Není důvod, rozhodně to neschvaluji, a za normálních okolností to nikdo neudělá. Ale pro mámu mohla být horší představa toho "života" - děti by zůstaly s otcem, který by je týral, nedovedou si poradit, byly by v dětském domově ... Dřív dávaly chudé ženy své děti do služby, kde děti trpěly a byly týrány atd. Nevím, pro mámu může tato představa být horší než smrt. Ale nechci, aby to vyznělo, že to schvaluji. Jen se nad tím zamýšlím, že ta zoufalost musela být strašná ...
Matce odebrat povolení a bohužel i děti. Tohle neudělá máma, která by pro děti umřela.
Vůbec nevíme, proč to udělala. Ano, máte pravdu, že matka by pro své děti umřela. Ale co když tam třeba bylo týrání, všech 3 (hlavně to neříkejte manželovi, tátovi atd. - kolikrát jsem to od žen slyšela, jak je vůbec možné, že se žena bojí svého muže, táty atd.?). Matka se snaží vždy ochránit své děti, bohužel někdy pro nás nepochopitelným způsobem. V tu chvíli to matka brala asi jako jediná možná cesta ...
Někdo není schopen řešit hned.., ale v těchto případech všechny nebyly schopné.. to není normální..
A ještě navíc dovolily, aby se to stalo i ostatním - nenahlášení trestného činu je v podstatě taky trestné. Pokud mě někdo okrade nebo podvede, tak se ze studu jako neozvu? Ať klidně okrade i ty ostatní?
Na dětské pacienty vždy ráda přispěji, oni za nic nemůžou, ale nezlobte se na mě je vina rodičů, že nad tímhle nepřemýšlí. Teď nebudu mluvit o léčbě za několik desítek milionů, kde je sbírka nutnost, ale o normálních nákladech na nemocné dítě. Je přece jasné, že veřejné zdravotnictví nemůže hradit vše. Od toho existuje soukromé pojištění a jestli by mě nedej bože onemocnělo dítě, dostanu několik milionů + pojišťovna hradí mou péči a trochu vykryje plat. Jenomže většina lidí o tomhle nechce ani slyšet, byť by jim to příjem dovolil a pak se diví, že krom tragédie v podobě nemocného dítěte ještě musí řešit existenční problémy..
Naprostý souhlas. Je to o zodpovědnosti. Hlavně, že auto mají pojištěné všichni. Asi je auto víc, než lidské zdraví 🤷🏻♀️
Ten by potřeboval vojnu jako sůl, ona by ho ta frustrace ze života rychle přešla.
Stejně jako ten 70-letý děda, co umlátil svou manželku? Myslím, že jen vojnou to nebude. Spíš se ptám, kde má rodiče, příbuzné, že byl bez domova ... ono to začíná spíše u těch rodičů, a to si táta klidně mohl vojnu odkroutit a stejně to nepomohlo ...
Nemluvíte o standardu, ale o extrému. Ale článek poukazuje na to, že dnes VĚTŠINA dětí má problémy.
Možná máte pravdu. Ten extrém ale zažilo 30 dětí, což ze 3 škol ve městě není málo.
Rozhodně máte pravdu v tom, že děti jsou jiné, ten standard je jiný. I mladí lidé jsou jiní. Mají jiné hodnoty, to, co my jsme brali jako pravidlo, třeba chodit na čas, pro ně nic neznamená. To, že nečtou knihy, je taky fakt. Čtou, ale většinou jen z monitoru. Svět se mění, možná je to nějaký další evoluční posun. Zda je to dobře nebo špatně asi ukáže čas. Jako vždy ....
Za nedostatečnou slovní zásobu dětí jsou jednoznačně zodpovědni především rodiny takových dětí.
Nemluví s nimi, nezpívají jim, neučí je krátkým říkánkám, nečtou jim, nekreslí si společně s dětmi - a to je zásadní chyba/nedbalosat a selhání na straně takových rodičů/rodin!
A jak vidno, 80 % dětí toto potom nemá šanci dohnat ani během roční povinné předškolní docházky. Do školy pak nastupují se zásadním handicapem a jsou v nevýhodě už na startu.
Nemyslím. Jsme s manželem velcí čtenáři (jako jedni z mála v okolí máme velkou knihovnu), od mala slyšeli naši kluci hudbu, denně se u nás četlo, umění máme taky rádi. A? Škola pokazila, co mohla. Nucení, řvaní, trhání sešitů, lpění na hovadinách v 1 a 2 třídě. Naštěstí to nikdo z rodičů nevydržel a 3 třída už byla s jiným “pedagogem”. Nicméně - škody byly napáchány …
Náhodou, paní guvernérka je jednou z mála, která je na svém místě a Putinovi velmi dobře slouží. Její práce zásadně zbrzdila ekonomický pád ruska a umenšila západní sankce. Jakkoli slouží zlu, je před ní třeba smeknout - a to i při vědomí, že ani ona neumí dělat zázraky a rusáky čeká vleklá a hluboká ekonomická krize, protože jejich současné HDP neslouží k reálnému růstu ekonomiky, ale ve skutečnosti hoří a vybuchuje na ukrajinských polích a v ukrajinských městech. V souvislosti s dosud nesrovnanou populační křivkou po 2. světové válce a nově vytvořeným "zubem" tvořeným statisíci mrtvých a těžce zraněných a rovněž i tristní zdravotní péčí a oblibou alkoholismu je to pro rusáky vyloženě ekonomicky smrtící koktejl.
