Nemusíte být ani v NMnM 🙂 stačí Šumava 🙂 to máte nějakých 820-900 a sníh je stěží měsíc - dva. Bílé Vánoce jsou problém i na horách (u nás). Je radost, když to v lednu napadá a to už taky úplně neplatí. Za chvilku to bude málo i na Alpy atd 🙂 prostě každá další zima mi přijde teplejší a teplejší.
Starý časy kdy od listopadu začalo sněžit jsou nenávratně pryč a i bílý prosinec je výhrou v jackpotu.
Minulý rok bylo zeleno i v Alpách, s rodinkou jsme jeli na ledovec. Údolí i kopce bez sněhu, občas jen bílá sjezdovka. Na snowboardu jezdím i freeride, ale s prašanem je problém i v zahraničí. Areály obecně přesedlávají na kola. Cca 5 let zpátky jsme byli s kamarádem ve Švýcarsku (pod Matterhornem) a ani tam to nebylo na volné terény 😕 NMnM má pěknou přírodu, chce to začít více s rozvojem cyklistiky. Bavil jsem se s lokály v České Třebové a ti už mají vyšší ziskovost z provozování bikeparku než ze sjezdovky (zima sjezdovky, jaro-podzim jede bikepark).
A není to náhodou tak, že každý máme prostě jiný user case? Na "ježdění kolem komína" je to v pohodě - to je to nabíjení cestou na nákup. Ale jakmile jedete někam několik set km, tak už je situace o dost jiná. Já konkrétně každý víkend několik set km dám, v autě mám uvnitř kola a fakt nechci jako první věc na horách hledat nabíječku, a pak se k autu po několika hodinách zase vracet a odpojovat a přeparkovávat... Elektro dodávky s parádním papírovým dojezdem "až" 280km jsou pro mě taky dost mimo, kolik by třeba trvala cesta do Saalbachu z Prahy? Takže jako druhé auto, proč ne, jen dát trochu normálnější cenu. Kdo jede nějam dál párkrát za rok, tak proč ne. Ale pokud používám větší auto a nárazově několikrát měsíčně najíždím stovky km, tak je to při aktuální energetické densitě článků mimo. To bych pomalu sotva dojel z Prahy na chatu, kdybych se dopoledne odvážil jet nakoupit 😄
Zrušit SP běžkařů v Novém Městě na Moravě bylo možná správným rozhodnutím. Předběžně to vypadá, že bude mokrá a teplá zima. Viz např. dnešní článek zde:
Mám chatu cca 10km od NMnM - sněhu prostě ubývá... 20-30 let zpátky to význam mělo, to byl sníh všude. Posledních 10 let je to prostě tragické, i lokál sjezdovka je jen bílá nudle :)
A zde ještě jeden dokument o obezite a o stravě. Jak zde někteří nostalflgici předhazují že se jedlo zdravé a nebyl mekáč
já ale netvrdím, že nadváha/obezita neexistovala. Jen že se situace zhoršuje. DM2 v minulosti byla diagnostikovaná v mnohem vyšším věku (od toho název stařecká cukrovka), aktuálně tu máme i děti, dvacátníky a třicátníky.
To je zase kravina
Lyžuje mnohem více dětí než dřív . Ať na snowboardu nebo lyžích protože už to není úplně zábava bohatých. Na kolech se jezdí daleko více nez když nějaké dítě dostalo skládačku a jezdilo okolo paneláku. Mají mnohem více pohybových zájmu. Děti dělají rady parkour. Frčí být udělaný nebo štíhlá tak že mládež cvičí na workout. Jste klasický davové zaujatý a opět se nesmí zapomenout ta kravina jménem telefon 🤣🤣🤣
Jsou plné cyklostezky, online dráhy. Alé vy prostě chcete vidět jen tu vaši negaci která je absolutně směšná jako další zde
Nadváha a obezita roste. Pohybuji se mezi sportovci, děti vedu ke sportu, tak to ve své sociální bublině nevidím. Statisticky ale má 67% dospělých nadváhu/obezitu, roste nám tu množství přidružených chorob (např. cukrovka (zejm. DM2) atakuje 10% populace) a u dětí to není taky sláva. Dost se rozevírají nůžky - hodně dětí skvěle sportuje, ale do toho tu máme i děti nejen s DM1, ale už i DM2 (informace od lékařů, se kterými se profesně stýkám).
