Pokud byla prořízlá tak ano, to je jasný.Nechal by jste tam auto přes noc ?
Já bych předně takovou otázku nikdy nepotřeboval zvažovat, protože nejsem takový blb abych na houby jezdil autem, ale jinak bych popravdě asi považoval za bezpečnější nechat to auto uprostřed lesa, než třeba uprostřed cizího města, obzvláště když nevím jestli není někde za rohem nějaké ghetto.
Pokud bych měl v tomto případě dojem, že jsem píchnul někde po cestě, a jen bych s tím defektem nemohl odjet, tak bych se asi nebál nechat to auto v lese, kde je minimální pohyb lidí. Pokud ale byla guma jasně proříznutá, tak je to známka toho, že dané místo rozhodně není bezpečné, a v takovém případě fakt nevím, jestli bych tam radši potmě čekal na odtah, nebo se radši nechal odvézt do bezpečí, a vrátil se za světla. To by asi hodně záleželo na únavě a zdravotním stavu. Pokud bych byl unavený, a mohl se buď za půl hodiny nechat odvézt, nebo tam tři hodiny čekat na odtah, tak bych asi neriskoval, že tam na mě někdo potmě naběhne, a radši bych tam to auto nechal i když bych věděl, že to místo není bezpečné - resp. obzvláště proto.
Jakou potřebu ničit majetek.Nikdy není potřeba to ničit.Ja zase nechápu vaše uvažování.Kdo obhajuje vandaly je sám vandal
Takže když v parný letní den uvidíte na parkovišti na sluníčku malé dítě v zavřeném autě, tak nerozbijete okýnko abyste mu zachránil život? 🙃
Mějte na paměti, že vaší nejdůležitější zodpovědností nejen jako řidiče, ale i jako člověka je, abyste nikoho neohrozil ani neomezil. Pokud toto dodržíte, tak mi je upřímně jedno kolik paragrafů porušíte. Pokud ale svým nezákonným jednáním někoho ohrozíte či omezíte, tak je společensky nezbytné, abyste neušel trestu. Je potřeba, abyste se poučil, že opravdu nemáte správný odhad toho, kdy můžete nějaký paragraf porušit "bezpečně", a abyste se pro příště na svůj odhad nemohl spolehnout, a musel zákon dodržovat o to přísněji než doposud.
Na policii se v tomto ohledu spolehnout nelze, protože ve většině případů, než dorazí na místo, už tam nemají co řešit, a navíc i kdyby se na místo stihli dostat včas, a rozhodli se to řešit jinak než domluvou, tak maximální výše pokut vzhledem k četnosti jejich udělování a průměrnému příjmu pachatelů už dávno nemá požadovaný odstrašující efekt.
Neříkám, že sám chodím likvidovat auta - maximálně tak zvedám stěrače, abych dal řidičům vědět, že fakt stojí někde, kde někomu vadí a překáží, ale to mi nebrání v tom, abych lidi, kteří takové zábrany nemají, nemohl směřovat v jejich výtržnictví tam, kde to má nějaký společensky prospěšný smysl. 😉
Myslím že majitel je pitomec, nikdy bych přes noc auto nenechal v lese.Druhá věc je že je povinnen mít v autě buď opravnou sadu nebo rezervu ?
Bohužel Teslisti si asi myslí že jsou něco jiného než ostatní.
Nevím jakou opravnou sadou jsou běžně vybavovány Tesly, ale pokud byla ta guma opravdu prořízlá, tak jí fakt žádná opravná sada pomoct nemohla 😉
Dnešní auta už většinou rezervy nemaji jako vaše Felda. To jen pro informaci.
