Přijde mi absolutně logické, že dotazy na besedách nepokládají jen ti, co se tam dostali náhodou. Spíše jsou aktivní ti, kdo se do veřejného života nějakým způsobem zapojují dlouhodoběji a často jsou i zapojeni do nějaké skupiny.
.
Taky mi přijde logické, že o společenský život se často více zajímají a více se angažují děti podobně angažovaných rodičů.
.
Naopak mi přijde dost za hranou, že si někdo dá práci (nebo někoho pověří) a zjišťuje si o tazatelích informace aby je potom mohl použít dehonestačním způsobem. Podle mě jde hlavně o snahu jim zájem o veřejné dění znechutit a odradit je od dalších aktivit.
Blbost pane Šídlo. Starostové jsou demokratická strana a ANO je hnutí ve vlastnictví Babiše. Nebo se snad u Starostů najde takové množství případů, kdy jeho další vysocí představitelé změní názor do druhého dne jen kvůli tomu, že se to předsedovi nelíbilo?
No to je právě decentně zmíněno tím, že zatímco v běžných stranách se členové vedení nesnášejí, v ANO se nesnášejí také - vyjma předsedy.
Jezdit do ciziny bez pojištění je hazard s penězi to máte pravdu. Kvůli tomu to ten pracovník nedělá. Tomu to může být jedno. Má to nařízeno od šéfa. Hovory jsou nahrávané a dělat to musí.
No, jedno by to tomu pracovníkovi být nemělo, pokud to je alespoň trochu profesionál.
.
Ale zaujalo mě - ve které cestovce se u přepážky či stolečku nahrávají rozhovory s klientem? Zatím jsem o takové praxi ani neslyšel.
Ať už na pobočce nebo online vždy bude jednat s pracovníkem cestovní kanceláře nebo agentury a ten mu vždy bude nabízet doplňkové pojištění. Proč? Protože musí.
No, pravda, musí. Jednak aby případně měla prodaný produkt, ale hlavně proto, že jezdit do ciziny bez cestovního pojištění je opravdu hazard s penězi. Většinou se samozřejmě nic nestane, ale když se něco vážného stane, je to často velká pálka.
.
Kdyby pojištění nenabídla, klien se nepojistil a pak se mu přitrefilo něco, co by ho stálo hodně peněz s nervů, mohl by si stěžovat, že ho na pojištění nikdo neupozornil.
.
Notabene, kolik může dělat provize z jednorázového pojištění za pár stovek?
No, pro matku je to jedinečná příležitost. Hlavně pokud mají v rodině někoho nějak postiženého, bude mít zadarmo kompletní podrobné vyšetření. A i kdyby se teď nic nenašlo, tak se i v budoucnosti může ohánět tím ochutnáním vína. Její věta „Chápeme, že konzumace alkoholu u dětí může způsobit zpoždění neurologického vývoje a mít fyziologický dopad, což se nemusí projevit okamžitě.“ to tak trochu naznačuje.
.
Takže při horších výsledcích ve škole, zájmu o alkohol nebo drogy, ale i běžném klukovském zlobení může matka kdykoli zkusit vymáhat odškodnění od aerolinek. A nějaký doktor, který napíše, že "není vyloučeno", že ochutnání vína ve třech letech "mohlo být" příčinou problémů, se určitě najde.
Milá dámo pokud umíte číst o čemž se dá s úspěchem pochybovat tak by jste se dočetla že tam byly úlohy které nikdy neviděli a nikdy se je ani neučili a každý není Einstein aby to tam vystřihl je to jako kdyby vám do testů v autoškole dali otázky a situace které jste se neučili ani o nich nikdy neslyšeli taky budete koukat jako vrána i když vy asi ne vy by jste to logicky vyřešila
Pane Bechyně, maturita by neměla mít jen otázky, které všechny zvládne "levou zadní" úplně každý středoškolák a nemálo z nich by zvládli i absolventi základky. Ani za nás maturitu neudělal úplně každý (1981) a snižovat kvůli tomu laťku není řešení. Problém je ten, že za nás šla na střední školy s maturitou jen malá část absolventů ZŠ, dnes chce mít maturitu skoro každý a tak ta úroveň středoškoláků holt není taková, jako kdysi,
.
