Nemáte tam lozit. Pokud někoho baví a zajímají nekonečné sáhodlouhé slátaniny o nesmrtelnosti chrousta od nějakého bizarního panáka s minimem empatie, vstřícnosti a tolerance, jeho věc a jeho problém. Já si o vysokých školách, o jejich profesorech a doktorandech a jejich efektivitě práce myslím své a nikdo mě nepřesvědčí o opaku. Hezkou neděli všem.
Lidí je tam jako much ve stáji, ale kvalita vzdělávání tady jde rok od roku rapidně dolů. Tak jim pořád dokola přidávejte ať se to tam dál ztrácí jak v nekonečné černé díře. Jak vidím, výstupy v podobě kvality a efektivity tady samozřejmě nikoho vůbec nezajímají. Jak jinak. To o něčem smutném hodně vypovídá. Tak jen tak dál nás posouvejte k totálnímu státnímu bankrotu. Už není moc daleko.😭
Raději by se na školách mělo vytvářet příznivější prostředí pro žáky základních škol, protože je to tam velmi často spíš místem depresí, frustraci, skepse a rezignace než místem nabývání zajímavých, zásadních a pro život nezbytných a užitečných informací. I děti mentálně v pořádku se tak mohou dostat během druhého stupně ZŠ do velké psychické nepohody. A to je právě způsobeno odosobněným, odcizeným a přehlíživým přístupem k žákům na velké většině základních škol. A pak tu máme skoro 40 procent deváťáků v psychických problémech. Většina z nich byla při nástupu do základního školství docela normální a dokonce se i do školy těšila. Inkluze situaci jen ještě razantně zhoršila.😭😡
Komentář patří k článku o inkluzi, ale ono je to stejně všechno propojené. Spletl mě stejný obrázek.
Podle mě je zde zcela zřejmý a zásadní důvod pro snahy o zákaz mobilů ve školách. Mobily ale i třeba tablety atp. mohou totiž pomocí speciálních moderních aplikací typu ChatGPT-4 nebo Copilot téměř zcela nahradit učitele, jejich výklad a vůbec jejich účinkování a působení na školách obecně. S mobily v hodinách by se brzy manifestovala zbytnost a obsoletnost učitelů ve vzdělávacím procesu a to oni nemohou v žádném případě připustit za žádnou cenu. Učitelská obec se zoufale snaží upevnit svou moc, autoritu a ztracenou pozici vůči dětem a rodinám. Jednalo by se asi až o vzdělávání od druhého stupně ZŠ, v prvním je to podle mě zatím jen stěží realizovatelné. Samozřejmě je třeba děti vést k uvědomělému a rozumnému používání elektronických prostředků při jejich vzdělávání, a to již od útlého dětství. To je naše velká úloha do budoucna. Vzdělávání by se takto stalo více individuální, zájmově a oborově specifické a vůbec celkově více selektivní. To sebou přinese vyšší kvalitu, produktivitu a efektivitu učení. Až vyjde ChatGPT-5 zbortí se celý náš školsky systém jako domeček z karet v řádu vyšších jednotek měsíců po jeho uvedení na trh. Tím jsem si zcela jist, to je zcela evidentní. Přejme si, aby se tak stalo pokud možno co nejdříve. Je to už opravdu potřeba, protože výsledky našeho školství jsou zejména poslední dobou stále více neuspokojivé, žalostné a nedostatečné.
Pokud by se podařilo implementovat hlubokou školskou reformu, ušetřily by se vyšší desítky miliard korun. Bylo by tak dostatek financí na zvýšení platů pro nepedagogické pracovníky i pro cokoli dalšího. Zbytek níže.
