Tak baterkárna bude určitě výrazně více high-tech než Liberty. I přes dnešní vysoký stupeň automatizace potřebují tisíce lidí. Tudíž jistě větší poptávka po SŠ a VŠ zaměstnancích.
A ikdyž nejsem zastánce green-dealu, a zejména ne jeho provedení (já bych raději více jaderek). Tak baterky budou mít uplatnění nejen v elektromobilech, ale i v úložištích = práce minimálně na 20 let.
A zničený kraj. Tady se nabízí tolik peněz, že se může vesele rekultivovat = další práce.
Kde přesně píšu, že jsem rád, že Liberty skončila (kritizuji formu, kdy došlo k prodeji pouze části Liberty, a k jejímu konci i z tohoto důvodu došlo, bylo to kritizovano a tako se to stalo - a tato možnost se řešila právě v Praze a dále)? Kde píšu, že obviňuji Prahu z toho, že se tu objevilo černé uhlí (ovšem ten hampty přístup tady byl až po roce 48 a přinesl velké ničení)? Zkuste si prosím nevymýšlet to, co říkam. No, takže si to shrňme. Ostravsko dostalo zabrat nejvíce pro to (a hlavně opravdu rychle, a z prahy, obchod s chudobou, taky praha), aby bylo více uhlí a železa, za mír a podobné kecy (srovnání s tím, jak mooooc peněz to je). Prostředí je tu zničené, dost rodin tu ztratilo domovy atd. A teď tu přichází něco podobného a lidé se brání. Už jsou unaveni dalším ničením kraje. Hlavně ti, kterých se to týka. A kraj bude pravděpodobně ve stejném svrabu, jako byl. Jen další montovna.
Psal jste, kdo práci chce, tak ji má. Z toho plyne, že ostatní nechcou.
Nebo chcou a práce není a dlkouhodobě = tudíž ji kraj nedokáže nabídnout.
A tady se nabízí.
A jen tak mimochodem, když vezmu kolik lidí jde pryč z kraje, tak to není kvůli práci, ale kvůli zničenému místu (baterkárna, no hurá), kvůli službám, které tu jsou. A pokud jdou kvůli práci, tak rozhodně né kvůli práci v nějaké montovně. Takže nějaké povídání o tom, jak lidé tu kvůli baterkárně zůstanou je taky docela hezké. Nevím, jestli jsem to psal, ale určitě je přesvědčí si postavit barak, když mají tu jistotu, že zase rozhodne něco postavit, ač se po hyundai tvrdil opak, že? P
Tak baterkárna bude určitě výrazně více high-tech než Liberty. I přes dnešní vysoký stupeň automatizace potřebují tisíce lidí. Tudíž jistě větší poptávka po SŠ a VŠ zaměstnancích.
A ikdyž nejsem zastánce green-dealu, a zejména ne jeho provedení (já bych raději více jaderek). Tak baterky budou mít uplatnění nejen v elektromobilech, ale i v úložištích = práce minimálně na 20 let.
Ta argumentace penězi (oceli, uhlim) je pořád stejná. Zatím to přineslo regionu hlavně sociální problémy. Hodne tech problemu prineslo mimo jine i rozhodnuti o obchodu z chudobou (ach ta praha, castecny dopad na velikost nezamestnanosti na karvinsku mimo jine. Opravdu, kdo chce pracovat, tak pracuje), pad liberty, (ach ta praha a i evropska komise, kdyz se rozhodovalo o prodeji, co lze a nelze). Ted tu mame baterkarnu. A zase od nás bez nás. Ale ano, ta továrna tam bude stát, o tom nepochybuji, bohuzel, ale jedině co to přinese jsou další problémy. Jako si tu zažíváme pro tu radost, abychom měli všeho více, uhlí, oceli, peněz, "potopa", co přijde pak, vás nezajímá. Tu si vybereme zase my. A vy budete vyčítat, jací tady jsme. Kecy o mzdách jsou hezké, než se člověk podiva na hyudai a dodavatelé. A jako třešnička, ničení toho zbytku přírody, co je aspoň ještě jejak funkcni.