Tak nevím, tohle mi ani jedno nepřišlo na klasickou Darwinovu cenu. Stala se jim nehoda, zvlášť ti první a třetí. Než se tyhle věci naučí, tak se hold padá...jako ve spoustě sportů, nebo činností a naštěstí to většinou dopadne dobře. Snad jedině, že by ti na schodech měli mít přilbu, když už se do tohoto pouští, tak bych dala tak max. 10%, zas žádný divoký sjezd to nebyl. To ten sjezdař ve trojce nezanedbal, měl očividně chrániče apod.. takže tam je to opravdu nepovedený sjezd. No a ten prostřední nedával bacha na silnici na dopravu. Tam už je to je na cenu ale za pokutu, jinak očividně věděl co na tom kole dělá. Takže taky tak 10% bez přilby. (no možná i 25%, protože v provozu)
Souhlas, prostě u těchto sportů se padá, a proto jsou u enduro/DH chrániče celkem logické 🙂
A z toho, milé děti, plyne ponaučení – létejte jen s příručákem, na jedno/dvoutýdenní letní pobyt bohatě stačí a spolehlivě se vyhnete podobným situacím … 🙂
Aby se zbytečně někdo nevyčerpával srdceryvnými příběhy o tom, jak někdo musel čekat na kočárek, invalidní vozík, umělý chrup nebo srdce pro transplantaci – ano, to se může stát, ale je to naprosté minimum případů … 🙂
létáme za potápěním, to mi asi do letadla neveznou 😉
Pominu řadu věcí... ale...vadí paliva, nebo CO2 a další zplodiny? Protože pokud paliva, je to náboženství, pokud produkty spalování, pak by bylo fajn vidět adekvátní studie a řešit případné zachycení látek, co škodí. Protože pokud vyřeším v případě průkazných důkazů zachycování škodlivin, pak nemusím dogmaticky bojovat ani proti fosilním palivům (taky bych moc rád měl třeba energii z fúze 😄 , ale it is what it is). O ostatních argumentech, co zmínili ostatní, se nezmiňuji.
Sám jsem si koupil levné silniční kolo, něco přes 20 tisíc a sakra jsem toho litoval. Dva roky jsem ladil komponenty, servisy si uměly vzít jen prachy a nic nevyřešily. Nakonec mám po dvou letech kolo, které jezdí, nacpal jsem do toho hromadu času, nervů a samozřejmě i peněz, ale stejně to kolo nebude nikdy nic extra, protože základní problém je měkký rám, který se i při mém nikterak silném šlapání prostě hýbe do stran, takže naladit přehazovačku v celém rozsahu je reálně nemožné. Servisy mě odbily jen s tím, že jsem si koupil příliš levné kolo. Značka Dema, už nikdy víc. Radši koupit silničku za 30+ nebo rovnou 40 tisíc, než se s tím pak jen nervovat a být nešťastný, že kolo špatně řadí, brzdí, klepe, vrže atd. Když je laciný rám, tak to nevyváží sebelepší sada komponent.
JJ přesně. Já se motám kolem endura, a prostě i když člověk skřípe zuby, je lepší rovnou pořídit kolo s komponenty, co člověk chce. Pozdější upgrade se prodraží výrazně.
Za 20 jsou kola do hospody, za 30 na víkendy a za 40 pro zábavu, 50-60 speciality.
Víc nemá smysl za kolo dávat, 80% stačí to kolo do 40tis. S tím ,že při servisu, mohou vyměnit díly za nějaké lepší (klasicky řetěz, kazeta, kliky, destičky, pláště...)
Na DH kole stojí jen vidlice kolem 35-55tis 😉 Pro určitou skupinu to význam má.
