Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit téměř každý tématický okruh, zejména pokud se jedná o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Na učitele a odborníky pak logicky zbývá jen praxe technických a oborových odborných předmětů, což může dělat maximálně tak 20 až 25 procent z celkového vzdělávacího procesu na našich školách. Maturita z češtiny a cizího jazyka po 14 letech studia je směšná a zcela absurdní. I úroveň těchto dvou předmětů je pochybná a znalosti se ještě ke všemu bez opakování ztrácejí rychle v nenávratnu. Od začátku ZŠ až po maturity je tam informační ztrátovost s časem hodně přes 95 procent. Pak to dále pokračuje, pokud si člověk aktivně znalosti často neobnovuje. Maturitu z matematiky dělá jen zlomek studentů, což je velká škoda. Situaci pro trh práce zde pak zachraňují střední odborné školy a část vysokých škol, jinak je to bída.
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický okruh, hlavně pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Praxe je zde pak práce hlavně pro schopné a vnímavé učitele a odborníky v oboru. Také se zde nabízí otázka důležitosti, atraktivity, užitečnosti a nezbytnosti různých oborů pro naši společnost. Například je to právě čeština a literatura, o jejíž užitečnosti, nezbytnosti a prospěšnosti pro správné fungování moderní společnosti mám velké pochyby. Penzum je tam podle mě zcela zbytečně uměle nafouknuté. U maturit je to velmi přeplácané až se mi z toho kolikrát chce křičet. Je zbytečné to tady podrobněji rozebírat, každý stejně vidí tu svou jedinou pravdu. Ještěže má alespoň každý právo na tu svou. Za mě prozatím vše.🤕
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický okruh, hlavně pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Praxe je zde pak práce především pro schopné a vnímavé učitele a odborníky v oboru. Také se zde nabízí otázka důležitosti, atraktivity, užitečnosti a nezbytnosti různých oborů pro naši společnost. Nicméně celkovou hlubokou racionalizací a reorganizací školství by podle mě bylo možné výdaje na náš vzdělávací systém zmenšit zhruba na polovinu a kvalitu výstupů přesto o hodně zlepšit. Jen je třeba lépe a efektivněji nastavit fungování vnitřních procesů uvnitř celého systému. To by pomohl udělat hloubkový audit a jeho následné výstupy. Určitě by se nám to všem vyplatilo, o tom jsem pevně přesvědčen. Jak je vidno, už dnes by se mnohé profese daly nahradit AI. A teď přichází Orion. Píšu to tady už dva roky. Teď je to oficiální.👍
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat otázku fulltextově do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každé téma, hlavně pokud se jedná o popisné vědy. U technických věd je možné vyjet hlavní body problému jako definice, věty, vzorce a značení. U odborných předmětů zase různé návody a manuály činností. Pro praxi bych preferoval názornou ilustraci, vedení, dohled a kontrolu zkušeného odborníka. Podle mě je možné se naučit základnímu vzdělání do 1 až 2 let a zhruba totéž platí i pro jakoukoli odbornost. Ostatně různé rekvalifikace a kurzy moji hypotézu jen potvrzují. Brigádníci se dokonce často i na odborné pozice zaučují v řádu hodin až dnů a zdá se, že to nikomu ani moc nevadí. Pokud by se ve státním sektoru snížením různých výdajů neplýtvalo tolik penězi, mohly by se razantně snížit daně a lidem by zbylo více peněz v peněženkách. Nějaké marginální změny v sociální politice mají jen velmi malý význam pro obyčejné občany státu. A evropský průmysl se stále potácí na hraně propasti, takže tam spásu hledat nelze.😢🤕
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Součástí je i výklad a interpretace textu. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat otázku klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický celek, hlavně pokud se jedná o popisné vědy. Co se týče předmětů technických a odborných, tak tam bych stále preferoval a doporučoval učitelskou složku, tedy vedení, dohled a kontrolu. I když samozřejmě mnohé znalosti lze nabýt i kvalitním samostudiem. Dobrým efektivním a úzce cíleným vzděláváním lze znalosti od první třídy ZŠ do maturit nabýt zhruba za jeden až dva roky. Odbornost ať už z vysoké školy nebo středních odborných škol také podobně tak tedy zhruba za jeden až dva roky. Jak je vidět největší disproporce je u základních škol a klasických čtyřletých gymnázií. Úroveň maturit tomu taky bohužel odpovídá. Kvalitní a hlubokou racionalizací a reorganizací našeho vzdělávacího systému by se dalo ušetřit minimálně kolem 100 až 150 miliard korun ročně. Výsledky žáků a studentů by přesto byly buď stejné, ale spíš i mnohem lepší. Vše je vždy otázka správného nastavení a vyvážení celého systému a procesů, které se v něm odehrávají.👍👌👏