Už se proboha konečně probuďte! Minimálně 90 procent školní látky je neužitečný, nadbytečný informační balast nebo spíš marast, který tam nikomu nepřináší žádný efekt, prospěch a užitek. Rok po maturitě znají mladí lidé sotva 3 až 5 procent z celkové probírané látky počas celého studia. Velká část jsou maturitní předměty, ale i tam je velká ztráta informací s časem. Většina znalostí jsou nedůležité informace, které v praktickém životě nemají žádné uplatnění a opodstatnění. Kdyby byla podobně nízká kvalita a efektivita výrobního procesu v jakékoli firmě, tak do měsíce totálně zkrachuje. Jídlo by se dalo nosit z domu, nějaký dobrý burger nebo bageta, müsli a banán do odpoledne bohatě stačí. Uklízet se tam nemusí pořád, na vesnicích je trochu prachu, bláta a nečistoty úplně normální a nikdo se nad tím nepozastavuje. Nějaká ta oprava je věc externí řemeslné firmy. Podobně externě by šlo řešit i účetnictví a celkové hospodářství škol. Nebo aspoň propojit více škol navzájem. Ušetřily by se vysoké desítky miliard. Pořád tady nepište dokola úplné nesmysly, jako bychom byli nesvéprávní a hloupí. Je to opravdu ostudné a skandální.😬😠😡
Klasický výklad učitelů z hodin zvládne dnes velmi dobře a kvalitně každý lepší chatbot, hlavně skvělý ChatGPT-4. Zejména co se týče čistě popisných věd to platí minimálně na sto procent. Určité menší problémy mohou nastat až u technických věd, a to u výkladu a výpočtu integrálů, limit, derivací, definičních oborů funkcí, matic a grup. Ale není to ani zdaleka nic fatálního. Výklad jde do hloubky problému, je plně srozumitelný, jasný, zajímavě pojatý a obecně užitečný. Na požádání dovede chatbot i látku ústně či písemně ověřit. Koncem léta by měl vyjít Chatgpt-5 a měla by to být opravdová bomba. Podle autorů by každý žák či student mohl mít svého osobního učitele kdykoli k dispozici. Takže se máme určitě na co těšit. Vzdělávání se bude zákonitě přesouvat ze školních škamen k mobilům a tabletům a jejich moderním aplikacím, které budou vedeny AI mentorem a koučem. Vzdělávání se tak z nudného, fádního, akademicky suchého, překotného a nejasného stane postupně vzděláváním jasným, atraktivním, zajímavým, srozumitelným, obohacujícím a užitečným. Budiž jsou nám všem tato fakta milou útěchou do dalších nelehkých dní.
Většina problémů ve třídách by se tak mohla velmi brzy vyřešit a zastabilizovat. Kéž se tak stane.👍👏
Dnes dokáže vyložit třeba historické téma Napoleonské války AI ChatGPT-4 za pomocí Kiwixu nebo Wikipedie velmi snadno. Velmi často je tento výklad i mnohem hodnotnější, kvalitnější, hlubší a efektivnější než v hodinách na školach a je úplně zadarmo. Výklad čistě popisných věd zvládne AI ChatGPT-4 levou zadní v pohodě. Jisté mezery má stále v přírodních technických vědách. Ale to je jen otázka času. Pak dovede i nabytou látku přezkoušet buď ústně nebo formou testovacích otázek. Už jsem to několikrát zkoušel a funguje to opravdu výtečně. Jak vyjde Chatgpt-5, tak začne učitelskému řemeslu zvonit umíráček a nejen tomu. Pak už to půjde velmi rychle. Klidně se může stát, že do tří až pěti let se stane učitel zcela obsoletní profesí. Do té doby učitelské sborovny velmi prořídnou. Nějaké bláblolení tady tak nemá dnes už žádný význam a smysl, spíš je lepší myslet na budoucnost. A ta klepe na dveře nebo spíš přímo buší na vrata. Takže se radši dobře připravte, protože doba obrovských změn se právě přiblížila.☝️👏👍
