Doporučuji si stoupnout k Chotovinám v pátek po obědě a hlavně v neděli odpoledne. Uvidíte, že tam opravdu auta nejezdí, ony tam totiž stojí....
A vedle moderní železniční koridor... Auta tam stojí proto, že lidi radši budou stát ve svých pohodlných fárech než aby si připadali jako socky ve vlaku. Jejich volba. Ale kvůli tomu je škoda zničit dálnicí unikátní krajinu ve středních Čechách a sebrat obcím vodu.
Vážení bydlím v obci, kde D3 povede 500m od kraje obce. Co se týká D3 tak myslím, že největší obava je z výstavby dálnice. Ano, souhlasím, že při výstavbě bude docházet k hluku, prašnosti a jiným věcem. Po vybudování si myslím, že bude klid a provoz v pohodě, pokud ŘSD dodrží vše co obcím slíbila, a to dobudování pražského okruhu a ostatních doprovodných komunikací, parkovišť pro kamiony a podobně.. Co se týká vody je to ve spoustě obcí podél D3 problém. Sami víme jak to s vodou v některých lokalitách v současnosti je a tak souhlasím s přivaděčem vody v koridoru D3 do všech obcí. Toto bylo ŘSD přislíbeno. Pokud zde někdo tvrdí opak, tak to nemá určitě ze své hlavy, ale někde to musel slyšet. Beru třeba Alternativu D3, která vůbec neví a jen tlachá a přináší do obcí rozruch. Na pár sezeních s Alternativou D3 jsem byl a věřte už mě tam nikdo neuvidí......., jen tlachání lidí, kteří o dopravě vůbec nic neví natož o vodě. V současné době má asi každá obec pokud si provozuje vodovod sama tak s vodou problém. Spodní vody důvodem změny klimatu klesají. Pokud prší super, pokud je dlouho slunečno pro některé obce katastrofa a to tady dálnice ještě není. Jen pro zajímavost, naší obci alternativa před časem slíbila různá měření hluku a podobně, do dnes nic takového od Alternativy nemáme. A poslední můj příspěvek, jeďte se podívat v pátek a v neděli do Kamenného Přívozu, kde v pátek souvislá kolona od Prahy a v neděli opačným směrem od Slap na Prahu. To je teprve smog, který vozidla v koloně vytvoří, ale to pan Andres a ostatní alternativci nevidí. Přeji všem krásný zbytek dne.
"pokud ŘSD dodrží vše co obcím slíbila" 😄 To mě pobavilo. Pokud jste chodil na sezení Alternativy, tak určitě dobře víte, že ŘSD má ZÁSADNĚ problém plnit svoje sliby (obchvaty, protihlukové stěny...). Stejně tak určitě víte, že D3 má ještě mnohem víc problémů, než jste zmínil. Např. extrémně složitý a poddolovaný terén v okolí Jílového, což bude stavbu extrémně prodražovat a ve výsledku to může být "druhá D8". Vyústění D3 u Jesenicka a napojení na už tak extrémně přetíženou Vídeňskou + nedostavěný pražský okruh + nepostavené metro D. Smog v okolí Kamenného Přívozu je smutný jev, bohužel jde o důsledek boomu automobilismu v posledních desetiletích. Domů a ani chat tam oproti doby před 1989 myslím extrémně nepřibylo, jen jsou lidi zkrátka líní se dopravovat veřejnou dopravou. Čím víc silnic a dálnic postavíte, tím budou lidi raději cestovat auty a v úzkých hrdlech se to bude ucpávat vždy. D3 sem ovšem přivede i tranzitní dopravu Rakousko-Sasko a nechci vidět, jak to v těch obcích bude vypadat, až se na dálnici něco stane a všechno to bude jezdit objížďkami.
Neviděl jsem, že bych s tebou diskutoval. Navíc jsi teď přiznal, že ti nejde o tvé životní prostředí, ale o tvůj dům. To že tam povede dálnice je jasné už 30 let. Možná 40 let. Mohl ses odstěhovat.
A neříkám, jak je to podle mě, ale jaká je objektivní realita. Každý člověk se tomu musí podřizovat dennodenně. Protože to jinak nejde.
