Dotace, trestné daně. Tak proto, to tak v Norsku je. Ale jinak jo, těžte se. Číňanům se razantně zvednou zisky ze surovin na baterie, které děti v Africe vytěží, pak se díly na ty baterie a ev vyrobí v továrnách, které si bez fosilních paliv ani neškrtnou, pak si natankujem energii z uhlených elektráren a až to auto za 10 let doslouží, tak ty baterie zrecyklujeme zase s uhlíkovou stopou. Ale my se tu budeme hrdě bít do prsou, že zrovna v tu chvíli co někam jedeme tak nečoudíme a budeme se tvářit jak jsme ekologičtí.
Uz z principu rotace penez na tom musime byt daleko lepe, kdyz penize za mobilitu utratime za elektrinu, kterou umime vyrobit doma, nez kdyz za benzin zaplatime Polsku a za ropu Rusku, nebo arabskym zemim.
Nejhorší pro náš svět je nedělat nic... Ale zase kdo nic nedělá, nic nezkazí, ze? I kdyby byl ten systém úžasný, skvělý a doladeny vždycky bude obří skupina vyrvavat, ze je to špatné. Protože zvyk je zelezna košile a jakákoliv změna je vždy plná emocí. Je to jak windows... Taky člověk slysi, jak ta nová verze je horší...
Ono by nebylo třeba negativních reakcí, kdyby se EV prosazovala díky své kvalitě, lepším vlastnostem, ekonomické výhodnosti atd...
A ne díky dotacím, politickým nařízením a skutečně prolhané propagandě která uvádí jen část informací pro EV příznivých, na straně jedné. A na druhou stranu pokutováním a sankcionováním a dokonce zakazováním jakýchkoliv jiných, daleko lepších, výkonnějších, lacinějších a spolehlivých technologií. Pak jsou negativní reakce na místě.
Navíc celý ten proces přechodu všeho na elektřinu je provázen tolika fauly a politickými chybami, až hrůza. Třeba emisní povolenky neměly být volně obchodovatelené. Teď si jich 50% koupila Čína a my platíme drahé energie a výrobky a místo aby se ty peníze v EU investovaly, tak si za ně v Číně staví jednu uhelnou elektrárnu za druhou. A mají z nás legraci. Atd...
Jenže pokud by svět měl stát pouze na volném trhu bez regulaci a nařízení, je otázka zda by nejezdilo vše v kategorii euro 1 ještě dnes. Docela pěkně to jde srovnat s cigaretami, prostě se zakázali na všech veřejných místech a bylo. Dnes už to téměř nikdo neřeší. U aut se vymysleli euro normy. To ze musí spalovací auta dojít na vrchol muselo přeci někdy nastat. Takže je otázka, zda všechen tento povyk tady není jen proto, ze automobilky zaspali. V teorii, ze plánuji na 5 let dopředu přeci museli vědět, kdy narazí na strop. A nemám pocit, ze by nabídli spotřebiteli něco jiného, než EV. Nemám pocit, ze by někdo zakázal lepší, levnější technologii, jen ji prostě nikdo neukázal. Možná neexistuje. Možná jsou EV slepá ulička... Ale zatím není jasné, co ma přijít pak.
Ve městě na Karvinsku se tak obávají, že se zavedením zálohování, se paradoxně může zvýšit objem nevytříděného odpadu.
„Bojím se, že spousta lidí raději oželí čtyři koruny, než aby lahve neporušené skladovali a pak je někam zvlášť nosili,“ dodává Vícha.
Takze lidi z jednoho z nejchudsich okresu v CR vezmou PET a potencialni 4 Kc vychodi.
Tak to tedy kloboucek. To jsme na tom lepe, nez jsem cekal.
v roce 30,chtějí zrušit prodej uhlí
čím budou topit lidé ve vesnicích,dřevem a to bude stát bambilion
Ještě tak 10-15 let skutečně lidi topili uhlím, dřevem apod. Nyní? Pár jedinců, které baví práce v lese si opravdu topí dřevem, většina ostatních přešla na plyn, TČ apod. Pravděpodobně jsme už natolik bohatá společnost, ze si to můžeme dovolit. Kdoví... Ale nevnímám výraznou spotřebu uhlí už dnes.
Pokud bychom měli jezdit minimálně z poloviny v elektroautech, tak by se hned musely začít stavět nové jaderné elektrárny, aby se to vůbec stihlo. Nemluvě o rozvodné síti. Na to není potřeba křišt'álová koule, ale zdravý rozum. Kdo nemá prostředky na ojetý spalovák, tak je nemá ani na elektroauto s dotací. Nemluvě o tom, že dotace je pouze křivení trhu. Výpočet emisí je také sporný, není to zase tak zářivě ekologické, jak se prezentuje.
