Mně by stačilo, kdyby vrátily Česke dráhy skutečnou 50 procent slevu pro děti, tedy že zákaznického jízdného In25 tak, jak to bylo před zavedením těch 75% slev. Nyní totiž počítají slevu z obyčejného jízdného, za které ovšem reálně jezdí málokdo, minimálně ne z častých uživatelů veřejné dopravy. Takže zavedení těchto slev minimálně synovi dopravu naopak zdražilo.
Ten Peskov je fakt špičkový ekonom. Prý obyvatel se znehodnocení měny nedotkne, protože dostávají výplatu v rublech. Snad přesně naopak, nedotklo by se, kdyby dostávali dolary. Takhle se zdraží cokoliv, co je z dovozu, nebo co dovozové věci využívá (což je v Rusku většina věcí složitějších než tužka).
Nesmysl. Kritika svedení dvou sezón na Barrandovském mostě do jedné vůbec nebere v úvahu, co by se stalo, kdyby to nechali. To přece nikdo neví. Pravděpodobně by sice letos problémy skončily už v září, ale příští rok by začaly přece nanovo a nikdo neví, zda by se zase neobjevily nějaké technické komplikace. Takhle bude příští rok už vše OK.
Volkswagen a Audi vždycky platily za symbol kvality. Zákazník si připlatí, ale dostane něco, co je opravdu technologicky na výši. Jenže inovace se zpomalily až zamrzly, Korea a jiné automobilky už se na VW kvalitativně dotáhla či se výrazně přiblížily, a zůstaly jen ty vyšší ceny. A zákazník zjišťuje, že je to zbytečné.
Pro koho ta dálnice vůbec je?
V Praze se napojí na Pražský okruh tak, že nepůjde kapacitně pokračovat do centra Prahy (Kunratická spojka a Vídeňská už jsou ucpané teď a je tam zástavba, to nerozšiřuje). Možná někdo postaví spojku kamsi na Opatov (za dalších pár miliard). Ale ani po ní to nebude rychlejší než D1 + I/3 minimálně někam po Benešov (uvědomte si, že Benešov bude napojen nějakou extra silnicí, po které se bude potřeba nejprve k dálnici přiblížit). Tohle platí i pro jízdy D3 - cokoliv na S, SV či V od Prahy (D10, D11, D8, I/9).
Do Budějovic to už od prosince bude rychlejší přes Písek, ze západu a severozápadu i po dostavbě D3.
Takže vylepšení bude tak pro Tábor, Třeboňsko a cesty z Kunratic do Jílového. Není to trochu málo? Za 56 miliard?
Nemyslím si, že na dálnici je méně emisí než na nějaké rovné silnici vedle. (Většinou není volba dálnice versus okreska se spoustou zatáček, ale spíš dálnice versus jednička, kterou dálnice nahradila.) Spotřeba aut pro rychlosti 130 a více (mnozí tleskají navýšení na 150) je výrazně vyšší než při 90 a dokonce i než na 90 s občasným poklesem na 50.
Tady diskuse vypadá, jak kdyby těch 1400 korun bylo bůh ví jaké vysoké navýšení. Vždyť to z průměrné mzdy jsou jen tři procenta a z mediánové necelá čtyři, tedy výrazně méně než těch slíbených 5 procent. Ano navyšují to procentuálně víc těm špatně hodnoceným, ale ti už jsou dnes pod minimální mzdou a jelikož ta se navyšuje ještě víc, pro ně se tímto vůbec nic nezmění! Odbory měly trvat na tom, aby tabulky minimální mzdou začínaly a navýšení bylo ve vyšších stupních o těch minimálních 5 procent.
Nevím, proč ho všichni tak milují. Za mně je to člověk, který peníze kraje cpe do letiště a lodiček na Vltavě na úkor pořádného systému veřejné dopravy. V jihočeském kraji jako v jediném kraji v republice není kromě malého kousku žádná tarifní integrace a autobusy jezdí podle jízdních řádů z 80. let absolutně nereflektujících dnešní potřeby.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Takhle ten deficit rozpočtu neklesne nikdy, minimálně v příštích deseti letech ne.
Stát by si měl stanovit priority, co bude a z jaké části financovat. Nejen v dopravě.