Jakmile přestanou bojovat, ekonomika se zhroutí, je to jen jiná forma jízdy na medvědovi, jakou praktikuje samotný Putin. Proto také už nemůžou tu válku "dobrovolně" skončit. A pokud válka skončí, dojde buď k demontáži Putina, nebo k občanské válce a boji o moc.
Z našeho pohledu je to dobře. Rusko se stalo nevýznamným a jeho nebezpečnost pro Evropu je na dalších 30 let zažehnána. Je také docela možné, že další kremelští vládci budou už jen čínské loutky, což do jisté míry platí už dnes i pro Putina.
Napsal jste to přesně. A rusák ví, že pokud přestane válčit, tak je to s ním v pr…. Proto válčit nepřestane. 🤷🏻♀️
Je hezké, jak tu má každý jasný názor např. na autismus. Zajímalo by mě, jestli má někdo autistu v rodině a mám na mysli opravdu autistu, ne superinteligentního aspergra bez dovednosti empatického sociálního chování. Dovoluji si tvrdit, že žádný z těchto popíračů autismu doma autismu nemá a ani se s nikým takovým nejspíš nesetkal a to nejspíš platí i o Radkinu Honzákovi. Do IKEMU možná autisté za Honzákem nechodí. Autisté se obvykle nenaučí ani mluvit, pár slov, nikoliv vět, bývá jejich maximum, takže do normální školy skutečně nechodí ani s asistencí. Nápadní jsou už v dětství, neumí si normálně hrát, dělají podivné stereotypní pohyby a vydávají výrazné nenormální zvuky, s nastupující pubertou se objevuje určitá míra agrese, která je u každého jiná, ale kterou je obvykle nutné tlumit léky, jež mívají negativní vedlejší účinky. Život rodičů takových dětí je očistcem, málokdo má štěstí, že najde pro takové dítě speciální školku, denní stacionář, problémy jsou i se speciální školou, byť školní docházka je ze zákona povinná i u takřka nevzdělavatelných a nevychovatelných dětí. Mnohé dospělé děti v noci nespí, fyzicky napadají rodiče nebo ubližuje sobě či ničí věci. A tito autisté žijí s rodiči navždy, dokud rodiče nezemřou, poté se o autistu postará buď širší rodina nebo je umístěn do ústavu, kde to pro ně musí být hrozné, protože mnozí autisté netolerují změny, a protože tyto ústavy asi nebudou všechny na odpovídající úrovni, jak vyšlo najevo v případě ústavu v Jindřichově Hradci, kde došlo k vraždě klientky a vyšetřování odhalilo týrání svěřených osob.
Přesně jak píšete. Pracovala jsem jako dobrovolnice v PL - autistické děti opravdu mluvily buď velmi skromně nebo naopak překotně, ale opakovaly stejná slova, věty atd., někdy vyluzovaly zvuky (bez urážky - jako opičky). Měly dané pravidelné rituály - třeba nechat se učesat jen ráno, později už to bylo nemožné. Některé spaly v rukavicích atd. Tady nebylo potřeba ani lékaře, a bylo zjevné, že je něco v nepořádku. Diagnostikovat autismus v nějaké lehčí formě? Pořád si myslím, že to musí být zjevné, že je něco jinak. Určitě to není to, že je dítě hlučné nebo neposedné, pokud všechny ostatní aspekty jsou v normálu - schopnost normálně mluvit, chodit, spát, hrát si.
I když technologie umožňují snadný přístup k informacím, role učitele zůstává nenahraditelná. Vzdělávání není jen o přístupu k datům; jde o schopnost kriticky přemýšlet, analyzovat a aplikovat znalosti. Učitelé poskytují emocionální podporu, motivaci a inspiraci – něco, co technologie nenahradí. Výklad ve třídě je interaktivní, učitel přizpůsobuje tempo a přístup podle reakcí studentů, což technologie nezvládne. Navíc se ve škole rozvíjejí sociální dovednosti, spolupráce a komunikace, což se v online prostředí ztrácí. Učitelé také fungují jako autority, které studentům pomáhají filtrovat a chápat informace, čímž se vyhnou nesprávným nebo zkresleným poznatkům. Dalším aspektem je motivace a disciplína – samostudium online vyžaduje silnou sebedisciplínu, kterou děti teprve rozvíjejí. Učitelé jsou vzory, které vedou k rozvoji těchto dovedností. Technologie mohou obohatit výuku, ale nenahradí osobní přístup a lidský kontakt, jež jsou klíčové pro celkový rozvoj studentů a jejich začlenění do společnosti.
Asi je škola a “škola”. Na té naší mají synové i 5 testů týdne. Kdy učitelé učí je mi záhadou. A učitelé, že jsou vzorem? Jediným vzorem je na škole učitel na IT, protože mluví stejnou řečí. Bohužel - na škole cítím “generation gap”. Co s tím?
Tohle je snad nejhorší názor, který tu za dlouhou dobu byl. Národ hloupých nevzdělaných analfabetů, tak to by bylo príma.
Byl to nadsázka a trochu jsem si rýpnula do složení výuky - proto je tam ten "zubící se smajlík" . Můžete si myslet, co chcete, ale školství potřebuje změnu. Mimochodem, dlouho jsem učila na soukromém gymnáziu. Tam to bylo docela v pohodě, ale základní školy by potřebovaly trochu "osvěžit". O tom jsem opravdu přesvědčená.
1
Sledujících
1
Sleduje
1
Sledujících
1
Sleduje
Ač je to smutné, tak tady je vidět, kdo se zodpovědně postará o svůj život. Opravdu je potřeba se zamyslet, proč mám pojištěné auto a ne sebe … I přesto pomůžu, protože děti za své rodiče nemohou a o ně jde především…