Tak pokud Ostravsko z pádu Liberty Happy jak dva grepy, tak se omlouvám. Není třeba podsouvat práci, když jí nepotřebujete. V tom případě by to měla přečíst vláda a zastavit sociální programy, protože jsou zbytečné a je potřeba ty nefachačenka k práci donutit.
Ještě jsem zapomněl malou poznámku k minulému postu. Ekologická zátěž Gigafactory, oproti Liberty bude neporovnatelná. A případná rekultivace na přírodu proveditelná. To se o Liberty říci nedá.
A obviňovat ze zavedení hutnictví na Ostravsku nelze ani komunisty a ani Prahu. Hutnictví začalo už v roce 1828. Holt tam je černé uhlí.
Napravovat situaci stejně hloupý způsobem, jak vznikla, není ideální přístup. Může to stát ještě více peněz. A k tomu odbornému posouzení: Dodal, že u té povodňově studie chybí kolem 25 procent. „Například simulace stoleté vody vůbec neakceptuje velký ochranný val, který má být u obce postaven. Jako ted mame v republice vodu po 25 letech? Takže asi tak. Plus Podotkl, co že zejména odpůrcům vadí, je to, že se ve studii řeší jen první dvě etapy projektu. „Zajímalo by nás, zda má stát páku na zahraničního investora, aby průmyslový park dokončil do 10 let v celém rozsahu, jak je představován. Ne že to dopadne tak, že postaví jen část parku, půda a příroda po jeho zásahu zůstane poškozená, zásah do osudů místních rodin bude také nevratný."
A komentář k tomu zničenému Ostravsku, jež chceme oživit dalším ničením Odkaz
Je úkolem státu dobře kontrolovat, úkolem politiků reprezentovat. A úkolem občanů se o politku start. V konečném důsledku jsou nedokonalosti vedení státu obrazem občanů. Ale to je příliš obecné a zbytečné nyní probírat.
Jednoduše řečeno, ČR nedokáže nyní nabídnout lepší pozemek, který nabízí dostatečnou dopraví infrastrukturu, dostatek zaměstnanců, který by investorovi vyhovoval.
A nedokážeme pro investora v rozumném čase postavit dostatečně kapacitní železniční a silniční napojení, natož vyklidit brownfield. A v době hrozící stagnace region jako Ostravsko takovou investici potřebuje. Samozřejmě není nevyhnutelná, ale pak se Ostravsko musí smířit se zvyšující nezaměstnaností a klesající poporou od státu (protože na to nebude mít) a lidé v ČR například s poklesem důchodů (či odchodem do důchodu ve vyšším věku).
Budeme obětovat blaho milionů lidí za blaho pár tisícovek?
Záplavy 4x za 100 let by měl řešit hlavnně investor. Lutyně bude dostávat 100 milonů ročně.
Nikdo neříká, že zde zmíněný projekt není potřeba (ono to taky štve nejvíce lidi v okolí, kteří si budou užívat například kouzla větších povodní, ne třeba lidi v Karviné), ale je důležité si uvědomit, že pro zisk tento kraj už dostal dostatečně zabrat. Ano, tento region si nese sebou svou historii. Ale nejvíc zničen byl paradoxně v krátkém čase za dob socialismu. Zažil ničení vesnic a měst, které se museli přizpůsobit tomu, aby bylo více uhlí a oceli. A nebylo to jen úplným zničením, třeba jenom v krátkém čase zajištění bydlení pro dělníky, o zvýšení kriminality se už moc nepsalo, stejně jako o ztracené vazbě na kraj, o kterém píšete. Za účelem zisku k většímu ničení. To k tomu bourání Lutyně. A má se to stavět v přirozené oblasti pro záplavy a v chráněné oblasti. A nikdo do teď moc nevysvětlil, kde ta voda půjde. A ona někam půjde. Ta voda je nyní na stupni, kdy ji monitorují. Mimo jiné i proto, že se má kde rozlít. Například v místech u Lutyně, kde má stát zmíněná továrna. Neovlivňuje jen Lutyni, ale i Dětmarovice, Karvinou, stejně tak polskou stranu. Jen tak mimochodem.
