No, rozumím tomu, že je fajn, když jsou značky (víceméně) stejné v různých zemích. Dnes spousta lidí jezdí běžně do zahraničí, tak to smysl určitě má. Ono taková modrá značka s písmenem N u nás nebo S v Polsku - no, to by asi ještě většina pochopila, protože se jiným nepodobá.
.
Ale u těch "parkovacích" písmen by se mi obecně více líbily obrázky - šipka mezi dvěma auty, mezi autem a autobusem nebo pusou a autem. Jenže ty systémy parkování (a tedy i značky) vymysleli už dost dávno někde, kde se mluví anglicky. A kvůli nám je asi hromadné měnit nebudou.
.
Notabene, bylo by pochopitelnější, kdyby na těch značkách bylo P+J (pusu a jeď), Z+M (zaparkuj a jeď MHD) nebo Z+A (zaparkuj a jeď autem)?
Zajímavé by bylo, kdyby její ten partner vždycky nejprve podobně otestoval ty ženské, které si ji najaly. Možná by jich nenachytal 80 %, ale určitě hodně, tipuju, že většina by to byla s přehledem.
.
Ale pokud si ženská najme takovou "testérku", signalizuje to nejen, že vůbec nevěří partnerovi, ale že z nějakého důvodu nevěří ani sama sobě a má nějaký mindrák.
Určitě se nechci zastávat obchodů, zvláště těch velkých. Problém je v tom, že je přeslevováno - velká část zboží (a u některých položek je to většina) se prodává ve slevách (a mnohdy výrazných, protože nějakých 5 % dneska nikoho nezaujme). A přesto obchodníci i výrobci vydělávají. Pod náklady mohou prodávat ležáky, zboží před koncem použitelnosti a občas možná nějaké to "lákadlo". Ale že by "dotovali" takový podíl zboží?
.
Na druhou stranu uvedu dva příklady z "opačných stran" těch 30 dnů:
.
1) Sleva by se měla počítat z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Znamená to, že když se zboží prodávalo trvale za 100 a dnes zlevnilo na 50, tak zítra už to jako sleva označeno být nesmí? Nejnižší cena za posledních 30 dnů totiž bude dnešních 50.
.
2) Nějaké zboží (třeba kompot) se celoročně prodává za 100, ale letos je velká úroda a výrobce či prodejce potřebuje vyprázdnit sklady, tak ho krátkodobě prodává třeba za 70, ale nedoprodá ho do 30 dnů. Znamená to, že 31. den už to sleva není? Přesto, že jde o loňský výrobek a letošní bude v regále třeba už zítra a zase za 100?
.
2a) A to ani nemluvím o tom, že by se ta cena v době výprodeje třeba zvýšila na 80. Šlo by stále o slevu, nebo už by to bylo zdražení?
.
Důležité je, vůči jakému datu se má ta nejnižší cena vztahovat. Pokud vůči datu, kdy zákazník nakupuje, odkazuji na bod 1. Pokud vůči datu, kdy byla sleva zavedena, tak by to sice rozumně "řešilo" bod 2, ale stačilo by na měsíc nastavit nereálnou cena (třeba 200). Sice by to chvíli nikdo nekupoval, ale potom by mohla být při ceně 100 uváděna "donekonečna" sleva 50 %.
Svět se točí pořád dokola. A tak je docela možné, že když nějací rodiče budou dětem odpírat kontakt s prarodiči, protože jsou podle nich toxičtí, usoudí po letech tento jejich potomek, že i jeho rodiče jsou toxičtí... A oni pak zjistí, že možná bylo vše jinak, ale bude pozdě a další generace bude o kontakt vnoučat a prarodičů ochuzena.
.
Tím neříkám, že nejsou prarodiče, kteří neakceptují pravidla rodičů (sladkosti, spánek, televizní pohádky...) a uznávám, že je těžké je nějak usměrňovat. Ale mám pocit, že pocit "toxicity" prarodičů hodně souvisí s tím, že dnešní mladá generace je mnohem křehčí, než tomu bylo kdysi, takže cokoli není podle nich je špatně a hledají radikální řešení místo cest ke kompromisu.
U nás na kopci kousek od Lysé hory v Beskydech sice lilo a lilo hodně, ale žádnou povodeň jsme na zahradě neměli. Není to divné? 😃
.
Vždycky se najde dost pi.omců, kteří, když jsou sami v suchu, nevěří, že opravdu hodně jiných lidí má v tu chvíli velký problém. A když už uznají, že takoví lidé jsou, tak no a co? Většině z nás se přece nestalo vůbec nic, tak co plašíte? A když pak někdo prohlásí, že je to proto, že vláda chce překazit jeho volební kampaň, klikají jako diví, protože z jakého jiného důvodu by se přece povodně řešily.
.
A chlubit se v takové věci takovým počtem lajků může taky jenom ten, komu to moc nemyslí.
.
Takže už by to opravdu STAČILO!!!
Pravda je, že poslední dobou ten nároďák nehraje nic moc.
.
Pravda je, že na dobrý fotbal (natož proti špičkovým týmům) je příjemné se dívat a návštěvy bývají vyšší.
.
Pravda je, že opravdoví fanoušci by měli svůj tým podporovat i tehdy (ne-li hlavně tehdy), když se nedaří.
.
Ale mám pocit, že toho fotbalu je čím dál více - a to jak na klubové úrovni (kdysi býval snad jen PMEZ a pohár UEFA), tak na mezinárodní úrovni (kdysi mimo kvalifikací na MS a ME a pár přáteláků moc mezinárodních zápasů nebylo).
