• Jako bývalý učitel fyziky si dovolím poznámku k tomu zde opakovaně zmiňovanému "hodina ve škole má 45 minut, a zbylých 15 minut je volno, které má učitel oproti pracujícímu lidu navíc". Během toho volna je potřeba vyřídit všechny dotazy žáků (rádi chodí po hodině), posbírat pomůcky, odnést je do kabinetu, tam si vzít další připravené pomůcky, zkontrolovat, že mám všechno na další hodinu, všechno odnést do třídy. Třídní během cesty dostane navíc od někoho peníze na divadlo a chybějící omluvenku. I když se neděje nic mimořádného, nezabere to o moc míň než těch 10 minut. A to vše v případě, že jsem měl pomůcky na jednotlivé hodiny připravené na tácech a vždy jen jeden zahodil a druhý vzal, takže před výukou a po ní je tam další práce, kdy je potřeba všechny tyhle věci správně zatřídit (papíry, písemky, poznámky do desek, pomůcky do skříní). Samostatná kapitola jsou laboratorní práce - tam toho přebírání je ještě mnohem víc. Těch 15 minut skutečně bez problémů padne na všechnu nutnou režii, aby ta hodina vůbec proběhla. Přípravy, opravování a celá řada dalších věcí na to teprve navazuje, a tím se to bez problémů dosčítá na těch 40 a víc.

    Nestěžuju si, všechno je to součástí té práce. Ale číst tady bláboly o tom, že učitel pracuje 22*0.75 hodiny týdně, zatímco pracující lid dře 40 hodin, to je fakt silná káva. Děláte to tak i u jiných profesí? Pane zedníku, to nošení cihel vám platit nebudu, vy tu přece máte stavět zeď. Pane řidiči metra, vždyť vy pořád stojíte někde ve stanici, to nevíte, že "řidič" je od slova "řídit"?. Atd.