Veřejnoprávní média jsou nutnou protiváhou komerčních.
Komerční média žijí z reklamy. To je služba obchodníkům. Účelem komerčních médií je vybudovat co největší cílovou skupinu s jasnou strukturou a tu pak "přeprodávat" obchodníkům. Ti těmito kanály oslovují potenciální zákazníky a přesvědčují je ke koupi svých produktů.
Z logiky věci tedy komerční média zpracovávají svou cílovku tak, aby co nejméně pochybovala a co nejvíce věřila předkládanému obsahu. Včetně zpráv.
Když použiji dnes populární příměr s placatou Zemí - pokud bude dostatečně komerčně zajímavá cílovka, která věří, že Země je placatá, budou hlásat - i ve zprávách, resp. hlavně tam - že je Země placatá. Je to byznys.
Veřejnoprávní média mají za úkol pokrývat tu část reality, které se komerční média vyhýbají. Tedy tu, která nepokrývá cílové skupiny ostatních médií. Tedy obvykle tu část populace, která je ochotna kritičtěji myslet, lépe řečeno analytičtěji, která má zájmy komerčně málo zajímavé (okrajové sporty, klasickou hudbu, divadlo, literaturu), intenzivnější zájem o společenské i mezinárodní dění. Nemusí to být nutně jedna a tatáž cílovka, lidi jsou různí a obvykle čerpají jak z veřejnoprávních, tak i z komerčních médií. Média veřejné služby zajišťují informační toky z oblastí, které komerční z principu nepokryjí. Prostě se jim to nevyplatí. A nebo by mohly v jejich cílovkách vyvolat odmítavé nálady a oslabit tak vazbu médium - konzument.
A proto si myslím, že veřejnoprávní média by měla komerční aktivity, jako třeba komerční sporty, estrády a pod přenechat těm komerčním. Víc znaků nemám, ale není to vše...
Jezdím tak 30 tis za rok, delší trasy po dálnici zhruba jednou měsíčně, zbytek okolo 100km za jednu jízdu. Já se přiznám, že jsem nikdy u auta neřešila na dálnici spotřebu při vyšší rychlosti, jedu tak rychle, jak potřebuji. Nikdy jsem neřešila ani klimatizaci a nebo jiná obvyklá tvrzení, proč je nepraktické jezdit s EV po dálnici nebo v létě chladit nebo v zimě topit. Naopak protože nemám garáž, tak ráno nastupovat do rozmrazeného vyhřátého auta je fakt praktické. Ale každý si jezděte s čím chcete, jen nevykládejte nesmysly, jak je EV nepraktické. Není to pravda, je to moc příjemné a výrazně levnější než se spalovákem.
Já jsem na Vaši straně, i když mám "jen" PHEV. 😉
Když budu mít málo výkonný elektromotor/y, pak pojedu pomalu.Nebo se mýlím? Co je to jezdit na klobouka, poučte neznalého.
Nemýlíte. Pan Metelka je pyšný na to, že je skrz naskrz nasáklý benzínem a naftou, a nijak se tím netají. Což je na jednu stranu sympatické, na druhou to ovšem bývá někdy trochu ...ehm... směšné 🙂
Jezdím po celé Evropě. 😉
Nedávno jsem byl v Neapoli, předtím u Baltu (Szczecin, Gdańsk) - mimochodem, dálnice SZC - GDA se pomalu už rýsuje. Ještě před pár lety tam byly sosnové lesy, teď je už půlka hotová.
A dokonce už se nemusí jezdit kolem věčně ucpaného Berlína, ten kousek státovky přes hory na CZ-PL hranici je piece of cake.
Je vidět, že pro ježdění jste se narodil. To jste projel za týden? Nebo za rok? 🙂
Nějak si nepamatuju, že bych jel někam dál, kde by nebyla dálnice. I v tom Polsku je to už o hodně lepší a většinou jedu mimo dálnice 20 km při startu cesty a max. 50 km na konci.
Maximum co jsem ujel bez zastávky, je něco přes 550 km a víte co vám řeknu? V moderním velkém a pohodlném autě je to úplně v pohodě - stačí nemít tzv. "sportovní" model, tj. pohodlné sedačky/křesílka kde se dá měnit poloha sedu, systém pro poloautonomní řízení (držení se v pruhu) a k tomu adaptivní tempomat nastavený na 160.
Já třeba za potencionální vrahy pokládám různé klobouky, kteří nekoukají do zrcátek, nesledují cvrkot na silnici, nepředvídají, nejsou schopni odhadnout rychlost a vzdálenost jiných aut a vůbec působí na silnicích nepatřičně, natož aby byli schopni vytvářet na silnicích bezpečné a ohleduplné prostředí.