.
Takže pokud se daří a je radost se na ten fotbal koukat, lidi přijdou. Ale když se nedaří, tak při té spoustě dostupného dobrého fotbalu holt nepřijdou. Já se tomu nedivím...
"Žádoucí je prý taková forma, která by vyloučila situaci, kdy se chlapec či dívka se symbolem, který si sami nevyberou, nedokáže identifikovat nebo podle něj dostane nechtěnou přezdívku."
.
Svou podobu si dítě taky nevybralo a dnes je čím dál častější, že se se svojí vizáží neidentifikuje... Nemůže být pro tyto děti ještě více stresující mít v šatně svoji fotku? Vždyť kolik nepěkných přezdívek, či dokonce nadávek, vychází právě ze vzhledu člověka... Zvláště, pokud třeba má dlouhý nos nebo odstávající uši, šilhá, nosí brýle (natož silné), má každé oko jiné barvy...?
.
Notabene podle obrázku nikdo "nepovolaný" nepozná, komu dané místo patří, kdežto podle fotky to vždy pozná kdokoli i když tam to dítě není. Takže třeba všichni rodiče hned poznají, že Pepíček Nováků dnes přišel v děravých botách...
.
Myslím, že označování míst v šatně fotkou je hodně špatný nápad. A nejde vlastně i o jakési riziko z hlediska ochrany osobních údajů? Snažíme se být tak korektní... Nebylo by nejlepší, kdyby děti při příchodu do školky naházely věci na jednu hromadu aby nemusely mít svoje místo nijak označené?
Na dovolenou měli a ještě díky termínu ušetřili 150 tis. Kč - kolik tedy asi i po té slevě stála? Na pokutu 58.000 Kč, tedy cca třetinu úspory, musí sjednávat splátkový kalendář.
.
Co na to říct, než že je to ukázka nulové finanční gramotnosti. Ostatně jet s dětmi na dovolenou ve školním roce bez předchozí dohody se školou je zase ukázkou celkem nízké řekněme "sociální gramotnosti".
Přišla a přišli k nám jedna hostka, jeden host a jedno hosto. Posadila, posadil a posadilo se na terasu, dala, dal a dalo si kafe a potom si šla, šel a šlo prohlídnout náš nový byt...
.
Tak nějak by se někdy v (možná blízké) budoucnosti "korektně" mělo říct "Přišli k nám tři hosté. Posadili se na terasu, dali si kafe a potom si šli prohlídnout náš byt".
.
Pak bych si korektně musel říci: Který osel nebo která oslyně to vymyslel nebo vymyslela?" Ta oslyně mi přijde jazykově lepší, než oslice - jako poslanec a poslankyně, psanec a psankyně (zde možno i psanka)... Popravdě, to už by se mi jazykově více líbilo "které oslo to vymyslelo", jak už jsem někde psal.
.
Tak nějak si představuji počátek Babylonského zmatení jazyků... 🙁
"Jako dítěti vychovávanému v sedmdesátkách a osmdesátkách se mi dostávalo soustavného školení v odolnosti v duchu 'ty toho naděláš'...“ To znám, byl jsem vychováván jen o malinko dříve.
.
Pravda je, že některé věci, které člověku vadí a nechá si je líbit, se časem mohou nějak podepsat. Přesto (a možná právě proto) si ale myslím, že velké části dnešní mladé generace takové školení v odolnosti opravdu hodně chybí... Mnohdy jsou totiž chráněni před čímkoli, co by mohli vnímat negativně a u mnoha se to pak projevuje psychickými problémy (a někdy opravdu vážnými, to určitě nezlehčuji) při setkání s (téměř) jakýmkoli problémem...
Tak odůvodnění termínu Sněmovnou tím, že "v tento den roku 1988 adresovala skupina několika ... disidentů ... Gustávu Husákovi protest" je absolutně nesmyslné a nepochopitelné.
.
Dle Wikipedie (a nejen jí) je samizdat způsob, jakým se obchází cenzura v represivních režimech. Jde o vydávání knih, časopisů a novin vlastním nákladem v ilegalitě. Dopis prezidentovi, podepsaný desítkami lidí, chtěl sice statečnost, ale samizdat to určitě nebyl.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Pán zná ALE a IPA. Ale možná ještě nezjistil, že IPA je Indian Pale ALE, takže jeden z typů, spadajících do kategorie IPA. Takže jako by řekl, že má rád ořechy a vlašáky či jablka a Golden Delicious. Nebo že je fanda jednostopých vozidel a motorek.
.
Já dělám v pivovarnictví a moc rád zkouším různé styly a značky... A přiznám se, že základní orientaci mám stále na úrovni ležák - IPA - stout - (a možná) kyseláč. Případně rozeznám pšeničák, který mi kdysi vůbec nechutnal, ale postupem času jsem mu přišel na chuť a občas si ho dám moc rád.
.
Opravdu závidím hospůdkou, kterou autor zmiňoval - to je sen. A ideální je, když v takových podnicích mají možnost koupit degustační set. Člověk ochutná, pozná a vybere si, u čeho pak třeba zůstane.
.
Před pár lety jsem na dovolené objevil pivní bar ve Velkých Pavlovicích, kde měli na čepu několik různých piv různých stylů z několika malých pivovarů a pan výčepní se opravdu vyznal, uměl zasvěceně vyprávět a znal i několik malých pivovarů od nás ze Severní Moravy.
1 odpověď