Bohoušku, asi vás zklamu, ale dálnice se mě nijak přímo nedotkne a nikam se stěhovat nehodlám. Jen mi jde i o jiné věci než jen o moje vlastní práva. Mimochodem, když mluvíme o ekonomickém růstu, tak ta dálnice taky bude docela dost stát, každý kilometr miliardu nebo spíš minimálně 2 miliardy. V době extrémně rostoucího státního dluhu je to docela luxus, takhle plýtvat veřejnými financemi. Ale ti politici to neplatí ze svého, že? A ano, dálnici v těchto místech naplánoval už Hitler. Teď už ale máme 35 let demokracii a v ní není nic rozhodnuto jenom tím, že si nějaký politik něco vymyslí. Rozhoduje územní řízení, odvolací soudy atd.
Nemusíš svou hloupost dávat tak okatě najevo. Na to abych jel po dálnici je veřejný zájem.
Především právo říká, že právo každého končí tam, kde je právo někoho jiného. Tady je právo všech občanů ČR se mít lépe, A k tomu je potřeba mít ekonomický růst, A bez infrastruktury tu nic nebude. Bez růstu nemá cenu uvažovat o nějaké lepší budoucnosti. vše stojí peníze, i životní prostředí, i zdraví, bezpečnost atd...
Nikdo ti právo na životní prostředí nebere, Máš dvě nohy, můžeš odejít do jakéhokoliv lesa, kde se ti bude líbit. papa
A že jsme se potykali, to ani nevím...? Nebo vám spíš jen schází vychování. Podle vás to, co nejde přepočítat na peníze, nemá smysl. V tom případě je diskuse asi zbytečná. Tipuju, že kdyby vám chtěli postavit dálnici vedle domu, budete hned řvát: Tady nééé! Já mám svoje práva!
No tak to se opravdu divím. Zrovna Benešov je současnou trasou velice postižen a případné rozšíření by to jen zhoršilo.
Nemyslím si, že nutně. Jde ten úsek u Benešova i zahloubit do tunelu, stačí chtít. Určitě lepší, než drasticky poškodit unikátní krajinu a desítky obcí, okolo kterých historicky žádná tranzitní doprava nevedla.
V ČR by chtěl každý ekonomický růst ale zároveň nic nového nestavět...gigafactory dalnice prostě nic
Tak si v zájmu podporu ekonomického růstu postavte dálnici nebo gigafactory hned vedle vašeho baráku. Za vlastní peníze samozřejmě. Za mě je středočeská D3 spíš tunel na veřejné finance. Cena bude tak 2 miliardy na každý kilometr, protože vede terénem naprosto nevhodným pro takovou stavbu. Propojení Budějovice-Písek by vyšlo neskonale levněji, bohužel má tu nevýhodu, že by na tom dost nevydělaly stavební firmy přisáté na stát.
Zas malicherné problémy proti veřejnému zájmu. Určitě není problém tam postavit třeba nový vodovod. A dostat na to dotaci. Součástí všech veřejných staveb je nějaká kompenzace pro ty, kteří tím mohou být nějak omezeni.
Jakým právním dokumentem je podle vás definován "veřejný zájem"? Listina zákl. práv a svobod praví: "Každý má právo na příznivé životní prostředí." Tak zní veřejný zájem. O tom, že vy máte právo na pohodlnější dopravu do jižních Čech po dálnici, tam bohužel nic není. Slovo "veřejný zájem" používají politici v souvislosti s dálnicemi, aby si zjednodušili život, ale stojí to dost na vodě.
A co obce dotčené alternativou D3? Ty jsou s tímto v pohodě?
Budete se divit, ale Alternativa je z Benešova, tedy obcí která je podle vás asi "postižena". Alternativa prosazuje vybudování zbývajících obchvatů těchto obcí, tak aby přes ně nešel provoz. Tyto obchvaty už by byly dávno hotové, kdyby se 35 let neříkalo: Bude dálnice, tak nemá cenu stavět nějaké obchvaty, lidi to vydrží.
Kromě vlaku Vám poněkud ujíždí i elementární smysl pro funkci, estetiku i ekonomičnost provozu. A kapitalistický výdělek je nyní základem Vašeho důchodu, který, myslím, není špatný. Ano, souhlasím, že je všude okolo spousta šedé a černé ekonomiky, ale to snad není důvodem pro to, aby se zastavila přestavba naprosto nevyhovujícího objektu. To je důvodem pro zvýšené úsilí policie a soudů. Prosím pěkně, byl jste v modřanském Prioru v posledních 20 letech? A našel jste v něm ty služby, které jste očekával? A slouží ty aktuální kukaně k produkci nějakého smysluplného zisku a tedy daní odvedených ve prospěch městské části, městské polici ke zlepšení životních podmínek v Modřanech? Nemyslím...