I kdyby je měly, tak nemají hever, a i kdyby ho měly, tak tu Teslu kdejaký hever jen tak nezvedne, a i kdyby zvedl, tak rozhodně ne na té nezpevněné lesní půdě 😆🙃
Takže ano, proč vůbec řešit bod číslo 1, když se stejně poděláte u bodu č. 172, a akorát tím zabijete celé odpoledne - teda když budete mít štěstí, a to dvoutunové auto vám nespadne na nohu, protože děláte úkon, který nemáte nacvičený, a k tomu ještě v krajně nevhodných podmínkách... 😉
To nemá asistenční službu? Jestli to není náhodou typ člověka, mám opici ale nemám na banány. Kvůli prázdnýmu kolu nechat auto přes noc v lese? Fakt inteligent....co se divím, je to Tesla
Tohle je dost omezené přirovnání. Když už, tak pořádně. 😁
Když chcete mít opici, nestačí vám jen těch pár korun na banány, potřebujete přinejmenším ještě klec, očkování a pojištění.
Víte kolik ubožáků si do města pořídí opici za dvě mega, a pak se tváří, že jsou moc chudí na to aby si pořídili klec za čtvrtinu té ceny? Přece když chci mít opici, tak se o ni musím umět postarat, a ne že budu chodit brečet na město, ať mi na ni postaví klec z veřejného rozpočtu. 😏 A už vůbec pak takovou opici nemůžu nechat na veřejnosti bez dozoru - to pak riskuji, že se jí někdo lekne, a v amoku ji zapíchne. A co pak? Pak jako budu bez opice? 😆 To pak rovnou můžu jít skočit z mostu. Křeček mi nestačí, a bez opice se prostě žít nedá! 🤣
Takhle, v každém autě mám rezervu, a bohužel jsem ji u každého auta několikrát využil.
Vůbec se majiteli nedivím, že se o to ani nepokoušel. Kombinace těžkého elektromobilu a nezpevněné lesní půdy fakt nepředstavuje ideální podmínky k provádění činnosti, kterou nemá většina řidičů nacvičenou ani v ideálních podmínkách 😉
Asi ne. To se všechno dá opravit, a i kdyby to celé zacvakala pojišťovna, tak to majiteli sežere tolik času, že to nestojí za to. Kdyby už to auto bylo zralé na výměnu baterek, tak možná jo, ale to by to majitel musel nechat komplet shořet, nebo z toho nějakým jiným "bezpečným" způsobem udělat totálku... 🙃
Ten vandal je prostě idiot. Potřebu v některých případech rozbít okno, ulomit zrcátko, propíchnout gumu, nebo objet auto klíčem dokážu celkem pochopit, ale že si ze všech špatně zaparkovaných aut vybere zrovna to, které svou polohou nikoho neohrožuje ani neomezuje je prostě mimo mé chápání.
Kdyby radši demoloval auta, která stojí v cyklopruzích, nebo parkují v příčném stání tak mimo čáry, že se kolem nich neprotáhne ani Somálec na redukční dietě, tak mu i zatleskám, ale tohle je fakt neospravedlnitelné.
Auto ať klidně vezme ďas, ale že nechal v lese rozsypané sklo, to teda fakt podělal... 😱
Aha, už jsem pochopil co máte na mysli. V souvislosti chodec a osobní přepravník jedoucí ve stejném směru na levém okraji vozovky. Ano, zdůvodnění je v pořádku, ale přesto se v tomto případě na osobní přepravník ani na osobu na kolečkových bruslích nevztahuje stanovená rychlost chůze.
Ta platí pouze pro jízdu na chodníku.
Také souhlasím s tím, že je to nebezpečné v nepřehledných úsecích, kdy se proti sobě mohou pohybovat tyto osoby a vozidla.
Ale vždy je v tomto případě odpovědnost na řidiči vozidla, který může jet jen takovou rychlostí, aby zastavil na vzdálenost na kterou má rozhled
Takže by měl jet tak aby stačil v těchto případech zastavit. A nemusíme si namlouvat, že tak všichni jezdí.
Ale nesouhlasím s Vaším názorem, že vlevo se chodí primárně kvůli navázání očního kontaktu s řidičem.
Naopak primární je to že sleduji přijíždějící vozidlo a v případě, že vidím, že vozidlo směřuje na mě z jakýchkoliv důvodů, přesto, že to není moje povinnost, skočím do pangejtu a nenechám se srazit.
