Klidně, můžeme to vyzkoušet hned na vás, pane Průšo. Napište, kde bydlíte, léto začalo, reprák mám dostatečně silný. Budu vám po celé léto pouštět svou muziku, ne vaši, a ne ve chvíli, kdy budete chtít, ale sem tam, jak budu chtít já, protože já jsem pánem repráku, já pořádám akci. Až se vám to nebude líbit, řeknu vám, jak jste netolerantní a že to takhle přeci funguje na jihu Evropy… Určitě se shodneme na tom, že město nežije 24/7 dopravní špičkou a průmyslovými provozy a že i v širším centru najdete místa, kde je klid a mír. Určitě se shodneme, že hluk škodí zdraví a člověk má právo na to se vyspat. Mají ho a využivají i zpěváci a zpěvačky a samozřejmě pořadatelé vámi uváděné akce. Nebo byste chtěl poslouchat špatně vyspaného hudebníka a ještě za to zaplatit? Na co myslíte, že se těší pořadatel takové akce, až skončí? V drtivé většině na to, až se zase dobře vyspí. Což ale kvůli vám nebude moct. Kdo je tady potom ten netolerantní?
Ví někdo, jak tyhle reklamy fungují časově? Co čtu, dost lidí je obratem hlásí jako deepfake googlu. Ten ale reaguje s tím, že je shledává nezávadné. Jsou zveřejňovány prý jen nakrátko a v různých časových intervalech, tak aby je google nestačil vyhodnotit a zastavit. Nemáte někdo podrobnosti? Nemyslím ale odpovědi ve smyslu, že se chce google napakovat…
K tématu přehledně Odkaz 1 #
Co je to zase za článek? Pane Foriku myslíte vážně, že řešíte globální ekologii citováním článků z idnes a novinek? Z EU si vyberete brčka, protože víte, že to je zkratka k řešení ekologie v EU (?). Pak použijete argument, že čím chudší země, tím horší postoj k ekologii. A vytvoříte představu, že EU svými omezeními nás postupně dostává na hranici chudoby, jejíž výsledky vidíme v Guatemale apod. Guatemala je s HDP na obyvatele cca 10x chudší než třeba Irsko. Brčka byla zakázána v roce 2021, od té doby je Irsko o 5,86 % bohatší. Že by ta zatracená brčka? Napíšete, že hlavní město Mexiko patřilo v devadesátkách k nejčistším, tohle napíšete o městě, které v roce 1992 OSN vyhlásilo za nejznečištěnější město světa?
Že je noční klid po desáté i ve flixbusu?! To je nějaké nové nařízení? Zkušenost z nočního flixbusu byla opačná. Řidička s druhým řidičem se celou noc do čtyř do rána skoro překřikovali, jak měli nahlas puštěné rádio, bez ohledu na cestující. Zase jsme se dozvěděli, kdo všechno zkouší dostat práci řidiče u flixbusu. Prý i takoví, kterým se při zajíždění muselo ukazovat vlevo, vpravo, protože říct to nestačilo. Diskuze za chvíli dosáhne 2000 komentářů, kolik by jich bylo, kdyby v nadpisu nebylo Ukrajinkami a kdyby se to týkalo třeba Francouzek a Italek? Taky by se dopodrobna vysvětlovalo, zdali mají trvalý pobyt v ČR nebo tady pracují? Další nadpis a článek psaný s představou diskuze, kterou pod sebou vyvolá.