Mrkněte na ty studie. Nefunguje to u cca 10-15%, kde je i DM2 podmíněn nevhodnou genetikou (nízká úroveň osobního tukového prahu). Naopak, u skupiny s úbytkem 15kg+ byla remise dosažena u 86% účastníků, u zbytku došlo ke zlepšení stavu (=snížení medikace). Postup je nejvhodnější pro prediabetes a pro časný DM2 (do cca 8 let), pak už postupně nastává apoptóza beta-buněk vlivem toxicity intraviscelárního tuku ve slinivce (na YT se dá dohledat i dokument BBC s CT slinivky, kde se řešil úbytek ektopicky uloženého tuku).
To je článek s informacemi tak 20 let starými 😄 Inzulinovou resistenci neovlivňují konzumované tuky, ale nadbytečné množství viscerálního tuku, kdy po překročení určité hranice (viz osobní tukový práh) dojde k navyšování intraviscelárního ektopicky uloženého tuku zejm. ve slinivce, játrech a svalech. Ani zmínka o remisi (pomocí LED, formula LED, lowcarb atd.) Přečtěte si raději něco od MUDr. Krejčí, Honzy Vyjídáka nebo třeba MUDr.Kohutiara. Takovéto články spíše škodí, než pomáhají.
Dnešní běžkaři se vydávají do Alp bez základu meteorologie a přírodních zákonů. Na takove vyjížďky by měly být vydávány povolenky po fyzických a nedomostnich testech. Také by měla být složená kauce záchranné operace a povinne ocipovani GPS
O problematice moc netušíte. Na horách je odpovědný každý sám za sebe. Pro pohyb mimo je fajn absolvovat nějaké kurzy (plánování trasy/pohyb v terénu, lavinový atd.) a samozřejmě trénovat. Situaci na horách lze v rámci EU sledovat na specializovaných webech, kam přispívají lokální záchranáři/horská služba (tedy nejen obecný lavinový stupeň, ale i sněhové profily a další info). Pro pohyb mimo vyznačené trasy je nutné platit speciální pojištění, které je násobně vyšší, než běžné cestovní (zahrnující i lyžování po vyznačených trasách). Bez pojištění je celá záchranná akce v případě nehody mimo vyznačené trasy naúčtována dotyčnému, protože se na toto standardní pojištění nevztahuje. A nehody se stávají i poučeným laikům/profesionálům...
7
Sledujících
0
Sleduje
7
Sledujících
0
Sleduje
Tak to ale přece vůbec není. Pro každého je vhodné něco jiného. Já právě teď vybírám nové auto. Diesel je pro mne zcela nevhodný, jezdím často krátké trasy. Ještě před nedávném pro mne byl elektromobil nepředstavitelný. Je to drahé, nikam to nedojede. No popravdě, kdyby mi tento týden nezrušili tu dotaci pro podnikatele, asi by to vyhrála ta nová Tesla 3. Papírově dojezd 700 Km, reálně určitě přes 400, tedy do Prahy v pohodě. Nabité je to za 20min, zbytek doma přes noc. Pro moje potřeby (podotýkám moje potřeby) úplně ideální. Komu to nevyhovuje a "točí denně Frankfurt bez zastávky", tak ať si to nekupuje. Ale házet věci do jednoho pytle je blbost. Ten vývoj jde mimochodem hrozně do předu. Co před pár lety ujelo 150 Km, dnes ujede 500 Km, za pár let tu budou auta s dojezdem 1000 Km. Nebo co se nabijí za 5min. Popravdě, pak už nebude o čem. Nikdo nebude muset nic zakazovat nebo rušit, lidi si to začnou kupovat sami. To je můj názor
4 odpovědi
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Jasně, super reakce. Kdyby propagátoři elektra měli takovéto jednání, neřekne nikdo ani "ň". Já jedu zase v dieslu, protože můj usercase je narvat do malé dodávky sportovní vybavení (kola, snowboardy,...) případně stavební materiál na chatu a jet s tím pár set km. Elektrododávky jsou aktuálně pro toto nesmysl (papírový dojezd 280km, fakt krásný) a cenově jsou stejně jako spalováky s dojezdem 700km+ , který ale protáhnu během pár minut. Ale třeba se to změní, a pokud ano, tak nemám s elektrem problém. Samotný motor je super, slabý článek je aktuálně baterie, která ale už při současném stavu řadě lidí vyhoví.