A ještě poslední zajímavost. 13.5TW jsme prodali do zahraničí. Takze vlastně ani nic stavět nemusíme. Jen se Němci budou muset víc spolehnout na sebe.
Pokud bychom měli jezdit minimálně z poloviny v elektroautech, tak by se hned musely začít stavět nové jaderné elektrárny, aby se to vůbec stihlo. Nemluvě o rozvodné síti. Na to není potřeba křišt'álová koule, ale zdravý rozum. Kdo nemá prostředky na ojetý spalovák, tak je nemá ani na elektroauto s dotací. Nemluvě o tom, že dotace je pouze křivení trhu. Výpočet emisí je také sporný, není to zase tak zářivě ekologické, jak se prezentuje.
Kdyz jsem u toho zdravého rozumu:
Když 1 český řidič ujede ročně 10000km (prý 8k), tak při spotřebě 20kW na 100km potřebuje 2000kW, neboli 2MW. Údajně je v ČR cca 6mil. řidičských oprávnění.
6mil.*2000kW/1000000000 je 12TW.
Temelín vyrobi cca 15TW za rok.
Takze aby úplně všichni mohli jezdit na elektřinu, stačí Vam dostavet 80% Temelína a muzeme začít rovnou všichni.
To mi nepřijde jako velké drama. Ještě když vezmu, že spousta lidí má dům s FVE apod.
zajímavé, že v Německu zrušili dotace a najednou zájem o elektrovozítka opadl. Zájem je totiž uměle vytvářen tím, že to platíme.
Vzhledem k tomu, ze maximální dotace na EV v Německu byla 4500 euro, což není zrovna moc, může snížená poptávka taky znamenat to, že německá ekonomika není v kondici, nebo to, že prostě není co koupit. A vzhledem k tomu, ze jsou Němci patrioti, tak německé značky nemají zrovna široké portfolio. To, že Němci nekupuji ale nemá s mým komentářem nic společného. Za 11 let, kdy údajně má přijít zákaz prodeje spalovacích motorů se toho stane ještě spoustu. Jen my Češi už samozřejmě z křišťálové koule víme, že to bude všechno špatně.
Hm, strašnej problém, jsme v Čechách, ne ? Prostě nejde nic, ovšem má to jako vždy "objektivní potíže". Hlavně se musí utvořit dostatek komisí a subkomisí, které najdou tisíc a jeden argument, proč to nejde. Na to jsme tu kabrňáci. Že to na západ od Aše jde, to nikomu neříkejte, zodpovědní by museli hejbnout tím svým jedním mozkovým závitem. Nejde to a dře to... chce to asi mazunk.
Asi tak... Bavíme se o roce 2035 a uz ted je to strašný problém. V roce 2035 bude spalovací motor zrušen ne kvůli EU, ale kvůli nezájmu. Všichni experti na všechno, všechno problém. Skoro, jako bychom byli v České republice 😂
Clickbait zabral autore, gratuluju... skoda, ze se nejde vsadit o to, zda drive skonci programatori anebo prave generatori podobnych clanku.
Působivý článek mi AI umí vygenerovat už teď. "Program" ale zatím ne. Až AI převezme autorovu práci, třeba alespoň napíše realističtější pohled, protože tomu bude alespoň trochu rozumět 😂
Asi jste nepochopil pana Kutinu který poukázal na porovnatelné auto.Ukočírovat ve městě a nejen tam dané zrychlení a dvě tuny už chce hodně soustředění . Ferrari a sporťáky obecně jsou o nečem jiném .Nejsem proti EV ale stálé keci o bezemisnosti mne štvou .Jen otěr a tím škodlivý prach z pneu skoro dvoutunového auta v kombinaci ze zrychlením bude výrazně větší a škodlivejší než u komerční konkurence právě ve městě kde to nejvíce vadí.
Bezemisni auta se maji "nucene" prodavat od roku 2035, tzn: za 11 let. Proc tedy resite neco, co se Vas zatim nijak nedotkne ? A za 11 let bude zase uplne vsechno jinak ... Staci se podivat do roku 2013 ... Kolik veci se od te doby zmenilo.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Odkaz 1
Mají elektroauta budoucnost?
1 odpověď
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A tento nesmyslný článek něco dokazuje?