A pokud studenti označují jako těžké úlohy třeba to, že mají spočítat kolik přímek je možné vést přes několik přesně daných bodů, nebo pomocí pár trojčlenek porovnat cenu borůvek, tak to jen dokládá to, co jsem napsal výše.
Na střední škole jsem došel maximálně k vektorům a množinám, které jsem jakž takž pochopil A dodnes jsem nepochopil (a ani nechtěl pochopit), co jsou integrály a diferenciály. Přesto jsem absolvoval i VŠ, která byla bez matematiky. A integrály a diferenciály mi za celý život nechyběly.
To jsme na tom podobně, u těch integrálů a diferenciálů jsem si už taky úplně jistý nebyl a dneska na ně marně vzpomínám.
.
Ale úloha na pár trojčlenek (borůvky), nebo úkol spočítat, kolik přímek může vést přes několik bodů, kde tři z nich leží na úsečce (tedy i na přímce) a ostatní na kružnici? Ty přímky by asi spočítala i moje sedmiletá vnučka, jen bych se jí možná musel zeptat kolik "rovných čar" tam může namalovat. Holt by je tam namalovala a do 29 počítat umí.
Přesně tak, ona úroveň středních škol už hodně klesla. No integrace se podepisuje na úrovni vzdělávání. A nejen to...... To, co my jsme učili na gymnáziu ve čtvrtém ročníku, už si dle našeho učitele vůbec nemohl dovolit učit, protože vtp studenti vůbec nezvládnou. Tak hluboce jsme klesli.
Nedávno jsem četl článek, že učitel (snad dokonce na gymnáziu) narazil v češtině na obrat "strmý sráz" a studenti si nebyli jisti, co to je. Tak řekl, že je to "příkrý sráz", čímž si vůbec nepomohl.
.
Člověk by se tomu chtěl zasmát, ale je to k pláči.
.
Vyšší vzdělanosti nedosáhneme tím, že snížíme laťku a 90 % lidí pak bude mít maturitu, 50 % VŠ a mnozí stejně nespočítají ani trojčlenku. Třeba ty borůvky, zařazené mezi těžké otázky, se dají vyřešit i z hlavy, ale to maturanti holt nezvládnou a většinou je asi ani nenapadne, že to jde udělat přes pár trojčlenek, což je tuším učivo ZŠ a podle mě základ matematiky v praktickém životě.
Chat GPT píše:
Otázka 1 je nejednoznačná. Slovo „levnější“ samo o sobě znamená nižší cenu, ale bez dalšího kontextu není jasné, jestli jde o:
Já píši:
V zadání č.1 se PRAVDĚPODOBNĚ předpokládá, že levnější znamená cenu za Kg. Já bych to tak spočítal, ale jistý bych si nebyl. A vážně PRAVDĚPODOBNĚ řeším u zadání maturitní otázky?
To MUSÍ být jednoznačné zadání a ne něco jako: Mám pro Vás pozitivní zprávu z HIV testu. Jste HIV Aladin. A z kontextu, přeci, snad jasně vyplývá ten význam. Nebo ne? Jak pro koho? Každý to vnímá jinak. Muži, ženy, staří - co tvoří testy, mladí - co je píší atd.
Takže CERMATE, když nebude JEDNOZNAČNÉ zadání, tak letos bez prémií.
Je to tam každý rok, ta nejednoznačnost. Pokud CERMAT nezmění proces tvorby zadání, tak to tam bude i za rok. A ta změna vážně není dělat to "lépe", "intenzivněji", "déle" a ve více stejně zaměřených "profesně slepých" odbornících.
Takže pozvěte nějaké soudce z lidu nebo obecní blby, nebo zahraniční AI.
