celkem nuda, 10% populace je prostě nepoučitelných a žádná osvěta s tím nic nenadělá. Ale mne zajímá, co dělaly jejich banky. V dnešní době už má snad každá systém pro detekování neobvyklých transakcí a na různých diskusích člověk čte, jak banka stopla platby dokonce jen desetitisícových částek, protože jí přišly podezřelé.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
"Zatímco jízda vlakem vyprodukuje dva kilogramy oxidu uhličitého na pasažéra, cestování letadlem vytváří 200 kilogramů tohoto skleníkového plynu."
Vzdálenost Paříž Berlín je 878 km vzdušnou čarou, počítejme 1000. Moderní letadlo spotřebuje cca méně než 3 litry kerosenu na osobu a 100 km, počítejme 3, tj. spotřeba na jednoho cestujícího vychází na 30 litrů. Spálením 30 litrů kerosenu vznikne cce 80 kg CO2, žádných 200.
Vysokorychlostní vlaky dosahují spotřeby cca 4kWh na osobu a 100 km. Výroba jedné kWh v Německu vygeneruje 350 gramů CO2, ve Francii díky jaderným elektrárnám jen 40 gramů. Půlka cesty je po francouzském území půlka po německém. Takže to vychází na nějakých 8-9 kg CO2.
Čili rozdíl nebude stonásobný, ale jen několika násobný