Pokud jezdíte prakticky výhradně po dálnici, jak píšete, elektromobil pro Vás není řešení. Jenom mi nějak uniká, když říkáte, že jezdíte hlavně po dálnici, pouze prvních či posledních 50 + 20 km po jiných silnicích, kam a jak často vlastně jezdíte? Mně to říkat nemusíte, na to si odpovězte sám. 🙂
Samozřejmě, že člověk to nejede v kuse a sem tam zastaví, ale nemusí... Chápete? NEMUSÍ... Tenhle argument vyznavači jízdy v pravém pruhu na dálnici stále omílají dokola, přitom je naprosto zcestný. Je to furt dokola... Já bych si to i koupil, ale proč dávat peníze za auto s ekvivalentem nádrže na 25L ? Mám auto s ekvivalentem baterie okolo 220 KWh a "nabiju" ji za 5 minut. Na cestě stavím podle sebe a "dobíjecí stanici" si vybírám dle ceny, ne jako doslova "mobilní nutnost". Tohle až se nějak dořeší, ev nahradí spalováky celkem přirozeně.
Víte, já najezdím ročně okolo 40 000 km. Tyhle debaty sleduju poměrně dlouho, a tak jsem si jednou sedl, prošel si svoje jízdy za rok, a zjistil jsem toto:
Z těch 40 000 km ujedu asi 6 000 km na trasách okolo 200 km a delších. Plus asi 3 000 km každý rok do Paříže. Zbylých cca 30 000 km ujedu na trasách +- 100 km. Mám jistič 3x32 A, teoreticky tedy můžu doma dobíjet přes noc výkonem asi 15 kW. To by mi pokrylo všechny jízdy v rámci těch 30 000 km + polovinu z těch 6 000 km. Celkem tedy 33 000 km.
U pumpy bych přitom neztratil ani minutu. Spočítejte si, kolikrát MUSÍTE k té pumpě Vy a kolik tam strávíte času, než ujedete těch 33 000 km.
Druhou polovinu z těch 6 000 bych dobil "na druhé straně", protože když někam jedu 200 km, není to proto, abych se tam otočil na patě a jel zase hned zpátky. Navíc dvě třetiny z těch jízd jsou jízdy na chalupu, kde tedy můžu zase dobíjet bez ztráty jediné minuty. A ani když bych nabíjel jinde, žádný čas neztratím, protože když něco vyřizuji, obědvám, auto se by se nabíjelo.
Takže ve finále jediným "problémem" by byla ona cesta do Paříže. Je to po dálnici, elektromobil tohle vyloženě nemá rád, při rychlosti okolo 130 km/h se rychle vybíjí, takže by se muselo zastavovat často. Aspoň takové 4, možná 5 zastávek po cca 40 minutách, to je asi 3 hodiny navíc. A cestou zpátky taky. Tedy zatímco Vy byste to dal za zhruba poloviční dobu.
Takže tady byste byl lepší. A mohl byste mít radost. Jenomže pro mě by těch 6 hodin bylo jediných 6 hodin, které bych strávil u pumpy kvůli dobíjení - za celý rok.
Kolik hodin ročně strávíte u pumpy Vy?
A teď vážně: praktické řešení interiéru je za jedna a šel bych do něj hned, navzdory "moderní" palubovce. Problém je v tom, že Ioniq9 nemá motor a pořádnou palivovou nádrž stejně jako jej nemá EV9 - ta auta dají naložená s bídou reálně 300 km. Ta "LR" verze má motoricky prakticky stejné vlastnosti jako diesel, ale více než 400 km akční rádius bych jí nepřiznal.
Jinak prosím všechny elektrofanatiky, kteří tvrdí, že si KAŽDÝ dává co 200 km pauzu, že nikdo nepotřebuje víc než 400 km dojezd a podobné hlášky, aby si to šli hlásat někam mezi stejně postižené, třeba známého fanatika ElektroDědu.
Jo, a zanedlouho mě omračítkuje a okomentuje Pavel Hovorka se svým fejkovým Metelkou. 🤡
🙂 Nedělejte ramena.
Máte představu, jak dlouho jedete 200 km mimo dálnice? Já jezdím 197 km na chalupu 3,5 hodiny, a to se s tím nijak nemažu. Minimálně jednou cestou zastavuju.
Lidi, kteří se kasají, kolik ujedou bez zastávky, považuju za potenciální vrahy. Bez ohledu na to, čím jezdí.
Já tam pracovala. Lidi tam fakt bivakovali přes noc, aby si vystáli kuchyň nebo sedačku...
Lidi bivakovali (je to správně? 😮) leckde. Můj táta před 50 lety před mototechnou na Harfě na žigula (napůl marně, nevyšla na něj jeho vysněná barva, tak ho pustil a koupil natruc polského fiata, taky na truc, ale to je jiný příběh), a pak na Spořilově na Favorita. Tam už byl vyškolen a pokorně vzal, co na něj vyšlo. Taková hnusná zelená...
To byla doba, ne jak dnes, kdy si umí auto koupit každej moula... 🙂
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
Kdybyste si přečetl celé komentáře, tak byste zjistil, že právě tohle jsem vysvětloval panu Kyselovi.
1 odpověď
10
Sledujících
0
Sleduje
10
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jsem na Vaší straně 😀