Napravovat problémy z minulosti stojí peníze a tohle je může přinést, jak státu, tak kraji i Lutyni.
Je jen otázka, co se s nimi udělá. Super nápad by bylo rekultivace bronfieldů na průmyslové zóny.
Ale bez peněz se z mnoha oblastí stane jen gheto sociálně vyloučených.
" A nikdo do teď moc nevysvětlil, kde ta voda půjde" . V tom odkazu je rovnou uvedeno, že hydrologická studie zhoršení stavu nepotvrzuje.
Myslet si můžete, co chcete, ale pravděpodobně jako já na to nejste odborník.
Jen tak mimochodem, tento pitomý způsob myšlení, kdy zmizela celá část Karviné a Orlové za vyšší zisky je produkt myšlení, že by se státu vyplatilo... Důsledky paradoxně kritizujete a budete to řešit stejně.
Příčina je stará desítky let. Hutnictví na které již nemáme uhlí a okolo nakoncetrovaná aglomerace, která nyní nemá dostatek pracovních příležitostí. Bez zajímavé práce přichází Ostravsko o mladé a vzdělané. Čímž se důsledky pro region jen zhoršují. Při tom by Ostravsko sneslo takových projektů více, jinak stále bude region s nejvyššíí nezaměstnaností. Už jsem jednou psal, že za 55 milard Kč/rok lze rekultivovat mnoho oblastí zatížených dřívějším průmyslem. A to není konečná částka, to je jen ta přímá.
Odkaz až tam bude továrna, kampak ta voda asi půjde, když továrna bude toto místo blokovat? A pozor, jak jsem psal, to je záplavova oblast, přímo k tomu určena.
Investor jasně řekl, že buď tam, nebo bude stavět v jiném státu.
A Ostravsko (zejména Karviná) buď bude dávat peníze na dávky, nebo jiné věci. Určitě lze udělat protipovodňování opatření výše na toku.
Navíc stavba by situaci nezhoršila
Státu by se vyplatilo i postavit novou Lutyni, někde jinde.
Jenom??? Už ten krám zavřete, proboha.
Při hrubé mzdě 40 000 jsou odvody 12 760 Kč měsíčně (zaměstnavatel + zaměstnanec)
Když tuto částku budu investovat 20 let při zhodnocení 5 %
Investovaná částka: 3 062 400 Kč
Obdržený úrok: 2 182 390 Kč
Výsledná částka: 5 244 790 Kč
A to pochopitelně úložka poroste, jak porostou příjmy.
Pokud budete spořit 12760 20 let s úrokem 5%, tak naspoříte i s úroky 4,2 miliony. Za 40let je to 13 milionů. Jenže důchod není spoření. Je to solidární sociální systém, který má výdej na invalidní důchody, dávky v nezaměstnanosti a sociální podpory.
Rok 2021.
Příjmy ze sociálního pojištění do rozpočtu 579 milard Kč
Výdaje na starobní důchody 432 miliard, ostatní důchody 86 miliard.
Nemocenské dávky 52 miliard Kč.
Podpora v nezaměstnanosti 10 milard.
Příspěvek na péči 33 milard
Dávky pomoci v hmotné nouzi, dávky pro osoby se zdravotním postižením a příspěvek na péči 5 milard.
Dávky pro osoby se zdravotním postižením 3 milardy
Dávky státní sociální podpory, dávky pěstounské péče a náhradní výživné 50 milard
Celkem výdej mimo starobní důchod 239 milard
Celkem 671 milard Kč
Tudíž je třeba pokrátit vaší spořící částku asi o 1/3
A úrok 5% je nereálný. V mých fondech je úrok od založení (14 let) 3,78%
Pak dojdem k částce za 40 let asi 10 milionů Kč.