Mobily a tablety můžou skvěle suplovat výklad a zkoušení učiva v hodinách a velmi často je vyučovací proces strávený s nimi o mnoho kvalitnější, produktivnější a efektivnější. Narozdíl od učitelů jsou mobily a tablety schopné vzdělávat zajímavě, účelně, smysluplně, srozumitelně a efektivně. Pokud je proces veden rozumně, ohleduplně a s citem, může být takto dosaženo vzdělávání ohromující kvality a efektivity v čase. Hodně si žáci z výkladu, potažmo textu zapamatují, a to i do hloubky a dlouhodobě, málo se jim učivo plete navzájem a celkově se minimálně zapomíná. To může znamenat úplnou revoluci v přístupu k učení a vzdělávání budoucích generací. ChatGPT-5 slibuje inteligenci téměř na úrovni člověka, a tak si všichni přejme a držme palce ať to vyjde, a tak se pro naše milé děti a vnoučata otevře lepší, kvalitnější a spokojenější budoucnost ohledně jejich vzdělávání a přípravy na jejich povolání. Naše lepší a příznivější budoucnost už je za dveřmi a klepe. Zcela jasně to slyším. Tak buďme více na pozoru ať svou šanci nepromeškáme a nemineme.👍👏
Tak třetinu personálu propusťte a bude peněz dost pro zbytek. Proč tam musí pořád dokola někdo blábolit třeba něco o Napoleonských válkách, když se totéž dá dočíst např. v Kiwixu, ale i obyčejné Wikipedii?! I spolu s kontextem a souvislostmi těchto událostí a se zvukovým přednesem, který se dá zpomalovat a vracet podle potřeby a libosti žáků a studentů. Je to příliš drahé a neefektivní. A i kvalita takového procesu je velmi nízká. Žáci si domů neodnášejí skoro žádné ukotvené a zakořeněné znalosti v mysli. To málo za pár dní ještě zapomenou pro přemíru mnoha dalších informací a dat. Je to velmi neproduktivní a neefektivní proces předávání informací, a proto v systému musí zákonitě stále chybět peníze. Zákony ekonomiky a fyziky se nedají napálit, ty platí vždy a všude. Už s tím někdo něco dělejte, dokud není ještě příliš pozdě. A pořád nás tady laskavě nebalamuťte veřejně vašimi nesmysly. Alespoň já tedy nejsem včerejší, abych tomu uvěřil. Už se konečně proberte, odbíjí dvanáctá! 😠🤕
Že vás to pořád baví. To nemáte nic jiného na práci? Nevidíte, že je česká vzdělávací soustava v rozkladu a blízko propasti? Že až dvě třetiny studentů se musí draze soukromě doučovat, aby měli šanci uspět u zkoušek? Že odmaturuje na gymnáziích z matematiky sotva 25 procent maturantů, i kdyz by mělo až třikrát víc? A tak dál a tak podobně. Je to absurdní a směšné!🤦🙏👎
Dejte nám s tím už pokoj! Každý máme svých vlastních starostí dost. Tady ať se stará vláda, peněz za to bere snad dost. Kde je Válek? Kde je Fiala? Zadarmo drazí. Já mám doma hutné lékařské repetitorium poslední záchrany a knihu o bylinkách a víc mě nezajímá. Kdybysme tady nemuseli dýchat ty jedovaté exhaláty, tak by to bylo všechno jinak. Nazdar.😠😡😤
Všechno je skvělé a báječné. Firmy vyrábějí jako o život, všude samé inzeráty na volná místa, platy rostou horentním tempem, lidé jsou šťastní a spokojení, obchody jsou plné lidí, parkoviště jsou plná aut, dovolené v plném proudu. Všechno je na nejlepší cestě do nebeského ráje. Fiala je nejlepší premiér, jaký kdy existoval v celém vesmíru. Tak si tady laskavě nevymýšlejte. Jsou to všechno fakenews a dezinformace. Budiž pochválen Fiala až na věky věků Amen.👍👏
To je tak, když už lidé potažmo úředníci nevědí roupama co dělat. Vše jede všude často v zajetých kolejích už desítky let a nikdo není ochoten a mnohdy i schopen s věcmi pohnout kupředu ku prospěchu ostatních. Sport je jen pro bohaté a vyvolené. Školství se potácí nad propastí pro velkou nekvalitu a neefektivitu vzdělávacího procesu na školách. Spoléhají se tam, že se to samo nějak ušmudlí a ušmodrchá. Ale tomu může být brzy konec. Vše záleží na prameni peněz a ten jak jednou vyschne, tak se to tady celé komplet zhroutí jako domeček z karet.
