Celkem se divím těm negativním ohlasům. Zrovna dnes jsem objednat asi šesté Barumky za těch pár dekád co jezdím a nemám důvod měnit.
Jsou levné a relativně odolné. Zimáky i letňáky mi vydrží cca 4-5 let i když to mám do práce cca 30-40 km z většiny po dálnici, né jednou jsem svou předokolkou vyprošťoval ostatní auta ze závějí a údajné špatné jízdní vlastnosti jsou stejně z 95% mezi sedadlem a volantem...
Martine, díky moc za krásný komentář. Krásně jste s tím vystihnul claim naší značky Miles of Experiences - kilometry zkušeností. Jsem ráda, že jsme se trefili a za značkou stojí spokojení řidiči.
Firma Barum v Otrokovicích po převratu nabyla v problémech ba naopak v problémech byl Continentál.
Taky dlouhá léta po spojení Barum a Continentálu se takto název firmy nazýval. Až si Contonentál nahrabal, tak koupil nadpoloviční většinu akcií a přejmenoval na Continentál Barum
Zase se píší blafy.
Zdravím Milane, tady bohužel nemohu soudit, na základě jaké informace píšete. Nicméně, je faktem, že vstup koncernu Continental do společnosti Barum v roce 1993 je jedním z pozitivních příkladů tehdejší privatizace. Od roku 1993 se u nás v Otrokovicích investuje, tak, aby naše pneumatiky odpovídaly současným trendům. Pracuje u nás více než 5.000 zaměstnanců a z pohledu regionu patří Continental Barum k TOP zaměstnavatelům. Pneumatiky získávají nejrůznější ocenění - od novinářských testů až po hodnocení popularity řidiči.
Hlavně, že mám Barumky z Rumunska !
Zdravím Milane, jak píší i ostatní - Barum se stal v roce 1993 součástí koncernu Continental. Tam patří i další závody na výrobu pneu - kromě Otrokovic, třeba slovenský Púchov nebo rumunská Temešvára. Rozdělení výrob do závodů probíhá tak, aby bylo co nejefektivnější - takže se může stát, že Barum je vyrobená na Slovensku nebo Rumunsku. Ale - stejným způsobem jako v Otrokovicích, na stejných strojích, ze stejných materiálů. To je věc, kterou přináší globalizace. Spojení značky Barum s Českem zůstává - právě díky tomu, že tvoříme a budujeme značku, jsme zapojeni do vývoje produktů a snažíme se o to, aby na českém trhu byla stále vidět.
Pokud v zimě rádi bruslíte a sáňkujete, kupte si pneumatiky Barum. Ušetříte za brusle a sáňky.
Antoníne, to mě mrzí! Jak jsem už psala - je možné, že máte díky tomu, jakým autem jezdíte, jakým řidičských stylem i v jakých podmínkách - jiné priority a očekávání. Pneumatiky Barum - ať už zimní, letní, nebo celoroční - jsou vyladěné tak, aby vyhovovaly většině našich řidičů. Což potvrzuje i třeba to, že Polaris 5 získala titul Produkt Roku Heureka 2023 v kategorii Zimní pneumatiky.
tak já měl někdy před 40 lety skleněný popelník obkroužený malou pneumatikou Baťa a menším písmem tam bylo Bata rubery manufacture a z toho jsem si odvozoval později používaný název Barum. Asi jsem se mýlil.
Zdravím Vlastimile, i Váš pohled dává smysl.
Baťa tam je
Rubena vznikla odvozením od Rubber
M - může být i Manufacture, Matador, Mitas, Michelin...
Jak jsem psala výše, při příležitosti narozenin značky jsme pátrali v archivech. Bohužel, nic než vyprávění pamětníků - které se dost lišilo - už k dispozici není.
Když Baťa začal dělat pneumatiky ve Zlíně v roce 1932 tak Junková již nezávodila skončila 1928. Tak prosím nepište vymyšlené nesmysly. Tato data jsou jasná a potvrzená dokonce v tomto článku. Je to od autorky diletantský a lajdácký přístup. Potom můžete seznamu v něčem věřit.
Značka Barum je Baťa + Rubena + Matador a vznikla až po válce z názvů gumárenských firem.
Miroslave máte pravdu! Při zkracování článku jsme to zkrátili až moc. Junková závodila dříve, k Baťovi šla pracovat v "závodnickém" důchodu (myslím obrazně, ne věkem). Pracovala v obchodu a marketingu, někteří dokonce říkají, že potom přišla i se zkratkou Barum. To bohužel nikde doložené není....
No nevím, za nás se říkalo, že Barum je Baťa + Rubena + Matador.
abych to upřesnila - díky moc všem za komentáře o historii, beru je sebou. V našich historických materiálech, se kterými jsme pracovali, je více verzí. Vždy tam je Baťa a Rubena. Za M tam je: Matador, Mitas a dokonce jsme dohledali i Michelin.
Bohuslave, to mě mrzí! Jak jsem už psala - je možné, že máte díky tomu, jakým autem jezdíte, jakým řidičských stylem i v jakých podmínkách - jiné priority a očekávání. Pneumatiky Barum - ať už zimní, letní, nebo celoroční - jsou vyladěné tak, aby vyhovovaly většině našich řidičů. Což potvrzuje i třeba to, že Polaris 5 získala titul Produkt Roku Heureka 2023 v kategorii Zimní pneumatiky.
Asi máme podobné zkušenosti. Třeba zimní pneu Barum Polaris - jednoznačně jedny z nejhorších zimních pneu, na kterých jsem kdy jel. Na mokru ještě možná jak tak, ale na sněhu výkon naprosto tragický. A už po mírném sjetí prakticky na vyhození...
Zdravím všechny, moc mě mrzí vaše nepříliš dobrá zkušenost s naší zimní pneu Polaris. Já osobně mám s pneumatikami Barum Polaris 5 velmi dobré zkušenosti, zvládla jsem s nimi každou zimu - i když napadl sníh. A nejen já, ty pozitivní zkušenosti mají i další čeští řidiči - koneckonců Polaris 5 posbírala dobrá hodnocení např. v anketě na Heurece - produkt roku. Tam jsme s ní posbírali medaile v kategorii zimní pneumatiky - naposledy vloni. Samozřejmě, jsou i v naší nabídce značky, jejichž zimní vlastnosti jsou ještě lepší - např. Continental - ale tomu potom odpovídá i jejich cena. Mě se moc líbí zpětná vazba jednoho našeho spokojeného řidiče /ověřený zákazník Dodo, ze serveru Heureka": “Mám roky jen tyto a super. Snadno seženu všude. Nízká cena.” A letos uvádíme na trh novinku - Polaris 6. Její vlastnosti jsou zase o kus lepší než u předchůdce. Pokud vyzkoušíte, věřím, že Vás nezklamou.
11
Sledujících
0
Sleduje
11
Sledujících
0
Sleduje
To se tady žongluje s názvy firmy, ale mám takový pocit, že BARUM se jmenoval produkt a ochranná známka. Název podniku byl pokud se nemýlím národní podnik Rudý Říjen!
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
ano, píše se to i v článku - Barum byla značka všech gumových výrobků /nejen pneumatik/ za doby totality. Vyrábělo se jak ve Zlíně, následně pak v Otrokovicích - tady se výrobní závod jmenoval Rudý říjen. Po revoluci se přejmenoval na Barum.... Takže značka propojovala jak produkt, tak fabriku - v různých letech různé kombinace....