Volkswagen a Audi vždycky platily za symbol kvality. Zákazník si připlatí, ale dostane něco, co je opravdu technologicky na výši. Jenže inovace se zpomalily až zamrzly, Korea a jiné automobilky už se na VW kvalitativně dotáhla či se výrazně přiblížily, a zůstaly jen ty vyšší ceny. A zákazník zjišťuje, že je to zbytečné.
Pro koho ta dálnice vůbec je?
V Praze se napojí na Pražský okruh tak, že nepůjde kapacitně pokračovat do centra Prahy (Kunratická spojka a Vídeňská už jsou ucpané teď a je tam zástavba, to nerozšiřuje). Možná někdo postaví spojku kamsi na Opatov (za dalších pár miliard). Ale ani po ní to nebude rychlejší než D1 + I/3 minimálně někam po Benešov (uvědomte si, že Benešov bude napojen nějakou extra silnicí, po které se bude potřeba nejprve k dálnici přiblížit). Tohle platí i pro jízdy D3 - cokoliv na S, SV či V od Prahy (D10, D11, D8, I/9).
Do Budějovic to už od prosince bude rychlejší přes Písek, ze západu a severozápadu i po dostavbě D3.
Takže vylepšení bude tak pro Tábor, Třeboňsko a cesty z Kunratic do Jílového. Není to trochu málo? Za 56 miliard?
Nemyslím si, že na dálnici je méně emisí než na nějaké rovné silnici vedle. (Většinou není volba dálnice versus okreska se spoustou zatáček, ale spíš dálnice versus jednička, kterou dálnice nahradila.) Spotřeba aut pro rychlosti 130 a více (mnozí tleskají navýšení na 150) je výrazně vyšší než při 90 a dokonce i než na 90 s občasným poklesem na 50.
Tady diskuse vypadá, jak kdyby těch 1400 korun bylo bůh ví jaké vysoké navýšení. Vždyť to z průměrné mzdy jsou jen tři procenta a z mediánové necelá čtyři, tedy výrazně méně než těch slíbených 5 procent. Ano navyšují to procentuálně víc těm špatně hodnoceným, ale ti už jsou dnes pod minimální mzdou a jelikož ta se navyšuje ještě víc, pro ně se tímto vůbec nic nezmění! Odbory měly trvat na tom, aby tabulky minimální mzdou začínaly a navýšení bylo ve vyšších stupních o těch minimálních 5 procent.
Nevím, proč ho všichni tak milují. Za mně je to člověk, který peníze kraje cpe do letiště a lodiček na Vltavě na úkor pořádného systému veřejné dopravy. V jihočeském kraji jako v jediném kraji v republice není kromě malého kousku žádná tarifní integrace a autobusy jezdí podle jízdních řádů z 80. let absolutně nereflektujících dnešní potřeby.
Rozumím tomu, že platit uklízečku na základě praxe nedává smysl. Ale třeba u učitelů to smysl naopak dává. Vědomosti a zkušenosti se získávají jedině věkem/praxí. Mladý učitel k tomu, aby mohl kvalitně fungovat, potřebuje pomoc starších kolegů. A to trvá roky, zvlášť proto, že pokud někde u konkrétní látky zjistí, že něco (ne)funguje, často má možnost to znovu ověřit až za rok či více let.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Vadí mně, že vysoká škola vyinkasuje částku za přihlášku, ale pak na rozdíl od jiných VŠ přehraje test a jeho vyhodnocení na soukromou instituci, kde to zase stojí další peníze.