No,ten závěr si nezvládl.,když bych ,,souhlasil" s počtem za týden...Je třeba tedy spočítat celý rok,když už se počítá...tam to bude skřípat.
Já jsem reagoval na "vždyť oni ani neučí celou hodinu, ale jen 45 minut". Reakci na "vždyť oni mají furt jen nějaké prázdniny, kdo z vás to má" rozepisovat nebudu. Řeknu jenom tolik, že jsem ze školství odešel jinam a když to srovnám, nemám pocit, že by něco skřípalo.
Jako bývalý učitel fyziky si dovolím poznámku k tomu zde opakovaně zmiňovanému "hodina ve škole má 45 minut, a zbylých 15 minut je volno, které má učitel oproti pracujícímu lidu navíc". Během toho volna je potřeba vyřídit všechny dotazy žáků (rádi chodí po hodině), posbírat pomůcky, odnést je do kabinetu, tam si vzít další připravené pomůcky, zkontrolovat, že mám všechno na další hodinu, všechno odnést do třídy. Třídní během cesty dostane navíc od někoho peníze na divadlo a chybějící omluvenku. I když se neděje nic mimořádného, nezabere to o moc míň než těch 10 minut. A to vše v případě, že jsem měl pomůcky na jednotlivé hodiny připravené na tácech a vždy jen jeden zahodil a druhý vzal, takže před výukou a po ní je tam další práce, kdy je potřeba všechny tyhle věci správně zatřídit (papíry, písemky, poznámky do desek, pomůcky do skříní). Samostatná kapitola jsou laboratorní práce - tam toho přebírání je ještě mnohem víc. Těch 15 minut skutečně bez problémů padne na všechnu nutnou režii, aby ta hodina vůbec proběhla. Přípravy, opravování a celá řada dalších věcí na to teprve navazuje, a tím se to bez problémů dosčítá na těch 40 a víc.
Nestěžuju si, všechno je to součástí té práce. Ale číst tady bláboly o tom, že učitel pracuje 22*0.75 hodiny týdně, zatímco pracující lid dře 40 hodin, to je fakt silná káva. Děláte to tak i u jiných profesí? Pane zedníku, to nošení cihel vám platit nebudu, vy tu přece máte stavět zeď. Pane řidiči metra, vždyť vy pořád stojíte někde ve stanici, to nevíte, že "řidič" je od slova "řídit"?. Atd.
nebo ať jde pracovat jinam. Zjistí, že musí i když je vysokoškolák , makat mnohem více hodin za méně peněz. Nikdo jim nekontroluje výkon, výsledky, mají svoje jisté. A nikdo mě nepřesvědčí, že je to jinak. Učitelé si zvykli na tento způsob práce. Ne všichni, ale velmi mnoho z nich vůbec ale vůbec netuší, jak se dře v jiném zaměstnaní s velkou zodpovědnosti za každodenní výsledek. A nemáš splněným plán? Tak bohužel, čeká na tvé místo jiný. A učitel? Bez tlaku na výsledek. Motivace dětí? Vůbec netuší většina z nich ,co to je motivace. A kdyby jste učitelům přidali 100%, budou mít pořad málo, a budou plakat, jak je jejich práce náročná. Jak směšné. Učitelům se tady nesmyslně vytvořil nějaký ochranný poklonu. Ale takto nikdy školství nebude lepší. Hofk.
Já už jsem to udělal. A zjistil jsem, že pracuji méně hodin za víc peněz, nechodí za mnou nevychovaní rodiče nevychovaných dětí s nejrůznějšími požadavky a stížnostmi, můžu si vzít volno relativně kdy chci (což se mi s malými dětmi neskutečně hodí), nikdo mě nebude popotahovat za zuby, které si někdo vyrazil někde na chodbě, v diskuzích na FB se o sobě nedočtu, že moje profese je pro neschopné flákače, atd. Už je to pár let, mezitím mi volalo několik ředitelů okolních škol, že prý nemají učitele matematiky/fyziky, a jestli bych nechtěl zpátky. No, sice mi to někdy chybí, ale když si to posčítám, tak nechtěl. Posílat učitele "makat" zní sice úderně, ale je potřeba mít plán pro případ, že to opravdu udělají.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Aby se z toho nepokakinkali. Neustálé vzdělávání je je snad samozřejmostí v každé profesi, včetně dělnických.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To ano. Rozdíl je v tom, že učitelé neukazují na lidi z ostatní profesí prstem a neříkají o nich, jaká je to banda flákačů.
5 odpovědí