Ale každá reklama se snaží zmást zákazníka! I Vy přeci víte, že pruh v zubní pastě je jen obyčejné potravinářské barvivo, ale inzeruje se to, jako by to byla ta složka, co ochrání dáseň, jiná sklovinu atd. Cílem marketingu je, aby zákazník zboží koupil s dobrým pocitem, a tento cíl marketéři naplňují. Pokud zákazník nenajde výhodné zboží sám (nenajde), tak je to prostor mu nabídnout to, co se mi hodí prodávat. Třeba to, na čem mám nejvyšší zisk. -- Ale na tomto přeci není nic nemravného. To, že vůbec mluvíme o "matení zákazníka" je podle mě chyba. Zákazník ví co kupuje a za kolik kupuje. Tím to má končit. Jestli se zákazník nechá ovlivnit pocitem slevy, kterou si nezkontroluje, je to už problém zákazníka. Stále totiž platí, že ví co a za kolik kupuje.
Tak tady právě zákazník přesně neví, za kolik kupuje😁 Ale zas si někteří aspoň obnoví procenta 😁
Ano, ale přece této praktiky se využívá "od narození" výrobku. Prací prášek jisté značky pere zaručeně lépe, než neznačkový o kterém nevíte. Zubní pasta musí mít přesný počet barevných proužků, aby chránila sklovinu i dáseň. To všechno jsou reklamní metody, které nemají s realitou nic společného. A najednou na regálu Vám metody reklamy začínají vadit? To je takové nevysvětlitelně nevyvážené.
Chápu, co tím myslíte. Ale tohle je trochu jiné. Tak jinak. Proč by to ten Lidl dělal tak komplikovaně? Proč tam prostě nedal Předtím 150, dnes 99? Protože je to tak, jak jsem psal. Snaží se člověka oblbnout, obejít zákon. Druhá varianta je, že to vymyslel někdo "chytrej"😁
Takže zákon nastaví pravidla pro slevy (měl jsem původní cenu, nyní nabízím zboží zlevněné)... A najednou se Vám už nelíbí, že Lidl netvrdí, že se jedná o slevu a srovnává to s jiným výrobkem, a zase je to špatně?
Ano, je. Musíte si uvědomit, že průměrný člověk, vzdělaný, zdravý apod. se často nachytat nenechá. Ale nejsou všichni takový. Za mě je to úmysl jak oklamat lidí, jak písmen, velikostí, tak i tou cedulkou. Má to být jasné a srozumitelné. Né, že budu u výrobku čekat 5 minut, než to někdo rozluští. Neříkám, že zákony mají házet klacky pod nohy supermarketům apod. Ale zkuste si dohledat, co vše zkouší, aby zmátli a oklamali zákazníka. Lidl prostě ví, jak na určité lidi platí čísla a červená tabulka.
Jasně, ale to vše jsou vlastně legitimní akce. Akce na celé balení dává smysl. Klubová cena (za věrnost) dává smysl. Lidl nenabízel slevu, ale klasickou a zákonem povolenou srovnávací reklamu s jiným výrobkem, ani to slevou nenazval.
.
Když vymyslíte nějaký další zákaz, tak buďto už zmizí slevy (a zákazník to zase zaplatí), anebo se najde další důmyslný způsob jak to prodávat.
Lidl velkými písmeny nabízí 64% úspory a malými písmeny dodá z čeho a ještě to je opravdu nejasné. Za mě to je jasné klamání spotřebitele. Snaha ho zmást, místo toho se o spotřebitele postarat, aby se vracel...
Ale já tím neříkám přece, že nikdo nemá koukat kolik co stojí, ale že lidi jsou jak můry a bezhlavě koupí cokoli, co má na štítku SLEVA, což je tak 80 % všeho... já říkám, ať si na místě zhodnotí, jestli teď nutně toto za tuto aktuální cenu potřebují... vajíčka za 150 bych taky nekoupil, nejsem blázen... 🙂
To naprosto souhlasím 👍
A klubové ceny? Co si myslíte o nich? Tam totiž není sleva, jen máte výhodu stálého zákazníka..? Co si myslíte o možnostech zakázkových balení? Jeden měsíc bude šunka balená 95 g, příští měsíc 100 g, další 105 g, a pokaždé to bude mít jiný čárový kód a bude to tedy jiný výrobek. Takže už zákazník zase nedokáže usledovat cenu za poslední tři měsíce, protože se prodával jiný druh výrobku... Před 20 lety bylo nemyslitelné takto vyrábět, dnes Vám výrobci takové změny udělají pár kliknutími myši.
.
Prostě zákony nikdy nedoženou touhu po zisku (a je to dobře, ekonomika na tom stojí). Místo toho se jen trápíme.
Na jednu stranu souhlasím, zisk je účel podnikání ☺️Ale napsat takovou hloupost, co napsal Lidl, je pouze podvod. Navíc ty šméčka s malými písmeny. Třeba v Albertu to mám problém přečíst i já (mám dobrý zrak). A co pak starší lidé? Klubové karty byly kdysi taky klamání, například Billa (myslím) to měla tak divně, že to na první pohled nebylo poznat, tak jsem jim to nechával na pokladně, no😃 V Albertu starý otec kupoval 6ks plechovek pivka, že jsou v akci. Malými písmeny tam bylo, že pouze v celém balení. No to víte, že to koupil po ks, když balení nebyla doplněna 😃😏
A to jako fakt někdo příčetný sleduje, co je v akci? Já prostě jdu, podívám se kolik to stojí (nezajímá mě, že to minulý týden stálo víc/míň) a v tu danou chvíli si řeknu, zda to za tu cenu chci nebo nechci... Jak nakupjí ostatní? Když tam bude billboard sleva 99 %, tak si to všichni bezhlavně nacpou do košíku? Fakt takhle někdo přemýšlí? 😄
Tak ano, někteří lidé jsou na tom finančně hůře, tak to sledují u věcí, které využívají. Znám lidi, co drogerii nakoupí v akci pomalu za 10 tis. Každý je jiný a v jiné situaci. Já také jdu s když potřebuji vajíčka a budou stát 150, tak si k snídani dám radši jogurt 😃
Lidl, no😏 Důchodci vidí velkými písmeny sleva, malé písmenka nemají šanci přečíst. Na to je specialista Albert🙄 Nebo jak jako náhodou zapomenou vyměnit cenovky (několikrát do roka), když akce skončí 😏 Paní prodavačka, které jsem řekl, že to rozhodně nechci, se ještě rozčilovala, že leták je jen do středy 😂 Tak to jsem jí řekl, že jejich leták jsem neviděl 2 roky. A ještě jsem si jí to nechal na pokladně a zas se čílila, že jsem to mohl aspoň vrátit zpět 😂 "Ať to uklidí ten, co lže o cenách" byla má odpověď ☺️ Jsem někdy prostě trpělivý ☺️
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
😁