Docela si nedovedu představit, jak navazuji oční kontakt s řidičem, který se blíží rychlostí 90 km/h. Tady si myslím, že to bude asi to poslední před tím, než mě srazí.
.
.
Navázat oční kontakt není myšleno tak, že si navzájem řekneme jakou má ten druhý barvu očí a jak má rozšířené zornice... Myšleno je to pouze tak, že dáme najevo že o tom druhém víme. Chodec tak učiní tím, že auto sleduje dokud jej nemine (aby případně mohl skočit do pangejtu kdyby na něj řidič nezareagoval), a řidič (který nemá problém vidět, že jej chodec sleduje) vypne dálková světla aby chodce neoslňoval, sníží rychlost a upraví směr. Tím dáme jeden druhému najevo, že o sobě navzájem víme, a že neuděláme žádný nečekaný manévr.
Teď jsem se znovu podíval na 361/2000 Sb. § 60a, a vidím že máte ohledně toho omezení rychlosti u levé krajnice pravdu. Rychlost se omezuje jen v odstavci (1), kde se pohyb po krajnici neřeší; ten se řeší v odstavci (3), kde zase není omezení rychlosti.
Nicméně z toho co vidíme v praxi na chodnících je jen otázka času, než dojde ke změně na základě počtu smrťáků, kdy budou jednokolkáři u krajnice v nepřehledné zatáčce objíždět chodce a smete je auto. Ještě jsem totiž nepotkal ani jednoho, který by za chodci zpomalil aby si s předjetím počkal na přehledný úsek. To je sice nešvar, který sdílí všechny typy účastníků silničního provozu, ale nikoho neovlivní tolik jako právě jednokolkáře, protože nikdo jiný při předjíždění/objíždění nevjíždí v relativně vysoké rychlosti tak daleko do protisměru.
Uvidíme co přinese budoucnost, ale zatím mi tento soubor pravidel pohybu po pozemních komunikacích připadá poněkud nešťastný ¯\_(ツ)_/¯
Další naprosto zcestný a hlavně zbytečný komentář. Máme doma ojeté ZOE. Za 18 měsíců jsme s ním najezdili 40 tis. km. Každý kdo v rodině může, vezme raději ZOE, než velkého diesla. S tím se jezdí akorát štreky. A s autorem článku naprosto souhlasím v té pasáži, že do města jsou malé elektrické vozy naprosto ideální. Problém je v tom, že to lidé z balkonu nemají kde nabíjtet. Prostě chybí infrastuktura a nabíjeí stanice. A kdybych měl ještě našetřneé finance, koupil bych ještě jedno takové. Ale je pravda, že máme vlastní wallbox a FVE, takže je to pro nás pohodlnejší, než pro někoho z balkonu. A to že je pro elektrické vozy dálnice zdarma je naprosto v pořádku. A parkování bych dal všude pro BEV zdarma. Já nikomu v centru města nesmrdím. Mně nejde ani slyšet, když příjíždím. A to co se děje na STK-Emísích, je už hodně za hranou, co za hrůzy pouští na silnice. Ale česi jsou všeobecně považováni za extrémisty. Jak v názorech, tak v postojích. My umíme akorát tak blbě kecat z gauče.
Plně s Vámi souhlasím. Jako člověk který trpí astmatem, prodělal třikrát COVID i plicní sarkoidózu dokážu "ocenit" lokální emise u vytížené silnice jako nikdo jiný. Tragédie je, že zatímco řidiči si bez jakékoliv větší fyzické aktivity sedí ve vytápěném nebo klimatizovaném interiéru vozu, většinou také za vzduchovými filtry, tak chodci a cyklisté kteří se pohybují v okolí, mají kvůli větší fyzické zátěži i vyšší perspiraci, a musejí všechny ty emise dýchat ačkoliv sami žádné nevytvářejí. No a pak můžete zkoušet "pro sebe něco udělat" a chodit třeba z práce domů těch pár kilometrů pěšky...
