Dobrý pane profesore, akorát že celá ta Vaše úvaha padá s tím, že zatímco v soukromém sektoru funguje tržní prostředí, v tom státní je čistý státní monopol. Tudíž aplikovat myšlenky či poučky z volného trhu v monopolním prostředí, je holý nesmysl. A tak než každoroční dohady o tom, komu se má kolik přidat, je opravdu mnohem efektivnější nastavit to paušálním automatem ve výši odpovídající hladině v zahraničí. Až budete platit zdravotní pojištění, nikoliv zdravotní daň, až školství kromě základního bude soukromé, až stát pustí soukromý sektor místo úřadů, pak bude možné vyplácet mzdy zcela dle výkonu, nikoliv plat…. a stejně by to mělo být i s platem politiků.
Na téhle motorce je všechno špatně, bohužel. Líbí se mi, chtěl bych jí, ale za těchto podmínek ne. Normální motorku to nikdy nenahradí, dokud nebude mít výrazně větší dojezd a vyřešené nabíjení, aby šla standardně píchnout i do nabíječky typu Supercharger. Stavět každou hodinu až dvě a x hodin to nabíjet je holý nesmysl. Takže je to prostě městský skútr. Dobrý, to by mi vyhovovalo. S PCX to radši srovnávat nebudu, to by byl strašný randál. Jenže on i rozdíl mezi tímhle a Forzou je 12000€. I kdyby benzin stál 2x tolik nějaké 3€/L a tenhle stroj bych nabíjel výhradně zadarmo z fotovoltaiky, tak při spotřebě 2,5L se ten rozdíl v ceně zaplatí až po 160tis. km. ... a teď si představme to srovnání s PCX a cenou benzínu 1,5€ jako je dnes.... bohužel. I pro FVE lze dneska koupit baterie obdobné kapacity za cenu kolem 100-150tis. Kč. Není tedy důvod, proč by si zde měli účtovat dvoj-trojnásobek. Tak snad až se do toho opře někdo, kdo bude schopnější to produkovat masivněji za adekvátní cenu.
Paní analytička to má trochu popletené. Pravděpodobnost, že válka na ukrajině bude trvat dalších pět let, je minimální. Pravděpodobnost, že vzpamatování z postcovidové inflace bude trvat dalších pět let, je prakticky nulová. A ve chvíli, kdy bude svět zase “normální”, ekonomika bude šlapat a lidé se budou mít stále lépe, budou takovéto populistické protisystémové strany ve volbách střílet už slepými. Pokud nechce FPÖ sázet na předčasné volby, její jediná šance je teď, protože za pět let už nebude mít čím oslovit voliče oproti klasickým stranám. Takže představa, že budou někde sedět a čekat, že za pět let na tom budou ještě lépe s mandáty, je dost bláhová a oni si to nejspíše uvědomí dost na to, aby Kickla jako kancléře obětovali.
Tohle musí být vymyšlené, to není možné, že by někdo tak vylízaný existoval. Platit 11+4 tisíce za bydlení je v pohodě, ale platit 14 za pronájem nezvládnou? Platit 3,5+2+2 tis. měsíčně za auta a další dobře že litr za povinné nevadí, ale přestěhovat se do nájmu v městě, kde pracují, aby ty plečky prodali a koupil si za 2x 400 měsíční jízdenku na MHD nejde? Takže žít takhle s výdajema 23,5tis měsíčně za bydlení a cestování do práce je v pohodě, ale přestěhovat se do nájmu do toho města za 15tis měsíčně nelze? Tak to jo. I by si tu jednu už splacenou plečku mohli nechat na občasnej výlet, na kterej by pak dokonce ani nemuseli somrovat u rodičů. K čemu navíc dva lidé bez dětí nutně potřebují 2+1 fakt nechápu, ale to je asi jedno, když zjevně neumí do pěti napočítat.
Na tom staveništi je limit 80, ne 60, ale to je jedno. Důležité je, že ten levý pruh má omezení pro šířku vozidla 2,1m, takže tam neměl naprosto co dělat a ještě letět stovkou. Když jsem tam včera předjížděl pomalu jedoucí auta, sám jsem měl co dělat, abych se udržel mezi betonem a čárou, a to rozhodně neřídím autobus. Nemluvě o tom, že i cokoliv nad 90km/h je tam složitý na uřízení, protože ten levej pruh fakt není rovný.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem zvědavý, kolik týdnů před volbami z toho ODS vycouvá a potopí TOPku s KDU. Jakmile Kalousek založí tu novou stranu, brzy chlapci z ODS zjistí, že v rámci SPOLU budou mít velký problém vůbec překonat kvórum pro trojkoalici. Pak ty předvolební průzkumy začnou zajímat nejspíš i Fialu a nezbude než zahájit zběsilý úprk…