním výlevům, že ano.
Autor toho o F1 evidentně moc neví. Tak za prvé, to, co předvedl Norris, byla pouhá snaha závodit a měl i vyšší tempo než McLaren Oscara Piastriho. Uznávám, že vysílačkové divadlo bylo trochu komediální, ale to koneckonců k F1 patří. To, že Oscara pustil až ke konci závodu bylo dáno možná nátlakem ze strany týmu, ale také to udělal ve chvíli kdy měli oba jezdci dostatečný náskok a nehrozilo předjetí od Lewise. Za druhé, kolik jsme takových situací zažili u RedBullu, zvláště v době Sebastiana Vettela? Mark Webber by autorovi mohl vyprávět, co znamená, když si jezdec postaví hlavu proti týmu. A za třetí, kolize mezi Hamiltonem a Verstappenem byla jasná chyba Maxe. Ano Hamilton skutečně zatočil do Maxe. Ono se to totiž v zatáčkách dělá. Max projel zatáčkou rovně a masivní probrždění jasně dokazuje, že neměl vůz vůbec pod kontrolou a šel pozdě na brzdy.
Začnu z lehka. Pan Turek je bezesporu inteligentní a charizmatický člověk. O tom žádná. Určitě není odpůrce NATO a Evropských hodnot. Líbí se mi, že tvoří jakousi přirozenou opozici proti green dealu v oblasti motorismu. Opozice je vždy zdravá a nutí vládnoucí garnitury k systémovým úpravám a ne pouze k naslouchání liberální lobby eko aktivistů. Nicméně, green deal ve své samotné podstatě považuji za správný. Jde jen o to jak ho prosazovat a aplikovat. U pana Turka se mi líbí, že nevříská jako SPD, KSČM a spol., kteří paušálně považují celou EU za zločineckou organizaci (otázka je, jestli tomu sami věří nebo je to jen kalkul k vyburcování frustrované části voličů, aby jim dali hlas a nastaly tak ony příslovečné lepší zítřky). Přesto mám s osobou pana Turka velký problém. Dokáže mluvit logicky, kultivovaně a vypadá, že všemu dobře rozumí. Opak je ale pravdou. Je schopen říct rozumnou úvahu a pak ji podpoří totálním nesmyslem. Často přebírá obecně známé "pravdy" aniž by se ujistil, zda to tak je. Hraje si na experta v oblasti technologií, často ale plácá nesmysly. To všechno bych mu odpustil. Ale poslední dobou je na jeho rétorice vidět urputná snaha strhnout voliče SPD a spol. a to není dobré znamení. A co mi vadí nejvíc, když s jeho image pragmatika a vzdělance zjistíte, že působil ve vedení firmy, zabývající se šarlatánstvím a prodejem toxických látek a neúčinných přístrojů jako zaručených vědecky podložených léčebných metod. To je naprosto tristní. Co nám tento pán chce prodávat v EU?
V tom článku je tolik nesmyslů, že se tím asi nemá ani cenu zabývat. Jak zde už píší ostatní, jen namátkou.... člunů byl dostatečný počet dle tehdejších předpisů (dokonce více), Californian nebyl zdaleka tak blízko, jelikož poslední udaná souřadnice polohy Titanicu, byla chybná. Údajně byla mezi Californianem a Titanicem další loď (byla viděna i z Titanicu), ale dodnes se přesně neví co to bylo za plavidlo. Rychlost Titanicu byla relativně vysoká, údajně proto, že v jednom z bunkrů hořelo uhlí (což se stávalo běžně) a muselo být rychle zpracováno (poslední studie tvrdí, že v důsledku vysokého tepelného namáhání byla zeslabena kritická přepážka, která dělila Titanic od přežití). Uhlí byl nedostatek (stávky horníků) a loď ho vezla tak akorát na plavbu do New Yorku. Jakékoli zdržení změnou trasy by přineslo problémy s palivem. Největší smůlou bylo asi to, že ledovec byl převrácený a část nad hladinou byla tmavá. Zároveň bylo velice klidné moře a vlny nevytvářely zpěněnou stopu po nárazu na ledovec. Právě na to hlídky často spoléhaly. A poslední hřebík do rakve byl nešťastný rozkaz prvního důstojníka Murdocha, který dal povel jednak ke změně kurzu a zároveň zpětný chod. Tím loď de facto odsoudil k smrti. Loď má za prvé velkou setrvačnost a chvíli jí trvá než začne reagovat, za druhé, zpětný chod sníží účinnost kormidla a tím i rychlost obratu. A za třetí, Titanic měl 3 lodní šrouby. Levý a pravý byl poháněn parními stroji. Prostřední pak parní turbínou. Problém byl v tom, že vysokotlaká turbína nešla reverzovat, tudíž musela být odpojena. Titanic tak přišel o třetinu tahu.
Nebudu tady hodnotit obsah ani soukromí Gabriely Soukalové. Ať je její verze životního příběhu jakákoli, netroufám si to hodnotit, protože o tom vím úplné..nic.
Co bych si ale troufnul hodnotit, je samotný článek. Až nám jeho anonymní autor předvede, jak má vypadat podle jeho představ profesionální zpěv, bude to možná objektivnější. Upřímně, slyšel jsem daleko hloupější texty. A zpěv považuji za velmi slušný a čistý. Samozřejmě, že odborník by tam chyby našel. Ale i spousta profesionálních zpěváků dokáže naživo předvést dost falešný zpěv. Takže poprosím autora o ukázku, jak by taková píseň měla vypadat.
Hodně hloupý článek. Když pominu nelogické přeskakování od jednoho k druhému a záměnu aerodynamického odporu s hydrodynamickým, pak nám vůbec nepřináší vysvětlení onoho nadpisu. Když už napíši, že loď má širokou palubu a zúžený trup nebo že materiál s menší hustotou plave (ačkoliv letadlová loď je z oceli se 7,8x větší hustotou), chtělo by to poněkud rozvést. Buď něco načnu a dokončím nebo se do toho vůbec nepouštím. Tedy, loď plave, protože jeho relativní hustota je menší. Poměr hmotnosti lodi vůči objemu trupu je výrazně menší vlivem vnitřních prostor. Dále, loď může mít v podstatě jakýkoliv tvar průřezu trupu od kónického, přes baňatý, s konstantní šířkou průřezu, s plochým dnem a nebo s výrazně širší palubou a přitom to vůbec nic nevypovídá o plavebních vlastnostech lodi. Klíčem ke všemu je STABILITA a rozložení těžiště a tzv. metacentra lodního trupu. Loď musí být navržena tak, aby nejhmotnější konstrukční prvky a strojní vybavení byly co nejníže. Klíčem je dostat těžiště co nejblíže lodnímu dnu. Případně se loď dováží tzv. balastem. V těžišti působí gravitační síla. Metacentrum je bod, který je průsečíkem vztlakové síly se svislou osou trupu, při vychýlení lodi(naklonění) z rovnovážné polohy. Zjednodušeně by se dalo říct, že loď se kolem tohoto bodu kýve. Pokud je těžiště hluboko pod tímto bodem, loď je stabilní, pokud je těsně pod, je nestabilní. Pokud je těžiště dokonce nad polohou metacentra, loď se neudrží na hladině a převrhne se. Příčinou je moment gravitační síly, který u stabilní lodě vrací náklon do rovnovážné polohy, zatímco v opačném případě loď převrhne.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Další pořad pro slaboduché, snažící se zaplnit vysílací prostor lacinou produkcí. A aby to budilo alespoň nějaké emoce, vezmou se do castingu pornohvězdy. Samozřejmě úplnou náhodou.