Je zajímavé, že politici, kteří nejhlasitěji hulákají o národních zájmech, mají zároveň tu drzost za národní zájem prohlašovat otevřenou kolaboraci s režimem, který by nás nejraději vyhladil. Tak držím palce, bratři Slováci, abyste do dalších voleb vydrželi a příště je zvládli lépe. Třeba pak budete moci pro změnu litovat vy nás.
Práce PČR si vážím, za ty peníze bych krk rozhodně riskovat nechtěl. Kde kdo ve výrobě si sáhne na lepší peníze a ještě jim nadává nejen veřejnost, ale i vedení. Ale neměli by si sami podrážet nohy prvoplánově honbou za pokutami. To, že v průběhu služby žádnou neuložili, neznamená, že spí. A chtělo by jich to víc v ulicích, protože celá řada lidí jezdí jako prasata, jenže to by na každou blbost nemuseli vypisovat deset papírů. Zároveň by si ale měli uvědomit, že jsou taky víc vidět a jen za poslední dva týdny jsem potkal jedno jejich přes půl hodiny zaparkované auto hned za cedulí zákaz zastavení, další projelo stopku a další předjelo na plné čáře autoškolu. Kvůli chybám jednotlivců jsou pak zbytečně za pitomce všichni.
Pokud politici tvrdí, že si musí přidávat kvůli soudcům, tak reálně lžou. Do roku 2023 měli pro výpočet samostatný koeficient a až na letošek to změnili tak, že své platy přímo navázali na ty soudcovské. Je to otázka jedné věty v zákoně a stejně snadno to lze změnit. Takže místo racionální debaty o tom, kolik by v ústavních funkcích měl kdo brát, nebo alespoň ponechání s velkou slávou schváleného automatu nás čeká jen další nedůstojné divadlo.
Pít se s tím dá, dá se to i jednou rukou, ale je to nepohodlné, špatně se to zavírá, takže to stejně ve většině případů hned trhám. Nikdy jsem víčka samostatně nevyhazoval a nemyslím, že by za ty milionové náklady na změnu výrobního postupu byl adekvátní přínos, protože i když třídíme plasty docela slušně, jen menšina z toho se reálně recykluje. Takže problém není v tom, že bychom kolem sebe rozhazovali tuny plastů včetně víček, ale že tu nejsou kapacity na následné zpracování.
Tak alespoň stručně k té komplexnosti problému. Politici do platů soudců zasáhli od revoluce už minimálně patnáctkrát s různou úspěšností a protože soudci nemohou stávkovat a i k veřejnému dění se mají vyjadřovat zdrženlivě, tak dělají to jediné, co mohou a soudí se. A politici na to kašlou, protože se jim to pořád vyplácí. Platový automat měl tenhle nedůstojný cirkus zklidnit a byť koncept trojnásobku u soudců a 2,5násobku u politiků je vlastně nesmysl, protože platy nejen rostou, ale průměrné mzdě se kontinentálně vzdalují, mohl být alespoň klid. Dosavadní výmluvy na soudce při zvyšování platů politici dotáhli ad absurdum až letos, kdy své platy přímo navázali na platy soudců a opět blbě a bez řádného zdůvodnění to seškrtali všem. Teď buď objevují kolo v podobě samostatného koeficientu nebo nepokrytě lžou, že musí zvýšit platy opět všem a že jim to nařídil Ústavní soud. Ten amatérismus je ubíjející.
To není ani tak "neříká pravdu", jako spíš ukázková lež. Různé vlády pod záminkou různých úsporných opatření zasahovaly opakovaně do platů soudců, a to navzdory platovému automatu, který měl i v jejich případě situaci zklidit, aby se pravidelně nehrálo nejapné divadlo. A činili tak právě s pseudo odůvodněním, že když zmrazí platy sobě, musí je zmrazit i soudcům. Letos si tuto záminku zkusili pojistit tím, že oproti předchozí úpravě své platy přímo na platy soudců navázali, stejně jako to již dříve měli a mají státní zástupci. K tomu je ale nikdo nenutil, pořád je to jen jedna věta v zákoně. A když jim Ústavní soud sdělil to, o čem se v zásadě vědělo předem, tedy že to dělají blbě najednou si vyloženě s odporem musí platy zvednout opět s výmluvou na soudce? Nadávat na soudce a justici obecně je laciné a v takovém případě i pokrytecké.
Stát neumí a nikdy neuměl udělat digitalizaci pořádně, naopak pravidelně se technické řešení ladí až v rámci ostrého provozu. Takže se těžko dočkáme stavu, kdy by digitalizace reálně ušetřila významnější počet pracovních míst. A pokud zapisovatelka dopoledne sedí na trestním jednání a odpoledne se s odsouzenými potkává ve frontě na dávky, tak je něco špatně. Zejména když stát na tuto pozici nabízí tabulkový plat, za který by soukromníkovi dal pokutu, protože je pod úrovní minimální mzdy. Není chyba zrovna téhle vlády, že lidem už dochází trpělivost, ale není to ani omluva.
Zkrácení oddlužení na tři roky je výsledek evropské legislativy a těžko bychom si mohli dovolit dát to za tři roky podnikatelům a ostatní v tom nechat pět let. Výsledek bude bohužel záviset na tom, jak moc přísně budou soudy hodnotit snahu dlužníka za ty tři roky něco splatit a jakou budou mít vůbec možnost to zjistit. Smůla pro bytová družstva, SVJ a další nedobrovolné věřitele je, že existuje řada dobrovolných věřitelů, kteří půjčovali a půjčují komukoliv, kdo umí podepsat smlouvu, a pak i v insolvenci uplatňují absurdní pohledávky, čímž se krátí uspokojení všech ostatních. Řešením tedy není za těžké peníze lidí oddlužovat, ale vyřešit problém už na vstupu.
V pořádku, stát má být připravený pomocí, kde to bude potřeba. Ale pokud si samosprávy hlasitě brání vůči vládě svá práva, měly by stejně přistupovat ke svým povinnostem a problémy na svém písečku řešit primárně z vlastních zdrojů. Nedává smysl, aby krajům ležely na běžných účtech miliardy a zároveň stály v první řadě na pomoc státu, který si na to bude muset půjčit.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
A poslední skoro tři roky je měli kde, na hranici se Slovenskem?