Pominu řadu věcí... ale...vadí paliva, nebo CO2 a další zplodiny? Protože pokud paliva, je to náboženství, pokud produkty spalování, pak by bylo fajn vidět adekvátní studie a řešit případné zachycení látek, co škodí. Protože pokud vyřeším v případě průkazných důkazů zachycování škodlivin, pak nemusím dogmaticky bojovat ani proti fosilním palivům (taky bych moc rád měl třeba energii z fúze 😄 , ale it is what it is). O ostatních argumentech, co zmínili ostatní, se nezmiňuji.
To je článek s informacemi tak 20 let starými 😄 Inzulinovou resistenci neovlivňují konzumované tuky, ale nadbytečné množství viscerálního tuku, kdy po překročení určité hranice (viz osobní tukový práh) dojde k navyšování intraviscelárního ektopicky uloženého tuku zejm. ve slinivce, játrech a svalech. Ani zmínka o remisi (pomocí LED, formula LED, lowcarb atd.) Přečtěte si raději něco od MUDr. Krejčí, Honzy Vyjídáka nebo třeba MUDr.Kohutiara. Takovéto články spíše škodí, než pomáhají.
Sám jsem zvědavý na výsledek. Za mě je to velká škoda, protože to znamená zachování stávajícího stavu po dobu nejbližších 15-20 let, možná déle. I kdyby byla lanovka dočasným řešením, pomohla by s propojením P6 a P8. Mosty jsou samozřejmě vhodnější, s širším využitím a vyšší kapacitou, ale asi by nebyly za 2 roky. Aktuálně tedy zůstáváme u přívozů (vítejte ve 21. století). Kapacita lanovky by představovala defacto tramvajovou trať. Chápu obavy z parkování, dopravy, přestupních uzlů atd., ale to si nemyslím, že by bylo neřešitelné. Lanovky jsou běžně na horách, kde ráz nenarušují a jsou v dnešní době spíše normou (jak léto, tak zima). Moc rád bych zde viděl most (objíždět autem Holešovice, abych se dostal z břehu na břeh je daleko od ideálu), ale toto by představovalo alespoň nějakou alternativu v krátkém časovém horizontu.
Dietní programy fungují, obzvláště ty s postupy formula LED (viz např. studie DiRECT, DROPLET, DIADEM aj.) - právě remise diabetu prokázaná ve studii DiRECT byla dosažena pomocí dietní intervence pomocí formula LED. A BMI je hodně zjednodušený údaj - u sportovců je vyšší, protože nerozlišuje svalovou (beztukovou) a tukovou hmotu (FM a FFM). Silové sportovci mají klidně BMI kolem 30 s minimem tuku, atlet má rozsah bez problémů 25-30. DM2 navíc ne vždy způsobuje nadváha, skupina pacientů je heterogenní a cca 10-15% má toto onemocnění při normální hmotnosti (viz. např. publikace MUDr. Krejčí). Já si taky občas dám nezdravé jídlo, ale procento tuku si striktně držím. Určit lidi, co si za to mohou sami, není lehké, protože vlivů na zdravotní stav je celá řada (už jen výše osobního tukového prahu, kdy i člověk s hodnotou viscerálního tuku kolem 130cm2 může být metabolicky zdravý). Postupy se diskutují, stačí absolvovat pár kongresů na t=mata obezita, diabetes aj.
Autor vidí jen elektrokola na cyklostezkách a mírném terénu. Za mě, ať si každý jezdí, na čem chce. Je super, že to dostalo určité procento lidí ven do přírody. Spojovat také pohyb a redukci hmotnosti je už lehce přežité, viz kompenzace energie organismu (u obézních až 50%). Doma mám ebike, ale je to super enduro a podle toho ho využívám (vč. skákání, pumptracku, kde to je hodně vysilující + klasika enduro). Klasické enduro jsem prodal, a používám ještě DH. Pro ty, co spojují ebiky a stáří / nemohoucnost / zdr. stav, tak zkuste využít potenciál pohonu naplno a vyjet i místa, která na klasice vyjet nejdou.
Tak na Krippensteinu tu sjezdovku zná každý, akorát protože do tohoto střediska jedete kvůli freeride, tak se na ni napojujete jen kvůli dojezdu k lanovce 😄 A v samotném středisku je ještě další sjezdovka. Nejsou vytížené, ale Krip není střediskem pro ty, co jezdí jen sjezdovky, ty tu hodně rychle omrzí.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
A není to náhodou tak, že každý máme prostě jiný user case? Na "ježdění kolem komína" je to v pohodě - to je to nabíjení cestou na nákup. Ale jakmile jedete někam několik set km, tak už je situace o dost jiná. Já konkrétně každý víkend několik set km dám, v autě mám uvnitř kola a fakt nechci jako první věc na horách hledat nabíječku, a pak se k autu po několika hodinách zase vracet a odpojovat a přeparkovávat... Elektro dodávky s parádním papírovým dojezdem "až" 280km jsou pro mě taky dost mimo, kolik by třeba trvala cesta do Saalbachu z Prahy? Takže jako druhé auto, proč ne, jen dát trochu normálnější cenu. Kdo jede nějam dál párkrát za rok, tak proč ne. Ale pokud používám větší auto a nárazově několikrát měsíčně najíždím stovky km, tak je to při aktuální energetické densitě článků mimo. To bych pomalu sotva dojel z Prahy na chatu, kdybych se dopoledne odvážil jet nakoupit 😄