Ale váš popis se převážně opírá o mediální obraz obrazu současného českého muže, ne o skutečné situace. Váš text vlastně zapadá do dnešní zkratkovitosti, kdy z vytvořeného mediálního obrazu určité události založené na omezených informací hned víme, jak to bylo, i když jsme u toho nebyli. Jména, která uvádíte, znáte jen z médií, nebo osobně, kdy jste je osobně poznala a teď posuzujete na základě vaší přímé negativní zkušenosti z reálné situace, kterou jste s ním udělala? Podle textu to vypadá na to první. Marka Ebena soudíte pouze podle obrazu, který jste viděla v televizi, tedy obrazu, na který má vliv scénář, kamera, střih, režie, jak se kdo ze štábu nebo host vyspí apod., ne podle chování v reálné situaci. Pokud se domníváte, že komentáře pod články jsou přesným obrazem muže a jeho charakteru, nemáte pravdu. Je to z vaší strany pouze určité nakládání s anonymitou a jejím obecným (zkratkovitým) vnímáním. To je, že schován za klávesnicí je vždy jen zamindrákovaný muž s rukama upatlanýma od brambůrků, co neví o světě, pořád kouká na porno a chodí vedle do ledničky, kterou zásobuje jeho matka (nemusí to být milf). Když do komentáře někomu napíšu, že je slušně řečeno „blb“ nebo se vyjádřím třeba k postkolonialismu, to fakt poznáte podle omezeného počtu znaků, jaký charakter jsem a jak se chovám v reálné situaci? Nebo si k tomu přiřadíte automaticky váš obraz, třeba viz výše? To samé MMA. To, co uvádíte, je mediální obraz.
61 % nákupů se u nás udělá ve slevách. Prý nejvíce v Evropě. Ty slevy jsou řekněme od 10 do 40 %. A i přesto se tu bavíme, že lidi nakupují draze a že obchodním řetězcům se zvyšují tržby. Vytvořil se tady cenový prostor, který i když budu mít zboží o 40 % levnější, všichni (včetně (kromě) výrobce (?)) jsou vlastně spokojení? Je to systém, který je už závislý pouze na slevách a bez nich by se zhroutil, nebo k tomu směřuje. Jsou lidi, co si rychle zvykli a co uzpůsobují své nákupy jen slevám, tj. mají odpozorované, že určité výrobky jsou ve slevě třeba druhý týden v květnu tam a tam každý rok stejně, takže si počkají.
Další z převzatých článků, na kterém se ukazuje nedůsledné citování a zavádějící klad informací. Článek je převzatý z BBC, ale napsaný tak, aby vyvolal diskuzi, která se bude motat kolem organizací na ochranu zvířat a jejich nepochopení k osamělé ovci. Což se také stalo a děje, viz rozhořčená diskuze níže. Pokud se podívate nejen na BBC, ale i na další britské servery, nikde nenajdete, že by třeba citovaná skotská SPCA (organizace na ochranu zvířat) odmítla vysloveně ovci zachránit. I v tom článku BBC je úplně na konci SPCA citována: We will continue to have further checks when the weather allows and it is safe to do so. Pokud se bavíme o dalších oslovených organizacích, nikde v originále není uvedeno, jaké organizace přesně paní Turner kontaktovala a s jakými kompetencemi. To že by to měli být organizace na ochranu zvířat, které jsou schopné podobných záchranných akcí, je jen něco, co nevím, jak nazvat, autora článku.
Jak to rozdělení, o kterém se píše v titulku bylo vidět? To by mě opravdu zajímalo. Reportér se lidí ptal, tak odpovědi slyšel, nebo fakt viděl? Kdyby se neptal a nevyslechl různé pohledy, tak žádné rozdělení vůbec neuvidí. Nebo byl snad svědkem napadnutí promítače, popcornových bitev nebo házení zmuchlaných vstupenek mezi znesvářenými tábory? Nebo je to titulek, který oba tábory udržuje ve střehu a zase naláká do diskuze, viz počet příspěvků, tak, aby káplo víc z reklamy.
Nedávno se mi stalo, že chlap ležel přes půlku chodníku. V poloze, že by to nemuselo být dobré. Chlap aspoň reagoval. Volal jsem radši městskou a čekal na ně. Než přijela, prošlo kolem něj pár lidí, podívali se a pokračovali. Nejlepší byl ale páreček jak ze super.cz, co měl hned naproti zaparkované auto. Chlap si dal tu cestu, aby si bezvládného člověka v dost bídném stavu vyfotil. Jak odcházel, tak mu povídám, jestli si ho jen fotí, nebo volá policii. Zalhal, že už ji volal… Jak už tu někdo psal, karma je zdarma. Přemýšlím, co pak s tou fotkou, to si ji pak prohlížíte při snídani? K čemu jsou těm lidem ta videa, pokud to teda nemají posunutý jako ve filmu Crash od Cronenberga.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Na stejné téma doporučuji vřele knihu Co mě naučil tučňák – podobně silný příběh z roku 1975.
1 odpověď