Mně by zajímalo, kam tedy zmizelo oněch údajně vyjednaných 5 miliard navíc. Přece ty peníze někam jít musely. A učitelům se nepřidaly, to se obešlo těmi 130 procenty průměrné mzdy z roku, kdy ještě nebyla tak velká inflace. Nicméně i těch pár miliard, co jde na jejich nadtarifní složky platů, se teď prostě použije na dofinancování jiných chybějících věcí.
Jsem učitel na gymnáziu. Moje úkoly jsou vždy dobrovolné a slouží k procvičení látky, podobne příklady jsou pak na zkoušení/ v pisemce. V případě jejich úspěšného zvládnutí dávám 1 s nejmenší váhou, jinak neznamkuji.
Pokud někdo úkoly vypracuje, dostane komentář s uvedením správného postupu. Pokud ne, je to ovšem jeho problém, pakliže pak najednou v pisemce zjistí, že nic neumí.
1) Není jediný důvod, proč by musel být trh z elektřinou uspořádán tak, aby se cena pro spotřebitele odvíjela z té nejdražší elektrárny a ne z průměrné ceny. To, že se to tak kdysi dohodlo, neznamená, že to nemůže fungovat jinak.
2) Uhlí s 12 GJ/t, to fakt topí elektrárny děsným sajrajtem, standardní výhřevnost hnědého uhlí pro domácnosti je někde kolem 18 GJ/t. Navíc ještě pouhých 30 procent účinnosti a pokud není kogenerace, jde zbylých 70 procent bez užitku pryč. Takové elektrárny jsou zoufale neefektivní a je správné, že jsou zatíženy cenou povolenek. Problém je však v tom, že cena povolenek je dnes dílem dána obchodem na burze (kdy se spekuluje na růst ceny jako třeba u předražených nemovitostí) a zčásti se hoc politickým rozhodnutím (když to bude moc levné, nějaké prostě stáhneme z trhu). Mechanismus ceny by měl být založen na jasném harmonogramu jejich počtu a zákazu předprodeje subjektům, co nemají jako hlavní činnost výrobu elektřiny a/nebo tepla.
3) Vysoký poplatek za jistič je nesmysl nemotivující k šetření. Doufám, že nebude zaveden.
Rok 1989, moje pátá třída... Pamatuji na příklady z matematiky jako... Jaká je pravděpodobnost výhry ve sportce v prvním a druhém tahu? Ve škole je v daný den šest různých předmětů, kolika způsoby lze sestavit rozvrh, pokud se žádný předmět nemá opakovat? Jaká je pravděpodobnost, že na 2 kostkách padne součet 10?
Ano... V páté třídě se brala kombinatorika a pravděpodobnost.
Jestli nyní bude výstupem páté třídy umět sečíst dvě dvojciferná čísla, tak to do budoucna tedy čekám katastrofu.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Autobus do Chorvatska a pohodlné cestování? Jako mluvčí asi okecá leccos no...