Ale tato částka není pojištěná proti krachu fondu.
Mě by zajimalo kde tyhle vytuněnci dělaji STK a ME. Zastavit to na silnici hned tomu useknout čísla a byl by klid. Takovýhle auto nemuže projit technickou ani náhodou. Jezdim tam každý týden a kolikrát za co mě vyhodí tak se divim.
Kamion s pojízdnou technickou, pár kontrol a dle nich pozavírat ty STK odkud byly ty zfalšované. Pak bude to falšování tak drahé, že se to vyplatí zlomku.
A když ho nechají ujet bude to výzva pro ostatní, že si můžou dělat na silnicích co chtějí. Nevíte jak to bylo.Co já jsem si všimla, tak řidiči nesleduji co se děje kolem nic napr kdyz jede RZ. Auta uhybají na stranu a zastavují ale do křižovatky vjede řidič , protože nesleduje co se děje a zřejmě ani neslyší houkačku.
Stačí změnit právní normy. Pokud majitel odmítne poskytniout informaci o řidiči, tak pokuta 100 000,- nebo více. Pak těm magorům nezbyde nic jiného než nahlásit krádež vozu. Což si rozmyslí, protože pojišťovny jsou na pojistné podovody háklivé a mají dost peněz na vyšetřování. A PČR může vůz zajistit na dostatečně dlouhou dobu pro vyšetřování.
tisíc na kole měsíčně? To je velká porce i na pěkné období, natož na méně příznivé počasí
zase cyklistika posiluje kardio a plíce
Před 2 roky jsem si pořídil elektrokolo, abych jezdil 2x týdně do práce 34km a zpět. Přátelé se mi smáli, že je to zbytečné a nesmyslné, že nedosáhnu kýženého efektu. Vsadil jsem se, že zhubnu 6kg. Vyhrál jsem. Teď pracuji na další sázce o dalších 5kg. Problém je zima, tam těch 1000km/měsíc nedám, ale nevzdávám to (boty, oblečení, pláště s hroty). Plus mne nemoc přesvědčila, že se musím z větší míry vzdát piva.
Budou muset všechny země NATO. Reakcí na uzavření míru Ukrajina-Rusko a rostoucích zásob zbraní Ruska bude budování základen NATO-Rusko: Norsko, Švédsko, Finsko, Estonsko, Litva, Rumunsko, námořní v Bulharsku. A velmi pravděpodobně i na Ukrajině, která se stane součástí NATO. Naprostá většina aktuálně použitelných jednotek NATO. A výdeje na zbrojení státy NATO zvýší na více než 2% (tak 4%), aby se vyrovnaly Rusku.
No to je pravda. Ale lidí v panelakach máme jisté ;)
U paneláků to bude těžké. Ne, že by nešla udělat některé parkovací místa u kandelábrů s nabíječkou. Ale nedokážu si představit, jak to zajistit, aby tam nezaparkovali jiní. Jedině ta místa pronajímat, to ale udělá zlou krev. Tudíž jedině pronajímat všechna místa.
To těžko. Zahoří vozy spíše starší.
A průměrné stáří automobilu v ČR je více než 16 let
Těžko můžete vyčitat, že máme pochyby o sprovedlivém porovnávání.
A nejsem jediný, kdo to tak vidí.
Uváděné riziko o řád menší, když ještě nemáme dat pro věkové srovnání a zároveň víme, že zahoření EV je nákladnější, už nezní natolik lépe.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak buďto je svéprávná a škodu budou jset uhradit. A nebo svéprávná není, ale to je u mladého člověka mnohem větší škoda - bude jí to do budoucna značně limitovat v zaměstnatelnosti.
To bych si opravdu rozmyslel.