Za mě by spravedlnost vypadala tak, že by se nařídila přestavba všech aut do stavu kdy by veškeré spaliny vypouštěly nejprve do kabiny vozu, a pak ať si každý jezdí čím chce, a necháme zafungovat přirozený výběr. Pokud ale nechceme být zbytečně morbidní, tak musíme vyžadovat dodržování emisních norem a aplikovat zákazy vjezdu do měst vozidlům která nesplňují třeba ani třetí nejnovější platnou emisní normu (tzn. aktuálně EURO 4)
Nějak jsem nepochopil Vaše vysvětlení proč chodci chodí na pozemní komunikaci vlevo.
Vlevo chodí chodci, jezdí bruslaři a segwejáři proto, aby viděli vozidlo, které proti nim přijíždí a mohli na něj včas reagovat. Pokud půjde chodec na pravé straně vozovky nebude mít vůbec šanci na toto vozidlo reagovat.
Proč tady pletete chodce na pravé straně silnice? Jak jsem psal výše, chodci chodí po levé straně - ze stejného důvodu jako zmiňujete Vy. Jediné co jsem zpochybnil je bezpečnost chodců v případě, kdy osobní přepravníky jedoucí po levé straně nedodrží rychlost chůze, a pak v této situaci přebírají úlohu auta které zezadu ohrožuje chodce. Z toho důvodu - pakliže zákon přikazuje jízdu na osobním přepravníku u levé krajnice - musí i tam jezdci jezdit rychlostí chůze aby neohrožovali chodce.
Další věc je to, že v nepřehledných úsecích prostě řidiči nemusí vždy počítat s tím, že se na ně v protisměru vyřítí něco rychlejšího než chodec. Ono totiž chodci nechodí vlevo primárně proto, aby reagovali na přijíždějící auto, ale proto, aby mohli navázat oční kontakt s řidičem, navzájem věděli že o sobě ví, a že ani jeden nezmění směr tak, že by došlo ke střetu. Nicméně je ale povinností řidiče upravit dráhu a rychlost tak, aby chodce bezpečně minul, a ne povinnost chodce před auty skákat do pangejtu... 😉
Ovšem to byty elektro jednokolky musely mít už od výrobce/prodejce nastavenou maximální rychlost 7 km/h. A to je právě to sci-fi: když to bude pomalé, tak to bude v podstatě neprodejné...
Zapomeňte na neprodejné, s omezenou rychlostí to bude pro jezdce nebezpečné, protože přestane fungovat vyvažovací mechanismus! To už je spíš reálnější, že se budou prodávat jen auta s omezenou rychlostí na 150 km/h, ale to je taky celkem sci-fi. Jinak s Vámi ale souhlasím, počestný člověk který dodržuje zákon si to prakticky nemá důvod pořizovat.
A jak je chcete donutit jezdit pomalu? Jezdí jak blázni, proto ať táhnou z chodníku!
Vy si myslíte, že když je nejste schopná donutit jezdit pomalu, tak je budete schopná donutit nejezdit po chodníku? 🙃 Jediné co pro to můžete udělat je nainstalovat na chodníky retardéry, ale tím pěkně vytočíte vozíčkáře a kočárky. Zákon neporušují tím, že by jezdili po chodníku, ale tím, že jezdí rychle. Vždyť po chodníku kolikrát jezdí i auta (příjezd ke vchodu při stěhování, přejetí chodníku při vjezdu do garáže, atp.), jen to neřešíte, protože tam jezdí pomalu. Když budou elektrojednokolkáři jezdit opravdu rychlostí chůze, tak tam nikoho ohrožovat nebudou a sami tam budou ve větším bezpečí než na cestě (samozřejmě se najdou takoví, co budou argumentovat, že při pomalé jízdě na tom nemají stabilitu, ale to je jejich problém).
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Zákazník je zákazník😀.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To říkej Kadyrovovi a jeho vypnutému Cyber Trucku 😆