Kvalitu vzdělání nenahradí těžká maturita. Myslím, že jednotná maturita je správné řešení. Otázka je, co je jejím cílem?
Takže my necháme 13% dětí dojít do 4. ročníku a pak je vylejeme u maturity, jako že dobrý vzdělávací systém.
No, jednak na trhu se borůvky většinou neprodávají balené jako v supermarketu a hlavně pokud by to bylo balené zboží, nemohl by zákazník koupit stejné množství toho druhého balení. Takže žádné "pravděpodobně", za mě je to jednoznačné.
.
A pokud jde o řešení, tak stačí trojčlenka a dá se to snadno spočítat z hlavy. Buď koupil 4 litry, tedy 2,6 kg, nebo 5x půlkilo, tedy 2.5 kg. Rozdíl je tedy 10 deka borůvek po 240 Kč za kilo.
🙂 Však 9 minut z hodiny už je celkem hodně velká úspora, konkrétně o 15% více celkového času stráveného na cestě. Navíc během těch devíti minut se může na dálnici stát cokoliv, třeba nedejbože bouchne kamionu přední pneumatika tak nešťastně, že se převrátí na bok a zablokuje celou dálnici na několik hodin, jako se to v minulosti již mnohokrát stalo. A kolega dojede do cíle ne o devět minut, ale o několik hodin později.
Přesně tak, když pojedete 150 místo 130, ušetříte 15 %, když pojedete 60 místo 40, ušetříte dokonce 50 %. A o tom ten článek byl.
.
A pokud jde o tu prasklou pneumatiku, tak se to třeba může stát těsně před vámi nebo dojedete konec kolony až za sjezdem, takže čekat budete vy, zatímco pomalejší kolega bude moci z té dálnice sjet (buď bude kolona až ke sjezdu, nebo ho už odkloní policie). Ony ty náhody pracují na obě strany stejně.
No super a když na dálnici pojedu 150km/h a kolega jen 130km/h, ujedu za stejnou hodinu i tu 20km dlouhou trasu navíc, kterou se snaží manipulovat v tom článku, kdežto ten chudák kolega jí bude mít ještě před sebou... 🤣
No jo, ale ujede to za 9,23 minut. Kdybyste však jeli celou dobu v obci, vy 60 a on 40, po hodině by proti vám ztrácel už půl hodiny. No a na německé dálnici, kde byste jeli třeba 300 a 280, byste měl po hodině náskok jen necelé 4,3 minuty.
.
Ano, rozdíl po hodině je stále stejných 20 km, ale:
.
A všimněte si, že při dvojnásobné rychlosti (300 proti 150) je úspora času dokonce méně, než poloviční
To je zase článek jak noha, když pojedu o 10km/h rychleji, ujedu za hodinu o 10km dál, když o 20km/h, ujedu 20km dále atd... ten příklad s 20km trasou je pro lidi co jezdí dlouhé trasy celkem úsměvný až manipulující...
No, na vzdálenost máte samozřejmě pravdu, ale pokud jde o časovou úsporu, ta ta s rychlostí opravdu klesá. Pokud pojedete (třeba na kole) rychlostí 20 km/hod, zatímco váš kolega 10 km/hod, budete za hodinu 20 km daleko, zatímco on pojede ještě hodinu aby se dostal na stejné místo. Když ale oba pojedete autem, vy 100 km/hod a on 90 km/hod, ujedete za hodinu 100 km a kolega přijede jen 11 minut a 7 vteřin za vámi. A pokud byste letěli letadlem, vy 500 km/hod a on 490 km/hod, budete vy za hodinu 500 km daleko a on vás dožene za minutu a dvě vteriny.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Taky se budím pravidelně mezi 3. - 4. ráno a to, že "Probuzení ... může znamenat, že se právě něco ve Vašem vnitřním světě chce pohnout.", to vím už dávno a taky přesně vím, co i kam se chce pohnout. Zhruba po čtyřech hodinách spánku holt musím na malou. Žádná ezoterika v tom není.