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Součástí je i výklad a interpretace textu. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat otázku klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý i sebetěžší tématický celek, hlavně pokud se jedná o čistě popisné vědy. Co se týče předmětů technických a odborných, tak tam bych stále preferoval a doporučoval učitelskou složku, tedy vedení, dohled a kontrolu. I když samozřejmě mnohé znalosti lze nabýt i kvalitním samostudiem. Je to podobné jako když si chce laik pochutnat na dobrém guláši. Také je možné vařit podle kvalitního podrobného receptu a výsledné jídlo bývá často obstojný guláš, ale na gurmánský zážitek je vždy lépe zajít do dobré restaurace, kde vaří profesionální kuchaři. Vždy je třeba umět dobře vyvažovat rovnici s proměnnými jako je důležitost, atraktivita a užitečnost na jedné straně a finanční náklady na straně druhé. Jinak budou státní finance rychle směřovat k propasti. Velká neefektivita samozřejmě není jen ve školství, ale školství je takový ukázkový příklad, kde je ta neefektivita velmi markantní až křiklavá. Zefektivnění a racionalizaci procesů by potřeboval celý státní sektor komplet. Tolik za mě pro tuto chvíli vše.👍
Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu. Pomocí hypertextovych odkazů ve Wikipedii lze kdykoli nastudovat cokoli i s kontextem a souvislostmi. Jestli vede učitel dějepisu překotný a nepřehledný výklad nebo ve Wikipedii přečte umělý hlas kvalitní text, je podle mě jedno. Učitel si to původně také přečetl a pak to buď převypráví ze zápisků nebo jen přečte. Samozřejmě, že má určité znalosti z fakulty, ale ta přidaná hodnota je po letech jen velmi nízká. To je podobné, jakobychom tvrdili, že maturant z dějepisu má po dvou třech letech po maturitě nějaké kvalitní dějepisné vzdělání. Bude rád, když si vzpomene ohledně francouzské revoluce na pád Bastily a popravu krále. Ti s lepší pamětí si vybaví, kdo to byli jakobíni a jaká tam byla role Robespierra. Toto se však dá dozvědět krásně do čtyř pěti minut. Takže kdybychom vzali všechna témata z maturity z dějepisu, kterých může být tak dvacet, tak tu máme dvě hodiny učení vzhledem ke 14 rokům učení ve školách. Tedy gigantický nepoměr, který poukazuje na obrovskou neefektivitu a nekvalitu vzdělávacího systému na našich školách. Je tam zřejmá obrovská informační ztrátovost s časem. I když si učitel dějepisu učením žáků určitá témata oživuje v paměti, tak se stále jedná je o nějaký zlomek z celku. A je to vlastně podobné jako když si kdokoli přečte nějaký text v odborné publikaci. Ten rozdíl v přidané informační hodnotě je tam jen velmi marginální.
Odeberte se tam všichni už konečně na smetiště dějin a do věčného zapomnění! Nevyužili jste šanci a důvěru, které vám občané opakovaně dali. Už není na co čekat. Nic jste pro národ za ty roky neudělali, jen přistály na vašich kontech milióny z našich daní. A to je žalostně málo. Je konec. Padla a to navždy.😠😡👎
ANO mělo už dost času na vládnutí a aby ukázalo, co umí pro své občany udělat a neosvědčilo se podle mě časem. Skutky tohoto hnutí nejsou nijak průkazné a nic pozitivního za jejich vládnutím podle mě není. Dávat mu znovu puvoár k vládnutí je podle mě dost nezodpovědné a bohužel i hodně blahové a naivní. Vůbec vysoká ale i místní politika u nás je v dost tristním stavu a pracuje především pro své strany než pro své občany. Je to tam pořád dokola, stačí se jednou podívat na práci nepráci našeho parlamentu a každému by mělo být jasné, o co se tu ve skutečnosti vlastně jedná. Dokonce ani v opozici není ANO nějak výrazné. Opravdová práce pro občana a stát je zde až na posledním místě. Bohužel smutná realita dneška.😢🤕
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Píšu tady už přes dva roky, že státní sektor, zejména pak ale školství funguje velmi neefektivně a nekvalitně. I dnes mi lidé stále nadávají a smějí se mi, jako by byli slepí a bez rozumu. Tak si tančete na palubě Titaniku, zatímco v podpalubí stoupá voda. Je to jen otázka času než se moloch školství zhroutí jako domeček z karet. Otázka nezní zda, ale kdy a jak se to stane. Až se Titanik potopí celý do vody, pak už bude pozdě se snažit něco pochopit. Už moc času nezbývá. A není to žádné hrození, ale jen vidění reality, která je těsně před námi. Pak vám vaše naskrblené peníze z depresí a útrap žáků a studentů na školách k ničemu nepomůžou. Banky můžou krachnout, celá Evropa se topí v dluzích. Že se politici tváří, že je vše v pořádku, neznamená vůbec nic. Za to jsou placení, aby drželi lid v nevědomosti a nevyvolávali ve společnosti chaos. Do hlav jim ale nikdo nevidí. Ode mě je to pro tuto chvíli vše. Děkuji za pozornost.🥺🤕
1 odpověď