A když někdo ukazuje a nabízí efektivnější možnost jak se vzdělávat a učit, tak se mu tady všichni vysmívají. Dětem chtějí úředníci ve třídách zakázat mobily, protože se ví, že by jinak byla podlomena autorita učitelů. A tak se jen občas používají chromebooky, aby se neřeklo, ale náplň je obdobná jako u klasické hodiny. Tedy je to v podstatě jen elektronická učebnice plus občas nějaké to vyhledávání a doplňování. A je to vždy na befehl, a tedy čistě na libovuli učitelů a jiných školských úředníků. Já jsem tady upozorňoval na skvělý Kiwix, který může s učením pomoci průměrným a méně nadaných žákům. Ale namísto ocenění a pochvaly, jsem se dočkal jen výsměchu a urážek. Učitelé prostě nechtějí, aby se věci ve školství hýbaly kupředu. Stačí jim jejich komfort, na užitku a prospěchu pro žáky velké většině z nich vůbec nezáleží. Úctu si samozřejmě zaslouží ti, kteří chtějí, aby žáci byli v životě šťastní a spokojení a dělají pro to maximum. Tolik za mě vše.🥺😢😭🤕
Všech je tam zbytečně moc, zvláště ve srovnání třeba s Rakouskem a podobnými zeměmi je ten rozdíl markantní. A přitom služby jsou spíš horší než že by byly lepší. Celé je to nekvalitní a neefektivní, policie není vidět v ulicích, dojezdy záchranné služby jsou často až zdraví ohrožující a tak by se dalo pokračovat dál a dál. Žádné zlepšení není vidět v dohledu. Tak si přidávejte, jak chcete, pro občany to nemá žádný zvláštní význam. Jen se prohlubuje dluh, který se tak stává stále víc nesplatitelný. Až to tady celé krachne, tak se pak nedivte. To už bude stejně pozdě.
V dnešní moderní době může mobil nebo tablet nejen nahradit výklad učitelů v hodinách, ale často je sto jejich práci i trumfnout jak co do kvality tak do efektivity. Možností je mnoho, ale podle mě je pro studium zejména popisných věd, skvělý a vhodný Kiwix, což je offline čtečka wikipedie. Tuny kvalitních informací s tunami hodnotných odkazů jsou vždy po ruce pro každého ať už se nachází kdekoli. 550 000 hutných a skvěle zpracovaných tématických okruhů, doplněných kvalitními odkazy a referencemi pro lepší pochopení kontextu a souvislostí daných událostí. Ale je zde i mnoho dalších aplikací. Na matematiku třeba skvělý Mathway, na fyziku Phywiz, na chemii různé vyrovnávače rovnic nebo vyhledávače sloučenin, na jazyky moderní Tutor Lily nebo Talkpal s umělou inteligencí a celá řada dalších. Prozkoušet a otestovat z daných témat dovede AI ChatGPT-4, mám odzkoušeno a funguje to výborně. Takže střední škola rozhodně není žádná spása, spíš je často místem útlaku, frustrace a chronických depresí. A podle mě neposkytuje vzdělání, které je pro život lidí opravdu principiální, nezbytné a zásadní. Spíš je to přehršel všeho možného i nemožného, ale rozhodně ne důležitého. Čeština je vygradovaná do extrému, jazyku chybí často praxe s mluvčími a matematika je jen pro vyvolené.🥺😢
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
To nezvládne. To je na něho moc těžké a složité.😂