Přiznám se, že vevnitř jsem nebyl a detailně situaci neznám, takže nevím, jaká jiná řešení byla na stole kromě toho nejjednoduššího - zbořit. Ale obecně se mi líbí mnohem víc socialistické obchoďáky (samozřejmě nikoli zchátralé nebo stojící na středověkém náměstí jako v Jihlavě) než moderní předimenzované obludy typu OC Chodov. Mluvím o estetické stránce, nikoli praktické. Z historického hlediska, pokud bez rozmyslu zboříme všechny veřejné budovy vzniklé 1948-1989 a nahradíme je tuctovými novostavbami, tak za pár desítek let možná budeme litovat... A to žádný ctitel bolševika nejsem.
Zelený mozek z metropole, který se pohodlně všude dopraví MHD, těžko pochopí, že mimo velká města a na venkově žijí lidé, kteří musí za jakéhokoli počasí denně dojíždět do práce , na úřady, k lékaři , s dětmi do školy , na nákupy aby vůbec zajistili své základní potřeby.
Zavání to komunistickou ideologií , kdy ti neschopní trestají zodpovědné a schopné jedince.
Ale je to bohužel jen další důkaz degenerace celé společnosti.
Článek je o Paříži... PS: Dříve ani na venkově lidé auta běžně neměli, a taky přežili.
ale pane Neplecho, vy máte auto z nějakého důvodu (aby vás odvezlo), já mám také auto z nějakého důvodu (aby mě jednak odvezlo, ale takové jaké já jsem chtěl mít) a támhle Franta má také auto z nějakého důvodu...a to jiného než my dva.
Někdo má auto užitkové, někdo sportovní, někdo luxusní a někdo holt SUV. 🙂
"Já mám takové auto, protože takové já jsem chtěl mít, a je mi jedno, že jeho emise zatíží planetu a budou je dýchat moji spoluobčané." Existuje pro to jednoslovný výraz: sobectví.
Když jezdíš po městě starou plečkou, tak ukazuješ svou bezohlednost jak k ŽP, tak ke spoluobčanům…..Tak bych zrušila auta starší 10 let🤷🏻♀️Mnohdy je ten starej kombík, hranatej a nehezkej delší, než SUV😃
Nejekologičtější je takové auto, které se nevyrobí. Protože jedna věc jsou jsou emise z provozu, druhá věc ale ekologické náklady na výrobu, doprava materiálu přes půl světa... A kdoví jestli nová auta jsou tak ekologická, jak deklarují výrobci. Takže to staré "ošklivé" podle mě může být v součtu i ekologičtější.
Pan autor, pokud si chce říkat objektivní novinář, jistě uvede, že se referenda zúčastnilo 78 121 lidí, Paříž má asi 2,2 milionu obyvatel. Vyjádřilo se tedy necelých 6% oprávněných voličů. Z těch se pro toto sektorové zdražení vyslovilo 55%, což jsou asi 3% ze všech.
Vypovídající hodnota Glosy i referenda je nulová. Město má sloužit jeho uživatelům, tedy ne pouze úzké skupině lidí na úkor ostatních.
Přesně tak, má sloužit ne pouze uživatelům SUV a automobilistům obecně! Nýbrž i chodcům, cyklistům a uživatelům MHD, kteří jsou nuceni dýchat smog z aut.
Vtipné je, že omezení platí jen dle hmotnosti vozu.
Takže když má někdo velkou rodinu a potřebuje sedmimístné auto, které prostě pod 1,6 tuny nemá a mít nemůže, tak bude platit jak mourovatý, ikdyž na půdorysu 5x2m veze celkem 7 lidí, ale pak tam přijede někdo úplně sám v sedanu, který se hmotnostně vejde do limitu, ale zabere prakticky stejný půdorys a veze jen jednoho člověka.
Někdy nad těmi zákazy a příkazy člověk jen žasne...
Když jdete se 7člennou rodinnou do divadla, tak taky zaplatíte víc, protože zabíráte víc míst. A větší auto zkrátka znamená víc emisí, kteří ostatní musí dýchat. Jde taky o to, že ve městě by se člověk měl primárně dopravovat MHD.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
D4 nevede a nikdy nepovede do ČB
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
To je právě ta chyba. Kdyby se rozhodlo prodloužit D4 do ČB, už by dávno stála a ČB by měly spojení s Prahou mnohem dříve a levněji než přes D3. Terén v Posázaví je totiž poddolovaný a zcela nevhodný pro stavbu dálnice - bude to extrémně drahé a s rizikem podobného maléru jako sesuvy na D8.
1 odpověď